جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی 1403

روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی 1403
روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی
فهرست مطالب

آگاهی از بهترین روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی سبب کسب نتیجه عالی می‌شود. یکی از دروسی که در کنکور انسانی ضریب بالایی داشته و تأثیر مهمی در نتیجه کنکور دارد، درس مهم ریاضی است. ریاضی با ضریب 6 در کنکور انسانی نقش مهمی ایفا می‌کند، اگر داوطلبین به‌خوبی درس ریاضی را مطالعه کرده باشند، می‌توانند درصد بالایی را در این درس کسب کنند. از آن جایی که برخی از داوطلبین از این درس فراری هستند، اما اگر روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی را بدانند، احتمال شانس موفقیت آن‌ها افزایش خواهد یافت. در این مقاله بهترین روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی ارائه شده است.

با گزینه دو همراه باشید.

روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی

بررسی درس ریاضی در کنکور انسانی 1403

اولین درس در دفترچه شماره یک کنکور انسانی مربوط به درس ریاضی است. در کنکور انسانی 1403 تعداد 20 سوال ریاضی مطرح می‌شود. در مجموع مدت زمان 35 دقیقه برای این درس در نظر گرفته شده است.  سؤالات درس ریاضی از کتاب‌های ریاضی 1 پایه دهم، ریاضی 2 پایه یازدهم و ریاضی 3 پایه دوازدهم مطرح می‌شود. تعداد زیادی از سؤالات به صورت مبحثی و ترکیبی ارائه می‌شود.

ضریب تأثیر دروس اختصاصی رشته انسانی کنکور 1403

هر یک از دروس رشته انسانی دارای ضریب مخصوص به خود است. داوطلبین با کمک ضرایب هر درس می‌توانند یک اولویت‌بندی صحیحی برای مطالعه داشته باشند.  در جدول زیر ضریب تأثیر دروس اختصاصی رشته کنکور انسانی 1403 ارائه شده است:

ضرایب دروس کنکور انسانی 1403
نام درس ضریب
ریاضی 6
اقتصاد 2
زبان و ادبیات فارسی تخصصی 8
زبان عربی تخصصی 5
تاریخ و جغرافیا 5
علوم اجتماعی 5
فلسفه و منطق 5
روان‌شناسی 2

تأثیر ریاضی در کنکور انسانی

ریاضی در کنکور انسانی ضریب 6 دارد. از سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور انسانی، سوال طرح می‌شود.

منابع ریاضی در کنکور انسانی 1403
دروس اختصاصی پایه دهم دروس اختصاصی پایه یازدهم دروس اختصاصی پایه دوازدهم
ریاضی و آمار 1 ریاضی و آمار 2 ریاضی و آمار 3

مباحث و بودجه‌بندی درس ریاضی و آمار در کنکور انسانی

بودجه‌بندی سؤالات ریاضی کنکور انسانی در اغلب سال‌ها به صورت زیر است:

بودجه‌بندی سؤالات ریاضی کنکور انسانی
مبحث تعداد تست
عبارت گویا ۲
احتمال ۳
معادله گویا ۱
گزاره ۱
تابع ۶
دنباله ۳
آمار ۴

از روی این بودجه‌بندی می‌توان متوجه شد که باید روی برخی از فصول وقت بیشتری گذاشت، زیرا تأثیر بیشتری در نتیجه کنکور دارند.  برای مثال اگر بتوانید روی سه مبحث آمار و احتمال و توابع خوبی تسلط پیدا کنید، تقریباً به نصف سؤالات ریاضی کنکور انسانی پاسخ خواهید داد.

روش مطالعه ریاضی رتبه‌های برتر کنکور انسانی

مطالعه درس ریاضی برای تمامی کنکورها از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌توان گفت که این درس یک درس تأثیرگذار در تعیین رتبه است. با توجه به اینکه برخی از دانش‌آموزان ایرانی نسبت به ریاضی گارد خاصی دارند، ازاین‌رو در پاسخ به سؤالات این درس در کنکور دچار چالش می‌شوند، از همین رو زمان کافی برای مطالعه ریاضی نمی‌گذارند و همین موضوع سبب می‌شود که افرادی که در این درس خوب عمل کرده‌اند، رتبه بهتری در کنکور بگیرند.

درصورتی‌که به کارنامه داوطلبین کنکور انسانی توجه کنید، خواهید دید که داوطلبین با رتبه برتر درصدهای بالای 40 را در درس ریاضی کسب کرده اند.

اما چرا برخی از داوطلبین که در این درس وقت زیادی را صرف می‌کنند، اما باز هم نتیجه مطلوب را کسب نمی‌کنند، در این جا باید شما را با یک واقعیت روبه‌رو کنیم که دلیل این امر، پایه ضعیف ریاضی و عدم روش درست مطالعه این درس است. برای خواندن درس ریاضی در کنکور انسانی بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی

1. ریاضی را گام‌به‌گام بخوانید.

