جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

درس خواندن برای کنکور در سربازی

درس خواندن برای کنکور در سربازی
درس خواندن برای کنکور در سربازی
فهرست مطالب

درس خواندن برای کنکور در سربازی امکان پذیر است؟ آیا رتبه برتری داشته‌ایم که در سربازی درس خوانده است، درس خواندن برای کنکور در سربازی چگونه است؟ آیا می توان در دوره آموزشی برای کنکور آماده شد و …. .داوطلبین آقا که مشمول خدمت شده اند و در عین حال قصد کنکور را دارند، با این سری از سوالات روبه رو می شوند. به صورت ساده و خلاصه به شما بگوییم که بله درس خواندن در سربازی برای کنکور امکان پذیر است، البته به شرطی که تکنیک های مطالعاتی را به کار گیرید. در این نوشتار در مورد درس خواندن برای کنکور در سربازی به ارائه اطلاعاتی می پردازیم.

با گزینه دو همراه باشید.

درس خواندن برای کنکور در سربازی

درس خواندن برای کنکور در سربازی در دوره آموزشی

ارگان مربوطه است. البته که با یک برنامه ساده می توانید دروس کم حجم را مطالعه کنید و از سایر داوطلبین عقب نمانید، برای مثال می توانید یک برنامه راحت و کم حجم و متناسب با درس هایی که علاقه دارید، برای خود بچینید و سپس براساس آن در هر روز بخشی را مطالعه کنید.

البته اگر نتوانستید طبق برنامه پیش بروید، خود را سرزنش نکنید، شما برای انگیزه برای درس خواندن در کنکور نیاز دارید که به خود ایمان داشته باشید، از این رو از سرزنش کردن خودتان دست بردارید و سپس با یک روحیه قوی برنامه ساده مطالعاتی خود را به پیش ببرید.

درس خواندن برای کنکور در سربازی

درس خواندن برای کنکور در سربازی در دوره خدمت

درس خواندن برای کنکور در سربازی در دوره خدمت نسبت به دوره آموزشی راحتتر است، زیرا زمان بیشتری در اختیار شما است، شما باید برنانه مطالعاتی خود را به گونه ای تنظیم کنید که با وظایف محول شده به شما در دوره سربازی تداخل نداشته باشد، مسلما کار شما نسبت به یک داوطلب که وقت آزادتری دارد، سخت تر است، اما شما می توانید با انگیزه کافی این سختی ها را کنار بگذارید. در مقاله افزایش انگیزه برای درس خواندن کنکور، تمامی راه هایی که سبب تقویت روحیه برای درس خواندن می شود را ارائه کرده ایم، اگر شما هم می خواهید در کنکور امسال بدرخشید، پس این مقاله را از دست ندهید.

 

برخی از سربازانی که برای خدمت، در شهرها و نقاط بسیار دور از محل زندگی خود اعزام می شوند، برای درس خواندن ممکن است با چالش مواجه شوند، اما برای درس خواندن برای کنکور در سربازی کافیست:

  1. 1. برنامه ریزی درسی را به صورت روزانه و هفتگی انجام دهید.
  2. 2. از تکنیک پومودورو برای افزایش انگیزه برای درس خواندن در سربازی استفاده کنید.
  3. 3. از اوقات فراغت خود به عنوان یک فرصت طلایی جهت مطالعه استفاده کنید.
  4. 4. درس های سخت و حجیم را به چندین درس کوچک تقسیم کنید و از آن ها برای خود غول نسازید.
  5. 5. جابه جا کردن خرده سنگ ها آسان تر از جابه جا کردن یک تکه سنگ بزرگ است، به همین دلیل اهداف مطالعاتی خود را به صورت کوچک بنویسید.
  6. 6. خود را دیگر داوطلبین مقایسه نکنید.
درس خواندن برای کنکور در سربازی در دوره آموزشی

درس خواندن برای کنکور در سربازی در دوره امریه

سربازانی که در بخش های اداری ارگان های نظامی مختلف تحت عنوان امریه مشغول به انجام وظایف اداری هستند، وقت آزادتری دارند و مانند سایر داوطلبین می توانند بعد از ظهر خود را به درس خواندن کنکور اختصاص دهند.

نکته دیگری که در مورد سربازان امریه باید بدانید این است که سربازان امریه بومی گزینی می شوند و سربازان بومی هر شهر در همان شهر خودشان مشغول به خدمت می شوند که همین امر سبب می شود تا مطالعه کردن در شهر خودشان راحت تر باشد.

چگونه در سربازی درس بخوانیم؟

مطالعه در دوران سربازی در شیف شب یا شیف صبح امکان پذیر است؟ ممکن است برخی از سربازان شیف شب داشته باشند که وظیفه نگهبانی را به آن ها سپرده باشند، مطالعه کردن در حین انجام وظیفه سبب کاهش تمرکز شما در آن درس می شود و در نهایت انگیزه شما به دلیل متوجه نشدن درس، کاهش خواهد یافت و از طرف دیگر در صورتی که اشتباهی در زمان پست نگهبانی رخ دهد، محرومیت های زیادی را باید متقبل شوید، به همین دلیل درس خواندن در سربازی را در اوقات استراحت خود انجام دهید و نه زمانی که مشغول انجام وظیفه هستید.

 

 

پرسش و پاسخ

اول از همه باید انگیزه درس خواندن در سربازی برای کنکور در شما به وجود آید. باید بتوانید سختی های این راه را تحمل کنید. برای درس خواند برای کنکور در سربازی شما به تکنیک هایی نیاز دارید که در این مقاله به آن اشاره شده است.

دوره آموزشی دوره سختی است که زمان کمی برای خود فرد باقی می ماند. بنابراین در صورتی که نتوانستید طبق برنامه مطالعاتی خود در دوره آموزشی پیش بروید، خود را سرزنش نکنید، برنامه ریزی ساده مطالعاتی و شروع مطالعه با درس های مورد علاقه بهترین پیشنهاد برای درس خواندن در دوره آموزشی در سربازی است.

درس خواندن در دوره سربازی برای کنکور نسبت به زمانی که در خانه هستید، سخت تر است، اما به این معنا نیست که امکان پذیر نیست، شما می توانید با تکنیک هایی موفق به کسب رتبه هایی خوب در کنکور شوید.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x