جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی

نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی
چگونه در امتحانات ریاضی نمرات خوبی کسب کنیم؟
فهرست مطالب

نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی سخت است؟

نحوه موفق شدن در امتحان ریاضی نهایی 1403  به روش مطالعه و نحوه آزمون دادن امتحان بستگی دارد.

آمادگی مناسب و استراتژی‌های موثر برای کسب نمرات خوب در امتحانات ریاضی ضروری است. بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید بهترین عملکرد خود را در امتحان ریاضی انجام دهید و آنچه را که برای رسیدن به نمرات برتر در امتحان ریاضی نیاز است را چگونه به کار گیرید.

با گزینه دو همراه باشید.

چگونه در امتحانات ریاضی نمرات خوبی کسب کنیم؟

چگونه در امتحان ریاضی موفق عمل کنیم؟

نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی سخت است؟ خیر

برای این که بتونید به بهترین روش درس ریاضی رو برای امتحان نهایی بخونید، باید بدانید که سوالات درس ریاضی به 2 بخش تقسیم می‌شود:

  • 1. محاسبات و مسائل
  • 2. اثبات ها
  1. 2. روش مطالعه مسائل محاسباتی ریاضی برای نهایی

شما باید کامل ترین و نزدیک ترین روش به کتاب درسی رو استفاده کنید و در برگه بنویسید.

  1. نحوه خوندن فرمول ها و اثبات های ریاضی برای نهایی

برای این که بتوانید به خوبی در امتحان نهایی اثبات های ریاضر را بنویسید، رو بنویسید، باید در زمان مطالعه کتاب درسی، حتما به موضوعاتی که نیاز به اثبات دارند، دقت کنید. حتما تمرینات خود کتاب درسی رو حل کنید تا به مسائل اثباتی هم مسلط بشید.

برای کسب نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی نیاز است تا بهترین زمان مطالعه ریاضی را بدانید. 

چگونه در امتحانات ریاضی نمرات خوبی کسب کنیم؟

آمادگی قبل از امتحان جهت نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی

برای کسب نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی، پیروی از استراتژی های مطالعه «قبل از امتحان»، آمادگی کامل را تضمین می کند و پایه دانش موضوعی شما را تقویت می کند. بهتر است موارد زیر را  25 تا 30 روز قبل از امتحان انجام دهید:

 

1. فرمول ها و نظریه های مهم را سازماندهی کنید.

برای یادداشت تمام فرمول ها یک دفترچه جداگانه ایجاد کنید. این دفترچه به عنوان یک راهنمای مرجع عمل کرده و به شما امکان می دهد فرمول ها و قضایای کلیدی را بدون مرور کل کتاب درسی تجدید نظر کنید.

2. با الگوی امتحان آشنا شوید.

درک الگوی سوالات امتحان نهایی برای 20 گرفتن امتحان ریاضی بسیار مهم است. این به شما کمک می کند ساختار امتحان، بارم اختصاص داده شده به موضوعات مختلف و قالب کلی را شناسایی کنید. با تجزیه و تحلیل الگوی امتحان، می توانید هوشمندانه تر عمل کنید و به طور استراتژیک زمان مطالعه خود را روی مباحث مهمتر اختصاص دهید. بررسی سوالات امتحانات گذشته، شما را قادر می سازد تا به طور موثر برای امتحان آماده شوید و شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانید.

3. تمرین، تمرین، تمرین

تمرین منظم برای کسب نمره 20 در امتحان نهایی ریاضی ضروری است. حل مسائل مختلف ریاضی، بسیار اهمیت دارد. تمرین نه تنها مهارت های حل مسئله شما را افزایش می دهد، بلکه سرعت و اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد. عملکرد خود را با تمرین و استفاده از سوالات امتحانی سال های گذشته افزایش دهید.

چگونه در امتحانات ریاضی نمرات خوبی کسب کنیم؟

4. شناسایی ایرادات و اشکلات ریاضی برای کسب نمره 20 در امتحان ریاضی

مباحثی را که در آنها نیاز به پیشرفت دارید، خواه جبر باشد یا هندسه یا حساب دیفرانسیل و انتگرال و… شناسایی کنید. درک نقاط ضعف و استفاده از بهترین روش های مطالعه متناسب با نیازهایتان، شما را قادر می سازد تا در موضوعاتی که نقص دارید، پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

5. زود شروع کنید، معطل نکنید:

اگر به دنبال کسب نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی هستید، پس:

از منتظر ماندن تا آخرین روز یا چند روز قبل از امتحان برای شروع مطالعه ریاضی خودداری کنید. آماده سازی امتحان ریاضی نیاز به تمرین مداوم دارد. بنابراین، ضروری است که خود را زودتر برای کسب نمره عالی در امتحان نهایی آماده کنید.

