جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

تغییرات امتحان نهایی 1403 چیست ؟

تغییرات امتحان نهایی 1403 چیست ؟
تغییرات امتحان نهایی 1403 چیست؟
فهرست مطالب

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که تغییرات امتحان نهایی  1403 چیست و داوطلبین باید چه اقدامی انجام دهند، پس این مقاله را بخوانید. با توجه به تغییرات کنکور سراسری، تغییراتی در امتحان نهایی 1403  دوره دوم متوسطه پایه دهم، یازدهم و دوازهم نیز ایجاد شده است. برای مثال تغییر ضرایب دروس، سوالات امتحان نهایی 1403 و …. همگی تحت تاثیر تغییرات کنکور سراسری 1403 است.

در این مقاله از گزینه دو به پاسخ این سوال که تغییرات امتحان نهایی  1403 چیست و جزئیات آن چگونه است، پرداخته‌ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

تغییرات امتحان نهایی 1403 چیست؟

تغییرات امتحان نهایی 1403 دهم، یازدهم و دوازدهم

تغییرات امتحان نهایی 1403 چیست و چگونه است، آیا دروس عمومی اهمیت بیشتری دارند یا اینکه دروس تخصصی ضریب تاثیر بیشتری در معدل دارند؟ همچنین سوالات دیگری از جمله اینکه آیا امتحان نهایی یازدهم و دهم نیز در کنکور تاثیر دارند یا خیر.

در ادامه تغییرات امتحان نهایی 1403 ذکر شده است:

  1. 1. تاثیر قطعی معدل در کنکور
  2. 2. تاثیر 50 درصدی معدل امتحان نهایی دوازدهم در نتیجه کنکور
  3. 3. تغییر ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در هر رشته

روش 20 گرفتن در امتحان نهایی زیست دوازدهم را می‌دانید؟ اگر نه که همین الان روی لینک کلیک کنید، به شما ترفندهایی برای 20 گرفتن و نحوه مطالعه زیست ارائه کرده‌ایم که ندانستن آن‌ها سبب می‌شود چندین گام از سایر داوطلبین عقب باشید.

خواندن ریاضی نهایی1403 سخت است؟ آیا تکنیک خاصی برای خواند ریاضی امتحان نهایی باید به کار برد، روی لینک مقاله کلیک کنید، تکنیک‌های بسیار خوب و جالبی را ارائه کرده‌ایم که دانش آموزان اروپایی از آنها استفاده می‌کنند.

.

تغییر ضریب دروس تخصصی و عمومی از تغییرات امتحان نهایی 1403

دروس تخصصی و عمومی در امتحان نهایی دوازدهم تغییر کرده است. در یک مقاله به صورت جداگانه ضرایب دروس تخصصی و عمومی تمامی رشته‌ها در نظام جدید و قدیم را ارائه کرده‌ایم.

ضریب امتحان نهایی دوازدهم تجربی

ضریب امتحان نهایی دوزادهم ریاضی

ضریب امتحان نهایی دوازدهم انسانی

ضرایب دروس نهایی دوازدهم و سوابق تحصیلی را به صورت کامل و یکجا در این مقاله ارائه کرده‌ایم، شما می‌توانید به پاسخ هر سوالی که دارید در این مقاله دست پیدا کنید

تغییرات امتحان نهایی 1403 چیست؟

دروس نهایی یازدهم

دروس نهایی یازدهم از کنکور 1404 در نتیجه کنکور تاثیر خواهند گذاشت. از کنکور 1404 سهم سوابق تحصیلی 60 درصد خواهد بود. با این شرایط تاثیر دروس نهایی یازدهم و تغییرات امتحان نهایی  1403 چیست و در کنکور 1403 آیا دروس نهایی یازدهم تاثیر خواهند گذاشت یا خیر؟

دروس نهایی یازدهم در کنکور 1403 تاثیری ندارند. از کنکور 1404 به بعد دروس نهایی یازدهم و دهم روی نتیجه کنکور تاثیر خواهند گذاشت.

کدام دروس یازدهم در سال 1403 به صورت نهایی برگزار می‌شود؟

  1. برای رشته تجربی: دینی، عربی، فیزیک، زبان، شیمی، ریاضی، زیست، فارسی، انسان و محیط زیست، زمین، تاریخ
  2. برای رشته ریاضی: دینی، عربی، فیزیک، زبان خارجی، شیمی، حسابان، هندسه، فارسی، انسان و محیط زست، زمین، تاریخ، امار و احتمال
  3. برای رشته انسانی: دینی، عربی، جامعه شناسی، زبان خارجی، علوم و فنون ادبی، ریاضی و امار، تاریخ، فارسی، انسان و محیط زیست، جغرافیا، فلسفه، روانشناسی
  4. برای رشته معارف: اصول عقاید، عربی، اقتصاد، زبان خارجی، علوم و فنون ادبی، ریاضی و آمار، تاریخ، فارسی، انسان و محیط زیست، علوم و معارف قرانی، فلسفه، روانشناسی
  5. برای شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای ایجاد سابقه تحصیلی: دینی، عربی، زبان خارجی، فارسی و نگارش، انسان و محیط زیست، تاریخ معاصر

برنامه امتحان نهایی یازدهم را در این لینک با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.


