جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

تعداد ثبت‌نام مجاز در ترمیم معدل کنکور 1403

تعداد ثبت‌نام مجاز در ترمیم معدل کنکور 1403
تعداد ثبت‌نام مجاز در ترمیم معدل کنکور 1403
فهرست مطالب

تعداد ثبت‌نام مجاز در ترمیم معدل کنکور  1403 یک بار در خردادماه است. ترمیم به معنی شرکت متقاضی ورود به آموزش عالی در امتحانات نهایی به منظور ارتقا سوابق تحصیلی است. به منظور بهبود نمرات دیپلم دانش‌آموزان فرصتی در اختیار آنان قرار داده شده است تا با استفاده از این امکان بتوانند ترمیم معدل خود را انجام دهند. متقاضیان با ثبت‌نام در مراکز بزرگسالان و شرکت در آزمون‌ها می توانند نمرات خود را بهبود بخشند. در این نوشتار به ارائه توضیحات تکمیلی در این زمینه پرداخته‌ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

تعداد ثبت‌نام مجاز در ترمیم معدل کنکور 1403

آخرین اخبار ترمیم معدل 1403

در سال‌های گذشته قوانین جدیدی مبنی بر اعمال سوابق تحصیلی در کنکور اعلام شد. براین‌اساس داوطلبین زیادی که نمرات خوبی نداشتند، به دنبال بهبود نمرات معدل خود بودند. در همین راستا این امکان برای داوطلبین فراهم شد تا بتوانند، نمرات خود را با شرکت در آزمون ترمیم معدل ارتقا بخشند.

براساس آخرین اخبار، تعداد مجاز ترمیم معدل کنکور 1403 یک بار و آن هم منحصراً در خردادماه است.

مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی

براساس آخرین اخبار ترمیم معدل برای کنکور 1403 مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی در زیر لیست شده‌اند:

  • 1. فارغ‌التحصیلان دوره متوسط شاخه نظری نظام‌های آموزشی قبل از سال 1384
  • 2. دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان نظام‌های آموزشی شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای
  • 3. فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه‌های معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی
  • 4. طلاب حوزه‌های علمیه
  • 5. دارندگان گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسط و فارغ‌التحصیلان دوره پیش‌دانشگاهی فاقد کل یا بخشی از سابقه تحصیلی
  • 6. دانش‌آموزان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود
  • 7. سایر فارغ‌التحصیلان شاخه نظری دارای سوابق تحصیلی ناقص

دوره متوسطه شامل: نظام‌های آموزشی دوره شش‌ساله متوسطه، دوره چهار‌ساله متوسطه، دوره سه‌ساله نیمسالی واحدی/سالی واحدی، دوره پیش‌دانشگاهی نیم‌سالی واحدی/ سالی واحدی و دوره دوم متوسطه نظام 3-3-3-3 است.

ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی تنها در خردادماه برگزار می‌شود.

در سال‌های گذشته امکان ایجاد ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی در دی، شهریور و خردادماه وجود داشت. براساس مصوبه‌ای که در شهریور 1402 منتشر شد، آزمون ترمیم معدل در سال جاری تنها در خردادماه برگزار خواهد شد. 

دلیل اینکه در شهریورماه امکان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل نیست، این است که آزمون شهریورماه آزمون جبرانی است و به صورت مستقل از خردادماه نیست. در این آزمون دانش‌آموزان تجدید‌شده می‌توانند با شرکت در آزمون نمرات خود را جبران کنند. در سال جاری آزمون شهریورماه هیچ نقشی برای ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی نخواهد داشت.

امکان ترمیم معدل برای امتحانات شهریورماه وجود ندارد، زیرا معنای امتحانات شهریورماه به معنای جبران است و دانش‌آموزان باید با دیدگاه جبران نمرات، به امتحانات شهریورماه بنگرند.

زمان ترمیم معدل برای کنکور 1403

زمان ثبت‌نام ترمیم معدل 1403 یک ماه قبل از امتحانات نهایی خردادماه است. زمان دقیق ثیت نام ترمیم معدل برای کنکور 1403 در حال حاضر اعلام نشده است.

نحوه ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم معدل

نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل برای فارغ‌التحصیلان و افراد غیر فارغ‌التحصیلان با همدیگر متفاوت است. در زیر مراحل ایجاد سابقه تحصیلی برای هر گروه را به تفکیک ارائه کرده‌ایم.

نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل برای فارغ‌التحصیلان

داوطلبین باید به پورتال ادارات آموزش و پرورش استان و مناطقِ محل اخذ مدرک تحصیلی مراجعه کنند، تا آدرس مدرسه محل ثبت‌نام، مدارک لازم، دریافت نمون‌برگ‌های درخواست ثبت‌نام، انتخاب واحد و… را تکمیل کنند و از هزینه و نحوه پرداخت آگاهی پیدا کنند. این دسته از داوطلبان باید یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد، ثبت‌نام خود را برای شرکت در طرح ترمیم معدل انجام دهند.

تعداد ثبت‌نام مجاز در ترمیم معدل کنکور 1403

مراحل ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم برای فارغ‌التحصیلان

مراحل ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم برای فارغ‌التحصیلان در زیر ارائه شده است:

  1. 1. مراجعه به پورتال آموزش و پرورش medu.ir
  2. 2. کلیک روی گزینه سوابق تحصیلی
  3. 3. در صفحه وارد شده کد سوابق را مشاهده می‌کنید، انتهای صفحه، روی گزینه ثبت‌نام ترمیم معدل یا ایجاد سابقه کلیک کنید.
  4. 4. انتخاب پایه تحصیلی که قصد شرکت در ایجاد یا ترمیم آن را دارید.
  5. 5. مشخصات محلی که قرار است در آن برای ثبت‌نام ترمیم یا ایجاد سابقه اقدام کنید.
  6. 6. ثبت اطلاعات و پرینت فرم
  7. 7. مراجعه حضوری به مدرسه و ارائه نمونه برگ‌های تکمیل شده
  8. 8. چاپ دو نسخه از نمونه برگ انتخاب واحد از سامانه سیدا و رفع مغایرت احتمالی پس از تأیید مدیر مدرسه و متقاضی
  9. 9. چاپ کارت ورود به جلسه امتحانی، چاپ برنامه امتحانی از سامانه فاینال مدرسه و اطلاع‌رسانی به متقاضی جهت دریافت کارت انجام می‌شود. اگر داوطلب، یوزر و پسورد کاربری برای ورود به medu.ir از مدیر مدرسه دریافت کرده است، می‌تواند به سایت  my.medu.ir مراجعه  کرده و کارت ورود به جلسه و برنامه امتحانی را چاپ کند.
  10. 10. چاپ و صدور گواهی اولیه ایجاد سابقه تحصیلی و ارائه به داوطلب پس از پایان فرایند برگزاری امتحانات (تاریخ اعلام نتیجه امتحانات توسط مناطق آموزش و پرورش به مدارس محل ثبت‌نام جهت اطلاع‌رسانی به متقاضی)
  11. 11. متقاضی پس از مشاهده اعلام نتیجه اولیه در صورت اعتراض درخواست خود را به مدرسه محل ثبت‌نام خود ارائه می‌نماید.
  12. 12. چاپ و صدور گواهی نهایی ایجاد سابقه تحصیلی پس از اعلام نتایج قطعی و تحویل آن به متقاضی
  13. 13. متقاضی به سامانه ساهت medu.ir  (dipcode.medu.ir) مراجعه و پس از ثبت‌نام در سامانه و تأیید اطلاعات کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نماید. در صورت عدم ورود به سامانه به مدرسه یا منطقه محل ثبت‌نام مراجعه نماید.

ایجاد سابقه تحصیلی برای غیر فارغ‌التحصیلان

ایجاد سابقه تحصیلی برای غیر فارغ‌التحصیلان گروه‌های زیر با فارغ‌التحصیلان متفاوت است که در زیر مراحل آن را تشریح کرده‌ایم. منظور از غیر فارغ‌التحصیلان گروه‌های زیر هستند:

  • 1. دانش‌آموزان مدارس روزانه شاخه‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای و دانش‌آموزان شاخه نظری مدارس روزانه متقاضی شرکت در گروه آزمایشی آزمون سراسری (کنکور) غیر متناظر با رشته تحصیلی خود
  • 2. دانش‌آموزان مدارس بزرگسال؛ آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد شاخه‌های نظری، کاردانش و فنی و حرفه‌ای

مراحل ایجاد سابقه تحصیلی برای گروه‌های بالا:

