جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403
بهترین منابع کنکور ریاضی 1403
فهرست مطالب

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 آن دسته از کتاب‌هایی هستند که متناسب با سطح هر دانش آموزان باشند. هر دانش آموز دارای پایه ضعیف تا قوی است و باید متناسب با شرایط خود لیست منابع کنکور ریاضی را گردآوری کنید. با توجه به تغییرات اعمال شده در کنکور سراسری، دروس عمومی از کنکور حذف شده و سوالی از این دروس ارائه نخواهد شد. در ادامه مطلب لیست بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 را ارائه کرده ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

منابع کنکور ریاضی 1403

هر ساله سازمان سنجش اقدام به انتشار لیست منابع کنکور سراسری می‌کنند، در حال حاضر لیست منابع کنکور ریاضی 1403 توسط سازمان منشتر نشده است، در جدول زیر لیست منابع کنکور ریاضی سال گذشته ارائه شده است تا دانش آموزان یک دید کلی نسبت به منابع داشته باشند. لیست معرفی شده توسط سازمان سنجش همان کتب درسی هستند که در سه دوره متوسطه دوم ارائه می‌شود.

منابع کنکور ریاضی 1403
نام دروس پایه تحصیلی
دهم یازدهم دوازدهم
ریاضیات هندسه 1 هندسه 2 هندسه 3
ریاضی 1 حسابان 1 حسابان 2
آمار و احتمال ریاضیات گسسته
فیزیک فیزیک 1 فیزیک 2 فیزیک 3
شیمی شیمی 1 شیمی 2 شیمی 3

مهم‌ترین دروس در منابع کنکور ریاضی 1403

مهم‌ترین درس تخصصی داوطلبین کنکور ریاضی 1403 مربوط به درس ریاضیات است. درس ریاضیات خود از چندین درس مختلف که شامل دروس آمار، هندسه، ریاضیات گسسته و حسابان است، تشکیل شده است.

دروس عمومی در کنکور ریاضی 1403

دروس عمومی از کنکور 1403 حذف شده اند و تاثیر خود را روی سوابق تحصیلی می‌گذارند. داوطلبین کنکور توجه داشته باشند که برای شرکت در کنکور ریاضی بایستی فقط به مطالعه دروس تخصصی بپردازند. البته حذف شدن دروس عمومی از کنکور به این معنی نیست که نسبت به این دروس غافل باشید، زیرا سوابق تحصیلی با 50 درصد تاثیر قطعی روی نمره نهایی کنکور اثر می‌گذارد. دروس عمومی روی نمره سوابق تحصیلی دارای ضرایب بالاتری نسبت به دروس تخصصی هستند، به همین دلیل در امتحانات نهایی باید تمرکز زیادی روی دروس عمومی داشت تا نمرات خوبی کسب شود.

در سال‌های گذشته دو دفترچه سؤالات عمومی و تخصصی در اختیار داوطلبین قرار می‌گرفت که بعد از حذف دروس عمومی از کنکور، تنها یک دفترچه اختصاصی در جلسه کنکور ارائه می‌شود.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

ضرایب دروس کنکور ریاضی 1403

با توجه به حذف زیرگروه‌ها از کنکور سراسری، ضریب دروس برای همه رشته‌های دانشگاهی یکسان است. اولین و مهم‌ترین عاملی که می‌تواند سبب موفقیت دانش‌آموزان در کنکور شود، انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی است.

منابع کنکور ریاضی 1403 برای داوطلبین نظام قدیم

امسال مانند سال گذشته تنها یک نوع سوال طراحی می‌شود و تمامی داوطلبین نظام قدیم و نظام جدید باید به سؤالات کتب نظام جدید پاسخ دهند. در کنکور سال‌های قبل برای داوطلبین نظام قدیم یک دفترچه جداگانه در کنکور ارائه می‌شد که سؤالات آن مبتنی بر مطالب کتاب‌های نظام قدیم بود.

داوطلبین نظام قدیم باید براساس منابع نظام جدید کتب موردنظر خود را تهیه کنند.

