جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی 1402

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی 1402
انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲
فهرست مطالب

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ در دو دوره با آزمون و بدون آزمون برای داوطلبان و متقاضیان آزمون سراسری در سایت سنجش منتشر می‌شود. تمامی داوطلبان پس از دانلود دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور غیرانتفاعی و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی در دوره با آزمون می‌توانند از محتوای آن مطلع شوند و اقداماتی را جهت انتخاب رشته انجام دهند. در این نوشتار همراه ما باشید تا در مورد انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی به ارائه توضیحات کامل بپردازیم.

با گزینه دو همراه باشید.

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی هم‌زمان با شروع ثبت‌نام بدون آزمون این دانشگاه و در نوبت مهر و بهمن منتشر می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این ثبت‌نام می‌بایست دفترچه مربوط به مقطع مورد تقاضای خود را پیش از ثبت‌نام به‌دقت مطالعه کنند.

دانشگاه‌های غیرانتفاعی هر ساله علاوه بر پذیرش از طریق کنکور سراسری به صورت بدون آزمون در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد. اگر داوطلبین از شرایط ثبت نامی و رشته محل‌های دانشگاه غیرانتفاعی که در دفترچه ثبت‌نام منتشر می‌شود، اطلاع نداشته باشند، ممکن است در ثبت‌نام دچار مشکل شوند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور

نحوه دانلود و دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی در دوره با آزمون به‌وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. کلیه داوطلبان جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی باید به آدرس این سایت یعنی sanjesh.org مراجعه فرمایند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور

هر ساله معمولاً دفترچه ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی چند روز قبل از آغاز مهلت ثبت‌نام و یا هم‌زمان با شروع فرایند نام‌نویسی این دانشگاه منتشر می‌شود. لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی نیز در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال می‌شود.

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

محتوی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی فاکتورهای مختلفی از جمله انتخاب رشته، سهمیه و تأثیر آن در انتخاب رشته، ظرفیت پذیرش هر یک از رشته‌ها و دانشگاه‌ها را شامل می‌شود. لازم است کلیه داوطلبین که تمایل به تحصیل در دانشگاه‌های غیرانتفاعی دارند، در مورد نحوه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی آشنایی داشته باشند.  به صورت کلی محتوی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی در زیر ارائه شده است:

اولین فصل دفترچه (بخش توضیحات)

اولین فصل دفترچه با عنوان توضیحات بخش کوچکی از دفترچه غیرانتفاعی را در برمی‌گیرد. بخشی از اطلاعات این بخش شامل شرایط عمومی و اختصاصی جهت انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی، قوانین و شرایط تعیین شده جهت جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه غیرانتفاعی، نحوه گزینش داوطلبان، انواع سهمیه‌ها و…. را بیابید.

دومین فصل دفترچه (جدول‌ها)

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی که عمده‌ترین بخش دانشگاه غیرانتفاعی است،  شامل جدول رشته‌ها در انواع گروه‌های آزمایشی همراه با نوع گزینش در آن‌ها، مقطع تحصیلی و زیرگروه‌ها است.

سومین بخش دفترچه (بخش پیوست‌ها)

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی تحت عنوان پیوست‌ها به شکل کاملاً جداگانه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتشار می‌یابد. از میان موارد بسیار مهم مندرج در این بخش می‌توان از ضوابط جذب دانشجو در دوره دانشگاه تربیت شهید رجایی و فرهنگیان و سایر شرایط جذب دانشجو در انواع موسسه‌های آموزش عالی و مراکز دانشگاهی یادکرد.

جزئیات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی 1402

جزئیات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی 1402 در زیر ذکر شده است:

فصل اول: ثبت‌نام

در این فصل جزئیاتی مربوط به شرایط ثبت‌نام، سهمیه‌ها، مقررات نظام‌وظیفه، مدارک و مراحل ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، جدول‌ها، شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی و… ذکر شده است.

فصل دوم: انتخاب رشته

در این فصل جزئیاتی در مورد شرایط پذیرش دانشجو و روش گزینش دانشجو ذکر شده است. همچنین جدول مربوط به ضریب تأثیر سوابق تحصیلی، شرایط کلی تحصیل در دانشگاه‌های سراسری و دوره‌های مختلف، انتخاب رشته و لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی است.

فصل سوم: فصل شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی

جدول کارآزمایی اعضا و شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، فرم‌های مربوط به‌عنوان رشته تحصیلی دو سال آخر دبیرستان یا هنرستان و سال اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی، فرم انصراف، فرم پیش‌نویس ثبت‌نام و…. در این فصل ارائه شده است.

