جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

تغییر زمان ثبت‌نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و کنکور سراسری 1403

تغییر زمان ثبت‌نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و کنکور سراسری 1403
تغییر زمان ثبت‌نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و کنکور سراسری 1403
فهرست مطالب

پذیرش رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به صورت آزمون اختصاصی و مجزا از کنکور سراسری 1403 انجام خواهد پذیرفت. در سال‌های گذشته پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری بود. در سال 1403 تغییراتی جهت پذیرش دانشجویان ایجاد شد. داوطلبینی که تمایل به پذیرش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی دارند، باید در آزمون اختصاصی این دانشگاه‌ها شرکت کنند. در این نوشتار توضیحات تکمیلی در مورد آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ارئه شده است.

با گزینه دو همراه باشید.

تغییر زمان ثبت‌نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و کنکور سراسری 1403

کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری جدا شد.

دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه‌های پرمتقاضی است. هر ساله داوطلبین زیادی برای پذیرش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان با همدیگر به رقابت می‌پردازند. این دانشگاه‌ها رشته‌های تحصیلی مختلفی اعم از ریاضی، تجربی، انسانی، هنر، زبان و … را ارائه می‌دهد. دانشگاه فرهنیگان برای پذیرش دانشجویان خود شروطی را تعیین کرده است. در صورتی که دانشجویان حائز شرایط باشند، می‌توانند وارد این دانشگاه شده و مشغول به تحصیل شوند. مستقل شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری به یکی از شیوه‌های زیر است:

  1. 1. یا آزمون کنکور سراسری از کنکور دانشگاه فرهنگیان به طور کامل از هم جدا می‌شود.
  2. 2. یا کنکور دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک گروه آزمایشی جدید به گروه‌های آزمایشی کنکور اضافه شود.

تا زمانی که دفترچه کنکور سراسری منتشر نشود، نمی توان به صورت دقیق نحوه برگزاری کنکور دانشگاه فرهنگیان را تعیین کرد.

نحوه پذیرش در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در سال 1403

فرایند پذیرش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هم زمان با ثبت‌نام و برگزاری آزمون سراسری 1403 انجام خواهد شد. براساس تغییراتی که انجام شده است زمان ثبت‌نام آزمون به روزهای 5 آذر تا 11 آذر موکل شده است. داوطلبین باید در مهلت مقرر در سامانه سنجش اقدام به ثبت‌نام برای آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان نمایند.

تغییر زمان ثبت‌نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و کنکور سراسری 1403

زمان ثبت‌نام در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

در هنگام خرید بهترین منابع کنکور انسانی 1403 باید به نکات مهمی توجه کنید که داوطلبین زیادی از آن غافل هستند. اگر چه شما این نکات را مدنظر داشته باشید، می‌توانید بهترین منبع را برای یادگیری تهیه نمایید.

  1. 1. سطح شما در درس موردنظر
  2. 2. میزان توانایی حل مسئله شما در درس
  3. 3. دارا بودن ضعف پایه تحصیلی یا خیر
  4. 4. میزان توانایی در تست‌زنی
  5. 5. زمان باقی‌مانده در کنکور
  6. 6. حجم و لحن درس‌نامه‌های کتب آموزشی
  7. 7. تعداد و سطح تست‌ها
  8. 8. وضعیت پاسخ‌نامه تشریحی کتب آموزشی
  9. 9. در صورت ضعیف بودن در پایه دهم و یازدهم نیاز است که کتب آموزشی انتخاب شود که این پایه ها را به خوبی توضیح داده باشد.

زمان برگزاری آزمون برای متقاضیان رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

آزمون برای همه متفاضیان اعم از نوبت اول کنکور 1403 و متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ 06 و 07 اردیهشت 1403 برگزار خواهد شد.

جدول زمان بندی ثبت‌نام و برگزاری آزمون سراسری 1403 و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

در جدول زیر زمان‌بندی آزمون سراسری 1403 ارائه شده است. داوطلبین باید در تاریخ‌های تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و برای ثبت‌نام اقدامات لازم را انجام دهند.

