جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور

ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور
ثبت نام دانشگاه پیام نور
فهرست مطالب

تحصیل در دانشگاه پیام‌نور از طریق با آزمون و بدون آزمون است. برای شرکت در رشته‌های با آزمون در دانشگاه پیام‌نور لازم است ابتدا در کنکور شرکت کرده و رتبه قبولی در رشته موردنظر خود را به دست آورید. برای ورود به رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه پیام‌نور دیگر نیازی به قبولی در کنکور نیست. داوطلبین می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود برای ورود به این دانشگاه اقدام کنند. در این نوشتار در مورد انتخاب رشته دانشگاه پیام‌نور به ارائه نکات مهمی پرداخته‌ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور

نکات مهم در مورد ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نکات مهم در مورد ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در زیر ارائه شده است:

  • 1. ثبت‌نام پیام‌نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به‌طورکلی در دو حالت با کنکور و بدون کنکور صورت خواهد گرفت.
  • 2. ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور، ‌ نیز در هر دو ترم انجام خواهد شد و متقاضیان پذیرش در این دانشگاه، در دو بازهٔ مهر و بهمن، امکان ثبت‌نام خواهند داشت.
  • 3. دانشگاه پیام‌نور زیر مجموعه دانشگاه سراسری است و لذا یک دفترچه بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.
  • 4. دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه شهریه پرداز است.
  • 5. رشته‌های بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته هم در مهرماه و هم در بهمن‌ماه ارائه می‌شوند.

جدول زمان‌بندی ثبت‌نام رشته‌های با آزمون 1403

داوطلبینی که قصد شرکت در دانشگاه‌های پیام‌نور را دارند می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کرده و مراحل نام‌نویسی و پرداخت هزینه ثبت‌نام کنکور سراسری را انجام دهند. در حال حاضر ثبت‌نام در رشته‌های با کنکور سال 1402 به اتمام رسیده است و برای ثبت‌نام در کنکور 1403 باید اقدام شود.  زمان نام‌نویسی در دانشگاه پیام‌نور برای رشته‌های با کنکور در جدول زیر ارائه شده است.

جدول زمان‌بندی ثبت‌نام رشته‌های با آزمون پیام‌نور دی‌ماه 1403
عنوان فرایند تاریخ
زمان ثبت‌نام 21-27 آبان 1402
تمدید اولیه مشخص نیست
جدول زمان‌بندی ثبت‌نام رشته‌های با آزمون پیام‌نور تیرماه 1403
عنوان فرایند تاریخ
زمان ثبت‌نام 7-12 فروردین 1403
تمدید اولیه مشخص نیست

نحوه ثبت‌نام پیام‌نور 1402 – 1403

دانشگاه پیام‌نور به صورت با آزمون و بدون آزمون در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ظرفیت پذیرش دانشجو دارد.  لازم به ذکر است:

  1. 1. دانشگاه پیام‌نور به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته ظرفیت پذیرش دانشجو دارد.
  2. 2. دانشگاه پیام‌نور در مقاطع کاردانی دانشجو نمی‌پذیرد.
  3. 3. داوطلبان برای تحصیل در رشته‌های پیام‌نور باید در زمان مقرر مراحل زیر را برای ثبت‌نام خود انجام دهند.

 نحوه ثبت‌نام پیام‌نور 1402 – 1403 در ادامه ارائه شده است:

  • 1. مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی org و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام
  • 2. تهیه مدارک و اطلاعات فردی و تحصیلی برای ثبت‌نام
  • 3. پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی
  • 4. تکمیل فرم ثبت‌نام
  • 5. دریافت کد پیگیری ثبت‌نام
ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط عمومی ثبت‌نام با کنکور دانشگاه پیام‌نور

اولین گروه از شرط‌های مندرج در دفترچه ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور همان شرایط عمومی است که رعایت آنها برای تمامی داوطلبان متقاضی پذیرش سال جاری لازم است. مهم‌ترین شرایط عمومی ثبت‌نام بت کنکور دانشگاه پیام‌نور مهر به شرح زیر است:

