جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

اردوی مطالعاتی نوروز 1401

اردوی مطالعاتی نوروز 1401
اردوی مطالعاتی نوروز 1401
فهرست مطالب

عید نوروز برای داوطلبان کنکور فرصت مناسبی جهت تثبیت پایه های دهم و یازدهم است؛ البته برخی دانش آموزان نیز در فرصت نوروز متناسب با نظر مشاور خود یا برنامه مدرسه شان هم زمان دروس پایه دوازدهم را هم مرور می کنند. اما در ایام نوروز به علت دید و بازدیدهایی که صورت می گیرد، داوطلبان در منزل نمی توانند به صورت شایسته مطالعه کنند.

اکثر مدارس و آموزشگاه های معتبر ترجیح می دهند در عید نوروز مکانی را برای مطالعه دانش آموزان خود در نظر بگیرند. یک فضای جدید و آرام مانند اردوگاه های آموزش و پرورش (اردوگاه میزرا کوچک خان، اردوگاه باهنر و ….) که محلی مناسب برای تمرکز و مطالعه دروس می باشد. البته در صورت وجود امکانات کافی، دانش آموزان می توانند اردوی مطالعاتی نوروزی خود را در مدرسه برگزار نمایند.

اردو مطالعاتی نوروز

اردوهای مطالعاتی کنکور مناسب چه افرادی است؟

بسیاری از افراد نسبت به مفید بودن اردوهای مطالعاتی نوروزی برای خود تردید دارند. اما به طور کلی باید گفت این اردوها برای اکثر داوطلبان مناسب است. تمام داوطلبان کنکور می توانند از این فرصت برای جبران عقب ماندگی های معمول، مرور نکات و جمع بندی دروس استفاده کنند. البته دانش آموزانی که از تابستان برنامه مطالعاتی خود را آغاز کردند با توجه به پیشروی بهتر درس ها می توانند از این فرصت طلایی برای جمع بندی دروس پایه بیشترین استفاده را ببرند و مسیر آمادگی خود برای کنکور را کوتاه تر کنند. سایر دانش آموزان هم می توانند از این فرصت برای جبران عقب ماندگی های احتمالی و مرور درس های خود استفاده کرده و آمادگی خود را برای کنکور بیش از پیش نمایند.

اردوهای نوروزی آخرین فرصت برای کسب رتبه مناسب در کنکور است.

برگزاری اردوی مطالعاتی در نوروز چه مزیتی دارد؟

بسیاری از افراد نسبت به لزوم برگزاری اردوهای مطالعاتی اطلاعات کافی ندارند و حتی عده ای نیز درک درستی از مزایای این اردوها ندارند. به راستی ویژگی ها و مزیت اصلی اردوهای مطالعاتی چیست؟ در ادامه به این پرسش، پاسخ خواهیم داد.

تعطیلات عید نوروز برای داوطلبان کنکور یک فرصت طلایی است. داوطلبان اگر به درستی از این زمان طلایی استفاده کنند می توانند جهش مثبتی در سطح تراز خود به وجود بیاورند. در ادامه مهم ترین مزایای اردوهای نوروزی نام برده می شود:

کتابخانه مکان مناسبی برای داوطلبان کنکور جهت آمادگی کنکور می باشد, اما اکثر کتابخانه های در ایام نوروز تعطیل می باشد. پس داوطلبان نیاز به مکان جدیدی برای مطالعه خواهند داشت. اردوهای نوروزی مکان مناسبی برای مطالعه هستند.

با توجه به تعطیلی کتابخانه ها, داوطلبان صرفا می توانند به مطالعه خود ادامه دهند. اما تعطیلات نوروزی، برگزاری میهمانی ها، برنامه های متنوع تلویزیونی و عوامل دیگر باعث کاهش تمرکز داوطلبان خواهد شد. پس این اردوگاه ها به افزایش تمرکز داوطلبان نیز کمک می کنند.

در ایام سال تحصیلی داوطلبان کنکور با دیدن تلاش دوستان خود برای رسیدن به موفقیت، انگیزه و اشتیاق کسب می کنند. دوری از فضای مدرسه و درس انگیزه رقابت افراد را کاهش می دهد. در این اردوگاه ها افراد از یکدیگر نیز انگیزه می گیرند.

داشتن برنامه ریزی مناسب برای مطالعه در نوروز بسیار مهم است. هر فرد متناسب با مطالعات قبلی خود نیاز است رویکردی خاصی برای مطالعه در این ایام داشته باشد. جمع بندی پایه های دهم و یازدهم، مرور مطالب پایه دوازدهم یا رفع نقاط ضعف درسی می تواند تعدادی از رویکردهای مطالعاتی در این ایام باشد. وجود یک مشاوره زبده در کنار داوطلبان در اردوهای نوروزی این نیاز داوطلبان را به خوبی پاسخ می دهد.

