جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

بهترین روش درس خواندن فیزیک که باید بدانید.

بهترین روش درس خواندن فیزیک که باید بدانید.
physics study guide
فهرست مطالب

بهترین روش درس خواندن فیزیک برای کنکور چیست؟

فیزیک درس سختی است و بسیاری از دانش آموزان با آن مشکل دارند. با این حال، اگر یک آزمون فیزیک پیش رو دارید، می‌توانید با استراتژی‌های مطالعه به خوبی از عهده آن بربیاید. با مرور مطالب کلاس و شناسایی تمام مباحثی که در آزمون مطرح می‌شود، شروع کنید. سپس تمرین کرده و مرور کنید. تمام مطالبی را که با آنها مشکل دارید را تجزیه کنید. یک برنامه مطالعه موثر تهیه کنید تا در آخرین لحظه مجبور به مطالعه سخت و فشرده نباشید. با این استراتژی‌ها، امتحان شما نباید مشکلی داشته باشد. بهترین روش درس خواندن فیزیک برای کسب نمره 20 در امتحان را در ادامه ارائه کرده‌ایم.

 

با گزینه دو همراه باشید

بهترین روش درس خواندن فیزیک

نمره 20 گرفتن در فیزیک

کار و تلاش اجزای ضروری برای موفقیت در هر نوع امتحانی است، اما این نیز درست است که برای برخی از دروس، مانند فیزیک و شیمی، ممکن است به تلاش بیشتری نیاز باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش نمرات در دروسی مانند فیزیک یا شیمی و همچنین ریاضی و زیست، داشتن یک شیوه مطالعه موثر است. با تقویت خود در درس شیمی و فیزیک، به خودی خود در ریاضی نیز تقویت می‌شوید. رابطه عکس نیز وجود دارد، زیرا بسیاری از مسائل فیزیک و برخی از مسائل شیمی از اصول ریاضیات هستند.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش نمرات، گرفتن یک معلم آنلاین شیمی یا فیزیک است. به این ترتیب شما می‌توانید دانش خود را در مورد موضوع در راحتی در خانه خود بهبود بخشید. با این موضوعات، می‌توانید مهارت‌های ریاضی خود را نیز به کار ببرید، زیرا اغلب می‌توان آن را هم در فیزیک و هم در شیمی به کار برد.

تکنیک‌های موثر برای بهترین روش درس خواندن فیزیک

بهترین روش درس خواندن فیزیک به این بستگی دارد که شما چقدر به مفاهیم فیزیک تسلط دارید، چقدر می‌توانید مسائل را ساده کنید، چقدر توانایی ایجاد نقشه ذهنی برای ربط دادن موضوعات به همدیگر را دارید و چقدر در ریاضی قوی هستید. در ادامه راهکارهای بهترین روش درس خواندن فیزیک ارائه شده است.

1. تسلط بر مفاهیم فیزیک

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یادگیری فیزیک، تسلط بر نظریه‌های پایه است. یادگیری قوانین و مسائل به شما در حل مشکلات پیچیده کمک می‌کند.  حتی اگر از مفاهیم فیزیک یک نقشه گرافیکی ایجاد کنید که شامل نمای کلی از تمامی مفاهیم مربوط به یک مبحث است، می‌تواند روی یادگیری شما نقش مهمی داشته باشد.

2. ساده‌سازی قانون کلیدی بهترین روش درس خواندن فیزیک

شاید فیزیک یک موضوع دشوار به نظر برسد، اما پس از ساده کردن تبدیل به یک مسئله جالب می‌شود. اگر در درک مفهوم فیزیک مشکل داشتید، بهتر است آن را ساده‌سازی کنید. برای این منظور مسئله را به قطعات کوچکتر بشکنید و سپس به حل هر‌بخش آن بپردازید.

3. ایجاد فلش کارت

زمانی که مفاهیم یا کلمات جدیدی در فیزیک می‌آموزید، ایجاد فلش کارت می‌تواند یک راه کار خوب برای یادگیری باشد. فلش کارت‌ها برای مرور سریع بسیار کاربردی هستند. ایجاد فلش کارت برای هر مفهوم و هر فصل فیزیک یکی از بهترین روش درس خواندن فیزیک است.

بهترین روش درس خواندن فیزیک

4. ریاضیات خود را برای درک بهتر فیزیک قوی کنید.

