جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

کارنامه سلامت جسم و روان برای دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه‌ها

کارنامه سلامت جسم و روان برای دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه‌ها
تکمیل کارنامه سلامت و روان
فهرست مطالب

فرم سلامت روان و سلامت جسم حاوی سؤالاتی است که برای بررسی وضعیت سلامت جسم و روان دانشجویان طراحی شده است. هدف از اطلاعات کارنامه سلامت جسم و روان پایش و حفظ سلامت روان و جسم دانشجو است. در این مقاله به نحوه ثبت‌نام، ورود و تکمیل اطلاعات مربوط به کارنامه سلامت جسم و روان دانشجویان پرداخته‌ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

تکمیل کارنامه سلامت و روان

مراحل اصلی برای تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان برای دانشجویان ورودی 1402

در زیر مراحل اصلی که باید برای تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان برای ثبت‌نام دانشگاه لازم است، ارائه شده است:

  • 1. مراحل تکمیل فرم کارنامه سلامت روان و سلامت جسم با دریافت کد پیگیری فرایند و چاپ معرفی‌نامه به آموزش و چاپ نتیجه کارنامه، پایان می‌یابد.
  • 2. لازم است فرم کارنامه سلامت روان نیز تکمیل شود.
  • 3. مراحل تکمیل اطلاعات تا زمان دریافت کد پیگیری و معرفی‌نامه به آموزش و نتیجه تست ادامه دارد.
  • 4. واردکردن کد پیگیری سلامت روان و سلامت جسم در سامانه گلستان دانشگاه قبولی

دانشجویان باید با پر کردن دقیق فرم‌های مذکور و در نهایت اخذ کد پیگیری، با دردست‌داشتن کد پیگیری مربوطه در روز تعیین شده از طرف مرکز بهداشت دانشگاه، جهت ارزیابی سلامتی جسمی و فیزیکی و معاینه به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه نمایند.

جهت بررسی بیماری‌هایی مانند کم‌خونی، کمبود ویتامین دی، اختلالات غده تیروئید، بیماری قند نیاز است که آزمایش‌های مربوطه قبل از ورود به دانشگاه انجام شود، یا در صورت انجام این آزمایش‌ها در طی سال جاری، پاسخ آن‌ها در روز ویزیت به همراه داشته باشید.

دلیل ضرورت تکمیل کارنامه سلامت روان و جسم برای ثبت‌نام دانشگاه

دانشجویان جدیدالورود تمامی دانشگاه‌های کشور بایستی برای تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان خود فرم مندرج در سامانه سجاد را تکمیل کنند. پیرو ابلاغ وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان در خصوص اجرای طرح پایش سلامت روان و جسم تمامی دانشجویان، تکمیل پرسش‌نامه آنلاین برای تمامی دانشجویان دانشگاه‌ها الزامی است. پرسش‌نامه پایش سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید، به‌منظور غربالگری دانشجویان مشکوک به بیماری طراحی شده و این پرسش‌نامه در اختیار مرکز بهداشت و درمان هر دانشگاه قرار می‌گیرد. این مراکز با استفاده از این پرسش‌نامه‌ها باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای بهبود سلامت جسمانی و روانی دانشجویان انجام دهند.

سایت ثبت‌نام و تکمیل پرسش‌نامه سلامت روان و جسم برای ثبت‌نام دانشگاه

سایت ثبت‌نام و تکمیل پرسش‌نامه سلامت روان و جسم برای ثبت‌نام دانشگاه در زیر ارائه شده است:

  • 1. دانشجویان برای ثبت‌نام و تکمیل پرسش‌نامه کارنامه سلامت روان باید به سایت https://portal.saorg.ir/mentalhealth مراجعه کنند.
  • 2. دانشجویان برای ثبت‌نام و تکمیل پرسش‌نامه کارنامه سلامت جسم باید به سایت https://portal.saorg.ir/physicalhealth  مراجعه کنند.

 فرم سلامت روان و سلامت جسم به‌عنوان پرونده بهداشتی در دانشگاه محل تحصیل خواهد بود، مراقبین سلامت دانشگاه از اطلاعات مندرج در این پرونده به صورت محرمانه نگهداری می‌کنند.

روش اول نحوه ثبت‌نام در سامانه سجاد برای تکمیل کارنامه سلامت روان و جسم

نحوه ثبت‌نام در سامانه سجاد برای تکمیل کارنامه سلامت روان و جسم در ادامه ذکر شده است:

  1. 1. برای ثبت‌نام در سامانه سجاد باید به لینک https://portal.saorg.ir/mentalhealth/  یا https://portal.saorg.ir/physicalhealth/ وارد شد.
  2. 2. سپس دکمه ثبت‌نام روی نوشته “جهت مشاهده این فرم ورود یا ثبت‌نام کنید” را انتخاب کنید.
  3. 3. با کلیک روی ثبت‌نام، یک متن ظاهر می‌شود که باید روی گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم” کلیک کنید.
تکمیل کارنامه سلامت و روان
تکمیل کارنامه سلامت و روان

روش دوم برای ثبت‌نام در سامانه سجاد برای تکمیل کارنامه سلامت روان و جسم

روش دوم برای ثبت‌نام در سامانه سجاد برای تکمیل کارنامه سلامت روان و جسم در زیر ارائه شده است:

  1. 1. از طریق پورتال سازمان امور دانشجویان یا سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir/ روی گزینه ثبت‌نام موجود در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید. همین‌طور می توانید روی دکمه ثبت‌نام موجود در بخش وسط صفحه نیز کلیک نمایید.
تکمیل کارنامه سلامت و روان

 

  1. 2. سیستم، صفحه قوانین و مقررات را نمایش می‌دهد. پس از مطالعه و پذیرش قوانین، با انتخاب گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم” ادامه فرم به شما نمایش داده می‌شود.
  2.  
تکمیل کارنامه سلامت و روان

3. با انتخاب گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم”، فیلدهای نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، پست الکترونیک و رمز عبور که در فرم ثبت‌نام به شما نمایش‌داده‌شده است را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که موارد ستاره‌دار اجباری هستند.

