جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

قبولی امتحان نهایی و هر آنچه که باید بدانید.

قبولی امتحان نهایی و هر آنچه که باید بدانید.
روش قبولی در امتحانات پایان ترم
فهرست مطالب

قبولی در امتحان نهایی با نمره خوب سخت است؟ امتحانات نهایی بزرگترین چالش برای دانش آموزان است، زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری، به خاطر سپاری و سازماندهی وجود دارد. رعایت نکات موثر مطالعه می‌تواند به کاهش استرس و افزایش معدل کمک کند. البته هر تکنیک مطالعه‌ای برای هر دانش آموزی جواب نمی‌دهد، بنابراین بهتر است چندین استراتژی مختلف را در نظر بگیرید تا بفهمید کدام برای شما بهتر است. در این مقاله از گزینه دو به شما تکنیک‌های مطالعه را یاد می دهیم.

با گزینه دو همراه باشید.

بایدها برای قبولی در امتحان نهایی

1.برنامه سازمان یافته داشته باشید.

به برنامه مطالعاتی خود پایبند باشید. پایبند بودن به برنامه مطالعاتی به شما کمک کرده تا در مسیر مطالعه خود بمانید و از تعلل جلوگیری نمایید. اگر فضای مطالعه شما به هم ریخته است، سریعا برای تمیز کردن آن اقدام کنید. فضای مطالعه را مانند فضای امتحان طراحی کنید تا به شما کمک کند تا در حالت تست و امتحان گرفتن قرار بگیرید. قبولی امتحان نهایی با برنامه سازمان یافته بسیار راحت تر می شود.

قبول شدن در امتحانات

2. هوشمندانه مطالعه کنید نه سخت تر.

مفاد درسی که در امتحان می آید را با دقت مطالعه کنید. در ساعات کلاسی سوالات خود را از معلم بپرسید. برنامه درسی داشته باشید و مرور را فراموش نکنید. یک گروه مطالعاتی با دوستان خود تشکیل دهید. با آموزش دادن به دیگران بیشتر یاد بگیرید.

3. مطالب را تجسم سازی کنید.

با خلاصه نویسی مطالب و هایلایت کردن کلمات کلیدی می‌توانید روی مهمترین بخش های کتاب تمرکز کنید. سعی کنید که نمودارها یا نقشه های ذهنی یا طرح های کلی از مطالب کتاب درسی تهیه کنید تا به درک مطالب پیچیده کمک کند. قبولی امتحان نهایی با تصویر سازی مطالب بسیار راحتتر می شود، کافیست امتحان کنید.

4. فلش کارت بسازید.

خواهان قبولی امتحان نهایی هستید؟ پس حقایق، مفاهیم، تعاریف و … را روی فلش کارت ها بنویسید. فلش کارت همچنان به شما این امکان را می دهند تا بدون کمک به دیگران، خود را ارزیابی کنید. فلش کارت های دیجیتال که روی نرم افزارهای مختلف روی گوشی نصب می شوند نیز یک ایده خوب است.

قبولی در امتحان نهایی

5. استراحت را فراموش نکنید.

برای هر ساعت مطالعه، 15 دقیقه استراحت کنید. از گشت وگذار در صفحات اجتماعی در زمان استراحت کردن خودداری کنید، زیرا چشمان شما نیز به استراحت نیاز دارند. قبولی امتحان نهایی مستلزم فداکاری است، پس فداکار باشید و کمتر در صفحات اجتماعی وقت بگذارید.

6. به خود پاداش بدهید.

جوایز کوچک مانند دعوت خود به یک نوشیدنی، یا تماشای یک فیلم یا سریال مورد علاقه می تواند به شما جهت انگیزه درس خواندن و قبولی امتحان نهایی کمک کند.

7.برای روز امتحان از شب قبل خود را اماده کنید.

برنامه ریزی کنید که صبحانه چه چیزی باید بخورید. لباسی که قرار است بپوشید را آماده کرده و لوازم مورد نیاز برای امتحان را نیز تهیه نمایید. این کارها استرس شما را کم می کند، در نتیجه با خیال راحت تر به سراغ آزمون می روید و قبولی امتحان نهایی خود را تضمین می کنید.

8. خواب کافی داشته باشید.

استراحت کافی برای اطمینان از اینکه مغز شما می تواند در طول امتحان بهترین عملکرد را داشته باشد، کلیدی و مهم است. ممکن است وسوسه داشته باشید که شب قبل امتحان برای درس خواندن بیشتر تا دیر وقت بیدار بمانید، اما در مقابل این وسوسه مقاومت کنید. هدف شما قبولی امتحان نهایی است نه اینکه در سرجلسه امتحان چرت بزنید!

9. صبح 30 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید.

صبح 30 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. و برای مرور لحظه آخر وقت بگذارید. همچنین با زود بیدار شدن از حوادثی  که ممکن است منجر به تاخیر شما در سرجلسه امتحان می شود  نیز جلوگیری می کنید. قبولی در امتحان نهایی حتی با صبح زود بیدار شدن نیز ارتباط دارد. 

نحوه برنامه ریزی برای قبولی در امتحانات

10. مراقب بدن خود باشید.

خوب غذا خوردن و ورزش روزانه به از بین بردن بی حالی و سستی بدن کمک می کند. همچنین شما را پرانرژی نگه می دارد تا در امتحان دچار ضعف نشوید. مراقبت از بدن شاید به نظر شما یک امر پیش پا افتاده باشد، اما به شما قول می دهیم که انرژی کافی به ذهن کمک می کند تا هوشیار تر بوده و پاسخ های منطقی به سوالات امتحان نهایی به شما ارائه کند! قبولی امتحان نهایی نیازمند رعایت تک تک این موارد است.

11. نه بگویید.

تفریح و خوشگذرانی قبل از امتحان می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما تا بعد از امتحان بهتر است این موارد را به تعویض بیندازید. ارتباط اجتماعی برای کاهش استرس حیاتی است، اما مطالعه در دقیقه 90 نیز بسیار استرس زا خواهد بود. اجازه ندهید نیروهای خارجی برنامه مطالعاتی شما را محدود کنند. اگر می خواهید قبولی امتحان نهایی را به دست آورید، پس نه بگویید.

12. نفس عمیق بکشید.

قبل از امتحان چند دقیقه نفس عمیق بکشید.  به خود بگویید که ” تمام آنچه که باید را مطالعه کرده و برای این ازمون آماده هستید” بله شما با این کار نیز استرس را از خود دور کرده و ذهن خود را آرام می کنید تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

پرسش و پاسخ

  1. یک برنامه مطالعاتی ساختاریافته و منسجم ایجاد کنید. 2 مکانی مفید برای مطالعه پیدا کنید. . 3 روز یک ساعت وقت بگذارید تا درس های خود را مرور کنید. 4. هر ساعت یک بار به مدت 15 دقیقه استراحت کنید.
  • سازماندهی کنید
  • یادداشت بردارید
  • از معلم سوال بپرسید.
  • فضای مطالعه را مرتب کنید.
  • یک برنامه مطالعه ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.
  • فقط بازخوانی نکنید بلکه مطالعه کنید.
  • یک فضای مطالعه ساکت ایجاد کنید.
  • ایجاد طرح مطالعاتی را فراموش نکنید.
  • یک محیط مطالعه آرام ایجاد کنید.
  • به طور منظم استراحت کنید.
  • با رسانه های اجتماعی حواس پرت نشوید.
  • آب فراوان بنوشید و خوب غذا بخورید.
  • به خودتان پاداش دهید.
  • تمام شب ها را بیدار نمانید ، پشیمان خواهید شد!
نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x