زمان انتخاب رشته‌های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

داوطلبان در صورت تمایل به انتخاب رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی در دوره با آزمون می‌توانند بر اساس گروه آزمایشی خود اقدام به انتخاب از میان لیست رشته‌های معرفی شده نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

نحوه انتخاب رشته‌های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

انتخاب رشته‌های غیرانتفاعی در دوره با آزمون به‌وسیله سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد. افراد مجاز به انتخاب رشته‌های این مرکز دانشگاهی در دوره با کنکور پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و آشنایی با رشته‌های با کنکور غیرانتفاعی می‌توانند نسبت به انتخاب رشته‌های با کنکور غیرانتفاعی اقدام نمایند.

رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور (انسانی)

رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور گروه آزمایشی انسانی در زیر ارائه شده است:

رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور گروه آزمایشی انسانی
روان‌شناسی ادیان و مذهب
حسابداری زبان و ادبیات عربی
حقوق فلسفه و عرفان اسلامی
مدیریت مالی علوم تربیتی
گردشگری مشاوره

رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور (ریاضی)

رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور گروه آزمایشی ریاضی در زیر ارائه شده است:

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی ریاضی)
مقطع کارشناسی
مهندسی برق مهندسی صنایع مهندسی عمران مهندسی مدیریت پروژه
مهندسی معماری علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر ریاضیات و کاربردها
مهندسی پزشکی مهندسی نقشه‌برداری معماری داخلی مهندسی انرژی
مهندسی شهرسازی مهندسی مکانیک مهندسی شیمی مهندسی ایمنی صنعتی
علوم مهندسی مهندسی پلیمر مهندسی نفت مهندسی هوافضا
مهندسی مواد و متالورژی مهندسی خط و سازه‌های ریلی آمار مهندسی اپتیک و لیزر
فیزیک مهندسی چندرسانه‌ای مهندسی ماشین‌های ریلی مهندسی ساخت و تولید
مهندسی نساجی مهندسی معدن مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت مهندسی ایمنی و بازرسی فنی
فیزیک مهندسی راه‌آهن علوم مهندسی آب مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
مقطع کاردانی
کاردانی بهینه‌سازی مصرف انرژی کاردانی فنی جوشکاری کاردانی پالایش گاز کاردانی مخابرات
کاردانی آمار کاردانی شهرسازی کاردانی فنی صنایع شیمیایی کاردانی معماری سنتی
کاردانی فنی عملیات پتروشیمی کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات کاردانی فنی صنایع کاردان‌فنی الکترونیک
کاردانی علمی کاربردی برق قدرت کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران

شرایط پذیرش در رشته‌های تجربی دانشگاه غیرانتفاعی

برای قبولی در رشته‌های تجربی دانشگاه غیرانتفاعی دوراه پیشروی شماست که یا باید در کنکور تجربی شرکت کنید و با کسب رتبه لازم، انتخاب رشته کنید و یا ثبت‌نام رشته‌های بر اساس سوابق تحصیلی را انجام دهید. اکثر رشته‌های تجربی این دانشگاه نیز هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور ارائه می‌شوند و اگر نتوانید رتبه قبولی به دست آورید، می‌توانید بدون کنکور ثبت‌نام کنید.

رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی در دانشگاه غیرانتفاعی ارائه نمی‌شود. این رشته‌ها فقط در سه دانشگاه روزانه، پردیس خودگردان و آزاد تدریس می‌شود. حتی با کسب رتبه خوب در کنکور تجربی هم امکان‌پذیرش در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه غیرانتفاعی وجود ندارد.

رشته‌های پیراپزشکی همچون پرستاری، اتاق عمل، مامایی، هوشبری و…. در میان داوطلبین کنکور سراسری طرف‌داران زیادی دارد. به دلیل کم‌بودن ظرفیت فقط درصد کمی از داوطلبین که رتبه خوبی کسب کرده‌اند، شانس قبولی دارند. رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌های روزانه، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می‌شوند و هیچ یک از مؤسسات غیرانتفاعی ارائه‌دهنده رشته‌های مذکور نیستند.

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

داوطلبینی که مایل به ادامه تحصیل در رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی هستند می‌توانند با توجه به رشته‌ها و ظرفیت آن‌ها در این دانشگاه ثبت‌نام کنند. داوطلبین باید فهرست رشته‌های مقطع موردنظر خود را بادقت بررسی کرده و رشته‌های موردعلاقه خود را انتخاب کند. به‌منظور تسهیل فرایند انتخاب رشته، توضیحات کلی در مورد رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۲ به تفکیک مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در ادامه این مقاله ارائه شده است.

  1. رشته‌های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 1402

فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌های مختلفی به صورت بدون آزمون در دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌توانند پذیرش شوند. معمولاً لیست رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای با آغاز ثبت‌نام کنکور کاردانی منتشر می‌شود.

