جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

آیا کنکور 1404 تشریحی می‌شود

آیا کنکور 1404 تشریحی می‌شود
آیا کنکور 1404 تشریحی می‌شود
فهرست مطالب

آیا کنکور 1404 تشریحی می‌شود یا خیر؟ امروزه بحثی داغ برای تشریحی شدن کنکور 1404 مطرح شده است. آیا قرار است کنکور به صورت ترکیبی برگزار شود و سوالات تشریحی می‌شود؟ چه آینده‌ای برای کنکور 1404 برنامه ریزی شده است. در این مطلب از گزینه دو به این سوال که  آیا کنکور 1404 تشریحی می‌شود یا خیر صحبت کرده‌ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

آیا کنکور 1404 تشریحی می‌شود

آیا کنکور 1404 تشریحی شده و امتحانات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؟

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در خصوص سرنوشت کنکور در ماموریت جدید سازمان:

نه می‌توانیم به صورت قطعی بگوییم کنکور 1404 به صورت تشریحی برگزار می‌شود یا نمی‌شود. البته تا سال 1404 کنکور به صورت ترکیبی برگزار می‌شود.

آزمون‌های آموزش و پرورش از سال 1403 سهم 60 درصدی در کنکور دارند و فقط کنکور سهم 40 درصدی در نمره کل داوطلب دارد.

تاثیر 60 درصدی نمره سوابق تحصیلی در راستای کمرنگ شدن نقش کنکور است، به این منظور باید امتحانات تشریحی جایگزین آن شوند. برای مثال دستگاه‌های الکترونیکی برای آزمون‌های مختلف تشریحی در حال نصب و ارزیابی هستند. برای مثال آزمون‌هایی یک گزینه‌ای، چند گزینه‌ای هم گزینه‌ای و تشریحی از انواع آزمون‌هایی است که توسط دستگاه‌های الکترونیکی قرار است پیاده سازی و اجرا شود.

همه سوالات ترکیبی در آزمون‌ها مطرح می‌شود، به همین منظور دستگاه‌هایی را تعبیه کرده‌اند تا بتوانیم آزمون‌ها را به صورت تشریحی برگزار کنیم. اینکه بتوان یک آزمون را به سطح استاندارد رساند، مسلتزم برنامه ریزی دقیق برای آزمون سازی تصحیح و اجرای آن است.

 

 

ظرفیت پذیرش برای دانشگاه‌ها 85 درصد براساس سوابق تحصیلی است. به 7 استان نیز توصیه شده است که پذیرش را براساس سوابق تحصیلی تغییر دهند تا داوطلبین بومی فرصت بیشتری برای تحصیل در محل زندگی خود داشته باشند. البته این تغییر ظرفیت براساس سوابق تحصیلی براساس رشته و همچنین محل متفاوت است و نمی‌توان نسخه یکسانی برای همه رشته‌ها و محل‌ها پیچید.

جمع بندی

در این مطلب به پاسخ این سوال که آیا کنکور 1404 تشریحی می‌شود یا خیر، به ارائه نکاتی از زبان  سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بیان کردیم. به صورت قطعی نمی‌توان گفت که کنکور 1404 به صورت تشریحی برگزار می‌شود یا خیر، اما در هر صورت سهم کنکور 1404 به میزان 40 درصد و سهم سوابق تحصیلی 60 درصد خواهد بود.

پرسش و پاسخ

به صورت قطعی نمی‌توان گفت که کنکور 1404 به صورت تشریحی برگزار می‌شود یا خیر، اما در هر صورت سهم کنکور 1404 به میزان 40 درصد و سهم سوابق تحصیلی 60 درصد خواهد بود.

پایه تحصیلی یازدهم و دوازدهم سهم 60 درصدی در تعیین نمرات سوابق تحصیلی را دارد. دروس عمومی و تخصصی هر کدام سهم 30 درصدی در تعیین نمره سابقه تحصیلی را دارند.

تمامی دروسی که به صورت نهایی برگزار می‌شود، در تعیین نمره سابقه تحصیلی نقش دارند.

براساس اخبار منتشر شده کنکور 1404 ممکن است به صورت تشریحی برگزار شود، حتی اگر به صورت تشریحی برگزار نشود، کنکور 1404 ترکیبی خواهد بود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x