جستجو
Close this search box.

گزارش گروهی گزینه دو

ویژگی های جدید گزارش های گروهی

🔹امکان دریافت گزارش بر مبنای کلاس های درسی مختلف
🔹امکان تولید و دانلود pdf کارنامه دانش آموزان
🔹 امکان تولید و دانلود pdf ریزنمرات ویژۀ مشاور
🔹 امکان تولید و دانلود pdf وضعیت دانش‌آموزان ویژۀ دبیر هر درس
🔹 امکان مشاهدۀ تاریخ آخرین به‌روزرسانی (محاسبات)

برای دریافت جزئیات بیشتر فیلم آموزشی را مشاهده نمایید.

پخش ویدئو

گزارش گروهی به اولیا مدارس کمک می کند تا درک بهتری از وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود داشته باشند. این گزارش ها شامل تحلیل های متفاوتی می باشد و می تواند عملکرد دانش آموزان را در کل آزمون، درس به درس یا حتی نسبت به هر سوال بررسی نماید. گزارش گروهی گزینه دو یک محصول خاص برای تحلیل گروهی آزمون می باشد. برای آشنایی بیشتر با امکانات موجود در پنل گزارش گروهی مدارس و نحوه کار با آن بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

آنالیز سریع با گزارش گروهی (ویژه مدارس)

گزارش مدرسه ای گزینه دو اطلاعات جامعی را در اختیار مدارس قرار می دهد که در این بخش قصد داریم چند نوع از این اطلاعات و فواید آن را به شما معرفی نماییم.

1. بررسی عملکرد و جایگاه مدرسه
در گزارش مدرسه ای گزینه دو جایگاه مدرسه در بین تمامی مدارس، میانگین درصد و تراز دانش آموزان مدرسه و تعداد حاضرین و غایبین آزمون برای اولیا مدرسه مشخص است. این گزارش به اولیا مدارس کمک می کند در زمانی کوتاه بتوانند دید جامعی از عملکرد دانش آموزان خود به دست بیاورند.

2. تحلیل و مقایسه دروس
یکی از امکانات مهم گزارش های گروهی امکان مقایسه عملکرد دانش آموزان در دروس مختلف است. جدول و نمودار مقایسه دروس به اولیا مدارس نشان می دهد که دانش آموزان در کدام دروس عملکرد بهتری و در کدام دروس عملکرد ضعیف تری داشته اند. اولیا مدارس با دسترسی به این گزارش ها می توانند دروس را تفکیک کرده و براساس عملکرد فعلی دانش آموزان برای آزمون های پیش رو در صدد بهبود عملکرد آنها برآیند.

3. بررسی فردی دانش آموزان
امکان مشاهده کارنامه دانش آموزان و بررسی عملکرد آنها از مناظر مختلف یکی دیگر از ویژگی های گزارش گروهی است. در پنل گزارش گروهی اولیا مدارس می توانند به کارنامه دانش آموزان دسترسی کامل داشته باشند. همچنین می توانند جهت مقایسه بهتر عملکرد کل و درس به درس دانش آموزان را در جداولی مشاهده نمایند. این مقایسه ها کمک می کند تا نقاط ضعف هر دانش آموز به خوبی استخراج شود و مشاوره ها و راهکارهای لازم جهت رفع آن، به هر دانش آموز داده شود.

4. ارزیابی سوالات آزمون
اولیا مدارس می توانند برای هر سوال یک تحلیل از عملکرد دانش آموزان خود داشته باشند. این ارزیابی جزئی و دقیق به آنها کمک می کند تا سوالات و مباحثی که دانش آموزان مدرسه عملکرد ضعیف تری داشته را بیابند. در اختیار داشتن این گزارش ها به معلمین و مسئولین آموزشی کمک می کند تا مباحثی که لازم به دوره و بازنگری بیشتری دارد را بشناسند.

