جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

دروس نهایی یازدهم معارف 1403

دروس نهایی یازدهم معارف 1403
دروس نهایی یازدهم معارف 1403
فهرست مطالب

امتحانات یازدهم رشته معارف 1403 به صورت نهایی برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه تا دو سال گذشته تنها پایه دوازهم به صورت نهایی برگزار می‌شد، اما به دلیل تغییرات کنکور سراسری و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج کنکور قرار بر آن شد که امتحانات دروس پایه یازدهم و دهم نیز به صورت نهایی برگزار شود. به دلیل اهمیت آشنایی دانشجویان از لیست دروس نهایی پایه یازدهم ما در این مقاله دروس نهایی یازدهم علوم و معارف انسانی 1403 در ارائه کرده‌ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

دروس نهایی یازدهم معارف 1403

دروس نهایی یازدهم معارف 1403

در سال جاری تعداد 12 درس رشته معارف پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود. 

منظور از امتحانات نهایی این است که امتحانات با زمان بندی همزمان و سوالات یکسان در سراسر کشور برگزار می‌شود. امتحانات نهایی در سال 1403 برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت کشوری و سراسری برگزار خواهد شد.

دروس نهایی یازدهم علوم و معارف انسانی 1403

در جدول زیر لیست دروس نهایی یازدهم رشته علوم و معارف انسانی پایه تحصیلی 1403 ارائه شده است:

دروس نهایی یازدهم علوم و معارف انسانی 1403
دروس نهایی دروس غیر نهایی
فارسی نگارش
عربی کارآفرینی
اصول عقاید
زبان انگلیسی
ریاضی و آمار
روان‌شناسی
علوم و فنون ادبی
فلسفه
اقتصاد
تاریخ
علوم و معارف قرآنی
انسان و محیط‌زیست

منابع امتحان نهایی دروس یازدهم رشته معارف 1403

برای موفقیت در امتحانات نهایی دروس یازدهم رشته معارف 1403 نیاز است که کتب درسی با دقت مطالعه شوند. توجه داشته باشید که نمرات کسب شده در امتحانات نهایی به صورت مستقیم و قطعی در نتایج کنکور تاثیر خواهد گذاشت. از سال 1404 میزان تاثیر سوابق تحصیلی در نتایج کنکور 60 درصد قطعی از پایه‌های یازدهم و دوازدهم است. دانش آموزان برای کسب نمرات خوب بایستی کتب درسی را به صورت تحلیلی و مفهومی مورد بررسی قرار دهند. دانش آموزان برای تقویت پایه تحصیلی می‌توانند کتاب‌های کمک آموزشی و جزوه معلمین را نیز در لیست مطالعه خود داشته باشند.

تأثیر سوابق تحصیلی امتحان نهایی یازدهم در کنکور 1403

در سال‌های گذشته تنها معدل کتبی امتحانات نهایی پایه دوازدهم روی نتیجه نهایی کنکور اعمال می‌شد. اگر دانش‌آموزی در امتحان نهایی نمره بالایی کسب می‌کرد، این  نمره بر نتیجه نهایی فرد تأثیر مثبت می‌گذاشت و شانس قبولی وی را بیشتر می‌کرد. سپس تأثیر مثبت معدل در نمره نهایی کنکور به تأثیر قطعی معدل در نمره نهایی کنکور تبدیل شد. یعنی اگر معدل بالا یا پایین بود، این نمره روی نتیجه نهایی کنکور تأثیر می‌گذاشت. به‌گونه‌ای که اگر دانش‌آموزی در امتحانات نهایی نمره خوبی دریافت نکند، شانس قبولی در دانشگاه و رشته‌های خوب را از دست می‌دهد.  طبق آخرین اطلاعیه‌های منتشر شده، میزان درصد تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 تا 1405 در جدول زیر ارائه شده است:

میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور
سال آزمون سراسری سال تحصیلی پایه مؤثر میزان تأثیر نحوه تأثیر
آزمون سراسری 1402 سال تحصیلی آموزش عالی 1402-1403 فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان چهل (40) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری 1403 سال تحصیلی آموزش عالی 1403-1404 فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش‌آموزان پنجاه (50) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری 1404 سال تحصیلی آموزش عالی 1404-1405 فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان شصت (60) درصد تأثیر قطعی
آزمون سراسری 1405 سال تحصیلی آموزش عالی 1405-1406 فقط براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش‌آموزان شصت (60) درصد تأثیر قطعی

دروس نهایی یازدهم تجربی، ریاضی و انسانی در سال 1403

برای اطلاع از لیست دروس سایر رشته های نظری پایه یازدهم می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

دروس امتحان نهایی یازدهم تجربی 1403

دروس امتحان نهایی یازدهم ریاضی 1403

دروس امتحان نهایی یازددهم انسانی 1403

پرسش و پاسخ

بله امتحانات پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از دروس پایه یازدهم در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف به صورت نهایی برگزار خواهد شد، ازاین‌رو برنامه‌ریزی دقیق برای موفقیت در امتحانات نهایی ضروری است.

دروس نهایی یازدهم برای رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف با همدیگر متفاوت است. در این مقاله دروس نهایی معارف و علوم انسانی در پایه یازدهم تحلیل شد.

دروس نهایی یازدهم رشته معارف شامل فارسی، عربی، اصول عقاید، زبان انگلیسی، ریاضی و آمار، روان‌شناسی، علوم و فنون ادبی، فلسفه، اقتصاد، تاریخ، علوم و معارف قرآنی انسان و محیط‌زیست است.

از سال 1404 نمرات پایه تحصیلی یازدهم در نتیجه کنکور تاثیر گذار خواهد بود. تاثیر ضریب سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور به صورت 60 درصد قطعی از پایه‌های یازدهم و دوازدهم در سال 1404 است. از سال 1405 به بعد سوابق تحصیلی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت 60 درصد قطعی در نتیجه کنکور تاثیر گذار خواهد بود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x