  1. رشته‌های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 1402

این مقطع که مختص فارغ‌التحصیلان پیش‌دانشگاهی، دیپلم نظام جدید 3-3-6 و دیپلم نظام قدیم بوده، در برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. لیست رشته‌های بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه غیرانتفاعی مهر معمولاً هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام منتشر می‌شود.

 

لیست رشته‌های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

اولین بخش از دفترچه پیام‌نور شامل شرایط و ضوابط موردنیاز برای ثبت‌نام است. به‌عبارت‌دیگر در این قسمت دررابطه‌با کلیه شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام، تسهیلات و سهمیه‌های اختصاص‌یافته به داوطلبین، مراحل لازم برای ثبت‌نام اینترنتی و مدارک لازم برای ثبت‌نام ارائه شده است.

لیست رشته‌های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

رشته‌های بدون کنکور مقطع کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی به دو مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تقسیم می‌شود. برخی رشته‌های هر دو مقطع به صورت بدون آزمون در دانشگاه‌های غیرانتفاعی ارائه می‌شود و برای هر مقطع دفترچه ثبت‌نام و انتخاب رشته جداگانه منتشر می‌شود.

  1. رشته‌های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

این مقطع که مختص واجدین شرایط ثبت‌نام دانشگاه غیرانتفاعی فارغ‌التحصیلان پیش‌دانشگاهی، دیپلم نظام جدید 3-3-6 و دیپلم نظام قدیم بوده، در 5 زیر گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

  1. رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

این مقطع که مختص فارغ‌التحصیلان کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته بوده، در برخی از رشته محل‌های ارائه شده دانشگاه‌های غیرانتفاعی بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. معمولاً لیست رشته‌های بدون کنکور این مقطع هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام کنکور کاردانی به کارشناسی منتشر می‌شود.

رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به تفکیک گروه آزمایشی

متقاضیان ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی می‌بایست با تمامی رشته‌هایی که در مقاطع مختلف دانشگاه مذکور ارائه می‌شوند آشنا شده و از ضوابط پذیرش دانشجو در هر یک از آن‌ها مطلع باشند. در ادامه مطلب به معرفی رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی می‌پردازیم.

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی ریاضی)

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی ریاضی) در جدول زیر ذکر شده است:

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی ریاضی)
مقطع کارشناسی
مهندسی برق مهندسی صنایع مهندسی عمران مهندسی مدیریت پروژه
مهندسی معماری علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر ریاضیات و کاربردها
مهندسی پزشکی مهندسی نقشه‌برداری معماری داخلی مهندسی انرژی
مهندسی شهرسازی مهندسی مکانیک مهندسی شیمی مهندسی ایمنی صنعتی
علوم مهندسی مهندسی پلیمر مهندسی نفت مهندسی هوافضا
مهندسی مواد و متالورژی مهندسی خط و سازه‌های ریلی آمار مهندسی اپتیک و لیزر
فیزیک مهندسی چندرسانه‌ای مهندسی ماشین‌های ریلی مهندسی ساخت و تولید
مهندسی نساجی مهندسی معدن مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت مهندسی ایمنی و بازرسی فنی
فیزیک مهندسی راه‌آهن علوم مهندسی آب مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
مقطع کاردانی
کاردانی بهینه‌سازی مصرف انرژی کاردانی فنی جوشکاری کاردانی پالایش گاز کاردانی مخابرات
کاردانی آمار کاردانی شهرسازی کاردانی فنی صنایع شیمیایی کاردانی معماری سنتی
کاردانی فنی عملیات پتروشیمی کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات کاردانی فنی صنایع کاردان‌فنی الکترونیک
کاردانی علمی کاربردی برق قدرت کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی علوم‌انسانی)

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی علوم‌انسانی) در زیر ذکر شده است.

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی علوم‌انسانی)
مقطع کارشناسی
مدیریت صنعتی زبان و ادبیات فارسی فقه و مبانی حقوق اسلامی مدیریت بیمه
حقوق جغرافیا مدیریت مالی مدیریت امور گمرکی
کاردانی امور مالی و مالیاتی روان‌شناسی مدیریت امور بانکی علوم تربیتی
مشاوره مدیریت کسب‌وکارهای کوچک اقتصاد هتلداری
علوم قرآن و حدیث فلسفه و کلام اسلامی زبان و ادبیات عربی معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات
معارف اسلامی و علوم تربیتی معارف اسلامی و مدیریت زبان‌شناسی مددکاری اجتماعی
علوم قضایی گردشگری روابط‌عمومی روزنامه‌نگاری
مدیریت فرهنگی هنری فقه و حقوق حنفی فقه و حقوق شافعی شیعه شناسی
فقه و حقوق اسلامی فلسفه و حکمت اسلامی باستان‌شناسی علوم سیاسی
تاریخ اسلام فقه و حقوق امامی ادیان و عرفان فلسفه
فلسفه و عرفان اسلامی مترجمی زبان عربی فرهنگ و معارف اسلامی علم اطلاعات و دانش‌شناسی
مقطع کاردانی
کاردانی هتلداری کاردانی تربیت‌معلم قرآن کریم کاردانی روابط کار کاردانی اقتصاد کار و بهره‌وری
کاردانی اشتغال کاردانی حقوق قضایی کاردانی گردشگری کاردانی خدمات اداری
کاردانی علوم ورزشی کاردانی تربیت‌معلم قرآن کریم کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم کاردانی امور فرهنگی
کاردانی امور دولتی کاردانی علوم قضایی کاردانی مدیریت صنعتی کاردانی مدیریت بازرگانی
کاردانی امور مالی و مالیاتی کاردانی امور بانکی کاردانی حسابداری کاردانی بیمه