دروس نهایی یازدهم

دروس نهایی دهم

دروس دهم نیز از سال 1404 به بعد قرار است در کنکور تاثیر گذار باشد. هر درسی که به صورت کشوری و هماهنگ برگزار می‌شود، از سال 1404 در نتیجه کنکور تاثیر گذار خواهد بود.

کدام دروس دهم در سال 1403 به صورت نهایی برگزار می‌شود؟

  1. برای رشته تجربی: دینی، عربی، فیزیک، زبان خارجی، شیمی، ریاضی، زیست، فارسی، جغرافی
  2. برای رشته ریاضی: دینی، عربی، فیزیک، زبان خارجی، شیمی، ریاضی، هندسه، فارسی، جغرافیا
  3. برای رشته انسانی: دینی، عربی، اقتصاد، زبان خارجی، علوم و فنون ادبی، ریاضی و آمار، تاریخ، فارسی، جغرافیا عمومی، جامعه شناسی، منطق
  4. برای رشته معارف: اصول عقاید، عربی، علوم و معارف قرانی، زبان خارجی، علوم و فنون ادبی، ریاضی و امار، تاریخ، فارسی، جغرافیای عمومی، جامعه شناسی، منطق
  5. برای شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای ایجاد سابقه تحصیلی: دینی، عربی، زبان خارجی، فارسی و نگارش، جغرافیای عمومی

برنامه امتحان نهایی دهم را در این لینک با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

دروس نهایی دهم

زمان برگزاری امتحان نهایی دوازدهم 1403

اولین امتحان نهایی دوازدهم 1403 در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. داوطلبین باید از الان خود را برای امتحان نهایی 1403 اماده کنند. زمان برگزاری امتحان نهایی دوازهم، یازدهم و دهم در سایت سنجش منتشر شد. 

برنامه امتحان نهایی دوازدهم را در این لینک با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

دروس نهایی دوازدهم

ترمیم معدل در امتحان نهایی 1403

تغییراتی که برای قانون ترمیم معدل انجام شده است، از جمله تغییرات امتحان نهایی  1403 است. توجه کنید که شرایط ترمیم معدل فقط در امتحان نهایی 1403 برقرار است. شرایط زیر برای ترمیم معدل در امتحان نهایی 1403 در نظر گرفته شده است:

  1. ترمیم معدل برای داوطلبین کنکور تنها در امتحان نهایی خرداد ماه انجام خواهد پذیرفت.
  2. هر داوطلب تنها یک بار می‌تواند در ترمیم معدل شرکت کند.
  3. طبق آخرین بخشنامه مرکز سنجش آموزش و پرورش برای هر درس فقط یک بار امکان ترمیم نمره وجود دارد.

آیا سوالات امتحان نهایی 1403 سخت است؟

تغییرات امتحان نهایی  1403 چیست و آیا سوالات امتحان نهایی 1403 سخت است، این سوالی است که زیاد شنیده‌ایم. اگر بخواهیم یک پاسخ دقیق به این سوال بدهیم، این است که از سال 1402 سوالات نهایی مفهومی شده‌اند، شما برای موفقیت در امتحان نهایی و کسب نمره 20 در این امتحان باید نحوه مفهومی خواندن را به خوبی یاد بگیرید. توجه کنید که مرور نمونه سوالات امتحان نهایی 1402 و امتحانات نهایی سال‌های گذشته به شما کمک زیادی می‌کند تا نمره خوبی در امتحان نهایی بگیرید.

سخت بودن یا نبودن امتحان نهایی به این بستگی دارد که شما چقدر مفهومی درس خوانده باشید. اگر در هنگام مطالعه دروس فقط به حفظ کردن مطالب اکتفا کرده باشید، باید به شما بگوییم که شانس زیادی برای کسب نمره 20 در امتحان نهایی 1403 نخواهید داشت. سوالات امتحان نهایی 1403 اکثرا به صورت مفهومی و استنباطی و همچنین مفهومی طرح می‌شود، شما باید با این سبک سوالات آشنا باشید و بر همین اساس مطالعه کنید.

