جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

دروس امتحان نهایی پایه یازدهم رشته انسانی 1403

دروس امتحان نهایی پایه یازدهم رشته انسانی 1403
دروس نهایی یازدهم انسانی 1403
فهرست مطالب

بیشتر دروس پایه یازدهم رشته انسانی 1403 به صورت نهایی برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه نمرات امتحانات نهایی تاثیر مستقیم روی رتبه کنکور می‌گذارد، از این رو باید برنامه ریزی صحیحی برای این دروس داشت تا بتوان نمرات خوبی کسب کرد.  در این نوشتار لیست دروس نهایی یازدهم انسانی ارائه شده است.

با گزینه دو همراه باشید.

دروس نهایی یازدهم انسانی 1403

دروس امتحان نهایی یازدهم انسانی 1403

نهایی شدن امتحانات یازدهم 1403 سبب شده است تا دانش آموزان از همان ابتدای شروع تحصیلی به دروس نهایی اهمیت بیشتری بدهند، زیرا نمرات کسب شده در این دروس جزء سوابق تحصیلی محسوب خواهد شد. تا دو سال گذشته تنها دروس پایه دوازدهم در مقطع متوسطه دوم به صورت نهایی برگزار می‌شد، اما به دلیل تغییرات کنکور سراسری و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور، تصمیمات جدید اتخاذ شد و قرار بر آن شد که دروس پایه دهم و یازدهم نیز به صورت کشوری برگزار شود.

دروس نهایی یازدهم انسانی 1403

در سال گذشته، در پایه یازدهم در رشته انسانی تنها دور درس ریاضی و آمار و علوم و فنون ادبی به صورت نهایی و کشوری برگزار می‌شدند، اما امسال تعداد دروس بیشتری مشمول امتحان نهایی شده اند. در رشته انسانی تنها دروس نگارش و کارآفرینی به صورت غیر نهایی و مدرسه ای برگزار می‌شوند.  دروسی که برای رشته انسانی پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود، در جدول زیر ارائه شده است:

دروس نهایی یازدهم انسانی 1403
دروس نهایی دروس غیر نهایی
فارسی نگارش
عربی کارآفرینی
دینی
زبان انگلیسی
ریاضی و آمار
روان‌شناسی
علوم و فنون ادبی
فلسفه
جامعه‌شناسی
تاریخ 2
جغرافیا
انسان و محیط‌زیست

بهترین منبع برای دروس امتحان نهایی یازدهم 1403 رشته انسانی

بهترین منبع برای مطالعه دروس امتحان نهایی انسانی یازدهم 1403 خود کتب درسی هستند. طراحان سوال از مباحث کتاب‌های درسی اقدام به طرح سوال می‌کنند. برای موفقیت در امتحانات نهایی نیاز است که دید تحلیلی و جامعی نسبت به مباحث کتب درسی داشته باشید. از طرف دیگر مطالعه کتب کمک آموزشی برای تقویت پایه و همچنین جزوه معلمین برای افزایش درک مفاهیم کتاب مفید واقع می‌شود.

دانش‌آموزان نیاز است که با برنامه‌ریزی دقیق و پشتکار بالا، امتحانات نهایی را پشت سر بگذارند و توجه داشته باشند که این نمرات در نتیجه کنکور تأثیرگذار خواهد بود.

تأثیر سوابق تحصیلی امتحان نهایی یازدهم در کنکور 1403

در سال‌های گذشته تنها معدل کتبی امتحانات نهایی پایه دوازدهم روی نتیجه نهایی کنکور اعمال می‌شد. اگر دانش‌آموزی در امتحان نهایی نمره بالایی کسب می‌کرد، این  نمره بر نتیجه نهایی فرد تأثیر مثبت می‌گذاشت و شانس قبولی وی را بیشتر می‌کرد. سپس تأثیر مثبت معدل در نمره نهایی کنکور به تأثیر قطعی معدل در نمره نهایی کنکور تبدیل شد. یعنی اگر معدل بالا یا پایین بود، این نمره روی نتیجه نهایی کنکور تأثیر خواهد گذاشت، به‌گونه‌ای که اگر دانش‌آموزی در امتحانات نهایی نمره خوبی دریافت نکند، شانس قبولی در دانشگاه و رشته‌های خوب را از دست می‌دهد.  طبق آخرین اطلاعیه‌های منتشر شده، میزان درصد تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 تا 1405 در جدول زیر ارائه شده است:

میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور
سال آزمون سراسری سال تحصیلی پایه مؤثر میزان تأثیر نحوه تأثیر
آزمون سراسری 1402 سال تحصیلی آموزش عالی 1402-1403 فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان چهل (40) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری 1403 سال تحصیلی آموزش عالی 1403-1404 فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان پنجاه (50) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری 1404 سال تحصیلی آموزش عالی 1404-1405 فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان شصت (60) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری 1405 سال تحصیلی آموزش عالی 1405-1406 فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان شصت (60) درصد تأثیر قطعی

دروس نهایی دهم تجربی، ریاضی و معارف در سال 1403

برای اطلاع از لیست دروس سایر رشته های نظری پایه یازدهم می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

دروس امتحان نهایی یازدهم تجربی 1403

دروس امتحان نهایی یازدهم ریاضی 1403

دروس امتحان نهایی یازددهم معارف 1403

پرسش و پاسخ

طبق اعلام آموزش و پرورش در سال جاری تعدادی از دروس یازدهم به صورت نهایی برگزار خواهد شد. دروس نهایی برای رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف با همدیگر متفاوت است.

دروس نهایی انسانی یازدهم شامل فارسی، عربی، دینی، زبان انگلیسی، ریاضی و آمار، روان‌شناسی، علوم و فنون ادبی، فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ 2، جغرافیا و انسان و محیط زیست است.

تعداد 12 درس پایه یازدهم رشته انسانی به صورت نهایی برگزار خواهد شد.

نمرات کسب شده در امتحانات نهایی جزء سوابق تحصیلی محسوب می‌شود. از سال 1404 تاثیر سوابق تحصیلی 60 درصد قطعی از پایه‌های یازدهم و دوازهم است.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x