جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 نوبت اول و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 نوبت اول و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان
ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 نوبت اول و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان
فهرست مطالب

شرایط و نکات مهم برای ثبت‌نام در کنکور سراسری 1403 اعلام شد. متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در کنکور سراسری 1403 نوبت اول برای پذیرش در دانشگاه‌های مختلف می‌توانند از تاریخ 5 آذر تا 15 آذر 1403 برای ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات اقدام کنند.  داوطلبین می‌توانند  در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد، آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام کنند.

با گزینه دو همراه باشید.

ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 نوبت اول و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

شرایط داوطلبین برای ثبت‌نام در کنکور سراسری 1403

داوطلبین لازم است از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به سهمیه ایثارگران، مقررات نظام‌وظیفه، شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، مقررات مربوط به اتباع غیرایرانی و…. در دفترچه کنکور سراسری 1403 آگاه باشند. داوطلبین در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 را دارد، می‌توانند در کنکور شرکت کنند.

مدارک و اطلاعات موردنیاز برای ثبت‌نام در کنکور سراسری 1403

داوطلبین پس از مطالعه کامل دفترچه کنکور سراسری 1403 نیاز است که مدارک لازم از جمله فایل عکس اسکن شده و … آماده کنند.

مدارک و اطلاعات موردنیاز برای ثبت‌نام در کنکور سراسری 1403

درصورتی‌که داوطلبین نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی دفترچه کنکور سراسری 1403 را دارند، می‌توانند تا تاریخ 15 آذر 1403 نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

داوطلبین نیاز است که در تکمیل اطلاعات ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش دقت کافی را داشته باشند، در صورت اتمام مهلت ثبت‌نام و ویرایش به‌هیچ‌وجه امکان تغییر اطلاعات اعم از مشخصات فردی، اقامتی یا آزمونی میسر نیست.

متقاضیان فاقد سابقه تحصیلی در کنکور سراسری 1403

متقاضیانی که سابقه تحصیلی کامل در گروه آزمایشی مدنظر را ندارند، باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی خردادماه که توسط وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود، اقدام کنند.

داوطلبین زیر که فاقد سابقه تحصیلی هستند، باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند:

  1. 1. دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای، کاردانش در تمامی نظام‌های آموزش‌وپرورش
  2. 2. طلاب حوزه‌های علمیه که نمره خود را قبل از خرداد 1384 اخذ کرده اند.
  3. 3. فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل
  4. 4. دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی
ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 نوبت اول و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

هزینه ثبت‌نام در کنکور سراسری 1403

هزینه ثبت‌نام در کنکور سراسری 1403 مبلغ دویست و هشت هزار تومن است. داوطلبین پس از تکمیل اطلاعات خود در سامانه سنجش نیاز است که نسبت به پرداخت این هزینه به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

  • 1. هر داوطلب می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی (هنر یا زبان‌های خارجی) شرکت کنند. چنانچه تمایل به ثبت‌نام در دو گروه آزمایشی یکی از (گروه‌های اصلی شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و همچنین یکی از گروه‌های هنر یا زبان‌های خارجی) دارید، باید نسبت به‌ازای هر گروه آزمایشی مبلغ دویست و هشت هزار تومان پرداخت کنند.
  • 2. متقاضیان یکه تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان دارند، نیاز است که مبلغ دویست و هشت هزار تومان و برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان) دارند، لازم است تا علاوه بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری به صورت جداگانه برای آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان نیز اقدام کنند.
  • 3. متقاضیان پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ دویست و هشت هزار تومان در یکی از دو نوبت اول یا دوم آزمون سراسری 1403، مانند سایر داوطلبان، ثبت‌نام نموده و بدون شرکت در جلسه آزمون‌های مذکور، در دهۀ سوم مردادماه 1403، نسبت به انتخاب این‌گونه رشته‌ها اقدام نمایند.

نکات مهم در خصوص آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403

نکات مهم در خصوص آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403 در زیر ارائه شده است:

  1. 1. داوطلبانی که در زمان  بت‌نام آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول)، نوع آزمون خود را “فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم” انتخاب می‌نمایند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو – معلم حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403 را نخواهند داشت.
  2. 2. داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، نوع آزمون خود را “متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم” انتخاب می‌نمایند، در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 1403 را ندارند.

 لازم به یادآوری است اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در سال 1403 قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری اعلام خواهد شد و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد.

  1. 3. بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در سال 1403، مهلت چند روزه به این دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولیِ خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 1403 را داشته باشند.

 این دسته از داوطلبان لازم است در فرصت تعیین شده که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد درخواست انصراف خود را قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته، به آموزش‌وپرورش ارائه دهند.

  1. 4.دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم نیستند.
  2. 5.متقاضیان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانند متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی شوند.
  3. 6. متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی نمی‌توانند متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان شوند.

شرایط داوطلبین متقاضی گزینش با نمرات کنکور سراسری 1402

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال 1402  هستند لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری سال 1403 حداقل در یک نوبت از آزمون‌های سراسری سال 1403 ثبت‌نام نمایند. این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون را ندارند.

ثبت‌نام در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجی در کنکور 1403

به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

شرایط و ضوابط ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری، در دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون درج شده است و هرگونه تغییر احتمالی در شرایط و ضوابط ثبت‌نام این آزمون، به صورت اطلاعیه رسمی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و نشریه پیک سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

پرسش و پاسخ

به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

متقاضیان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانند متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی شوند.

داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول)، نوع آزمون خود را “فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم” انتخاب می‌نمایند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو – معلم حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403 را نخواهند داشت.

داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، نوع آزمون خود را “متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم” انتخاب می‌نمایند، در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 1403 را ندارند. لازم به یادآوری است اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در سال 1403 قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری اعلام خواهد شد و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد.

بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در سال 1403، مهلت چند روزه به این  دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولیِ خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 1403 را داشته باشند. این دسته از داوطلبان لازم است در فرصت تعیین شده که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد درخواست انصراف خود را قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته، به آموزش‌وپرورش ارائه دهند.

چنانچه تمایل به ثبت‌نام در 2 گروه آزمایشی (یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا  زبان‌های خارجی) را دارید، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ دویست و هشت هزار تومان پرداخت نمایید.

متقاضیانی که فقط تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان را دارند، مبلغ دویست و هشت هزار تومان و برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم) را دارند لازم است علاوه بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری بصورت جداگانه برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم نیز اقدام کنند.

اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی در مرحله انتخاب رشته (نیمه دوم مردادماه سال 1403) انجام خواهد شد.

هزینه ثبت‌نام در این آزمون مبلغ دویست و هشت هزار تومان است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه می‌بایست نسبت به پرداخت آن به‌صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

متقاضیان پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ دویست و هزار تومان در یکی از دو نوبت اول یا دوم آزمون سراسری 1403، مانند سایر داوطلبان، ثبت‌نام نموده و بدون شرکت در جلسه آزمون‌های مذکور، در دهۀ سوم مرداد ماه 1403، نسبت به انتخاب این گونه رشته‌ها اقدام نمایند.

هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی (شامل گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و همچنین یکی از گروه‌های آزمایشی (هنر و یا  زبان‌های خارجی) شرکت نماید.

دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش‌وپرورش، طلاب حوزه‌های علمیه، متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال 1384 اخذ کرده‌اند، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی (نظام 3-3-6) که وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌کند اقدام کنند.

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری سال 1402  هستند لازم است جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری سال 1403 حداقل در یک نوبت از آزمون‌های سراسری سال 1403 ثبت‌نام نمایند. این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون را ندارند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x