جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

نحوه برقراری امنیت در حوزه‌های امتحان نهایی

نحوه برقراری امنیت در حوزه‌های امتحان نهایی
نحوه برقراری امنیت در حوزه‌های امتحان نهایی
فهرست مطالب

نشست ستاد عالی آزمون‌های نهایی خرداد 1403 اذعان داشت که دو میلیون نفر در امتحان نهایی شرکت می‌کنند، بنابراین اقدامات زیر برای امنیت حوزه‌های امتحانی انجام خواهد شد:  در مرحله طراحی سوالات، قرنطینه کامل طراحان سوال انجام می‌شود.  در مرحله اجرا، تمام پیش‌بینی های لازم برای تأمین امنیت آزمون‌ها انجام شده است. در حوزه امتحانی شاهد آماده باش امنیتی نیروهای انتظامی و پایداری آب و برق در روزهای برگزاری آزمون و پایداری اینترنت در حوزه‌های تصحیح نیز خواهیم بود.

با گزینه دو همراه باشید.

نحوه برقراری امنیت در حوزه‌های امتحان نهایی

آماده‌باش نیروی انتظامی در روزهای برگزاری آزمون‌های نهایی

تأمین امنیت آزمون‌ها بر عهده وزارت کشور و استانداران است: با رصد فضای مجازی و شبکه‌هایی که قصد سودجویی و ترویج رفتارهای متقلبانه دارند برخورد لازم انجام می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه تامین امنیت امتحانات نهایی برعهده نیروهای فراجا قرار گرفته است گفت: فراجا در حوزه‌های آزمون بزرگسالان تامین امنیت را برقرار می‌کند. در حوزه‌هایی که دانش‌آموزان حضور دارند نیازی به حضور فراجا نیست.

لزوم تجهیز حوزه‌های امتحانی به دوربین مداربسته و سیگنال‌یاب

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:

حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی باید مجهز به دوربین مدار بسته، سیگنال یاب و راکت برای بررسی بدنی باشند. تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش از مدارس گرفته تا دانشگاه فرهنگیان و سالن‌های ورزشی برای برگزاری امتحانات نهایی برای قرار دادن دوربین مدار بسته و سیگنال یاب به کارگیری می‌شوند.

لو رفتن سوالات غیرممکن است

اگر حوزه به پاسخ‌نامه فردی شک کند، دانش اموز دوباره برای آزمون مجدد دعوت می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لو رفتن سوالات را نخواهیم داشت، تاکید کرد: ممکن است در حین آزمون افرادی از صفحه امتحان عکس بگیرند، این به منزله انتشار سوالات است و با لو رفتن متفاوت است.

 تدابیری را برای جلوگیری از انتشار سوالات اتخاذ کرده‌ایم و اگر در پاسخ‌نامه فردی هم دچار شک شویم، او را مجدد به آزمون دعوت می‌کنیم.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x