جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

دلیل برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه

دلیل برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
دلیل برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
فهرست مطالب

دلیل برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه توسط آموزش پرورش اعلام شد. دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران در روزهای پنجشنبه نیز آزمون دارند، که دلیل این امر برنامه ریزی آموزشی برای برگزاری امتحانات کشوری در روزهای فرد، کمبود مدارس، اختصاص مدارس دوره اول برای امتحان نهایی دهم، یازدهم، دوازدهم، لزوم اتمام امتحانات تا قبل از تیرماه و …. است.

با گزینه دو همراه باشید.

دلیل برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه

دلایل آموزش پرورش برای برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران دلیل برگزاری امتحانات در روز پنجشنبه را اعلام کرد.

امتحانات دانش آموزان پایه نهم برای دروس ریاضی علوم و فارسی به صورت کشوری برگزار می‌شود. یعنی سوالات امتحان این سه درس در تمام کشور یکسان خواهد بود و سوالات دروس دیگر به صورت استانی مطرح خواهد شد.

  • امتحان فارسی در تاریخ اول خرداد
  • امتحان علوم تجربی در تاریخ ۶ خرداد
  • امتحان ریاضی در تاریخ ۱۳ خرداد

سایر امتحانات دروس غیر کشوری پایه نهم در استان تهران از تاریخ ۲۹ اردیبهشت آغاز خواهد شد. دانش آموزان در روزهای پنجشنبه نیز امتحان دارند.

دانش آموزان پایه نهم در روزهای پنجشبه نیز امتحان دارند. مراقب باشید که خواب نمانید.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بعد از اعتراض برخی معلمان دوره اول متوسطه دلیل برگزاری امتحانات در روزهای پنجشنبه را اعلام کرد.

1-  با توجه به برگزاری امتحانات نهایی سه پایه برای اولین بار بخشی از مدارس دوره اول متوسطه مناطق به عنوان حوزه امتحان نهایی در نظر گرفته شده است.

روزهای زوج امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم  برگزار می‌شود

 وزهای فرد امتحانات پایه دوازدهم برگزار می‌شود 

2- سه امتحان ریاضی علوم و فارسی پایه نهم که به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود هر سه امتحان در روزهای فرد هفته برنامه‌ریزی شده است.

3-  باید فقط یکی از روزهای زوج یا فرد برای امتحانات پایه نهم در نظر گرفته شود که مدرسه در یک روز برگزار کننده امتحان نهایی و در روز دیگر برگزار کننده امتحان هماهنگ پایه نهم باشد. با عنایت به برنامه ریزی سه امتحان هماهنگ کشوری در روزهای فرد، تمام برنامه امتحانات هماهنگ برای روزهای فرد برنامه‌ریزی شد.

 

4- ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان در دوره اول متوسطه به دو صورت برگزار می‌شود:

  • ارزشیابی نوبت اول
  • ارزشیابی نوبت دوم

 با توجه به اینکه امکان برگزاری امتحانات هماهنگ پایه نهم در تیر ماه وجود ندارد در صورتی که امتحانات فقط در روزهای فرد غیر از پنجشنبه برگزار شود برنامه امتحانات تا هفته اول تیر ماه طول خواهد کشید از این رو این وضعیت مغایر آیین نامه است.

5- همه مدارس ظرفیت برگزاری آزمون را ندارند رای مثال هر حوزه حداقل به یک چاپگر با توان تکثیر بالا نیاز دارد تا بتواند سوالات و پاسخنامه‌ها را با حجم زیاد تکثیر نماید. با توجه به محدودیت مدارس چاره‌ای جز برگزاری امتحانات در روزهای  پنجشنبه نیست.

6- از طرف دیگر با توجه به اینکه آموزش و پرورش مجوز برگزاری آزمون هماهنگ در تیر ماه را ندارد اما اگر این مجوز هم صادر شود رو امتحانات تا تیرماه طول بکشد،   نتایج آزمون پایه نهم در زمان مقرر اعلام نمی‌شود در نتیجه برای هدایت تحصیلی مشکل ایجاد خواهد شد.

پرسش و پاسخ

امتحان کشوری ریاضی ششم در یک خرداد 1403 برگزار می‌شود.

امتحان کشوری علوم ششم در 30 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود.

در امتحانات کشوری، سوالات در سطح کشوری طراحی می‌شود. تمام دانش‌آموزان پایه ششم کشور سوالات یکسانی دارند، اما تصحیح اوراق توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

در امتحانات هماهنگ منطقه‌ای نیز سوالات دروس توسط منطقه آموزش و پرورش مربوطه طراحی می‌شود. برای دانش‌آموزان پایه ششم همان منطقه سوالات یکسان است. تصحیح اوراق باز هم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x