بهترین منابع کمک‌آموزشی کنکور ریاضی 1403

هر دانش‌آموز بسته به شرایط فردی و همچنین میزان یادگیری و سطح پایه خود باید برای انتخاب بهترین منابع کمک‌آموزشی اقدام کند. از طرف دیگر ممکن است یک داوطلب با دیپلم تجربی یا انسانی یا سایر شاخه‌های غیرنظری تمایل به شرکت در کنکور ریاضی 1403 داشته باشد، در این صورت منابعی که باید خریداری شود با منابع کمک آموزشی داوطلبین دیپلم ریاضی متفاوت است. به همین دلیل توصیه می‌شود، هر فرد با توجه به شرایط فردی خود اقدام به خرید بهترین منابع کمک آموزشی کنکور ریاضی 1403 نماید.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

نکات مهم در هنگام خرید بهترین منابع کنکور انسانی 1403

در هنگام خرید بهترین منابع کنکور انسانی 1403 باید به نکات مهمی توجه کنید که داوطلبین زیادی از آن غافل هستند. اگر چه شما این نکات را مدنظر داشته باشید، می‌توانید بهترین منبع را برای یادگیری تهیه نمایید.

  1. سطح شما در درس موردنظر
  2. میزان توانایی حل مسئله شما در درس
  3. دارا بودن ضعف پایه تحصیلی یا خیر
  4. میزان توانایی در تست‌زنی
  5. زمان باقی‌مانده در کنکور
  6. حجم و لحن درس‌نامه‌های کتب آموزشی
  7. تعداد و سطح تست‌ها
  8. وضعیت پاسخ‌نامه تشریحی کتب آموزشی
  9. در صورت ضعیف بودن در پایه دهم و یازدهم نیاز است که کتب آموزشی انتخاب شود که این پایه‌ها را به‌خوبی توضیح داده باشد.

شانس قبولی در کنکور ریاضی 1403 را با انتخاب بهترین منابع کنکور افزایش دهید.

بهترین منابع کنکور ریاضی برای داوطلبین با دیپلم تجربی، انسانی یا فنی حرفه‌ای و کاردانش

اگر داوطلب دیپلم غیر ریاضی داشته باشد و تصمیم دارد که در کنکور ریاضی 1403 شرکت کند، بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 برای وی کتاب‌های است که دارای بهترین درسنامه باشند تا بتوانند دروس را به صورت کامل برای وی تشریح کنند. از طرف دیگر داوطلبینی که فاقد سابقه تحصیلی در رشته ریاضی هستند، باید برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند، در غیر این صورت نمره آن درس صفر لحاظ می‌شود. به دلیل اهمیت نمرات سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور، باید به امتحانات نهایی و ایجاد یا ترمیم سابقه تحصیلی بیش از پیش توجه شود.

داوطلبین گرامی توجه داشته باشید که سهم سوابق تحصیلی در نمره نهایی کنکور 50 درصد قطعی و سهم آزمون کنکور در نمره نهایی نیز 50 درصد است. اگر داوطلب دارای سوابق تحصیلی خوبی نباشد، شانس قبولی خود را در کسب رتبه برتر از دست می‌دهد.

پرسش و پاسخ

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 کتاب‌هایی هستند که در سطح دانش آموز بوده و دارای یک پاسخنامه تشریحی کامل و درسنامه جامع باشد.

تمامی داوطلبین نظام قدیم و نظام جدید باید مطابق با دروس نظام جدید آزمون بدهند و دیگر دفترچه جداگانه برای داوطلبین نظام قدیم ارائه نمی‌شود.

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش، تأثیر دروس عمومی فقط روی سوابق تحصیلی است و داوطلبین دیگر نیاز به مطالعه منابع عمومی کنکور ریاضی ندارند.

دفترچه دروس تخصصی کنکور ریاضی از دروس ریاضی، فیزیک و شیمی تشکیل شده است. در زمان برگزاری کنکور 1403 در دو نوبت اردبیشهت و تیرماه فقط یک دفترچه که حاوی سوالات دروس تخصی است در اختیار داوطلبین قرا رمی گیرد.

در انتخاب منابع کمک‌آموزشی نباید خود را بین انبوهی از منابع غرق کنید. برای هر کتب درسی بهترین منابع آموزشی را با توجه به سطح خود انتخاب کنید.

اگر داوطلبین سایر رشته‌ها بخواهند در کنکور انسانی 1403 شرکت کنند، نیاز است که برای ایجاد سابقه تحصیلی در دروسی که در آن سابقه تحصیلی ندارند، شرکت کنند، در غیر این صورت نمرات آن دروس صفر لحاظ می‌شود.

داوطلبینی که دارای دیپلم غیر ریاضی هستند، می‌توانند در کنکور ریاضی شرکت کنند. بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 برای این دسته از داوطلبین کتاب‌هایی است که درسنامه جامع و پاسخنامه تشریحی کاملی داشته باشد.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x