جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403 آغاز شد

ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403 آغاز شد
سایت ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری
فهرست مطالب

ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403 در هفتم فروردین ماه در عید نوروز آغاز شد. 

داوطلبینی که مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند، می‌توانند در سایت سنجش برای ثبت نام در کنکور اقدام کنند. نوبت دوم کنکور سراسری و آزمون فرهنگیان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

با گزینه دو همراه باشید.

ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403

زمان ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری 1403

ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری از سه شنبه 7 فروردین 1403 شروع شده است. داوطلبین توجه کنند که مهلث ثبت نام در 12 فرودرین به پایان می‌رسد.

داوطلبینی که قصد ثبت نام در نوبت دوم کنکور سراسری 1403 را دارند در بازه زمانی ذکر شده اقدام کنند.

سایت ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری

داوطلبین می‌توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org برای ثبت نام اقدام کنند.

زمان برگزاری نوبت اول و دوم کنکور سراسری 1403

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

نحوه ثبت نام در گروه‌های آزمایشی اصلی و شناور

داوطلبان می‌توانند علاوه بر انتخاب فقط یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی به عنوان گروه آزمایشی اصلی، صرفاً در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی نیز شرکت کنند

به دلیل هم‌زمانی برگزاری آزمون هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403 آغاز شد

سهم سوابق تحصیلی برای کنکور 1403

سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و  پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ – ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود”.

نحوه محاسبه نمره کنکور 1403

در آزمون سراسری ۱۴۰۲ برای هر داوطلب یک نمره‌کل سابقه تحصیلی و یک نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ساخته شد (اگر داوطلب در هر دو نوبت آزمون اختصاصی شرکت کرده باشد دو نمره کل آزمون اختصاصی دارد).

  • 1. نمره کل سابقه تحصیلی، میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس (اعم از دروس عمومی و تخصصی) سابقه تحصیلی است. این نمره‌کل توسط وزارت آموزش و پرورش محاسبه شده و برای ساخت نمره کل نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شد.
  • 2. نمره کل آزمون اختصاصی، میانگین وزنی نمرات تراز شده آزمون اختصاصی (کنکور) بود. در واقع ضریب هر یک از دروس آزمون اختصاصی، وزن آن درس است.

پس از محاسبه این دو نمره‌کل (نمره کل سابقه تحصیلی و نمره کل آزمون اختصاصی) از ترکیب آنها نمره کل نهایی داوطلب محاسبه شد.

افرادی که سابقه تحصیلی ندارند چه باید انجام دهند؟

متقاضیانی که سابقه تحصیلی گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند اعم از:

  • 1. دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ اخذ کرده‌اند.
  • 2. فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی

 باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی نظام ۳-۳-۶ که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اقدام کنند.

زمان ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری 1403

افرادی که تمایل به انتخاب رشته با نمره‌های کنکور 1402 را دارند.

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی هر یک از نوبت‌های اول و یا دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هستند لازم است که اقدامات زیر را انجام دهند:

  • جهت انتخاب رشته و پذیرش در این آزمون ثبت‌نام کنند.
  • البته این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سوالات آزمون را ندارند.

فرد داوطلب در کنکور ۱۴۰۲ دو نوبت و در کنکور ۱۴۰۳ دو نوبت می‌تواند شرکت کند و بر اساس برنامه‌ریزی می‌تواند در چهار نوبت شرکت کند و نمره‌اش تا دو سال اعتبار دارد.

افرادی که تمایل به انتخاب رشته بدون کنکور با نمره‌های کنکور 1402 را دارند.

افرادی که منحصراً متقاضی رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی هستند، می‌توانند در تاریخ اعلام شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. این داوطلبان الزامی برای حضور در جلسه آزمون ندارند.

پرسش و پاسخ

تا ۹ فروردین،  ۱۹۵ هزار متقاضی شرکت در کنکور در سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی هر یک از نوبت‌های اول و یا دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هستند لازم است جهت انتخاب‌ رشته و پذیرش در این آزمون ثبت‌نام کنند و البته این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون را ندارند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x