پخش ویدئو

این نکته را در نظر بگیرید مدارس می توانند با تحلیل این گزارش ها اطلاعات جامع دیگری نیز بر حسب نیاز خود استخراج کنند

نحوه دسترسی به کارنامه و گزارش ها 

برای دسترسی و مشاهده گزارش مدرسه ای آزمون های گزینه دو، اولیا مدارس می توانند به دو روش اقدام نمایند. در ادامه هر یک از این روش ها به صورت تصویری برای دانش‌آموزان توضیح داده خواهد شد.

روش اول : روش اول ساده ترین راه برای دسترسی به گزارش مدرسه ای است. در این روش کافیست وارد سایت گزینه دو شده و مطابق تصویر (1) ابتدا از منو اصلی سایت بر روی “صفحه شخصی من” کلیک کرده و سپس بر روی گزارش کارنامه مورد نیاز خود کلیک نماید. در تصویر به صورت پیش فرض مشخص شده است.

ورود به کارنامه گروهی
تصویر (1)

روش دوم : ابتدا وارد سایت گزینه دو شده و مطابق تصویر (2) ابتدا بر روی بخش نرم افزارها و اپلیکیشن ها کلیک کرده و سپس از طریق زیرمنوی باز شده وارد بخش بانک سوال شوید. سپس در صفحه جدید که شامل اطلاعات مختلفی می باشد مطابق تصویر (3) بر روی بخش مربوط به “آزمون‌های گزینه دو” کلیک نمایید.

ورود به کارنامه گروهی
تصویر (2)
ورود به کارنامه
تصویر (3)

با هر کدام از دو روش زیر وارد بخش گزارش های گروهی شده باشید، اینک در صفحه ای مانند تصویر (4) قرار دارید. شما می توانید در این بخش مطابق تصویر بر روی دکمه آزمون های گزینه دو (1) کلیک نمایید. در کادر (2) امکان انتخاب فیلترهای گوناگون برای یافتن آزمون موردنظر شما وجود دارد. برای مشاهده گزارش گروهی باید در کارت آزمون موردنظر روی کادر (3) کلیک نمایید.همچنین اگر میخواهید بدانید دانش آموزانتان دقیقا چه ساعتی آزمون را شروع و تمام کردند، بر روی کادر شماره (4) کلیک کنید.

تصویر (4)

معرفی کلی گزارش گروهی

تصویر (5) نمای اولیه ای از آنچه شما در بدو ورود به گزارش گروهی یک آزمون مشاهده می کنید را نمایش می دهد. در بخش های مختلف تصویر (5) که عددگذاری شده اند اطلاعات مفصلی از یک آزمون وجود دارد. بخش 1 تاریخ آزمون را نمایش می دهد. بخش 2 نام مدرسه یا مرکز آموزشی را نشان می دهد. بخش 3 اطلاعات کلی از عملکرد دانش آموزان مانند تعداد غایبین، حاضرین، میانگین درصد و… را نمایش می دهد. بخش 4 نمایی از گزارش عملکرد دانش آموزان مدرسه در یک درس آزمون را نمایش می دهد.

کارنامه و گزارش گروهی
تصویر (5)

با کلیک بر روی دکمه لیست شرکت کنندگان در تصویر (5) می توانید به لیست شرکت کنندگان در آزمون دسترسی داشته باشید. در تصویر (6) لیست شرکت کنندگان قابل مشاهده می باشد.

لیست شرکت کنندگان
تصویر (5)

کارت آزمون

بخش اصلی گزارش مدرسه ای آزمون در تصویر (6) قابل مشاهده می باشد. بخش 1 تعداد دانش آموزان غایب را نمایش می دهد و با کلیک بر روی آن اسامی دانش آموزان غایب و اطلاعات مربوط به آنها نمایش داده می شود. بخش 2 تعداد دانش آموزان حاضر در جلسه آزمون را نمایش می دهد و با کلیک بر روی آن می توان تعداد دانش آموزان را در شهر، استان و کل کشور مشاهده کرد. بخش 3 میانگین درصد مدرسه، بخش 4 میانگین تراز و بخش 5 رتبه مدرسه در بین مدارس را نشان می دهد. با کلیک بر روی بخش 5 رتبه مدرسه در شهر و کشور نمایش داده می شود. بخش 6 اطلاعاتی از عملکرد دانش آموزان نمایش می دهد که در ادامه به آن می پردازیم. بخش 7 هم که اطلاعاتی از درصد و تراز کل و نفرات برتر می‌دهد، با کلیک بر روی دکمه اطلاعات بیشتر قابل مشاهده است.