مفهومی خواندن امتحان نهایی را بلد نیستید، روی لینک کلیک کنید، به شما بهترین تکنیکهای مفهومی خواندن دروس را آموزش داده‌ایم، به گونه‌ای که اگر این تکنیک‌ها را به کار گیرید، بعدا در زیر همان مقاله از نتایج شگفت انگیز آن خواهید گفت.

نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی دوازدهم

تا اینجای مقاله به تغییرات امتحان نهایی  1403 چیست پرداختیم، اما آیا می‌دانید که نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی دوازدهم نیز بسیار مهم است. شاید بسیاری از داوطلبین ندانند که نمرات و معدل امتحان نهایی دوازدهم چگونه روی کنکور تاثیر می‌گذارد.

اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی دوازدهم کسب کنید، روی لینک مقاله کلیک نمایید.

روش سریع به دست آوردن معدل کل و کتبی (نهایی) دوازدهم در مقاله ارائه شده است، اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، روی لینک کلیک کنید.

بهترین روش درس خواندن برای شب امتحان

شب امتحانی هستید و تا الان هیچ اقدامی برای درس خواندن نکرده‌اید، در عین حال آرزوی گرفتن نمره 20 را در امتحان نهایی دارید و یا حداقل دوست دارید در این امتحان قبول شوید، چه بگوییم که ما به شما بارها پیشنهاد داده‌ایم که برنامه ریزی داشته باشید! اکنون وقت نصیحت نیست، اگر شب امتحانی هستید و به دنبال بهترین روش درس خواندن برای شب امتحان هستید، پس روی مقاله کلیک کنید، به شما تکنیکهایی در این زمینه ارائه کرده‌ایم که با دانستن آنها می‌توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه در امتحان نهایی قبول شویم، پس اکنون وقت این است که روی مقاله کلیک کنید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که تنها درس خواندن سبب موفقیت و کسب نمره 20 نمی‌شود، شما به تکنیک و ترفندهایی خوبی نیز نیاز دارید تا با استفاده از آن‌ها چندین گام از سایر داوطلبین جلوتر باشید.   

تکنیک های کلیدی برای موفقیت در امتحان نهایی را بخوانید، به شما قول خواهیم داد که این تکنیک ها راهگشای شما برای موفقیت در امتحان نهایی خواهند شد.

تغییرات امتحان نهایی 1403 چیست؟

آنچه در این مطلب در مورد تغییرات امتحان نهایی 1403 خواندید.

توجه کنید که در این مقاله به تغییرات امتحان نهایی  1403 چیست پاسخ دادیم. ما متوجه شدیم که:

  1. ضریب امتحان نهایی دوازدهم در تمامی رشته‌ها و نظام‌های جدید و قدیم تفاوت کرده است.
  2. ترمیم معدل فقط در امتحان نهایی خرداد ماه قابل انجام است.
  3. سهم سوابق تحصیلی دوازدهم در کنکور 1403 به اندازه 50 درصد است.
  4. نمره و تراز دروس امتحان نهایی در کنکور 1403 به شیوه خاصی محاسبه می‌شود.
  5. سوالات امتحان نهایی 1403 به صورت مفهومی و استنباطی خواهد بود.
  6. امتحانات نهایی دهم و یازدهم را نیز به صورت ریز به ریز بررسی کردیم.
  7. نحوه درس خواندن برای امتحان نهایی که باید به چه صورت باشد را نیز اشاره کردیم.

پرسش و پاسخ

تغییر در ضریب دروس عمومی و تخصصی نهایی دوازدهم، تغییرات شرایط برای ترمیم معدل، مفهومی شدن سوالات نهایی 1403، افزایش سهم سوابق تحصیلی دوازدهم در کنکور 1403 از تغییرات امتحان نهایی 1403 است.

برخی از دروس دهم و یازدهم نیز به صورت نهایی و کشوری برگزار می‌شود. در این مقاله امتحان نهایی هر پایه را به تفکیک ارائه کردیم.

دانش آموزان کنکوری در حل مسائل محاسباتی امتحان نهایی با مشکل خاصی رو به رو نمی شوند، فقط باید با حوصله بیشتری راه حل رو یادداشت کنند. برای بخش اثباتی ها هم کاف است متن کتاب درسی و تمارین مربوطه رو کاملا مسلط و یا به عبارتی حفظ شوند.

با توجه به تاثیر معدل در کنکور و افزایش سهم سوابق تحصیلی به 50 درصد و سپس از سال 1404 به 60 درصد، سوالات امتحان نهایی دوازدهم، یازدهم و دهم به صورت مفهومی و استنباطی خواهد بود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x