جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

ابطال قانون محرومیت پذیرفته‌شدگان بار دوم دوره روزانه کنکور

ابطال قانون محرومیت پذیرفته‌شدگان بار دوم دوره روزانه کنکور
ابطال قانون محرومیت پذیرفته‌شدگان بار دوم دوره روزانه کنکور
فهرست مطالب

بر طیق قوانین سال‌های گذشته، داوطلبینی که دو بار در دوره روزانه در کنکور پذیرفته شده باشند چه در دانشگاه ثبت‌نام کرده باشند و چه ثبت‌نام نکرده باشند از شرکت در کنکور محروم می‌شدند. اما بر اساس قانون جدید، داوطلبینی که حتی دو بار در دوره روزانه پذیرفته شده باشند و به هر دلیلی برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه نکرده باشند، باز هم می‌توانند در کنکور سراسری 1402 ثبت‌نام کنند.

با گزینه دو همراه باشید.

ابطال قانون محرومیت پذیرفته‌شدگان بار دوم دوره روزانه کنکور

محرومیت پذیرفته‌شدگان بار دوم دور روزانه کنکور در سال‌های گذشته

تا سال گذشته، تمامی داوطلبینی که در کنکور سراسری از سال 63 به بعد یک بار در دانشگاه روزانه پذیرفته می‌شدند از ثبت‌نام در کنکور سراسری 1401 و قبل از آن محروم بودند. البته توجه کنید که تعداد دفعات شرکت در کنکور سراسری ملاک نیست، حتی تعداد دفعات مجاز شدن در دوره روزانه نیز مورد ملاک نیست. بلکه منظور از این قانون داوطلبینی است که دو بار در دوره‌های روزانه انتخاب رشته کرده‌اند و در یک رشته محل روزانه پذیرفته شده باشند. حال چه این داوطلبین ثبت‌نام کرده باشند یا خیر.

در دفترچه کنکور سراسری 1402  قانون محرومیت پذیرفته‌شدگان بار دوم دوره روزانه کنکور برداشته شد. همه داوطلبین می‌توانند در کنکور شرکت کنند به شرطی که موارد محرومیت از کنکور را که در زیر ذکر می‌کنیم نداشته باشند.

ابطال قانون محرومیت پذیرفته‌شدگان بار دوم دوره روزانه کنکور

موارد محرومیت از کنکور 1402

موارد محرومیت از کنکور 1402 در زیر ارائه شده است:

  1. داوطلبان دارای منع نظام‌وظیفه و مشمولان خدمت سربازی
  2. فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی که ملزم به گذراندن دوره طرح نیروی انسانی اجباری هستند. البته در پاراگراف بالاتر شرایط رفع محرومیت این دسته از داوطلبین ارائه شد.
  3. کارمندان و افرادی که تعهد به خدمت در ارگان و یا دستگاه‌های اجرایی دارند.

محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۲ همچنان برای برخی موارد از جمله بحث نظام‌وظیفه آقایان، و فارغ‌التحصیلانی که موظف به گذراندن دوره طرح نیروی انسانی هستند پابرجا است و در صورت بروز هر گونه تخلف از این افراد، قوانین محرومیت برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

تمامی دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌های روزانه و غیر روزانه (به‌شرط نداشتن منع نظام‌وظیفه) اجازه داده می‌شود که بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود در کنکور شرکت نموده و در صورت قبولی در رشته‌های مورد تقاضا از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.

پرسش و پاسخ

بر اساس اطلاعیه دیوان عدالت اداری سازمان سنجش، داوطلبانی که از سال 64 به بعد دو بار در دوره روزانه مورد پذیرش قرار گرفته‌اند می‌توانند در ثبت‌نام کنکور سراسری 1402 شرکت نمایند.

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال 1401 می‌توانند، در آزمون سراسری 1402 ثبت‌نام و شرکت نمایند. در کنکور 1402 محرومیت روزانه از کنکور 1402 برداشته شد.

این دسته از افراد دیگر نیازی به ارسال درخواست در سایت سنجش نداشته و می‌توانند بدون انجام این روند نسبت به ثبت‌نام کنکور اقدام کنند.

 هر ساله سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری موارد محرومیت از کنکور را اعلام می‌کند. در متن این مقاله نیز موارد محرومیت از کنکور سراسری ذکر شده است.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x