  1. 1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی رسمی در قانون اساسی
  2. 2. عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی و عدم عضویت در گروه‌های معاند
  3. 3. عدم اعتیاد به مواد مخدر و احراز فساد اخلاقی
  4. 4. پذیرفتن قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
  5. 5. پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه
  6. 6. ممنوعیت نقل‌وانتقال در صورت پذیرفته‌شدن بر اساس سوابق تحصیلی
  7. 7. پرداخت شهریه بر اساس مصوب سالانه

شرایط اختصاصی ثبت‌نام با کنکور در دانشگاه پیام‌نور

در زیر شرایط اختصاصی ثبت‌نام با کنکور ارائه شده است:

  1. 1. داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی قدیم، دیپلم نظام جدید یا قدیم و یا مدرک کاردانی و تاریخ اخذ آن‌ها باید تا 31 شهریورماه 1402 باشد.
  2. 2. چنانچه پذیرش داوطلبین در نیمسال دوم تحصیلی باشد، دریافت مدرک تحصیلی تا تاریخ 30 بهمن 1402 مجاز است.
  3. 3. داوطلبین فارغ‌التحصیل رشته‌های موردنیاز وزارت بهداشت مشمول طرح اجباری مقطع کاردانی، در صورت اتمام طرح خود تا تاریخ 31 شهریورماه یا 30 بهمن‌ماه 1402 مجاز به ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور هستند. ین دسته از داوطلبان در زمان ثبت‌نام حضوری، باید گواهی پایان طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. (فارغ‌التحصیلان رشته‌های بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی جزو مشمولین خدمت پزشکان و پیراپزشکان محسوب نمی‌شوند.)
  4. 4. دانشجویان دوره روزانه که قصد شرکت در آزمون کنکور برای دانشگاه‌های پیام‌نور را دارند می‌توانند فرایند ثبت‌نام را انجام داده و در کنکور شرکت کنند و در صورت قبولی، انصراف خود را قطعی کنند؛ زیرا محدودیت‌های سابق برای دانشجویان روزانه حذف شده است.
  5. 5. دانشجویان دوره‌های غیر روزانه نیز، اعم از نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی، پیام‌نور و… می‌توانند ثبت‌نام آزمون سراسری را انجام دهند و پس از پذیرش در کد رشته محل جدید، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل، نهایی کنند.
  6. 6. داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام‌وظیفه مشکلی جهت ثبت‌نام داشته باشند.

 

ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور 1402

داوطلبینی که تمایلی به شرکت در کنکور سراسری نداشته و می‌خواهند به‌راحتی در دانشگاه پذیرش شوند، می‌توانند در رشته‌های بدون کنکور نام‌نویسی کنند. دانشگاه پیام‌نور یکی از گزینه‌های پیشرو داوطلبین برای ادامه تحصیل است. دانشگاه مذکور مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و مدرک فارغ‌التحصیل آن معتبر است. همچنین شیوه آموزش در این دانشگاه به صورت کتاب محوری است و برای شاغلین و دانشجویانی که فرصت کافی برای حضور در کلاس درس را ندارند، شرایط آسان‌تری مهیا شده است.

جهت ‌پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام‌نور می‌بایست دفترچه انتخاب رشته مطالعه شده و براساس مندرجات درج شده در این دفترچه برای انتخاب رشته اقدام شود. هر ساله همزمان با انتشار اطلاعیه ثبت‌نام و یا مدتی پیش از ثبت‌نام، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام‌نور از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود. دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور شامل بخش‌های مختلفی مانند شرایط، مقررات نظام‌وظیفه، سهمیه‌ها، شرایط ثبت‌نام اتباع، لیست رشته‌های ارائه شده  و…. است.

ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور 1402

در یکی از بخش‌های دفترچه دانشگاه پیام‌نور، شرایط ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور ارائه شده است. داوطلبین باید واجد شرایط زیر باشند تا بتوانند در رشته‌های بدون آزمون نام‌نویسی کنند.

