جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1404 – 1403

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1404 – 1403
ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1404 – 1403
فهرست مطالب

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی از سال 1403 به اجرا در می‌آید.  هر ساله دانش آموزان زیادی خود را برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی آماده می‌کنند، زیرا سطح کیفی آموزش در این مدارس عالی است. هر ساله مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان سهم زیادی در رتبه‌های برتر کنکور سراسری دارند.   چندین سال است که آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به صورت مجزا از همدیگر برگزا می‌شود و سوالات هر دو آزمون کاملاً با هم متفاوت است.  در این مطلب به ارائه نکات تکمیلی در این موضوع پرداخته ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1404 – 1403

آمار شرکت‌کنندگان در آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

هر ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان شرکت می‌کنند که در زیر به صورت میانگین آمار آن‌ها ارائه شده است:

  • 1. میانگین داوطلبین آزمون مدارس نمونه دولتی هر ساله 350 هزار نفر است، از این تعداد 50 هزار نفر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.
  • 2. میانگین داوطلبین آزمون مدارس تیزهوشان 250 هزار نفر بوده و از این تعداد 15 هزار نفر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

هدف ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در سال 1403

از سال 1391 اخبارهای متعددی مبنی بر ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ارائه شد. هدف ادغام این دو آزمون این است که دانش آموزان تنها در یک آزمون شرکت کرده و متحمل فشار و استرس زیادی برای هر دو آزمون نشوند.

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی هر کدام به صورت جداگانه و در زمان‌های متعددی انجام می‌شد. آزمون‌های جداگانه مستلزم وقت صرف زیاد برای خواندن منابع مختلف و استرس زیاد برای قبولی است. با توجه به اینکه با یک آزمون جامع هم می‌توان به گزینش استعدادهای برتر دست پیدا کرد، ازاین‌رو ادغام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هم موجب کاهش استرس دانش‌آموزان و هم کاهش مصرف کاغذ  می‌شود.

هدف مهم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی این است که از استعداد و توانایی دانش‌آموزان به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. با توجه به اینکه این دو مدارس داوطلبین زیادی دارند و اکثر دانش‌آموزان در هر دو آزمون شرکت می‌کنند، ازاین‌رو طبق سخنان معاون آموزش و پرورش آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در سال 1403 ادغام می‌شود.

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در سال 1403 اجرا خواهد شد. دانش آموزان با شرکت در یک آزمون جامع می‌توانند شانس قبولی خود را در مدراس تیزهوشان یا نمونه دولتی به صورت همزمان بسنجد.

پرسش و پاسخ

در سال 1403 آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی با همدیگر ادغام خواهد شد.

تا زمانی که وضعیت ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به طور کامل معین نشود، نمی‌توان در مورد این موضوع اظهارنظر کرد.

خبرهایی مبنی بر ادغام آزمون تیزهوشان  نمونه دولتی ارائه شده است، در صورت ادغام این دو آزمون ثبت‌نام آن‌ها یکسان خواهد بود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x