اگر تعریف یک جمله‌ای را ندانید، هیچ‌گاه نخواهید توانست در محاسبات اتحاد خوب عمل کنید. برای این منظور شما باید:

  1. 1. مباحث پایه ریاضی را خوب بلد باشید.
  2. 2. به همین دلیل توصیه می‌شود که سراغ درسنامه هایی بروید که مباحث پایه را به خوبی باز کرده اند و شما را با مفهوم آن مبحث به خوبی آشنا می‌کنند.
  3. 3. تمرین و تمرین و تمرین تنها راه‌حلی است که سبب می‌شود تا در مبانی ریاضی قوی شوید.
روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی

2. مدیریت زمان داشته باشید.

برای اینکه در پاسخگویی به تست‌های ریاضی در کنکور انسانی دچار کمبود وقت نشوید، نیاز است که سرعت عمل خودتان را در حل‌کردن تست‌ها افزایش دهید. برای این منظور:

  1. 1. در زمانی که در منزل در حال تمرین و تست‌زنی هستید، زمان بگیرید.
  2. 2. حل مسائل کنکورهای گذشته با زمان گرفتن یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل مشکل کمبود وقت است.
  3. 3. با شرکت در آزمون‌های آزمایشی کنکور مانند آزمون‌های گزینه دو نیز می‌توانید خود را به چالش بکشید.
روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی

3. استفاده از منابع درست، یک گام بلند به‌سوی موفقیت است.

اگر شما مفهوم یک مبحث را به‌خوبی درک نکنید، آنگاه اگر صورت سؤال را کمی تغییر دهند، ممکن است دچار چالش شوید، برای یادگیری شما باید درس‌نامه و منبع خوبی داشته باشید تا تسلط بیشتری روی آن داشته باشید. برخی از کتاب‌ها، درس‌نامه‌های جامع با مثال‌های کافی دارند که می‌توانند شما را در این زمینه تقویت کنند.

روش مطالعه ریاضی در کنکور انسانی

تمرین و تکرار

اگر به ما بگویید که راه رتبه برتر شدن در کنکور چیست، ما در یک‌کلام به شما خواهیم گفت:

تمرین.

بسیاری از داوطلبین مفهوم یک درس را درک می‌کنند و به آن تسلط دارند، اما تمرین کافی ندارند، این دسته از داوطلبین به‌سختی خواهند توانست در جلسه کنکور نتیجه مورد انتظار را کسب کنند، زیرا با تمرین است که شما هم در یک مبحث استاد می‌شوید و هم اینکه مدیریت زمان را می‌آموزید.

بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی

با توجه به اینکه متقاعدکردن داوطلبین برای مطالعه ریاضی کنکور انسانی ممکن است سخت باشد، اما اگر به آن‌ها روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور انسانی را بگوییم، شاید کار ساده‌تر باشد. به‌خاطر داشته باشید که مطالعه ریاضی در کنکور انسانی سبب می‌شود که با سرعت بیشتری از رقیبان خود جلو بزنند.

ضریب بالای ریاضی در کنکور انسانی این درس را به یک درس تأثیرگذار تبدیل کرده است.

روش مطالعه درس ریاضی برای دانش‌آموزان رشته تجربی و ریاضی با رشته انسانی متفاوت است، این درس در کنکور ریاضی و تجربی نقش مهمی دارد، اما برای خیلی از دانش‌آموزان انسانی این تصور ایجاد شده است که این درس در کنکور انسانی نقش چندان مهمی نداشته است، اما مشکل از همین‌جا نشئت می‌گیرد!

درس ریاضی در کنکور انسانی نقش بسیار مهمی در کسب رتبه برتر دارد، زیرا اگر یک داوطلب حتی دو یا سه سؤال را در کنکور پاسخ دهد، نسبت به شما که هیچ سؤالی را پاسخ نداده‌اید، خیلی جلو می‌افتد، آیا بهتر نیست، در دیدگاه خود تجدیدنظر کنید!

استفاده از روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور انسانی در زیر ارائه شده است:

  1. 1. برای شروع کار ابتدا به صورت مبحث به مبحث پیش بروید.
  2. 2. از ماشین‌حساب استفاده نکنید.
  3. 3. تمرین کنید، خیلی زیاد تمرین کنید، راز موفقیت شما در این مرحله است.

به‌خاطر داشته باشید که درس ریاضی حفظی نیست و نباید به صورت طوطی‌وار آن را بخوانید.

علت تأثیر بالای درس ریاضی در کنکور انسانی

اولین درسی که در دفترچه اول کنکور انسانی است، درس ریاضی است، اگر به‌خوبی این درس را مطالعه نکرده باشید، ممکن است به دلیل حل‌نکردن تست‌ها و یا پاسخ غلط دچار استرس شوید و تست‌های زیادی را بدون پاسخ رها کنید.

برای داوطلبی که استرس زیاد منتظر سایر دفترچه‌های کنکور انسانی است، نتیجه خوبی رقم نخواهد خورد، به همین دلیل توصیه می‌شود که درس ریاضی را جدی بگیرد تا روحیه وی در پاسخ‌دهی به سایر تست‌های درس‌های اختصاصی دیگر افزایش یابد.

