جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور 1403 (سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی و دیپلم قبل از سال 1384)

ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور 1403 (سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی و دیپلم قبل از سال 1384)
ترمیم معدل برای دیپلمه‌های قبل از سال 1384
فهرست مطالب

ترمیم معدل برای نظام قدیم در کنکور 1403 از جمله سوالاتی است که فارغ التحصیلان نظام قدیم با آن مواجه می‌شوند. با توجه به تاثیر 50 درصدی قطعی معدل برای کنکور 1403 باید ترمیم معدل برای داوطلبین نظام قدیم که از نمرات خوبی برخوردار نیستند، در دستور کار قرار گیرد. در این نوشتار به ارائه توضیحات خلاصه در مورد ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور 1403 پرداخته ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

ترمیم معدل برای دیپلمه‌های قبل از سال 1384

ترمیم معدل برای دیپلمه‌های قبل از سال 1384 جهت شرکت در کنکور 1403

ترمیم معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی در کنکور سراسری 1403 برای داوطلبین که مدرک دیپلم خود را از سال 1384 به بعد و مدرک پیش‌دانشگاهی را از سال 1391 دریافت کرده اند، امکان پذیر است. دانش آموزان می توانند جهت افزایش نمرات سوابق تحصیلی خود در امتحانات ترمیم معدل 1403 شرکت کنند.

اهمیت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی در کنکور 1403

سوابق تحصیلی در کنکور به این معنی است که نمرات امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه روی نتیجه کنکور داوطلبین تأثیر می‌گذارد. ممکن است آن دسته از داوطلبینی که در امتحانات نهایی سال دوازدهم، دیپلم و پیش‌دانشگاهی خود نمرات خوبی را کسب نکرده‌اند، تمایل به ایجاد ترمیم معدل داشته باشند. یکی از روش‌هایی که سازمان سنجش برای داوطلبین فراهم کرده است، ایجاد سابقه تحصیلی و رمیم معدل است.

داوطلبین باید واجد شرایط خاصی باشند تا بتوانند در موعد مقرر در امتحانات ترمیم معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی کنکور سراسری 1403 شرکت کنند.

شرایط شرکت در ترمیم معدل 1403

فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه از سال 1384 به بعد و دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی از سال 1391 در صورتی که نمرات خوبی در امتحانات نهایی بدست نیاورده اند، می توانند در ثبت‌نام آزمون ترمیم معدل شرکت کنند.

ترمیم معدل برای دیپلمه‌های قبل از سال 1384

شرکت برای امتحانات نهایی جهت ترمیم معدل 1403 الزامی است؟

شرکت در ترمیم معدل برای دیپلم و پیش‌دانشگاهی برای داوطلبین اجباری نیست. درصورتی‌که داوطلب در ترمیم معدل 1403 شرکت کند می تواند نمرات خود را ارتقا بخشد. اگر داوطلب در امتحان ترمیم معدل نمره بالایی کسب نکند و نمره وی از بار اول هم کمتر باشد، سازمان سنجش نمره بالاتر را در نظر می گیرد.

زمان ثبت‌نام ترمیم معدل برای دارندگان دیپلم و پیش‌دانشگاهی در کنکور 1403

ثبت‌نام و ترمیم معدل 1403 یک ماه قبل از امتحانات نهایی خرداد ماه 1403 آغاز می شود. ترمیم معدل تنها در نوبت امتحانات نهایی خرداد ماه برگزار می شود. هر فرد می تواند تنها یک بار برای هر درس ترمیم معدل را انجام دهد.

محل ثبت‌نام برای ترمیم معدل 1403

محل ثبت‌نام برای ترمیم معدل 1403 در مدارس دولتی بزرگسالان است. برنامه امتحانات و محل ثبت‌نام جهت ترمیم معدل بعد از ثبت‌نام در اختیار داوطلبین قرار می گیرد.

مدارک لازم برای ترمیم معدل امتحان نهایی 1403

مدارک لازم برای ترمیم معدل امتحان نهایی 1403 در زیر ارائه شده است:

  1. 1. درخواست کتبی داوطلب
  2. 2. کارنامه فارغ‌التحصیلی گواهی موقت یا گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه
  3. 3. تصویر صفحه اول شناسنامه عکس‌دار و کارت ملی
ترمیم معدل برای دیپلمه‌های قبل از سال 1384

درخواست ثبت‌نام برای ترمیم معدل 1403

داوطلبین می‌توانند درخواست ترمیم معدل خود را در مدرسه در حال تحصیل و فارغ‌التحصیلان نیز درخواست خود را برای ثبت‌نام ترمیم معدل در پایگاه‌های آموزش‌وپرورش انجام دهند.

هزینه ثبت‌نام ترمیم معدل 1403

برگزاری امتحان مجدد برای افرادی که درخواست ثبت‌نام ترمیم معدل دارند نیاز به پرداخت هزینه است. برای هر درس مبلغی جهت چاپ و تصحیح اوراق از داوطلبین دریافت می‌شود. این مبلغ متغیر است و داوطلبین می‌توانند از مبلغ موردنظر در زمان ثبت‌نام آگاه شوند.

سؤالات ترمیم معدل براساس کدام نظام آموزشی است؟

سؤالات ترمیم معدل هم برای داوطلبین نظام جدید و هم برای داوطلبین نظام قدیم،  براساس نظام آموزشی جدید 3-3-6 طراحی می‌شود.