  1. 1. داوطلبین باید با مراجعه به دفتر مدرسه محل تحصیل فعلی خود درخواست خود را بر اساس نمونه‌برگ‌های انتخاب واحد به همراه فیش پرداخت هزینه اقدام نمایند.
  2. 2. چاپ دو نسخه از نمون‌برگ انتخاب واحد از سامانه سیدا و رفع مغایرت احتمالی، پس از تأیید مدیر مدرسه (مهروامضا) و متقاضی (امضا): یک نسخه در پرونده تحصیلی متقاضی بایگانی و نسخه دیگر تحویل به متقاضی
  3. 3. چاپ کارت ورود به جلسه امتحانی و برنامه امتحانات از سامانه توسط مدرسه و اطلاع‌رسانی به متقاضی جهت دریافت آن انجام می‌شود. در ضمن دانش‌آموزان با کاربری که مدیر مدرسه در اختیار آنها قرار می‌دهد، می‌توانند با مراجعه به سامانه  medu.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.
  4. 4. چاپ و صدور گواهی اولیه ایجاد سابقه تحصیلی و ارائه به دانش‌آموز پس از پایان فرایند برگزاری امتحانات انجام می‌شود.
  5. 5. متقاضی پس از مشاهده اعلام نتیجه اولیه در صورت اعتراض، درخواست خود را به مدرسه محل ثبت‌نام خود ارائه می‌نماید.
  6. 6. چاپ و صدور گواهی نهایی ایجاد سابقه تحصیلی پس از اعلام نتایج قطعی و تحویل آن به متقاضی باید انجام شود.
  7. 7. متقاضی باید به سامانه ساهت  (dipcode.medu.ir) مراجعه و پس از ثبت‌نام در سامانه و تأیید اطلاعات، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نماید. در صورت عدم ورود به سامانه، به مدرسه یا منطقه محل ثبت‌نام مراجعه نماید.
تعداد ثبت‌نام مجاز در ترمیم معدل کنکور 1403

مدارک لازم برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل

مدارک هویتی و مدارک تحصیلی برای ثبت نام در ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم معدل نیاز است. مدارکی که برای ایجاد یا ترمیم معدل لازم است در قسمت زیر لیست شده است:

الف: دانش آموزان مدارس روزانه و مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد

  1. 1. تکمیل نمون برگ های انتخاب درس شماره های 1-3-5-7 (نمون برگ ترمیم معدل متناسب با رشته تحصیلی از سایت آموزش پرورش قابل دانلود است.)
  2. 2. فیش واریزی هزینه

ب: فارغ التحصیلان (دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه) نظام های آموزشی:

  1. 1. کپی صفحه اول شناسنامه به همراه اصل مدرک، کارت ملی هوشمند یا رسید تعویض
  2. 2. یک یا دو قطعه عکس
  3. 3. یک عدد پوشه
  4. 4. تصویر کارنامه فارغ التحصیلی یا گواهی موقت قبولی پایان تحصیلات دوره که با اصل آن مطابقت داده شده است.
  5. 5. تکمیل نمونه برگ های انتخاب درس شماره 2-4-6-8 (نمون برگ ترمیم معدل متناسب با رشته تحصیلی از سایت آموزش پرورش قابل دانلود است.)
  6. 6. تصویر صفحه اول شناسنامه عکسدار و کارت ملی به همراه اصل آنها جهت مطابقت آن و در صورت وجود تغییرات و اصلاحات در شناسنامه، ارائه تصویر صفحه توضیحات ضرورت دارد.
  7. 7. ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی در سامانه  medu.ir توسط متقاضی  (تاییده تحصیلی از طریق سایت emt.medu.ir قابل دریافت است)

پرسش و پاسخ

مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور 1403 شامل تصویر صحفه اول شناسنامه و کارت ملی، کارنامه فارغ التحصیلی یا گواهی موقت یا گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه، نمونه برگ ترمیم معدل متناسب با رشته تحصیلی، فیش ورایزی است.

سایت ترمیم معدل کنکور 1403 سایت my.medu.ir است. کلیه اخبار و اطلاعیه‌ها مربوط به ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی در این سایت منشتر می‌شود.

هر ساله زمان ثبت‌نام ترمیم معدل برای متقاضیان از طریق اطلاعیه‌های آموزش و پرورش در سایت my.medu.ir قرار می‌گیرد.

هزینه ترمیم معدل کنکور 1403 یک هزینه ثابت و یک هزینه متغیر است. هزینه ثابت در سال گذشته مبلغ 50 هزار تومان بود. هزینه متغیر بسته به تعداد دروس و همچنین هر مدرسه متفاوت است که در زمان ثبت نام میزان هزینه‌ها اعلام می‌شود.

هر فرد برای هر درس تنها یک بار مجاز به ثبت‌نام در آزمون ترمیم معدل است. داوطلب به انتخاب خود یا یک درس یا مجموعه‌ای از دروس را برای ترمیم نمره انتخاب می‌کند. زمان برگزاری آزمون ترمیم نمره در خردادماه است.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x