جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

نحوه رسم متوازی الاضلاع چگونه است؟

نحوه رسم متوازی الاضلاع چگونه است؟
فهرست مطالب

در این فیلم آموزشی با موضوع رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو قطر و یک ضلع، رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو ضلع و یک قطر، نکات مهم و کنکوری آن آشنا خواهید شد.

پخش ویدئو

رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو قطر و یک ضلع

به منظور رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو قطر و یک ضلع، فرض کنید دو قطر متوازی الاضلاع و ضلع a به ما داده شده است. ابتدا باید مثلث ABO را در شکل زیر رسم کنیم. مثلث خواسته شده را با داشتن اندازه سه ضلع می توان رسم کرد. در واقع ضلع a داده شده است. کافی است اندازه دو قطر را نصف کنیم (چون در متوازی الاضلاع، اقطار همدیگر را نصف می کنند) تا اندازه دو ضلع دیگر مثلث هم به دست آید. سپس هر کدام از اضلاع را ادامه داده تا به نقاط D و C برسیم. بدین ترتیب چهار ضلعی ABCD که یک متوازی الاضلاع است مطابق شکل زیر رسم شد.

رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو قطر و یک ضلع

رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو ضلع و یک قطر

به منظور رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو ضلع و یک قطر، فرض کنید دو ضلع متوازی الاضلاع a، b و قطر x به ما داده شده است. ابتدا باید مثلث ABC را در شکل زیر رسم کنیم. مثلث خواسته شده را با داشتن اندازه سه ضلع a، b و x می توان رسم کرد. همین روند را برای مثلث ADC تکرار می کنیم. با رسم دو مثلث، شکل متوازی الاضلاع کامل خواهد شد.

رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو ضلع و یک قطر

با داشتن دو ضلع و یک قطر یا دو قطر و یک ضلع می توان متوازی الاضلاع را رسم نمود.

به منظور آشنایی بیشتر با نحوه رسم متوازی الاضلاع با داشتن دو قطر و یک ضلع، دو ضلع و یک قطر می توانید ویدئو آموزش را مشاهده کنید.

سوالات متداول

با داشتن دو ضلع و یک قطر یا دو قطر و یک ضلع، می توان یک متوازی الاضلاع را رسم نمود.

خیر. برای رسم نمودن متوازی الاضلاع نیاز است علاوه بر اندازه دو قطر، اندازه یک ضلع از اضلاع متوازی الاضلاع را نیز داشته باشیم.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x