تصویر (6)

با کلیک بر روی دکمه جدول مقایسه دروس که در بخش 6 تصویر (6) قرار دارد می‌توانیم اطلاعات جامعی از عملکر دانش آموزان در هر درس به دست آوریم. در این جدول می توان میانگین درصد و تراز هر درس دانش آموزان را مشاهده کرد. بالاترین و پایین ترین درصد اکتسابی در بین دانش آموزان مدرسه نیز در این بخش قابل مشاهده است.میانگین تراز سهمیه و تراز نفرات برتر نیز در این بخش قابل مشاهده است. رتبه مدرسه در شهر نیز به ازای هر درس قابل مشاهده می باشد. برای مشاهده کامل تصویر بر روی آن کلیک نمایید.

جزئیات عملکرد دانش آموزان
تصویر (7)

با کلیک بر روی دکمه نمودار مقایسه دروس که در بخش 6 تصویر (6) قرار دارد می‌توان میانگین تراز مدرسه و تراز کل را به ازای هر درس با یکدیگر مقایسه کرد. در تصویر (8) نمودارهای مربوط به مقایسه دروس نمایش داده می شود. برای مشاهده تصویر اصلی بر روی آن کلیک نمایید.

نمودار مقایسه دروس
تصویر (8)

با کلیک بر روی بخش وضعیت دانش آموزان که در تصویر (6) قرار دارد می توان به اطلاعات کاملی دست یافت. بخش وضعیت دانش آموزان که در تصویر (9) نمایش داده شده است، اطلاعات کاملی از عملکرد دانش آموزان را در اختیار قرار می دهد. در این بخش اولیا مدرسه می توانند عملکرد تمامی دانش آموزان را در هر درس با توجه به درصد و تراز اکتسابی آنها مشاهده نمایند. ضمنا رتبه و تراز کل هر دانش آموز نیز در این تصویر قابل مشاهده می باشد.

وضعیت دانش آموزان
تصویر (9)

گزارش گروهی درسی

در بخش گزارش گروهی درسی که در تصویر (10) مشخص شده است، اولیا مدرسه می توانند اطلاعات مفیدی از عملکرد دانش آموزان خود در هر درس دریافت کنند. در بخش 1 این تصویر نام درس، رتبه مدرسه در کل و رتبه مدرسه در شهر دیده می شود. در بخش 2 میانگین درصد و تراز مدرسه براساس میانگین عملکرد دانش آموزان تعیین می شود. بخش 3 مربوط به میانگین و تراز کل تمامی دانش آموزان شرکت کننده در آزمون می باشد. در بخش 4 دکمه هایی قرار دارد که اطلاعات تکمیلی از عملکرد دانش آموزان را در اختیار اولیا مدرسه قرار می دهد و در ادامه به بررسی آن می پردازیم. بخش 5 که با کلیک بر روی دکمه اطلاعات بیشتر به نمایش در می آید شامل میانگین درصد و تراز نفرات برتر همراه با بالاترین و پایین ترین درصد اکتسابی مدرسه در همان درس می باشد.

گزارش درسی در گزارش گروهی
تصویر (10)

آمار سوالات

با کلیک بر روی دکمه آمار سوالات که در بخش 4 تصویر (10) قرار دارد به صفحه مانند تصویر (11) هدایت می شوید. در این صفحه می توانید اطلاعات جامعی از عملکرد دانش آموزان در هر سوال دریافت کنید. در این بخش محدوده، موضوع و حیطه یادگیری هر سوال مشخص شده است. همچنین سطح تسلط دانش آموزان و وضعیت عملکرد آنها در پاسخ دهی به سوالات مشخص شده است.