6. تمرکز بر درک، نه حفظ کردن:

ریاضیات را نمی توان به سادگی حفظ کرد. این درس نیاز به درک عمیق مفاهیم و تکنیک های حل مسئله دارد. به جای به خاطر سپردن مطالب، سعی کنید اصول و روش های اساسی را درک کنید. این رویکرد شما را قادر می سازد تا به طور موثر دانش خود را در مسئله های مختلف به کار ببرید.

برای کسب نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی شما باید دروس را درک کنید، نه اینکه آن ها را تنها به خاطر بسپارید.

7. اختصاص زمان برای مرور درسی:

زمان کافی را برای بازنگری و مرور مطالب ریاضی اختصاص دهید. بازبینی و مرور به تثبیت اطلاعات مهم کمک می کند و تضمین می کند که مباحث و فرمول ها را به راحتی فراموش نمی کنید.

چگونه در امتحانات ریاضی نمرات خوبی کسب کنیم؟

اقدامات مهم در طول امتحان ریاضی

این استراتژی ها را در زمان امتحان دنبال کنید تا عملکرد خود را به حداکثر برسانید و نمرات ریاضی خوبی را در امتحان نهایی کسب کنید.

1. سوالات را با دقت بخوانید:

برای کسب نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی بهتر است:

سؤالات را به طور کامل بخوانید و بفهمید که چه چیزی خواسته است. قبل از اقدام به حل کردن، به صورت سوال بار دیگر توجه کنید. 

دوبار خواندن سوالات می تواند از تفسیر نادرست جلوگیری کند و همچنین از ایجاد استرس ناخواسته نیز پیشگیری می کند.

2. با سوالات ساده تر شروع کنید:

ابتدا با پاسخ دادن به سوالات ساده تر شروع کنید. این رویکرد در شما سبب موارد زیر می شود:

1.  در شما اعتماد به نفس ایجاد می کند.

2.  به شما اجازه می دهد تا ذهن خود را آماده کنید.

3.  و همچنین یک حرکت مثبت برای امتحان ایجاد می کند. 

وقتی با سؤالات ساده‌تر شروع کنید،نه تنها اعتماد به نفس خود را افزایش داده بلکه انرژِی خود را در طول امتحان حفظ می کنید و در نتیجه احتمال کسب نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی  را افزایش می دهید.

3. زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید.

زمان خود را بر اساس بارم های اختصاص داده شده برای هر سوال تقسیم کنید.

 از صرف زمان زیاد برای یک سوال خودداری کنید، زیرا زمان کافی برای سوالات دیگر باقی نمی ماند. 

مدیریت زمان تضمین می کند که زمان کافی برای حل کل سوالات داشته باشید.

 این استراتژی مطالعه ریاضی می تواند به شما کمک کند تا عملکرد خود را در امتحان بهبود ببخشید، که در نهایت منجر به کسب نمره خوب ریاضی می شود.

4. کار خود را نشان دهید:

هنگام حل مسائل ریاضی، مهم است که نحوه محاسبات و  تمام مراحل لازم را بنوبسید.

 توجه به این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از معلمان برای مراحل نوشته شده شما نمره قائل می شوند، حتی اگر پاسخ نهایی نادرست باشد.  نشان دادن محاسبات و استدلال شانس کسب بخشی از بارم را افزایش می دهد. با نوشتن راه حل سوال در برگه شانس کسب  نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی را افزایش دهید.

5. تجسم راه حل:

قبل از نوشتن پاسخ ، لحظاتی را به تجسم مراحل و فرمول های مربوط به سوال اختصاص دهید. این تکنیک تجسم به شما کمک می کند تا یک رویکرد ساختاریافته را در ذهن ایجاد کنید که همین امر  شانس نادیده گرفتن مراحل ضروری را کاهش می دهد. تجسم راه حل به شما این امکان را می دهد که سوال را بهتر درک کنید.برای کسب نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی، بهتر است راه حل را در ذهن تجسم کرده و سپس به سوال پاسخ دهید.

