جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

سؤالات رایج داوطلبین در مورد ترمیم معدل 1403

سؤالات رایج داوطلبین در مورد ترمیم معدل 1403
سؤالات رایج داوطلبین در مورد ترمیم معدل 1403
فهرست مطالب

ترمیم معدل 1403 از جمله تعداد مجاز، نحوه ثبت نام، مشمولان ترمیم معدل و …. همگی از جمله سوالاتی است که داوطلبین همیشه با آن مواجه هستند.  برای راحتی کاربران، سؤالات رایج داوطلبین در مورد ترمیم معدل 1403 به همراه پاسخ را در این نوشتار گردآوری کرده ایم، که اگر شما هم چنین سوالاتی داشتید، بتوانید به راحتی به پاسخ برسید. در صورت هر گونه  سوال در مورد ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی 1403 می‌توانید در بخش نظرات، از کارشناسان ما بپرسید.

با گزینه دو همراه باشید.

سؤالات رایج داوطلبین در مورد ترمیم معدل 1403

سؤالات رایج در مورد ترمیم معدل 1403

  1. 1. اگر برای خردادماه نمره‌های درس‌ها را ترمیم کنیم برای هر دو کنکور اردیبهشت و تیر لحاظ می‌شود؟

پاسخ: بله – برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید آخرین اخبار ترمیم معدل 1403 را مطالعه کنید.

  1. 2. آیا امکانش هست برای ایجاد سابقه در دو رشته ریاضی و انسانی هم‌زمان دی‌ماه در آزمون ترمیم معدل شرکت کرد؟

پاسخ: زمان ترمیم معدل فقط در خردادماه 1403 خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ ترمیم معدل 1403 روی لینک کلیک کنید.

  1. 3. برای کنکور ۱۴۰۳ می‌خواهم ترمیم نمره انجام بدهم باید دی امتحان بدهم یا خرداد؟

پاسخ: زمان ترمیم معدل فقط در خردادماه 1403 خواهد بود.

  1. 4. من 1402 اولین کنکور را در رشته تجربی شرکت کرده ام، امسال می‌توانم کنکور ریاضی شرکت کنم و ترمیم معدل نمایم؟

پاسخ: بله این امکان وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دروسی که باید ترمیم یا ایجاد سابقه شود، روی لینک تاثیر معدل در کنکور برای نظام جدید و قدیم کلیک کنید.

  1. 5. من سال پیش ترمیم معدل انجام داده‌ام، آیا امسال هم می‌توانم ترمیم کنم؟

پاسخ: داوطلبین می‌توانند تنها یک بار نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل 1403 اقدام نمایند. به طور استثنا داوطلبانی که در خردادماه 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده‌اند می‌توانند مجدداً در امتحان شرکت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعداد مجاز ترمیم معدل 1403 روی لینک کلیک کنید.

  1. 6. من می‌توانم ۳ درس را شهریور و ۳ درس را دی و ۴ درس را در خرداد ترمیم کنم؟ چون نمی‌خواهم همه رو با هم امتحان بدم؟

پاسخ: داوطلبین می‌توانند تنها یک بار نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل 1403 اقدام نمایند. به طور استثنا داوطلبانی که در خردادماه 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده‌اند می‌توانند مجدداً در امتحان شرکت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید محدودیت ترمیم معدل 1403 را مشاهده کنید.

  1. 7. من دیپلم تجربی هستم، می‌خواهم آزمون‌های دروس رشته‌ی انسانی رو شرکت کنم، اگر دی آزمون بدم در کنکور تیر ما تأثیر می‌گذارد؟ یا حتماً باید خرداد آزمون بدهم؟

پاسخ: داوطلبین می‌توانند تنها یک بار نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل 1403 اقدام نمایند. به طور استثنا داوطلبانی که در خردادماه 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده‌اند می‌توانند مجدداً در امتحان شرکت نمایند. نمرات ترمیم معدل خردادماه در هر دو نوبت کنکور اعمال می‌شود.