آلبرت انیشتین به  خوبی بیان کرده است: “ریاضیات عنصر سازنده فیزیک است». برای اینکه فیزیک را به خوبی درک کنید و در آن حرفه‌ای شوید، باید یک پایه بسیار قوی در ریاضیات بسازید. “

دانش آموزانی که نمره بهتری در درس ریاضی می‌گیرند، اغلب در فیزیک بهتر عمل می‌کنند. این یک رابطه مستقیم بین درس فیزیک و ریاضی است، از این رو بهتر است روی تقویت ریاضی برای بهتر یادگرفتن فیزیک کار کنید.

5. استفاده از نمودارها از دیگر روش‌های درس خواندن فیزیک

یکی از بهترین روش درس خواندن فیزیک استفاده از نمودار است. برای اینکه مفاهیم و اصول فیزیک به خوبی درک شود، شما نیاز به ایجاد نمودار دارید. مهم است که واحدهای اندازه گیری را بدانید، تمامی قضایای مربوط  به فیزیک را یاد بگیرید، برای این کار شما می‌توانید به راحتی از نمودارها و تصاویر استفاده کنید.

ترکیبی خواندن فیزیک

ترکیبی خواندن فیزیک به چه معناست؟

در نظر داشتن فصل‌های ترکیبی فیزیک تجربی بسیار اهمیت دارد. زیرا برخی از فصل‌ها به عنوان فصل‌های تست خیز محسوب می‌شوند. سوالات مربوط به این مباحث به صورت ترکیبی با سایر فصل‌ها در کنکور یا در امتحان نهایی طرح می‌شوند.

مباحث فیزیک کنکور در سه پایه دهم تا دوازدهم پخش شده است و شامل 11 فصل برای رشته تجربی و 15 فصل برای رشته ریاضی می‌باشد. دسته‌بندی فیزیک به صورت کلی به شرح زیر است:

  • مباحث فیزیک مکانیک: شامل فصل‌های حرکت‌شناسی نیروشناسی، کار و انرژی و ….
  • مباحث فیزیک سیالات: شامل فصل‌های دما و گرما، ترمودینامیک و …
  • مباحث ارتعاشات فیزیک: شامل فصل نوسان و موج.
  • مباحث الکتریسیته و مغناطیس فیزیک: شامل تمامی فصل‌های فیزیک یازدهم.

با این دسته‌بندی تشخیص فصل‌های مرتبط فیزیک بسیار آسان است.

 

نمره 20 گرفتن در فیزیک

کلام آخر در مورد بهترین روش درس خواندن فیزیک

راه‌های آسان برای یادگیری فیزیک وجود دارد. بهترین راه برای مطالعه فیزیک کنکور یا فیزیک امتحان نهایی درک اصول فیزیک است. مهم است که در این درس واحدهای اندازه گیری را به طور کامل بدانید و تمامی قضایا و مسائل مربوط به این درس را استنباط کرده و درک کنید.

مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید، در نهایت همه چیز به سطوح علاقه و میزان تمرین شما برمی گردد تا در درس فیزیک بهترین خود باشید. اگر با فیزیک دوست نشوید، جز سختی و ازار اذیت برای شما چیزی در پی نخواهد داشت. به فیزیک اعتماد کنید. این درس بسیار شیرین و هیجان انگیز است. تنها چیزی که برای دوستی با فیزیک نیاز دارد سخت کوشی و تعهد شماست، بنابراین مراحل ذکر شده در بالا را به خوبی انجام دهید!

پرسش و پاسخ

خوب یادداشت بردارید؛ فرمول‌ها را خوب درک کنید، تمرین و تکرار را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

مدیریت زمان موثر: جلسات مطالعه را اولویت‌بندی کنید، هر روز زمان کافی را برای مطالعه فیزیک اختصاص دهید، و یک روال ثابت داشته باشید. درک مفهومی اهمیت زیادی دارد. یادداشت‌برداری دقیق را فراموش نکنید. حل و تمرین مسائل به مستر شدن شما در فیزیک کمک می‌کند.

خوب یادداشت بردارید. فرمول را درک کنید.. با استفاده از فرمول‌ها به حل تمرین‌های مختلف بپردازید. به دنبال اعداد «معقول» در پاسخ سوال باشید. برای مثال میزان جابه جایی را منفی به دست نیاورید! نقشه ذهنی و فلش کارت را فراموش نکنید. مباحث اولیه را یاد بگیرید تا در فیزیک عالی عمل کنید.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x