سایت ثبت‌نام ترمیم معدل کنکور 1403

سایت ثبت‌نام ترمیم معدل کنکور  1403 به آدرس نشانی my.medu.ir است. داوطلبین می توانند در زمان مقرر وارد سایت شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

محدودیت ثبت‌نام دروس برای ترمیم معدل 1403

دانش‌آموزان و داوطلبین می‌توانند نسبت به ترمیم نمره در تمامی دروسی که به صورت نهایی برگزار شده است، شرکت کنند. داوطلبین از لحاظ تعداد دروس هیچ محدودیتی ندارند.

تأثیر نمره ترمیم معدل روی معدل دیپلم

نمرات کسب شده در امتحانات ترمیم معدل تأثیری روی معدل دیپلم نخواهد گذاشت. این نمرات برای سازمان سنجش ارسال شده و صرفاً در سوابق تحصیلی اعمال می‌شود.

نکات مهم برای ترمیم معدل داوطلبین نظام قدیم

نکات مهم در مورد ترمیم معدل برای دیپلمه‌های قبل از سال 1384 جهت شرکت در کنکور 1403 در زیر ارائه شده است:

  • 1.داوطلبین با مدرک دیپلم نظام قدیم می‌توانند نمرات امتحانات نهایی سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی خود را در امتحانات تعیین شده از سوی آموزش‌وپرورش ترمیم کنند. داوطلبین باید براساس کتب نظام جدید آموزشی خود را برای امتحانات آماده کنند.
  • 2. افرادی که قبل از سال 1384 مدرک گرفته اند و نمرات امتحانات نهایی ندارند، باید مطابق رشته ای که قرار است در آن کنکور بدهند، برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند. جهت ایجاد سابقه تحصیلی نیاز است که در امتحانات نهایی دوازدهم که توسط اموزش و پرورش اجرا می‌شود، شرکت کنند و سابقه تحصیلی برای گروه آزمایشی مدنظر در کنکور را شرکت کنند.

 

معیار مهم برای پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها در سال 1403، نمره کل نهایی 1403 است، با توجه به تغییرات ضریب و میزان تاثیر سابقه تحصیلی در سال 1403 نمره کل نهایی داوطلبین حاضر در جلسه آزمون 1402 برای پذیرش در سال 1403 تغییر می‌کند.

لیست دروس برای سوابق تحصیلی و ترمیم معدل در کنکور تجربی (تغییر رشته‌، نظام قدیم و دیپلم‌های قبل از 84)

افرادی که سابقه تحصیلی در رشته تجربی ندارند و یا مدرک نظام قدیم تجربی بدون نمرات امتحان را دارند، باید برای شرکت در کنکور برای ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم معدل اقدام کنند. تأثیر معدل برای کنکور 1403 شامل 50 درصد قطعی است، به همین دلیل تمامی داوطلبین نیاز است که دارای سوابق تحصیلی باشند.  در تصویر زیر می‌توانید عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی دیپلم نظام قدیم را مشاهده کنید.

ضریب سوابق تحصیلی نظام قدیم برای کنکور 1403

دلیل تغییر تراز داوطلبین کنکور 1402 که قصد شرکت در کنکور 1403 دارند.

تراز داوطلبین کنکور 1402 به این دلیل در کنکور 1403 تغییر می‌کند، زیر تاثیر معدل در کنکور 1403 از 40 درصد به 50 درصد افزایش یافته است، در نتیجه دانش آموزان تراز و نمره کل جدیدی کسب می‌کنند.

پرسش و پاسخ

داوطلب باید برای دروس رشته تجربی که دارای سابقه تحصیلی نیست، اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی کنند.

بله این داوطلبین می‌توانند در کنکور 1403 شرکت کنند، اما با توجه به تاثیر 50 درصدی معدل در کنکور نیاز است که برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام شود.

بله فارغ‌التحصیلان رشته‌های کاردانش یا فنی و حرفه‌ای می‌توانند در کنکور شاخه‌های نظری  در سال 1403 شرکت کنند. این دسته از داوطلبین نیاز است که برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند، در غیر این صورت نمره سوابق تحصیلی برای آن‌ها صفر در نظر گرفته می‌شود.

بله داوطلب می‌تواند در کنکور 1403 شرکت کند، البته باید برای ایجاد سابقه تحصیلی در دروسی که دارای نمره نیست اقدام کند، در غیر این صورت نمرات آن درس برای وی صفر لحاظ می‌شود.

داوطلب باید برای دروس فارسی، عربی، زبان خارجی، دینی، سلامت بهداشت، علوم اجتماعی، زیست‌شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی سابقه تحصیلی ایجاد کند.

داوطلب کنکور 1403 اگر نمره پایینی در دیپلم یا پیش‌دانشگاهی داشته باشد، می تواند در ترمیم معدل شرکت کند.

داوطلبین که مدرک دیپلم بعد از سال 1384 دارند و داوطلبینی که مدرک پیش‌دانشگاهی خود را بعد از سال 1391 دریافت کرده اند، می توانند برای ترمیم معدل اقدام کنند.

داوطلبین محدودیتی برای ایجاد ترمیم معدل ندارند.

از شرایط مهم شرکت در ثبت‌نام ترمیم معدل، داشتن مدرک دیپلم است. داوطلبینی که هنوز مدرک دیپلم را نگرفته و دروسی از سال دهم یا یازدهم را پاس نکرده‌اند، نمی‌توانند در ترمیم معدل امتحانات نهایی 1403 شرکت کنند.

اگر داوطلب در امتحان ترمیم معدل، نمره‌ای کمتر از  نمره قبلی خود کسب کند، نگران نباشد؛ زیرا بین دو نمره داوطلب، بالاترین نمره برای وی لحاظ می‌شود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x