راهنمای ثبت نام آزمون های گزینه دو

آزمون های گزینه دو فرصتی مناسبی برای دانش آموزان فراهم می آورد تا خود را ارزیابی کنند. دانش آموزان دوره اول متوسطه شامل سال هفتم، هشتم و نهم و همچنین دانش اموزان سال دهم و یازدهم و داوطلبین کنکور می توانند در این آزمون ها شرکت نمایند.

ثبت نام در این آزمون ها به صورت آنلاین و همچنین از طریق نمایندگی ها میسر است. هزینه و امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد در هر دو روش ثبت نام یکسان می باشد. در این آموزش قصد داریم راهنمای کامل ثبت نام اینترنتی آزمون های گزینه دو را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم. با گزینه دو همراه باشید.

رشته علوم کامپیوتر

گام نخست : برای ثبت نام و خرید آزمون های گزینه دو ابتدا لازم است وارد سایت گزینه دو به نشانی https://gozine2.ir شوید.

سایت گزینه دو

گام دوم : حالا بر روی عبارت ورود و عضویت که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید. در صورتی که قبلا عضو سایت گزینه دو شده اید به گام ششم بروید. اما اگر هنوز عضو سایت نشده اید، بر روی دکمه عضویت در سایت کلیک نمایید و به گام بعد بروید.

سایت گزینه دو

گام سوم : در این بخش اطلاعات کاربری خود را مطابق شکل در کادر سمت چپ وارد کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات را به طرز صحیح وارد نمایید. زیرا این اطلاعات اصلی حساب کاربری شما خواهد بود. در نظر داشته باشید رمز عبور باید لااقل 6 کاراکتر داشته باشد. رمز عبور خود را با دقت وارد کرده و برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از فراموشی آن را یادداشت کنید. پس از آنکه تمامی اطلاعات را وارد کردید بر روی دکمه عضویت رایگان کلیک نمایید.

سایت گزینه دو

گام چهارم : اگر اطلاعات خود را در گام قبلی به طور صحیح وارد کنید، چنین صفحه را مشاهده می کنید که در آن عضویت موفقیت آمیز و نام کاربری شما درج شده است. لطفا این نام کاربری را نیز در جایی یادداشت و ذخیره نمایید. سپس بر روی دکمه سبز “ادامه” کلیک کنید.

سایت گزینه دو

گام پنجم : در این مرحله وارد صفحه اصلی گزینه دو می شوید. با این تفاوت که در قسمت بالا سمت راست نام خود را مشاهده خواهید کرد.

سایت گزینه دو

گام ششم : حال از منو سایت مطابق شکل ابتدا بر روی “ثبت نام” کلیک کنید تا زیرمنو باز شود. در صورتی که دوره اول متوسطه هستید بر روی “ثبت نام هفتم تا نهم” کلیک کنید. اما در صورتی که دوره دوم متوسطه یا داوطلب کنکور هستید بر روی “ثبت نام دهم تا دوازدهم” کلیک نمایید. در نظر داشته باشید که ادامه این آموزش برای دانش آموزان دهم تا دوازدهم خواهد بود.

سایت گزینه دو

گام هفتم : در این قسمت لازم است مشخصات فردی خود را وارد نمایید. در ورود اطلاعات خود دقت نمایید زیر این اطلاعات حساب شما خواهد بود. ضمنا در نظر داشته باشید پر کردن اطلاعاتی که با ستاره مشخص شده اند الزامی می باشد. پس از وارد کردن اطلاعات خود بر روی دکمه سبز رنگ “مرحله بعد” که در سمت چپ انتهای صفحه قرار دارد، کلیک نمایید. البته با اسکرول به پایین نیز وارد مرحله بعد خواهید شد. 

سایت گزینه دو

گام هشتم : در این مرحله اطلاعات مربوط به هر آزمون نمایش داده می شود. با توجه به اینکه در بخش قبلی اطلاعات مربوط به داوطلب کنکور انتخاب شده بود، زمانبندی و تعداد آزمون ها نیز بر همین اساس نمایش داده شده است. برای انتخاب آزمون هایی که قصد شرکت در آن را دارید می توانید گزینه سمت راست هر آزمون را انتخاب کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که با انتخاب هر مرحله تمامی آزمون های بعدی نیز به صورت خودکار انتخاب می شود. بعد از پایان این مرحله و انتخاب آزمونها در کادر انتهای صفحه حوزه انتخابی خود را تعیین کنید. حوزه آزمون مطابق با شهر شما قابل انتخاب است. در انتها بر روی دکمه سبز رنگ “مرحله بعد” کلیک نمایید.

لطفاً قبل از ثبت نام “قوانین و شرایط ارائه خدمات ” را بخوانید
سایت گزینه دو

گام نهم : در این مرحله کادری برای تایید اطلاعات در همان صفحه به شما نمایش داده می شود. برای ادامه روند ثبت نام باید گزینه مطالعه و پذیرش قوانین را انتخاب نمایید و سپس بر روی کلید “تایید” کلیک کنید.

سایت گزینه دو

گام دهم : در این مرحله خلاصه فاکتور شما و هزینه آن مشخص می شود. اگر کد تخفیفی داشته باشید می توانید در کادر بالا آن را وارد نمایید. سپس بر روی دکمه “اعمال کد تخفیف” کلیک کنید. سپس مبلغ تخفیف شما بر روی فاکتور اعمال خواهد شد. بعد از آن، بر روی دکمه پرداخت از طریق بانک کلیک نمایید تا وارد مرحله بعد شوید.

سایت گزینه دو

گام یازدهم : اینک شما وارد درگاه بانکی شده اید و تنها کافیست اطلاعات حساب خود را وارد کرده و بر روی پرداخت کلیک نمایید.

سایت گزینه دو

گام دوازدهم : در صورت پرداخت موفق شما وارد این صفحه خواهید شد. در این صفحه مشخصات داوطلب و آزمون های خریداری شده قابل مشاهده است.

سایت گزینه دو

گام سیزدهم : حال برای استفاده از خدمات طلایی گزینه دو ابتدا در منو بر روی “صفحه شخصی من” کلیک نمایید و سپس از زیر منوی باز شده بر روی ” خرید امتیازی خدمات طلایی کلیک کنید.

سایت گزینه دو

گام چهاردهم : در این بخش نیز شما می توانید بر اساس امتیازی که دریافت کرده اید هر کدام از خدمات مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

سایت گزینه دو