جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

معرفی فیلم انجمن شاعران مرده

معرفی فیلم انجمن شاعران مرده
انجمن شاعران مرده
فهرست مطالب
شناسنامه فیلم انجمن شاعران مرده
نام اصلی کتاب (انگلیسی)
Dead Poets Society
نام فیلم به فارسی
انجمن شاعران مرده
کارگردان
پیتر ویر
نویسنده
تام شولمن
سال انتشار
1989
مدت زمان
128 دقیقه
میزان فروش
235.9 میلیون دلار
افتخارات
برند 16 جایزه بین المللی
امتیاز IMDb
8.1 (رتبه 210)
علاقه کاربران گوگل
94 درصد
بازیگران
رابین ویلیامز
رابرت شان لئونارد
اتان هاوک
معرفی فیلم انجمن شاعران مرده

انجمن شاعران مرده

انجمن شاعران مرده یکی از اثر درخشان با محوریت نوجوانان در سینمای هالیوود است که با زبانی متفاوت به چالش های این دوره می پردازد. در ستایش داستان این اثر درخشان همین بس که برنده جایزه اسکار بهترین فیلنامه غیر اقتباسی در سال 1990 گردید. افزون بر اینکه انجمن شاعران مرده در بخش بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نیز نامزد جایزه اسکار شد. همچنین این فیلم در بسیاری از جشنواره های دیگر نظیر بفتا، سزار و … به عنوان بهترین فیلم شناخته شد. بازی درخشان رابین ویلیامز در این فیلم در خاطر تمام دوستداران او خواهد ماند.

رابین ویلیامز در نقش معلم انجمن شاعران مرده
رابین ویلیامز در طول فیلم بارها ساختارهای ذهنی دانش آموزان را می شکند!

تماشای این فیلم علاوه بر اینکه برای نوجوانان جذاب است، می تواند برای خانواده هایی که فرزند نوجوانی دارند، نیز آموزنده باشد. همچنین به معلمین و کادر آموزشی نیز می توان این فیلم را پیشنهاد داد. تشریح اختلافات ذهنی یک نوجوان با خانواده و همچنین مسئولین آموزشی نکته مثبت این فیلم است.

خلاصه فیلم انجمن شاعران مرده

داستان اصلی فیلم درباره چند دانش آموز دبیرستانی است که در یک کالج شبانه روزی معتبر مشغول به تحصیل هستند. سیستم آموزشی این کالج بسیار سخت گیرانه و مبتنی بر نطام سنتی است و به روح دانش آموزان لطمه می زند. اما همین سخت گیری ها سبب شده تا دانش آموزان آن معمولا به دانشگاه های راه بیابند. این محیط خشک و بی روح برای دانش آموزان با ورود یک معلم ادبیات انگلیسی به کلی دگرگون می شود. جان کیتینگ با بازی رابین ویلیامز ذهن دانش آموزان را طوری پرورش می دهد که مسائل را با نگاهی متفاوت ببینند. رابین ویلیامز به عنوان یک معلم جدید به سرعت در بین دانش آموزان محبوب می شود. اما سبک و سیاق آموزشی او چندان خوشایند کادر آموزشی مدرسه نیست. دانش آموزان با حضور معلم جدید جرات ابراز عقاید خود را پیدا می کنند.

از طرف دیگر خانواده ها برای آینده فرزندانشان نقشه هایی در سر می پروارنند که با خواست آنها تطابق ندارد. فشار خواسته های خانواده ها و تضاد آن با میل شخصی دانش آموزان فشار زیادی به دانش آموزان وارد می کند. همین موضوع باعث ایجاد اختلاف بین یک دانش آموز و خانواده اش می شود. نهایتا در اقدامی غافلگیرانه دانش آموز با خودکشی به زندگی خود پایان می دهد و …

خلاصه فیلم انجمن شاعران مرده

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز بازیگر خوش نقش هالیوودی در سال 1951در شیکاگو متولد شد. چهره خاص این هنرمند محبوب او را از تمامی جهات برای بازی در نقش جان کیتیگ به عنوان معلم مدرسه مناسب جلوه می داد. عشق و شور زندگی در چهره او موج می زد. در زمان بازی در فیلم انجمن شاعران مرده رابین 38 ساله بود. سنی مناسب که باعث شده بود چهره او هم پختگی و هم جوانی را با خود به همراه داشته باشد.

هنوز پس از گذشت بیش از یه دهه از نمایش فیلم نقش ویلیامز در ذهن علاقه مندان به او به روشنی باقی مانده است. رابین ویلیامز پس از این ایفای نقش در این فیلم پیش از گذشته شناخته شد و نقش های دلنشین بسیاری نیز بازی کرد. زندگی ویلیامز در سالهای آخر با افسردگی ناشی از بیماری پارکینسون عجین شده بود. اما مورد عجیب اینکه ویلیامز همانند شخصیت نیل در این فیلم زمانی که در سال 2014 به بن بست در زندگی خود رسید، دست از مبارزه کشید و با خودکشی به آن پایان داد. مرگ او نشان داد که حتی شادترین افراد نیز گاهی تسلیم اندوه زندگی خواهند شد.

رابین ویلیامز در انجمن شاعران مرده
نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Colleenzel
Dr.Colleenzel
1 سال قبل

ممنون بابت اسپویل.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x