شرایط عمومی ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور

اولین گروه از شرط‌های مندرج در دفترچه ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور همان شرایط عمومی است که رعایت آنها برای تمامی داوطلبان متقاضی پذیرش سال جاری لازم است. مهم‌ترین شرایط عمومی ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور مهر به شرح زیر است:

  1. 1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی رسمی در قانون اساسی
  2. 2. عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی و عدم عضویت در گروه‌های معاند
  3. 3. عدم اعتیاد به مواد مخدر و احراز فساد اخلاقی
  4. 4. پذیرفتن قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
  5. 5. پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه
  6. 6. ممنوعیت نقل‌وانتقال در صورت پذیرفته‌شدن بر اساس سوابق تحصیلی
  7. 7. پرداخت شهریه بر اساس مصوب سالانه

شرایط اختصاصی ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور

داوطلبینی که متقاضی ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور هستند علاوه بر شرایط عمومی باید تمامی شرایط اختصاصی ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور را نیز دارا باشند. شرایط اختصاصی ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور در زیر ارائه شده است:

  1. 1. دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید 3-3-6 یا دیپلم، پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی، ترمی‌واحدی دیپلم نظام قدیم و یا مدرک دیپلم فنی کاردانش یا کاردانی
  2. 2. حداکثر تاریخ فارغ‌التحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ برای داوطلبان ورودی مهرماه
  3. 3. حداکثر تاریخ فارغ‌التحصیل تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برای داوطلبان ورودی بهمن‌ماه تأثیر معدل کل دیپلم برای فارغ‌التحصیلان دیپلم نظری و رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش در پذیرش دانشگاه پیام‌نور
  4. 4. تأثیر متفاوت درصد معدل و سوابق تحصیلی با توجه به نوع دیپلم و گروه آزمایشی انتخابی برای پذیرش در دانشگاه پیام‌نور
  5. 5. ازآنجاکه پذیرش داوطلبان صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌پذیرد، چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می‌شود متفاوت باشد، درصد اعمـال معدل متفاوت خواهد بود.
  6. 6. دانشجویان روزانه می‌توانند در پذیرش بدون کنکور پیام‌نور، ثبت‌نام کنند و در صورت قبولی، از رشته محل در حال تحصیل انصراف دهند.
  7. 7. افرادی که در مقطع کاردانی رشته‌های تحصیلی گروه‌های تحصیلی غیرپزشکی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور 1402 فارغ‌التحصیل می‌شوند، در صورت قبولی می‌توانند تعهدات و خدمات قانونی خود را پس از دریافت مدرک تحصیلی به شیوه یک جا به انجام برسانند.
  8. 8. نام‌نویسی برای دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم)، مدرک کاردانی پیوسته و همچنین آن دسته از متقاضیانی که حداکثر تا 31 شهریور 1402 در مقطع کاردانی فارغ‌التحصیل شده‌اند امکان‌پذیر است.
  9. 9. دانش‌آموختگان رشته‌های تحصیلی موردنیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کاردانی باید حداکثر تا 30 بهمن ۱۴۰۲ خدمات خود را به اتمام رسانده باشند.
  10. 10. پایان دوره تعهد خدمت برای افراد فارغ‌التحصیل از رشته‌های علوم پزشکی مقطع کاردانی
  11. 11. هر یک از دانشجویان دوره‌های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می‌برند، جهت ثبت‌نام در مهر یا بهمن‌ماه، می‌بایست واجد شرایط مقررات نظام‌وظیفه عمومی باشند.
  12. 12. دانش‌آموختگان رشته‌های تحصیلی موردنیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کاردانی باید حداکثر تا 30 بهمن ۱۴۰۲ خدمات خود را به اتمام رسانده باشند.
  13. 13. پایان دوره تعهد خدمت برای افراد فارغ‌التحصیل از رشته‌های علوم پزشکی مقطع کاردانی
  14. 14. دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال ۱۴۰۱) چنانچه تا پایان مهلت ثبت‌نام انصراف قطعی دهند می‌توانند در این مرحله از پذیرش نام‌نویسی نمایند.
  15. 15. دانشجویان دانشگاه پیام‌نور که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، مجاز به نام‌نویسی در این مرحله از ثبت‌نام بدون انصراف تحصیلی هستند. چنانچه موفق به ثبت‌نام در رشته قبولی جدید شوند باید از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به مؤسسه آموزش عالی موردنظر تحویل دهند. لازم به ذکر است این افراد حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی سابق خود را ندارند.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور مانند سال‌های قبل بر اساس معدل کتبی دیپلم داوطلبان صورت می‌گیرد. داوطلبانی که برای اخذ دیپلم آن‌ها امتحان نهایی برگزار نشده، مانند رشته‌های فنی حرفه‌ای و یا دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم پذیرش بر اساس معدل کل دیپلم خواهد بود. همچنین متقاضیان ورودی مهر تا 30 شهریورماه فرصت فارغ‌التحصیلی و اخذ مدرک دارند.