جدول زمان بندی ثبت‌نام و برگزاری آزمون سراسری 1403 و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی
ردیف شرح فرایند تاریخ آزمون سراسری نوبت اول
1 زمان ثبت‌نام 05/09/1402 تا 11/08/1402
2 زمان برگزاری آزمون پنج‌شنبه و جمعه 06 و 07/02/1403

سامانه ثبت‌نام برای رشته‌های تحصیلی پردیس دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی 1403

با توجه به اینکه تغییراتی برای پذیرش در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ایجاد شد، در نتیجه آزمون اختصاصی این رشته‌ها از آزمون سراسری جدا شد. داوطلبین برای پذیرش در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نیاز است که آزمون جداگانه ای بدهند و در صورت کسب رتبه و تراز قبولی و حائز شرایط بودن وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

سامانه ثبت‌نام برای آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی همان سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org است. داوطلبین باید در تاریخ 5 آذر الی11 آذر برای ثبت‌نام در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و نوبت اول آزمون سراسری 1403 به سایت سنجش مراجعه کنند.

دلیل جدا شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری

بعد از شنیدن اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر جدا شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید، که دلیل جدا شدن این دو از هم چه بوده است.

برخی از داوطلبین کنکور به قصد قبولی در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری شرکت می کنند، از طرف دیگر برای افزایش کیفیت سطح دانشگاه

شرایط جذب دانشجو در دانشگاه فرهنیگان

دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجویان شرایطی را تعیین کرده است که داوطلبین باید تمامی این شرایط را داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شوند.

شرایط عمومی کنکور دانشگاه فرهنگیان

شرایط عمومی کنکور دانشگاه فرهنگیان در زیر ارائه شده است:

  • 1. برخورداری از تابعیت ایرانی
  • 2. معتقد بودن به دین اسلام یا ادیان مورد تایید قانون اساسی
  • 3. نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • 4. ارائه مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی با دیپلم متوسطه دوم نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید
  • 5. برخورداری از سلامت کامل روانی، جسمانی و توانمند بودن در انجام وظیفه
  • 6. عدم سوء پیشینه کیفری

شرایط اختصاصی کنکور دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی کنکور دانشگاه فرهنگیان در زیر ارائه شده است:

  • 1. متقاضیان کنکور دانشگاه فرهنگیان باید دارای حداقل معدل کل ۱۴ باشند که این شرط معدل برای هر ۴ رشته ریاضی، تجربی، هنر و زبان است همچنین کنکوری های انسانی باید دارای معدل ۱۵ باشند.
  • 2. حداکثر سن 24 سال
  • 3. بومی بودن دانشجو
  • 4. دارا بودن حداقل تراز 7000.

احتمال تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1403

همان‌طور که می‌دانید در طی 10 سال گذشته شرط سنی برای دانشگاه فرهنگیان تغییرات زیادی داشته است. طی سال های اخیر محدوده سنی مورد قبول برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از 22 تا 24 سال بوده است.  این امکان وجود دارد که در سال 1403 شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان کمتر یا بیشتر از 24 سال باشد.

پرسش و پاسخ

ثبت‌نام در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید هم زمان با ثبت‌نام نوبت اول کنکور سراسری 1403 است. داوطلبین برای ثبت‌نام باید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

آزمون برای همه متقاضیان (اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی) در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ 06 و 1403/02/07 برگزار خواهد شد.

خیر زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون برای رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و نوبت اول کنکور سراسری 1403 فرقی ندارد. روز برگزاری آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه در تاریخ 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 خواهد بود.

به دلیل تغییر زمان ثبت‌نام آزمون‌های ارشد و دکتری، برای پیشگیری از تداخل برنامه‌های زمانی، به همین منظور تاریخ ثبت‌نام نوبت اول کنکور 1403 و آزمون‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تغییر پیدا کرد.

به دلیل تغییر نحوه ورود به دانشگاه فرهنگیان، احتمال تغییرات در شرایط عمومی و اختصاصی مانند شرط سنی وجود دارد. در کنکور 1402 شرط سنی براساس سقف 24 سال بود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x