  1. 8. آیا آخرین‌مهلت تأثیر ترمیم معدل در خرداد است یا می‌توانیم شهریور امتحان بدهیم و در کنکور 1403 تأثیر داشته باشد؟

پاسخ: داوطلبین می‌توانند تنها یک بار نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل 1403 اقدام نمایند. به طور استثنا داوطلبانی که در خردادماه 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده‌اند می‌توانند مجدداً در امتحان شرکت نمایند.

  1. 9. من دیپلم سال 94 دارم و اینکه از معدلم کلاً راضیم و نمی‌خواهم جایگزین شوند و از طرفی هم خواندن درس‌های عمومی وقت می‌گیرد. می‌توانم در آزمون ترمیم معدل شرکت نکنم؟ با توجه به اینکه درس‌های عمومی پیش دانشگاهی ما سال 95 هماهنگ نبود، الان باید ترمیم معدل انجام بدهم؟

پاسخ: داوطلبینی که مدرک پیش‌دانشگاهی قبل از سال 91 دریافت کرده اند، نیاز به ترمیم معدل ندارند. براس کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

  1. 10. مدرک من برای سال ۹۳ هست آن موقع ما درس بهداشت نداشتیم؛ برای ترمیم معدل لازم است درس بهداشت را هم امتحان بدم؟

پاسخ: درس بهداشت تأثیر در سوابق تحصیلی ندارد.

  1. 11. من دیپلم تجربی دارم و می‌خواهم کنکور هنر شرکت کنم. لازم است ترمیم معدل انجام بدم؟

پاسخ: درصورتی‌که در دروس عمومی رشته تجربی، دارای سوابق تحصیلی خوبی هستید، نیاز به ترمیم معدل ندارید.

  1. 12. اگر رشته تحصیلی قبلی (قبل از ترمیم معدل) متفاوت با رشته کنکوری فرد باشد بازهم معدل دیپلم تغییر نمی‌کند؟

پاسخ: معدل در آزمون ترمیم معدل تغییر نمی‌کند.

  1. 13. من دیپلم نظام قدیم دارم برای ترمیم معدل دیپلم باید امتحانات دوازدهم نظام جدید را بدهم یا از نظام قدیم امتحان مجزا می‌گیرند؟

پاسخ: سؤالات آزمون ترمیم معدل بر اساس منابع نظام جدید طرح می‌شود، دروس نظام قدیم مقطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی با دروس نظام جدید تطبیق داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترمیم معدل نظام قدیم روی لینک کلیک کنید.همچنین می توانید روی تاثیر سوابق تحصیلی نظام قدیم نیز کلیک کنید و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.  

  1. 14. من مدرک دیپلم را سال 87 گرفتم، می‌توانم در ترمیم معدل شرکت کنم؟

پاسخ: بله.

  1. 15. افرادی که یک درس تجدیدی دارند و پاس نشده‌اند، می‌توانند در ترمیم معدل خرداد شرکت کنند؟

پاسخ: ترمیم معدل فقط در خردادماه امکان‌پذیر است.

  1. 16. من سال ۱۴۰۱ دیپلم گرفتم، پارسال (خرداد ۱۴۰۲) همه‌ی درس‌ها را ترمیم کردم، امسال می‌خواهم مجدداً تمامی دروس را ترمیم کنم، آیا من می‌توانم امسال برای ترمیم ثبت‌نام کنم؟

پاسخ: داوطلبین می‌توانند تنها یک بار نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل 1403 اقدام نمایند. به طور استثنا داوطلبانی که در خردادماه 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده‌اند می‌توانند مجدداً در امتحان شرکت نمایند. نمرات ترمیم معدل خردادماه در هر دو نوبت کنکور اعمال می‌شود.

  1. 17. من سال ۹۸ کنکور داده‌ام برای کنکور ۱۴۰۳ می‌خواهم شرکت کنم. آیا ترمیم معدل حتماً باید انجامم شود یا اختیاری است؟ فقط باید دروس تخصصی رو بخوانیم برای کنکور؟

پاسخ: با توجه به تأثیر 50 درصدی سوابق تحصیلی نیاز است که نمرات پایین، ترمیم شوند. در کنکور فقط از دروس اختصاصی سؤال طرح می‌شود. اما در سوابق تحصیلی هم نمرات دروس عمومی و هم نمرات دروس تخصصی تأثیرگذار است.