شرایط تحصیل در دانشگاه پیام‌نور

شرایط تحصیل در دانشگاه پیام‌نور براساس دفترچه منتشر شده در سازمان سنجش به‌قرار زیر است:

  1. 1. حداکثر طول مدت تحصیل مجاز در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشجویان مشمول خدمت وظیفه عمومی دارای معافیت تحصیلی و اتباع ایرانی به مدت 5 سال است. سایر دانشجویان تا 14 نیمسال تحصیلی مجاز به تحصیل هستند.
  2. 2. پذیرش دانشجو در تمام رشته‌های تحصیلی برای مقاطع کارشناسی از میان داوطلبین زن و مرد انجام می‌شود.
  3. 3. حضور دانشجو در کلاس‌های دروس نظری اختیاری است و امکان تحصیل همزمان دانشجو با اشتغال مجاز است.
  4. 4. نظام ارزشیابی و امتحانات دانشگاه پیام‌نور به صورت متمرکز است و اوراق امتحانی توسط دستگاه‌های قرائت‌گر نوری تصحیح می‌شود.
  5. 5. دانشجویان دانشگاه پیام‌نور موظف به پرداخت شهریه هستند.
  6. 6. میزان شهریه دانشگاه پیام‌نور براساس مصوبات هیئت‌امنای دانشگاه تعیین می‌شود. برای کسب اطلاع در مورد میزان شهریه نیاز است تا به سایت دانشگاه پیام‌نور مراجعه شود.
  7. 7. در اغلب مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور، بیشتر دروس کلاس نظری به صورت نیمه‌حضوری برای مرور درس‌ها و رفع اشکال گروهی و کلاس حضوری برای دروس عملی در تعدادی از روزهای مختلف هفته برگزار می‌شود.
  8. 8. نظام آموزشی دانشگاه پیام‌نور به صورت دانشجو محور است و فراگیری دروس به صورت الکترونیکی و رفع اشکال گروهی است. در شرايطي كه امكان تشكيل جلسه‌های رفع اشكال گروهي يا کلاس‌های درس حضوري وجود نداشته و يا تعداد پذیرفته‌شدگان در يك رشته تحصيلي به حدنصاب لازم تشكيل كلاس نرسد، دانشگاه واحدهاي درسي را به صورت كاملاً غيرحضوري خود خوان و يا الكترونيكي ارائه می‌نماید.
  1. 9. دانشگاه می‌تواند در صورت ضرورت، محل تحصيل دانشجويان مربوط را در يكي از مراكز يا واحدهاي هم‌جوار يا مركز استاني كه داراي رشته تحصيلي موردنظر است، تعيين کند.
  1. 10. دروس عملي در دانشگاه به صورت كلاس حضوري و در تعدادي از روزهاي هفته برگزار می‌شود و اجراي برخي از درس‌های عملي آزمايشگاهي، كارگاهي و ساير در آزمايشگاه منطقه‌ای، استاني يا ساير آزمایشگاه‌ها در مراكز ديگر دانشگاه و بنا به تشخيص دانشگاه صورت خواهد گرفت. اجراي آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و ديگر درس‌های عملي ممكن است در چند هفته متوالي و به صورت استقرار دائم در محل تعيين شده انجام شود و دانشجو موظف است در محل تشكيل جلسات آزمايشگاه، كارگاه و آتلیه‌ای كه دانشگاه تعيين می‌نماید، حضور يابد.
  2. 11. آموزش در دانشگاه پیام‌نور مبتنی بر نظام آموزش از راه دور (نیمه‌حضوری، الکترونیکی و…) است. دانشگاه پیام‌نور با بهره‌گیری از فناوری‌های آموزشی و تجهیز کلاس‌های دروس نظری به تجهیزات نوین ویدئو و پروژکتور و نمایشگر اسلاید و… مجهز است.
  3. 12. کارمندان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور با هر وضعیت استخدامی مجاز به انتخاب رشته از مرکز یا واحد محل اشتغال خود نیستند و در صورت تمایل می‌توانند سایر مراکز یا واحدها را انتخاب کنند.

