جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

اعتبار دو ساله نتایج کنکور 1403

اعتبار دو ساله نتایج کنکور 1403
اعتبار دو‌ساله رتبه و تراز کنکور 1403 جهت انتخاب رشته
فهرست مطالب

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه کنکور 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیرماه برگزار می‌شود، لذا+ حداکثر نمره برای داوطلب لحاظ می‌شود. همچنین نتایج کنکور تا دو سال اعتبار دارد و براساس آن می‌توان برای دو سال در انتخاب رشته شرکت کرد. در این نوشتار در مورد اعتبار دو‌ساله رتبه و تراز کنکور 1403 به ارائه نکاتی پرداخته ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

اعتبار دو‌ساله رتبه و تراز کنکور 1403 جهت انتخاب رشته

اعتبار تراز کنکور 1403 تا دو سال

اعتبار دو‌ساله تراز و رتبه کنکور برای انتخاب رشته یکی از تغییرات مهمی است که در کنکور 1403 اعمال می‌شود. در صورتی که گروه آزمایشی داوطلب در نوبت اول و دوم کنکور 1403 یکسان باشد و داوطلب در هر دو جلسه کنکور حضور داشته باشد، آنگاه بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی با سهم 50 درصد در نمره کل نهایی لحاظ می‌شود و در کارنامه ملاک انتخاب رشته قرار می‌گیرد. نمره کل نهایی کنکور از 50 درصد نمره اختصاصی آزمون و 50 درصد سابقه تحصیلی گروه آزمیاشی درخواستی به دست می‌آید. نمرات خام در هر نوبت کنکور 1403 بعد از چند هفته اعلام می‌شود، دریافت نمرات نهایی و رتبه و تراز داوطلب بعد از دریافت نمرات امتحانت نهایی از آموزش و پرورش در مرداد سال آینده انجام می‌شود.

معیار مهم برای پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها در سال 1403، نمره کل نهایی 1403 است، با توجه به تغییرات ضریب و میزان تاثیر سابقه تحصیلی در سال 1403 نمره کل نهایی داوطلبین حاضیر در جلسه آزمون 1402 برای پذیرش در سال 1403 تغییر می‌کند.

زمان انتخاب رشته برای داوطلبین کنکور 1403

پذیرش داوطلبین در کنکور یک بار در سال و در مرداد یا شهریورماه انجام می‌شود، افراد بعد از اعلام نتایج نهایی می‌توانند وارد سایت سنجش شده و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

اعتبار دو‌ساله رتبه و تراز کنکور 1403 جهت انتخاب رشته

تراز و رتبه داوطلبین کنکور 1402 که قصد شرکت در کنکور 1403 را دارد.

با توجه به اعتبار دو‌ساله نتایج کنکور، اگر متقاضی کنکور 1402 در کنکور 1403 ثبت‌نام کند؛ اما در جلسه حاضر نشود و در هیچ امتحانی نیز شرکت نکند، نمره کل نهایی وی تغییر می‌کند، زیرا ضرایب سوابق تحصیلی برای کنکور 1403 تغییر کرده است. داوطلب می‌تواند منتظر دریافت کارنامه کنکور باشد تا در صورت کسب رتبه و تراز خوب برای انتخاب رشته اقدام کند.

تراز داوطلبین کنکور 1402 به این دلیل در کنکور 1403 تغییر می‌کند، زیر تاثیر معدل در کنکور 1403 از 40 درصد به 50 درصد افزایش یافته است، در نتیجه دانش آموزان تراز و نمره کل جدیدی کسب می‌کنند.

پرسش و پاسخ

یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب‌فرهنگی تصویب اعتبار دو‌ساله نتایج کنکور برای انتخاب رشته است. یعنی فردی که سال قبل در کنکور سراسری شرکت کرده باشد، می‌تواند در کنکور سال آینده با همان تراز و نتایجی که کسب کرده است، انتخاب رشته خود را انجام دهد.

داوطلبی که در کنکور 1402 شرکت کرده است، برای استفاده از اعتبار نتایج باید در کنکور 1403 شرکت کند و حضور پیدا کند، سپس در پایان از بین این 4 کنکور، بهترین نمره کل تعیین شده و ملاک انتخاب رشته فرد قرار می‌گیرد.

با توجه به افزایش میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 از 40 درصد به 50 درصد، برای داوطلبین کنکور 1402 تراز و رتبه نهایی جدید با ضرایب جدید ساخته می‌شود.

برای پذیرش در دانشگاه‌ها و انتخاب رشته، ملاک بالاترین نمره کسب شده است. این نمره تا دو سال اعتبار دارد و داوطلبین می‌توانند تا دو سال از این نتایج برای ورود به دانشگاه‌ها استفاده کنند.

منظور از اعتبار نتایج کنکور تا دو سال این است که نمره نهایی کسب شده در کنکور تا دو سال اعتبار دارد.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
8 ماه قبل

آیا انتخاب رشته 1402 در صورت قبولی یا عدم قبولی در دانشگاه روزانه تاثیری در اعتبار نتیجه برای سال بعد دارد؟

...
...
8 ماه قبل

سلام در صورت قبولی و ثبت نام در دانشگاه باز هم تراز کنکورمون اعتبار داره برای سال آینده؟

علی
علی
7 ماه قبل

اعتبار دوساله برای کنکور فرهنگیان هم هست؟

Pardis
Pardis
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من یه سوال داشتم ازتون.این چیزی که گفتن مبهمه‌.من بعضی جاها میشنوم تراز ذخیره میشه بعضی جاها میشنوم درصد ها ذخیره میشن الان دقیقا کدومشه؟درصدها ذخیره میشن و‌مقایسه صورت میگیره با درصد بچه های 1403یا اینکه عینا تراز ذخیره میشه ؟

سون
سون
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
سال ۱۴۰۳ کنکور بدیم یعنی ۱۴۰۴ میتونیم انتخاب رشته کنیم بدون کنکوری دوباره
و وارد دانشگاه شیم؟!
برای کنکور فرهنگیان همه همینه؟

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط سون
علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

سلام من در کنکور 1402 شرکت کردم و الان سال اول دانشگاهم درحال اتمام هست آیا میتوانم از تراز کنکور 1402 استفاده کنم و صرفا با ترمیم نمرات نهایی در کنکور 1404 شرکت کنم؟ با توجه به اینکه شنیدم تراز کنکور تا 2 سال اعتبار داره

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x