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی علوم‌تجربی)

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی علوم‌تجربی) در زیر ارائه شده است.

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی علوم‌تجربی)
مقطع کارشناسی
مهندسی و علوم صنایع غذایی (کشاورزی) زیست‌شناسی جانوری زیست‌شناسی دریا زیست‌شناسی مولکولی و سلولی
زیست‌فناوری شیمی کاربردی شیمی محض مهندسی و علوم محیط‌زیست
گیاه‌پزشکی میکروبیولوژی اقتصاد کشاورزی مهندسی و علوم باغبانی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی مهندسی فضای سبز مهندسی و علوم آب مهندسی صنایع مبلمان
علوم دامی آموزش و ترویج کشاورزی پایدار زمین‌شناسی زیست‌شناسی گیاهی
مهندسی و علوم جنگل مهندسی و علوم شیلات مهندسی و علوم خاک بهداشت مواد غذایی
مهندسی و علوم صنایع غذایی (کشاورزی) زیست‌شناسی جانوری زیست‌شناسی دریا زیست‌شناسی مولکولی و سلولی
زیست‌فناوری شیمی کاربردی شیمی محض مهندسی و علوم محیط‌زیست
گیاه‌پزشکی میکروبیولوژی اقتصاد کشاورزی مهندسی و علوم باغبانی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی مهندسی فضای سبز مهندسی و علوم آب مهندسی صنایع مبلمان
علوم دامی آموزش و ترویج کشاورزی پایدار زمین‌شناسی زیست‌شناسی گیاهی
مقطع کاردانی
کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی امور زراعی و باغی

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی هنر)

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی هنر) در جدول زیر ذکر شده است:

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی هنر)
مقطع کارشناسی
ارتباط تصویری بازیگری تلویزیون و هنرهای دیجیتالی طراحی صنعتی
مرمت آثار تاریخی طراحی لباس طراحی و ساخت طلا و جواهر سینما
نقاشی ایرانی نوازندگی موسیقی ایرانی طراحی پارچه ادبیات نمایشی
طراحی صحنه کتابت و نگارگری نمایش عروسکی عکاسی
کارگردانی تلویزیون آهنگ‌سازی صنایع‌دستی فرش
مقطع کاردانی
کاردانی هنر سفالگری کاردانی انیمیشن کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی کاردانی طراحی پوشاک
کاردانی گرافیک

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی زبان‌های خارجی)

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی زبان‌های خارجی) در جدول زیر ذکر شده است:

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی (گروه آزمایشی زبان‌های خارجی)
مقطع کارشناسی
مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات آلمانی زبان و ادبیات انگلیسی
زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی
مقطع کاردانی
کاردانی آموزش زبان انگلیسی کاردانی مترجمی زبان انگلیسی
مقطع کاردانی

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

افرادی که تصمیم به شرکت در پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری 1402 از جمله دانشگاه‌های غیرانتفاعی دارند، باید برای کامل‌کردن ثبت‌نام و انتخاب رشته خود هزینه تعیین شده برای نام‌نویسی در دانشگاه غیرانتفاعی را پرداخت کنند و کارت اعتباری ثبت‌نام را انتخاب کنند. به‌تمامی داوطلبین توصیه می‌شود که پیش از اقدام برای ثبت‌نام در رشته‌های غیرانتفاعی از شهریه آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

پرسش و پاسخ

هر ساله معمولاً دفترچه ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی چند روز قبل از آغاز مهلت ثبت‌نام و یا هم‌زمان با شروع فرایند نام‌نویسی این دانشگاه منتشر می‌شود.

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی 1402 باید وارد سایت سازمان سنجش شوید و پس از مطالعه آن مقاله اقدام به انتخاب رشته نمایید.

در واقع دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی با آزمون و بدون آزمون بخشی از دفترچه انتخاب رشته سراسری است که شما آن را باید مطابق با علایق خود در این دفترچه انتخاب نمایید.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x