گزینش دانشجو در تمامی کد رشته محل‌های دانشگاه پیام‌نور به صورت بومی گزینی بوده و داوطلبین باید با توجه به امکان ادامه تحصیل و علاقه‌مندی خود به تحصیل در هر یک از واحدها و مراکز آموزشی اقدام به انتخاب رشته کنند.

مدارک ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور 1402

ثبت‌نام دانشگاه‌های با کنکور پیام‌نور و بدون کنکور در هر دو نوبت به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می‌پذیرد. ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور نیازمند ارائه مدارک تحصیلی و هویتی است تا با بررسی آن‌ها، میزان صلاحیت پذیرش داوطلبان سنجیده شود. این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • 1. شناسنامه و کارت ملی
  • 2. شماره‌سریال کارت اعتباری خریداری شده
  • 3. فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب
  • 4. معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و میانگین نمرات کتبی آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم، پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی)
  • 5. کد وضعیت نظام‌وظیفه داوطلبان مرد
  • 6. مدرک کاردانی، مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم یا جدید

تأثیر سوابق تحصیلی در ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور 1402

داوطلبین واجد شرایط برای ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور با آزمون یا بدون آزمون باید پیش از نام‌نویسی به تأثیر سوابق تحصیلی در ثبت‌نام دانشگاه آگاه باشند. توجه داشته باشید افرادی که نوع مدرک دیپلم آن‌ها با رشته تحصیلی مدنظر متناقض باشد، تأثیر معدل کتبی متفاوت است.

ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی ۱۴۰۲
گروه تحصیلی نوع دیپلم ضریب
ریاضی و فیزیک ریاضی فیزیک 100
علوم‌تجربی 100
ادبیات و علوم‌انسانی 57.1
علوم و معارف اسلامی 57.1
سایر عناوین دیپلم 51.4
علوم‌تجربی ریاضی فیزیک 100
علوم‌تجربی 100
ادبیات و علوم‌انسانی 57.1
علوم و معارف اسلامی 57.1
سایر عناوین دیپلم 51.4
علوم‌انسانی ریاضی فیزیک 57.1
علوم‌تجربی 57.1
ادبیات و علوم‌انسانی 100
علوم و معارف اسلامی 100
سایر عناوین دیپلم 51.4
هنر ریاضی فیزیک 100
علوم‌تجربی 100
ادبیات و علوم‌انسانی 100
علوم و معارف اسلامی 100
سایر عناوین دیپلم 100
زبان ریاضی فیزیک 100
علوم‌تجربی 100
ادبیات و علوم‌انسانی 100
علوم و معارف اسلامی 100
سایر عناوین دیپلم 100

رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور برخلاف دانشگاه آزاد فقط در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. هیچ یک از مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی‌شود. لیس کامل رشته‌های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور در دفترچه راهنمای سازمان سنجش قید می‌شود. به صورت کلی رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور در جدول زیر مشخص شده است.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور
رشته نظری رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور گروه‌های مختلف
رشته‌های دانشگاه پیام‌نور علوم‌تجربی زمین‌شناسی شیمی محض زیست‌شناسی گیاهی علوم دامی
مهندسی محیط‌زیست اقتصاد کشاورزی آموزش کشاورزی پایدار زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
میکروبیولوژی علوم و مهندسی شیلات شیمی کاربردی مهندسی صنایع غذایی
رشته‌های دانشگاه پیام‌نور علوم ریاضی و فنی مهندسی برق مهندسی کامپیوتر مهندسی راه‌آهن مهندسی معماری
مهندسی مکانیک مهندسی عمران مهندسی شهرسازی مهندسی پلیمر
مهندسی شیمی مهندسی نقشه‌برداری مهندسی صنایع مهندسی پزشکی
مهندسی هوافضا مهندسی مواد و متالوژی مهندسی آب مهندسی نفت
ریاضیات و کاربردها آمار فیزیک علوم کامپیوتر
رشته‌های دانشگاه پیام‌نور علوم‌انسانی حقوق حسابداری جامعه شناسی علوم تربیتی
اقتصاد مشاوره علوم قرآن و حدیث جغرافیا
علوم سیاسی روزنامه نگاری روانشناسی روابط عمومی
زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات فارسی فقه و مبانی حقوق اسلامی فلسفه و کلام اسلام
مدیریت بازرگانی مدیریت صنعتی مدیریت دولتی مدیریت امور بانکی
گردشگری تاریخ تمدن ملل اسلامی مددکاری اجتماعی علوم ورزشی
رشته‌های دانشگاه پیام‌نور هنر ارتباط تصویری نقاشی عکاسی کتابت و نگارگری
صنایع دستی فرش طراحی صنعتی طراحی پارچه
هنر اسلامی هنر صناعی مرمت بناهای تاریخی
رشته‌های دانشگاه پیام‌نور زبان خارجی مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

نحوه ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور

تحصیل در رشته‌های بدون کنکور برای افرادی که در کنکور ثبت‌نام کرده اند یا نکرده اند امکان پذیر است با این تفاوت که گروه اول نیاز به خرید کارت اعتباری نداشته و گروه دوم می بایست هزینه ای بابت ثبت‌نام و انتخاب رشته خود پرداخت نمایند. بنابراین در زیر نحوه ثبت‌نام آنها به صورت مجزا ارائه شده است زیرا نحوه انتخاب رشته این دو گروه با همدیگر متفاوت است.

ثبت‌نام داوطلبینی که در کنکور نام نویسی نکرده اند.

  1. 1. ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی org و انتخاب گزینه سراسری
  2. 2. مشاهده لینک ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، انتخاب سامانه پذیرش دانجشو صرفا براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مرداد ماه
  3. 3. خرید کارت اعتباری
  4. 4. انتخاب سریال ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تتحصیلی
  5. 5. تکمیل فیلدهای فرم
  6. 6. تکمیل اطلاعات خواسته شده و ادامه روند پرداخت
  7. 7. تکمیل خرید و برگشت به صفحه اول سامانه جهت انتخاب گزینه ثبت‌نام جدید
  8. 8. سریال کارت اعتباری خریداری شده
  9. 9. دریافت کدپیگیری و شماره پرونده

 

ثبت‌نام داوطلبینی که در کنکور نام نویسی کرده اند.

اگر داوطلبین در کنکور ثبت‌نام کرده باشد اما به هر دلیلی متقاضی ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور است، در این صورت نیاز به پرداخت هزینه مجدد نداشته است و فقط در زمان انتخاب رشته می تواند به چینش کدرشته های بدون کنکور در دانشگاه مدنظر بپردازد.

  1. 1. ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه سراسری
  2. 2. کلیک روی لینک سامانه انتخاب رشته‌های با آزمون کنکور سراسری
  3. 3. تکمیل اطلاعات خواسته شده
  4. 4. ورود به سامانه و درج کدرشته محل های مدنظر

 

شهریه دانشگاه پیام‌نور 1402 – 1403

دانشگاه پیام‌نور جزء دانشگاه های شهریه پرداز است. داوطلبین موظف به پرداخت شهریه در هر نیسمال تحصیلی هستند. شهریه دانشگاه پیام‌نور شامل شهریه ثابت و متغیر است که با توجه به واحدهای درسی عملی، نظری، تعداد واحدها و … تعیین می شود. مطابق با آخرین تغییرات، میزان شهریه مورد نیاز برای گروه آموزشی های مختلف در دانشگاه پیام‌نور در جدول زیر ارائه شده است.

