جستجو
Close this search box.

چرا کارنامه را مشاهده نمی کنم ؟

دواطلب گرامی 

جهت بررسی مجدد کارنامه و ارزشیابی تشریحی صرفا از طریق کارنامه تحلیل آزمون و برای آزمون های ادواری فقط از طریق نمایندگی شهر خود اقدام نمایید.جهت اطلاعات بیشتر این صفحه را مطالعه نمایید.

چرا کارنامه خود را مشاهده نمی کنم؟

1 ممکن است شما علاوه بر آزمون حضوری به صورت آنلاین نیز شرکت کرده باشید که در این صورت پیش فرض کارنامه برای آزمون آنلاین صادر شده است. برای بررسی مجدد صرفا با نمایندگی شهر تماس بگیرید.

2  چرا در آزمون حضوری تعداد پاسخ های صحیح و غلط در کارنامه با تست هایی که در پاسخبرگ وارد کرده ام، متفاوت است؟

 توجه داشته باشید که خانه های پاسخبرگ را در زمان آزمون باید دقیقا مطابق با راهنمای بالای پاسخبرگ تکمیل کرده باشید. یعنی خانه گزینه مورد نظر را کاملا با مداد پر کرده باشید. احتمال دارد برخی سوالات را کمرنگ پرکرده باشید و یا به جای اینکه خانه گزینه مورد نظر را پرکرده باشید، از علامت X استفاده کرده باشید و یا ممکن است گزینه ای را ابتدا پرکرده باشید و سپس متوجه شده اید که گزینه ای دیگر درست است و تصمیم گرفته اید که گزینه قبلی را پاک کنید ولی اینکار را به خوبی انجام نداده اید.

‼️با توجه به اینکه قرائت پاسخبرگ ها توسط اسکنرصورت می گیرد، در این موارد گزینه ای که کمرنگ پر شده باشد و یا از علامت X استفاده شده است، قرائت نمی شود و اگر گزینه ای را به درستی پاک نکرده باشید، آن گزینه نیز قرائت می شود.

 نکته مهم: چنانچه به صورت حضوری در آزمون شرکت کرده اید، به هیچ وجه در آزمون آنلاین شرکت نکنید.

3 چرا رتبه و تراز من در کارنامه در روزهای پس از آزمون نسبت به روز آزمون تغییر می کند؟

 روز آزمون کارنامه اولیه شما صادر می گردد. با توجه به اینکه اصلاحیه های آزمون در دیتابیس آزمون اعمال می گردد تا حقی از داوطلبان ضایع نگردد، روزهای بعد از آزمون (در صورت وجود اصلاحیه) اندکی تغییر در رتبه و تراز داوطلبان به وجود می آید.

همچنین در بعضی شهرها ممکن است به دلیل قطعی اینترنت و یا مشکلات سخت افزاری، اسکن و ارسال پاسخبرگ در همان روز آزمون صورت نپذیرد و بالطبع نتیجه آزمون داوطلبان آن شهر در رتبه و تراز کلی اعمال نمی شود. در روزهای پس از آزمون با تکمیل شدن اطلاعات دیگر داوطلبان، نتیجه نهایی آزمون در کارنامه ها اعمال می شود.

در برخی موارد نیز کارنامه برخی داوطلبان در روز آزمون صادر نگردیده و نیازمند بررسی بیشتر است و پس از تایید مجددا کارنامه ایشان تایید و تولید می گردد.

توصیه می شود از کارنامه ای که در روز آزمون به شما داده می شود برای بررسی سوالات صحیح و غلط آزمون خود بپردازید و کارنامه نهایی خود را حداکثر دو روز پس از آزمون از سایت دریافت کنید.

4.چرا نام، مشخصات، نام مدرسه و یا شهر های نفرات برتر آزمون های گزینه دو را اعلام نمی کنیم؟

۱- اگرچه ممکنه پنج درصد برتر آزمون ها از اینکه اسمشان در سایت نوشته شده خوشحال شوند ولی اثرات سوء و مضری روی ۹۵ درصد باقیمانده می گذارد که برخی از آنها عبارتند از : بروز مشکلات روحی و بی انگیزگی و دلسردی، انصراف از ادامه رقابت به دلیل فاصله با دیگران و یا از دست دادن تمرکز هنگام درس خواندن باعث می شود ما این کار را انجام ندهیم.

۲- این موضوع ممکنه باعث بروز یک رقابت ناسالم شود و بعضی ها را به فکر تقلب و کارهای دیگر بیندازد.

۳- یک مثال، اگر فردی در یک مسابقه دوچرخه سواری دائم بخواهد به دیگران نگاه کنه که چه کسی جلو افتاده و چه کسی عقب، توجه و تمرکزش از کار خودش کم میشه و ممکنه تعادل خودش را ازدست بده و از ادامه مسیر باز بماند برای همین ما هم نمیخواهیم داوطلبان دچار این نوع رقابت شوند.

۴- مشاورین گزینه دو معتقدند برای طی کردن روند آموزشی موفق، مقایسه افراد با دیگران و خصوصاً نفرات برتر اثر مطلوب نداشته و بهترست که هر فرد با خودش مقایسه شود لذا به همین دلیل این رقابت را نمیخواهیم دامن بزنیم.

نحوه اعتراض و بررسی مجدد کارنامه

همانطور که می دانید نقطه عطف و وجه تمایز ارزشیابی تشریحی گزینه دو، تصحیح عادلانه و منصفانه بر اساس الگوی استاندارد بوده و فرایند تصحیح توسط حداقل دو مصحح برمبنای روبریک صورت می گیرد و این فرایند تا زمانیکه دو مصحح، تصحیحی یکسان داشته باشند ادمه داشته تا حقی از دانش آموزان ضایع نگردد.

علیرغم دقت بالای تصحیح، در صورتیکه برای دانش آموزان ابهامی در تصحیح وجود داشته باشند، با مراجعه به قسمت تحلیل آزمون در کارنامه ضمن مشاهده پاسخبرگ و فرایند تصحیح روبریک ها، در صورت اطمینان از اعتراض خود، می توانند نسبت به ثبت اعتراض جهت تصحیح و بازبینی مجدد اقدام نمایند.

نکته: صرفا در صورت اطمینان اعتراض خود را ثبت نمایید، پس از ثبت اعتراض کارنامه داوطلب تا زمان بررسی مجدد از قسمت کارنامه ها حذف می گردد.