اگر با روش مطالعه ریاضی کنکور انسانی آشنا شده باشید، می‌توانید با تسلط بیشتری به این درس پاسخ دهید.

مطالعه ریاضی برای کنکور انسانی از نظر رتبه برترها

بسیاری از داوطلبین سعی می‌کنند که به شیوه رتبه برترها درس ریاضی را بخوانند تا نتیجه یکسان با آن‌ها کسب کنند، الگوگرفتن خوب است، اما نکته مهم این است که هر فرد الگوی شخصیتی متفاوتی در درس خواندن دارند، به همین دلیل بهتر است از روش درس خواندن رتبه برترها ایده بگیرید و آن را با شرایط خود شخصی‌سازی کنید. بااین‌حال برخی از روش‌های رتبه برترها در خواندن درس ریاضی در کنکور انسانی به شیوه زیر است:

  1. 1. هیچ درسی را حذف نکنید، زیرا ممکن است از یک مبحث یک یا چند سؤال ساده مطرح شود و به این دلیل که شما نخوانده‌اید، قادر به پاسخگویی نباشید؛ ولی داوطلبین زیادی با همین یک یا دو سؤال چندین رتبه از شما جلو بیفتند.
  2. 2. درس‌نامه‌ها را به صورت دقیق بخوانید و از مباحث پایه شروع کنید، در زمان خواندن مباحث پایه، تست‌زنی و تمرین را در برنامه روتین خود قرار دهید.
  3. 3. تست‌های کنکورهای سال قبل را حل کنید و زمان بگیرید.
  4. 4. درس ریاضی در کنکور انسانی به‌عنوان یک درس حاشیه‌ای ننگرید و آن را در برنامه مطالعاتی روزانه خود قرار دهید.

رتبه‌های برتر انسانی معمولاً درصد بالایی در درس ریاضی می‌زنند، زیرا روش مطالعه ریاضی انسانی را یاد گرفته‌اند، تمرین کرده‌اند و در نهایت مسلط شده‌اند.

در ادامه شیوه مطالعه درس ریاضی انسانی توسط چند داوطلب که رتبه دورقمی و سه‌رقمی کسب کرده‌اند، ارائه شده است:

رتبه دورقمی در کنکور انسانی
من در درس ریاضی از اول قوی بودم؛ ولی از همان ابتدا از کتاب کمک‌آموزشی استفاده می‌کردم. بعد از عید این کتاب رو در برنامه ثابت خودم قرار دادم. من در این درس از کارنامه‌های بازیابی سؤال محور و اشتباهات زیاد استفاده کردم. به این شکل که قبل از هر آزمون به این کارنامه‌ها نگاه کردم و اشکالاتم رو شناسایی می‌کردم و برای آزمون آماده می‌شدم.
کلیک کنید
رتبه دورقمی در کنکور انسانی
«من در این درس اول جزوه دبیر رو می‌خواندم و تمام تست‌های دفترچه سال‌های قبل رو حل می‌کردم.»
کلیک کنید
رتبه سه‌رقمی در کنکور انسانی
«من در این درس اول درس‌نامه رو بادقت می‌خواندم و به حل و تحلیل مثال‌های کتاب‌درسی و کمک‌درسی خودم نگاه می‌کردم. بعدش تست‌های تکمیلی و چالشی رو حل می‌کردم.»
کلیک کنید
رتبه سه‌رقمی در کنکور انسانی
من بعد از مطالعه جزوه دبیر، تست‌های سخت تألیفی می‌زدم و بعد تست‌های کنکور سراسری رو حل می‌کردم تا مطالب برایم ثبت بشه.
کلیک کنید
رتبه سه‌رقمی در کنکور انسانی
«من توی این درس تعداد زیادی سؤال حل کردم و خودم رو با سؤالات درگیر می‌کردم و تا آن‌ها رو به طور کامل یاد نمی‌گرفتم از اون ها عبور نمی‌کردم رد نمی‌شدم.»
کلیک کنید
رتبه سه‌رقمی در کنکور انسانی
«من این درس رو دوست داشتم. این درس رو در برنامه روزانه‌ام قرار دادم. اول جزوه رو می‌خواندم و بعدش تعداد زیادی تست متنوع می‌زدم.»
کلیک کنید
Previous slide
Next slide

پرسش و پاسخ

ضریب ریاضی در کنکور انسانی 6 است.

ریاضی را از پایه و مبحث به مبحث بخوانید. از مبانی ریاضی برای تقویت مفاهیم ریاضی شروع کنید. تمرین، تمرین و تمرین راز موفقیت شما است.

رتبه برترها هیچ درسی را حذف نمی‌کنند، به صورت روتین ریاضی را در برنامه درسی خود دارند، تست و تمرین زیادی حل می‌کنند، در مباحثی که ضعف دارند، وقت زیادی می‌گذارند تا تسلط کافی پیدا کنند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x