داوطلبین برای پاسخگویی به مشکلات درسی خود نیاز به حضور استاد دارند. در اردوهای نوروزی معمولا اساتید نیز حضور دارند که باعث رفع نقطه ضعف های داوطلب می شود. ضمنا داوطلبان می توانند از یکدیگر نیز برای رفع اشکال های درسی خود کمک بگیرند.

مطالعه در محیط های کسالت آور برای داوطلبان چندان جالب نیست. محیط نشاط آور که در اکثر این اردو ها حاکم است باعث افزایش بهروری داوطلب می شود.

تعطیلی کتابخانه در ایام نوروز

علاوه بر موارد ذکر شده وجود دوستان و هم کلاسی ها و داشتن برنامه های مفرح و شاد در زمان های مشخص می تواند به بهبود روحیه داوطلبان کمک کند. برنامه های ورزشی و بازیهای دسته جمعی در کنار دوستان باعث افزایش انرژی داوطلبان خواهد شد. همچنین اگر این اردوها در مکان هایی آرام و خارج از شهر برگزار شود، تا ذهن داوطلب فضایی آرامش بخش را تجربه کند. عدم استفاده یا به حداقل رساندن استفاده از موبایل نیز تمرکز داوطلبان را در این اردوها افزایش می دهد.

در زمان اردوهای نوروزی داوطلبان می توانند 2 برابر حالت عادی خود مطالعه کنند.

معایب اردوهای نوروزی چیست؟

اردوهای نوروزی با همه ویژگی های مثبتی که برشمردیم، اگاهی چالش هایی نیز با خود به همراه دارد. این معایب و چالش ها به ماهیت اردوهای نوروزی مربوط نمی شود بلکه بیشتر به نوع برگزاری آن مرتبط است.

۱ هزینه نسبتا بالا: در اردوهای مطالعاتی نوروز هزینه مکان مناسب، مواد غذایی، رفت و آمد و … به گونه‌ای است که تامین آن از عهده افراد زیادی خارج است. در نتیجه میزان بهره مندی از امکانات در اردوگاه‌های نوروزی نسبت مستقیمی با هزینه‌های پرداختی برای این اردوها دارد. به عبارت دیگر کیفیت خدمات به هزینه بستگی دارد.

۲ خستگی داوطلب: دور بودن از خانواده و شرایط سخت درس خواندن باعث خستگی و بی حوصگی داوطلب می شود. این نکته را نیز در نظر بگیرید که داوطلبین در سنی هستند که چالش های این چنینی تاثیر بدی روی روحیه و عملکرد آنها می گذارد. برخی از داوطلبان تجربه حضور در مکانی دیگر بدون خانواده خود را ندارند.

۳ ناهماهنگی و بی نظمی: در برخی از موارد ناهماهنگی های که در اجرا این اردو ها وجود دارد نیز باعث افزایش فشار روانی بر داوطلب می شود. غذای نامناسب، نبود آرامش کافی در مکان اردو، دمای نامناسب محل اسکان و بروز اتفاقات ناخواسته می تواند حواس دواطلب را از اهداف اصلی اردوهای مطالعاتی دور کند.

شرکت در آزمون های آزمایشی در ایام نوروز

یکی از مواردی که می تواند کیفیت اردوهای مطالعاتی را افزایش دهد شرکت در آزمون های آزمایشی است. آزمون های آزمایشی در این ایام نقاط ضعف داوطلب را مشخص می کند. داوطلب می تواند با تشخیص آنها و انجام تمرین و زدن تست های مشابه از همان مباحث نقاط ضعف خود را برطرف کند. گزینه دو در ایام نوروز با خدمات خود به کیفیت مطالعه نوروزی داوطلبان اضافه می کند. داوطلبان می توانند با شرکت در آزمون های آزمایشی شناخت کافی نسبت به خود به دست آورند. همچنین با استفاده از خدمات جانبی آزمون های گزینه دو مانند رفع اشکال هوشمند و … نقاط ضعف خود را برطرف سازند.

آزمون آزمایشی گزینه دو نوروز 1401

آیا در شرایط کرونا اردو مطالعاتی نوروز برگزار می شود؟

در شرایط کنونی وابسته به اوج گیری کرونا برخی از مدارس و آموزشگاه ها ترجیح می دهند به صورت متمرکز این اردو  برگزار نشود. از طریق آنلاین در منزل خود  داوطلبان به صورت مداوم وب کم خود را روشن گذاشته و با مشاور خود در ارتباط هستند.

برخی داوطلبین نیز با برنامه ریزی قبل از عید وامکانات آنلاین از جمله آزمون های گزینه دو که امکان رفع اشکال هوشمند را به داوطلب می دهند  از این فرصت طلایی استفاده می نمایند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x