جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

چند درصد سوالات نهایی تکراری است؟

چند درصد سوالات نهایی تکراری است؟
چند درصد سوالات نهایی تکراری است؟
فهرست مطالب

در سال‌های گذشته 70 درصد سوالات امتحان نهایی تکراری بودند. البته از سال 1402 سبک سوالات امتحان نهایی تغییر کرده است و امسال مشخص می‌شود که سطح سوالات چگونه است و چه درصد سوالات نهایی تکراری است. اگر نمونه سوالات گذشته را حل کنید، بی شک شما چندین قدم از سایر داوطلبین جلوتر خواهید بود، دلیل آن هم این است که با سبک سوالات هر فصل آشنا می شوید و بر همان اساس می‌توانید روش درس خواندن را برای امتحان نهایی پیش ببرید.

با گزینه دو همراه باشید.

آیا سولات امتحان نهایی 1403 مشابه 1402 است؟

آیا سولات امتحان نهایی 1403 مشابه 1402 است؟

آیا به نظر شما در امتحان نهایی 1403 سوالات مشابه با سوالات امتحان نهایی 1402 است و سخت مطرح می‌شود؟

شما برای اینکه بتوانید در امتحانات نهایی 1403 نمره 20 بگیرید، باید حتما تمامی سوالات امتحان نهایی 1402 را بررسی کنید. همچنین از مرور سوالات امتحان نهایی سال‌های گذشته نیز غافل نشوید. با این کار شما 50 درصد شانس موفقیت خود در امتحان نهایی را افزایش می‌دهید. زیرا معمولا سوالات تکراری و مشابه در امتحانات زیاد مطرح می‌شود.  همانطور که در بالا بیان کردیم، معمولا تشابه و تکراری بودن سوالات زیاد است، از این رو شما با دانستن اینکه چند درصد سوالات نهایی تکراری است؟ می‌توانید مسیر موفقیت خود را هموارتر کنید، زیرا تا نیمی از راه را رفته‌اید. شما با مطالعه نمونه سوالات گذشته می‌توانید:

  1. 1.با سبک سوالات آشنا شوید.
  2. 2. سوالات مشابه و تکراری که ممکن است در امتحان شما مطرح شود را مرور کرده‌اید.
  3. 3. نحوه بارم‌بندی به سوالات را می‌دانید.
  4. 4. به دقت می‌توانید برنامه‌ریزی درسی را انجام دهید و براساس آن به مطالعه‌ بخش های کتاب درسی براساس سوالات امتحان نهایی سال های گذشته بپردازید.
  5. 5. با توجه به اینکه نمونه سوالات هر مبحث یا هر فصل را به خوبی مرور کرده‌اید، می‌دانید که از هر فصل چه مدل سوالی طرح می‌شود، از این رو سبک خواندن خود را تغییر می‌دهید. برای مثال اگر به صورت جاخالی، تشریحی یا حتی مفهومی و استنباطی سوال طرح شده است، شما باید آن فصل را بیشتر در این سبک بررسی کنید.
  6. 6. سوالات ترکیبی را به دقت بررسی کنید و براساس آن مباحث را به صورت ترکیبی و مفهومی مطالعه کنید. با این کار شما می توانید ارتباط دقیق و معناداری بین مطالب برقرار کنید.

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه در امتحانات نهایی قبول شوید،  پس درنگ نکنید و روی مقاله کلیک کنید.

چند درصد سوالات نهایی تکراری است؟

روش درس خواندن برای امتحان نهایی 1403

روش درس خواندن برای امتحان نهایی به شما می‌گوید که آیا در این امتحان نمره قبولی و نمره بالا را کسب می‌کنید یا خیر. برای امتحان نهایی 1403 نیاز است که مفهومی درس بخوانید.  مفهومی درس خواندن برای امتحان نهایی یعنی اینکه کلیدواژه‌های مهم هر پاراگراف را تشخیص دهید و مبنای اطلاعاتی خود را براساس آن کلیدواژه قوی کنید. درس خواندن برای امتحان نهایی صرفا حفظ کردن نیست، با حفظ کردن موفق نخواهید شد، اگر می‌خواهید نمره 20 در امتحان نهایی 1403 بگیرید، باید استنباطی درس خواندن را یاد بگیرید.