میانگین مدت پاسخگویی مجتمع آموزشی، وضعیت پاسخگویی دانش آموزان مجتمع آموزشی و وضعیت کل دانش آموزان شرکت کننده در آزمون نیز مشخص است که به مدارس امکان مقایسه عملکرد دانش آموزانشان با سایر دانش آموزان را می دهد. اگر آزمون شامل سوالاتی باشد که به دلایل مختلف باید از روند محاسبه نمره حذف شود، در قسمت حذفیات می توان این سوالات را مشاهده کرد.

تصویر (11)

برای مشاهده تصویر با سایز اصلی روی آن کلیک نمایید.

با کلیک بر روی شماره هر سوال که در تصویر (12) مشخص شده است می توانید اطلاعات جزئی تری از هر سوال و وضعیت پاسخگویی به آن دریافت کنید. در تصویر (12) همانطور که می بینید متن سوال با گزینه صحیح و پاسخ تشریحی آن آورده شده است. همچنین اطلاعاتی درباره محدوده و موضوع، حیطه یادگیری و میزان سختی هر سوال موجود می باشد. در بخش وضعیت یادگیری نیز عملکرد دانش آموزان آن مدرسه و کل دانش آموزان شرکت کننده در قبال آن سوال مشخص شده است. همچنین گزارش از وضعیت پاسخگویی به هر گزینه سوال موجود می باشد.

تصویر (12)

وضعیت دانش آموزان

اگر بر روی بخش مربوط به وضعیت دانش آموز که در کادر 4 تصویر (10) مشخص شده است کلیک نمایید صفحه ای مطابق تصویر (13) برای شما باز خواهد شد. شما در این صفحه می توانید عملکرد تمامی دانش آموزان را به صورت فردی ملاحظه کنید. در این بخش برای هر دانش آموز رتبه کل، تراز کل، درصد، تعداد پاسخ درست، نادرست، بی پاسخ و دیده نشده هر دانش آموز قابل مشاهده است. همچنین مدت پاسخگویی کل و میانگین مدت پاسخگویی هر سوال به ازای هر دانش آموز به همراه امکان مشاهده کارنامه آنها، قابل دسترس است.

وضعیت دانش آموزان
تصویر (13)

برای مشاهده تصویر با سایز اصلی روی آن کلیک نمایید.

روند تحصیلی

روند تحصیلی یکی دیگر از نمودارهای مهم برای دریافت اطلاعات از عملکرد دانش‌آموزان در طول زمان می باشد. برای مشاهده روند تحصیلی دانش آموزان نیاز است بر روی دکمه روند تحصیلی که در بخش 4 تصویر 10 مشخص شده است، کلیک نمایید. در روند تحصیلی می توانید نمودار را بر اساس میانگین درصد یا تراز دانش آموزان مدرسه خود نمایش دهید. این نمودار به اولیا مدارس کمک می کند تا درک درستی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در گذر زمان داشته باشند. همچنین میانگین کل دانش آموزان شرکت کننده در آزمون نیز در این نمودار قابل مشاهده است. اولیا مدارس می توانند با بررسی نمودار روند تحصیلی به خوبی مسیر تحصیلی دانش آموزان خود را مشاهده کنند و در صورت کسب نتیجه نامطلوب در پی رفع آن باشند.

تصویر (14)

جایگاه شما

جایگاه شما بخش جدید گزارش گروهی است که به مدارس این امکان را می دهد که وضعیت و جایگاه مدرسه خود را با سایر مدارس مقایسه کنند.

در آزمون های ادواری مدارس می توانند جایگاه خود را در تمامی دروس مشاهده نمایند. ضمنا اولیا مدارس می توانند با مشاهده عملکرد دانش آموزان خود برای آزمون های بعدی برنامه ریزی کرده تا جایگاه خود را بهبود دهند. برای مشاهده جایگاه شما برای مدارس نیاز است بر روی دکمه جایگاه شما که در بخش 4 تصویر 10 مشخص شده است، کلیک نمایید. عددی که در این بخش نشان داده می شود شامل درصدی از مدارس است که در آزمون عملکرد ضعیف تری از مدرسه شما داشته اند. هر چه این عدد بیشتر باشد یعنی دانش آموزان شما در آزمون عملکرد بهتری داشته اند.

نمودار جایگاه مدارس
تصویر (15)

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به موسسه گزینه دو می باشد.