  1. 18. من تا الان هیچ درسی رو ترمیم نکرده‌ام و دانشجو هستم و قصد دارم بعد از لیسانس دوباره کنکور سراسری رو شرکت کنم، آیا امکانش هست برای خرداد ۱۴۰۳ ترمیم معدل کنم؟

پاسخ: بله

  1. 19. من خرداد 1402 ترمیم نمره کرده ام، می‌توانم از آن دوباره در کنکور 1403استفاده کنم؟

پاسخ: نمرات ترمیم معدل در کنکور 1403 اعمال خواهد شد.

  1. 20.  کسانی که دیپلم انسانی دارند و می‌خواهند کنکور تجربی شرکت کنند، دروس عمومی را هم می‌توانند ترمیم کنند و هم می‌توانند سابقه ایجاد کنند؟ من دیپلم انسانی دارم و می‌خواهم کنکور تجربی بدم، حالا دروس عمومی رشته خودم رو ترمیم کنم یا باید دروس عمومی رشته تجربی رو امتحان بدم چون می‌خواهم کنکور تجربی شرکت کنم؟

پاسخ: شما باید دروس تخصصی رشته تجربی را آزمون بدهید، همچنین درصورتی‌که دروس عمومی شما نمرات کمی دارد، می‌توانید در دروس عمومی رشته انسانی اقدام به ترمیم معدل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دروسی که باید ترمیم یا ایجاد سابقه شود، روی لینک تاثیر معدل در کنکور برای نظام جدید و قدیم کلیک کنید.

  1. 21. آیا امکان ایجاد سابقه مقطع یازدهم در امتحانات خرداد ۱۴۰۳ برای فارغ‌التحصیلانی که قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۴ را دارند وجود دارد؟ یا فارغ‌التحصیلان فقط مجاز به شرکت در امتحانات دوازدهم هستند؟

پاسخ: در حال حاضر امکان ترمیم معدل فقط برای دروس دوازدهم است.

  1. 22. سلام من می‌خواستم معدل سال نهم افزایش بدم چگونه در امتحان ترمیم معدل شرکت کنم؟

پاسخ: در حال حاضر امکان ترمیم معدل برای پایه‌های نهم، دهم، یازدهم وجود ندارد. ترمیم معدل فقط برای پایه دوازدهم است.

  1. 23. من خرداد ۱۴۰۲ کلیه دروس راترمیم زده‌ام و نمره قابل‌قبول کسب نکردم. امسال می‌خواهم ترمیم معدل را شرکت کنم؟ آیا امیدی به مجوز صدور بخش‌نامه جدید برایی دو نوبت ترمیم دروس وجود دارد؟

پاسخ: داوطلبین می‌توانند تنها یک بار نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل 1403 اقدام نمایند. به طور استثنا داوطلبانی که در خردادماه 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده‌اند می‌توانند مجدداً در امتحان شرکت نمایند. نمرات ترمیم معدل خردادماه در هر دو نوبت کنکور اعمال می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید روی لینک تعداد مجاز ثبت‌نام برای ترمیم معدل کلیک کنید.

  1. 24. من می‌خواهم همه دروس دوازدهم رو ترمیم کنم آیا این امکان وجود دارد؟

پاسخ: دروس که نهایی هستند را می‌توانند ترمیم کنید.

پرسش و پاسخ

در حال حاضر زمان قطعی برای ثبت‌نام ترمیم معدل 1403 اعلام نشده است.

داوطلبین به‌منظور ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی برای آزمون سراسری، لازم است در نوبت خرداد درس موردنظر خود را انتخاب و در آن شرکت کند.

داوطلبین می‌توانند تنها یک بار نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ترمیم معدل اقدام نمایند. به طور استثنا داوطلبانی که در خردادماه 1402 در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده‌اند می‌توانند مجدداً در امتحان شرکت نمایند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رقیه
رقیه
2 ماه قبل

سلام من ترمیم معدل ثبت نام کردم سایت شلوغ بود لحظه آخر برگه ی نهایی و نداد ولی هزینه رو کم کرد الان چیکار کنم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x