نحوه درس خواندن ریاضی امتحان نهایی بسیار مهم است، در مورد آن می دانید؟

قبولی در امتحان نهایی 1403

قبولی در امتحان نهایی آرزوی هر دانش آموزی است، به خصوص که سهم معدل در کنکور 50 درصد شده است. اگر می‌خواهید در امتحان نهایی نمره خوب بگیرید و قبول شوید باید خود را برای این آزمون آماده کنید. آمادگی برای امتحان نهایی نیاز به دانستن تکنیک دارد. تکنیک‌ها را در این مقاله و سایر مقالات مرتبط برای شما گردآوری کرده‌ایم. به صورت خلاصه تکنیک‌های موفقیت در امتحان نهایی شامل:

  1. 1. حل نمونه سوالات گذشته
  2. 2. استنباطی خواندن دروس
  3. 3. ترکیب مفاهیم با همدیگر و ایجاد یک پیوند منطقی بین آنها
  4. 4. توجه به کلیدواژه‌ها در هر مبحث و ذکر همان کلیدواژه‌ها در متن برای کسب بارم کامل در یک سوال

و….

 

تکنیک‌های قبولی در امتحان نهایی را می‌دانید؟ اگرنه که اکنون روی لینک کلیک کنید، زیرا شما برای موفقیت به تکنیک نیاز دارید.

 

چگونه امتحان فارسی نهایی را 20 بگیریم، اگر نمی دانید پس کلیک کنید و نمره 20 فارسی امتحان نهایی را برای خود کنید.

چند درصد سوالات نهایی تکراری است؟

آیا امتحان نهایی دوازدهم سخت است؟

در سال 1402 داوطلبین زیادی اذعان داشتند که امتحان نهایی دوزادهم سخت بوده است. سوالات امتحان نهایی سال‌های قبل به صورت ساده مطرح می‌شدند، اما در امتحان نهایی دوزادهم سبک سوالات تغییر کرده بود و استنباطی و مفهومی شده بود. احتمالا امتحان نهایی 1403 نیز به همین صورت باشد و سبک سوالات مفهومی و استنباطی مطرح شود.

دلیل افت نمرات امتحان نهایی1402 چه بود؟

زمان برگزاری امتحان نهایی دوازدهم 1403

اولین امتحان نهایی دوازدهم 1403 در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. داوطلبین باید از الان خود را برای امتحان نهایی 1403 اماده کنند. زمان برگزاری امتحان نهایی دوازهم، یازدهم و دهم در سایت سنجش منتشر شد. 

دروس نهایی دوازدهم

آنچه در این مطلب خواندید.

شما در این مطلب متوجه شدید که:

  1. 1. معمولا سوالات مشابه و تکراری در امتحانات نهایی زیاد است.
  2. 2. با مطالعه نمونه سوالات گذشته می توانید 50 درصد از رقبای خود جلوتر باشید.
  3. 3. نمونه سوالات گذشته به عنوان یک چراغ راهنما است، زیرا می دانید که نحوه طرح سوال چگونه است و به شما یک برنامه ریزی نیز می دهد.
  4. 4 .مفهومی و استنباطی خواندن را به شما یاد می دهد.
  5. 5. و….

برای 20 گرفتن در امتحان نهایی شما باید سوالات امتحان نهایی سال‌های گذشته را به دقت مطالعه کنید. با مفهومی خواندن و استنباطی خواندن دروس می‌توانید نمره 20 را برای خود کنید. نحوه پاسخ دهی به سوالات امتحان نهایی بسیار مهم است، شما اگر 10 صفحه بنویسید، اما کلیدواژه مد نظر ارزیاب امتحان را ننویسید، باز هم نمره کامل نخواهید گرفت. 

جزئیات سوالات امتحان نهایی 1403 را اگر می خواهید بدانید، روی لینک کلیک کنید.

پرسش و پاسخ

معمولا 70 درصد سوالات نهایی تکراری و مشابه با نمونه سوالات گذشته است.

برای 20 گرفتن در امتحان نهایی شما باید سوالات امتحان نهایی سال‌های گذشته را به دقت مطالعه کنید. مفهومی درس خواندن را نیز یاد بگیرید.

دانش آموزان کنکوری در حل مسائل محاسباتی امتحان نهایی با مشکل خاصی رو به رو نمی شوند، فقط باید با حوصله بیشتری راه حل رو یادداشت کنند. برای بخش اثباتی ها هم کاف است متن کتاب درسی و تمارین مربوطه رو کاملا مسلط و یا به عبارتی حفظ شوند.

راز موفقیت در امتحان نهایی در چند چیز است. شما باید مفهوم را درک کنید، قدرت استنباط خود را در یک مطلب افزایش دهید، بتوانید مفاهیم را به هم مرتبط کنید، نحوه صحیح پاسخ دادن به سوالات را یاد بگیرید. در هر سوال کلیدواژه‌های مهم را شناسایی کرده و براساس آن از کلیدواژه‌های مهم استفاده کرده و در متن سوال به آن اشاره کنید.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x