6. از چک نویس یافضای تعیین شده برای محاسبات استفاده کنید:

تمام محاسبات و مراحل میانی را در یک چک نویس یا فضای مشخص شده روی برگه امتحان انجام دهید. درست است که محاسبات ذهنی در شرایط خاص مفید است، اما تنها اتکا به محاسبات ذهنی در طول امتحان می تواند منجر به خطا و سردرگمی شود. استفاده از چک نویس، خطر اشتباهات محاسباتی را به حداقل می رساند.

7. حفظ نظم و وضوح:

پاسخ های خود را به شیوه ای منظم ارائه دهید. از کثیف کردن و بدخط نوشتن پاسخنامه خودداری کنید، زیرا ممکن است یافتن و ارزیابی راه حل های شما در هنگام نمره دهی، دشوار شود. یک طرح بندی تمیز داشته باشید، اطلاعات کلیدی را برجسته کنید و از نمادهای مناسب برای افزایش خوانایی استفاده کنید.

8. پاسخ نهایی را برجسته کنید:

برای اطمینان از اینکه پاسخ شما مشخص و واضح است، می توانید از تکنیک هایی مانند خط کشی یا پررنگ کردن استفاده کنید.. این تکنیک به مصصح کمک می کند تا پاسخ نهایی شما را سریع تشخیص دهد و احتمال نادیده گرفتن پاسخ شما را کاهش می دهد. 

برای کسب نمره 20 در امتحان ریاضی نهایی تمیز بنویسد.

 

9. از نمودارها و شکل ها استفاده کنید:

در صورت لزوم، نمودارها و شکل‌ها را به پاسخ‌های خود اضافه کنید. نمودار یا تصاویر می توانند راه حل های شما را برجسته تر نمایند.

10. اختصاص زمان برای بازبینی:

در پایان امتحان زمان کافی برای بررسی مجدد پاسخ های خود اختصاص دهید. از این زمان برای بررسی خطاها، اطمینان از درستی و اصلاحات لازم استفاده کنید. بررسی راه حل ها به شما امکان می دهد هر اشتباهی را که مرتکب شده اید، شناسایی کرده و اصلاح کنید.

پیروی از این راهکارها قبل و حین امتحان می تواند آمادگی شما برای امتحان ریاضی را افزایش دهد و شانس شما را برای کسب نمرات خوب در امتحان نهایی را افزایش دهد.

بارم‌بندی سوالات امتحان نهایی ریاضی

بدون شک دانستن بارم‌بندی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند و بدانند که انرژی و وقتشان را چطور مدیریت کنند.

چگونه در امتحانات ریاضی نمرات خوبی کسب کنیم؟

بارم بندی سوالات درس ریاضیات گسسته

بارم بندی سوالات درس ریاضیات گسسته در زیر ارائه شده است:

بارم بندی (ریاضیات گسسته)
شماره فصل بارم نمره
1 5
2 7
3 8

بارم بندی سوالات درس هندسه

بارم بندی سوالات درس هندسه در زیر ارائه شده است.

بارم بندی سوالات درس هندسه
شماره فصل بارم نمره
1 5
2 7
3 8

بارم بندی سوالات درس حسابان

بارم بندی سوالات درس حسابان در زیر ارائه شده است:

بارم بندی سوالات درس حسابان
شماره فصل بارم نمره
1 5/2
2 2
3 5/2
4 7
5 6

پرسش و پاسخ

  • تست های ریاضی قبلی خود را مرور کنید.
  • یادداشت های کلاس خود را مرور کنید.
  • تمرین های تکالیف خود را مرور کنید.
  • برگه های خلاصه ای را که ساخته اید مرور کنید.
  • نکات برجسته کتاب ریاضی خود را مرور کنید.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که ریاضی رو به روش کنکوری پیش برده اید، قطعا می‌توانید در نهایی هم نمره خوبی کسب کنید. فقط حتما زمان جواب دادن به سوالات نهایی، توضیحات کامل رو ارائه دهید واز نوشتن کوچیکترین نکته در برگه امتحان غافل نشید.

دانش آموزان کنکوری در حل مسائل محاسباتی امتحان نهایی با مشکل خاصی رو به رو نمی شوند، فقط باید با حوصله بیشتری راه حل رو یادداشت کنند. برای بخش اثباتی ها هم کاف است متن کتاب درسی و تمارین مربوطه رو کاملا مسلط و یا به عبارتی حفظ شوند.

حل نمونه سوال برای کسب نمره 20 در امتحان ریاضی بسیار مهم است. بهترین سوالاتی که می‌تواند به شما برای 20 گرفتن کمک کند، نمونه سوالات نهایی سال های قبل هستند و سوالات کتاب هستند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x