میزان شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام‌نور ۱۴۰۲
گروه آموزشی مبلغ شهریه
علوم انسانی 2 میلیون و 300 هزار تومان الی 2 میلیون و 537 هزار تومان
فنی و مهندسی 2 میلیون و 875 الی 3 میلیون و 572 هزار تومان
علوم پایه 2 میلیون و 415 هزار الی 3 میلیون و 680 هزار تومان
علوم پزشکی -
هنر 2 میلیون و 415 هزار الی 2 میلیون و 767 هزار تومان

شهریه دانشگاه پیام‌نور، در مقاطع مختلف متفاوت است. دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام‌نور، نسبت به کارشناسی ارشد و دکتری شهریه کمتری پرداخت را پرداخت می کنند ضمن اینکه در کل شهریه دانشگاه پیام‌نور، نسبت به سایر دانشگاه های شهریه پرداز کمتر است.

تعداد انتخاب های مجاز برای ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور

تعداد انتخاب هایی که هر داوطلب در زمان ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور می تواند داشته باشد حداکثر 100 کدرشته محل است. دانشگاه پیام‌نور معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن به پذیرش بدون کنکور دانشجویان می پردازد که نیمسال دوم تحت عنوان تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام‌نور ۱۴۰۲ نیز شناخته می شود.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه پیام‌نور

دانشگاه پیام‌نور در سال 1367 تاسیس شده است که زیرمجموعه دانشگاه های سراسری است. در زیر مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه پیام‌نور ارائه شده است:

  1. 1. غیر حضوری بودن و عدم اجبار به حضور در کلاس
  2. 2. هزینه تحصیل کمتر نسبت به سایر دانشگاه ها
  3. 3. داشتن واحدهای آموزشی متعدد در اکثر مناطق کشور
  4. 4. ارائه مدرک رسمی و قابل قبول برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخورداری از مزایای استخدامی پس از فارغ التحصیلی

معایب تحصیل در دانشگاه پیام‌نور

  • 1. به علت عدم تشکیل کلاس و یا تشکیل کلاس به منظور رفع اشکال تحصیل در این دانشگاه بر پایه دانشجو محور
  • 2. کیفیت پائین ارائه دروس به دانشجو
  • 3. افزایش مدت تحصیل به دلیل سخت بودن اخذ نمره قبولی، لذا تحصیل در این دانشگاه سخت تر از سایر دانشگاهها می باشد.
  • 4. طرح سوالات امتحانات به صورت متمرکز و حالت کنکوری داشتن ازمون ها
  • 5. نبودن بعضی از منابع درسی و وجود اشکالات زیاد در کتابهای چاپ شده توسط این دانشگاه
  • 6. تغییر بیش از اندازه قوانین

پرسش و پاسخ

 پذیرش در دانشگاه پیام‌نور به دو صورت با آزمون و  بدون آزمون انجام می شود

برای دریافت دفترچه مذکور می توانید از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و همچنین لینک دانلود موجود در این مقاله اقدام نمایید.

تمامی این رشته ها در دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور ارائه شده اند.

این دانشگاه صرفا برای مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو می پذیرد.

 پذریش این دانشگاه ها بر اساس معدل دیپلم است که جزئیات اعمال معدل در متن مقاله نیز توضیح داده شده است.

ثبت‌نام بدون آزمون به صورت همزمان با سایر دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش انجام میگیرد.

داوطلبان می‌توانند با هر دیپلم و پیش دانشگاهی رشته‌های هر گروهی، انتخاب رشته کنند.

خیر؛ داوطلبان برای قبولی در رشته‌هایی مانند دندان پزشکی، پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی تنها باید در کنکور سراسری شرکت کنند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x