تکمیل کارنامه سلامت و روان
  1. 4. پس از تکمیل فرم با کلیک بر روی کلید تماس، به صورت سیستمی با شما تماس گرفته می‌شود و کد فعال‌سازی برایتان خوانده می‌شود. همچنین با کلیک بر روی کلید پیامک، کد فعال‌سازی به شما، پیامک می‌شود. این مرحله به جهت صحت سنجی شماره موبایل وارد شده توسط شما، تعریف شده است.
تکمیل کارنامه سلامت و روان

5. در صورت ثبت نام با کد ملی تکراری، پیغام خطای مربوطه در بالای صفحه نمایش داده می شوند. در این حالت لینک به صفحه بازیابی رمز عبور در دسترس است و از این طریق می توانید رمز عبور نام کاربری موجود در سیستم را بازیابی نمایید.

  1. 6. پس از انتخاب کلید ارسال، نام کاربری (همان کد ملی وارد شده شما است) و رمز عبور (تعیین شده توسط شما) به آدرس پست الکترونیک شما (آدرس پست الکترونیک وارد شده توسط شما) ارسال می‌گردد.
  2. شما با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود، می توانید به پورتال مراجعه نموده و نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت نامی خود و گذراندن مراحل تکمیلی ثبت‌نام اقدام نمایید

درصورتی‌که بخواهید می توانید در همان لحظه نسبت به تکمیل پروفایل خود اقدام نمایید، در غیر این صورت، می توانید بعداً نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت درخواست اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در صورت عدم مراجعه به پورتال، جهت تکمیل اطلاعات، پس از مدت  1 ماه، حساب کاربری شما باطل شده و از بین می‌رود.

مراحل تکمیل کارنامه سلامت روان و جسم

در زیر راهنمای دریافت کارنامه سلامت روان دانشجویان جدیدالورود را ارائه کرده‌ایم:

  1. 1. در سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir/ وارد شوید.
  2. 2. اگر قبلاً در این سامانه عضو نبوده‌اید، برای ثبت‌نام اقدام کنید.
  3. 3. اگر در این سامانه عضو بوده‌اید، روی منو خدمات در بالای صفحه کلیک کنید.
  4. 4. گزینه کارنامه سلامت روان یا کارنامه سلامت جسم را انتخاب کنید.
  5. 5. برای شما یک فرم ظاهر می‌شود که باید گزینه تیک گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم” را بزنید.
  6. 6. در صفحه بعد باید مشخصات عمومی وارد شود، اطلاعات ستاره‌دار اجباری هستند.
  7. 7. بخش اول و دوم پرسش‌نامه پایش سلامت روان را با انتخاب گزینه‌های مربوطه تکمیل کنید.
  8. 8. بعد از پاسخ‌دهی به تمام سؤالات پرسش‌نامه باید گزینه “ثبت و ارسال و دریافت کد پیگیری” را در پایین صفحه بفشارید.
  9. 9. در صورت موفقیت‌آمیز بودن عملیات تکمیل پرسش‌نامه برای شما یک کد پیگیری و پیام ثبت موفقیت‌آمیز نمایش داده می‌شود.
  10. 10. می توانید با کلیک روی گزینه “اینجا” کارنامه سلامت روان یا جسم را چاپ کنید.
  11. 11. پس از مشاهده و چاپ خروجی کارنامه سلامت روان، بایستی فرم را به مرکز بهداشت دانشگاه تحویل دهید تا مهر شود و معرفی‌نامه به واحد آموزش تحویل شما گردد. بعد از مهر کردن کارنامه سلامت جسم و روان خود بایستی فرم معرفی‌نامه را به همراه سایر مدارک ثبت نامی به واحد آموزش دانشگاه تحویل دهید.

تکمیل فرم‌ها و پایان‌یافتن فرایند ثبت‌نام به معنی اتمام پایش سنجش سلامت جسم و روان دانشجو نیست و دانشجو نیاز است که در روز تعیین شده جهت معاینه و تأیید مرکز بهداشت به واحد مشخص شده مراجعه کند.

نکات مهم در هنگام تکمیل فرم سلامت روان و جسم برای دانشجویان جدیدالورود

نکات مهم در هنگام تکمیل فرم سلامت روان و جسم برای دانشجویان جدیدالورود در زیر ارائه شده است.

  • 1. در فیلد کد ملی فقط عدد وارد نمایید. کد ملی باید معتبر بوده و ده رقم باشد.
  • 2. شماره موبایل باید 11 رقم بوده، عدد اول آن صفر و عدد دوم آن 9باشد.
  • 3. پست الکترونیک باید معتبر باشد.
  • 4. رمز عبور و تأییدیه رمز عبور نیز باید حداقل 8 کاراکتر بوده و عدد باشد.
  • 5. با توجه به اینکه فرم سلامت روان و جسم به‌عنوان یک پرونده پزشکی دانشجو محسوب می‌شود، درنتیجه بهتر است، نام کاربری و رمز عبور را برای ورود به سامانه سجاد حفظ کنید.

دانلود فرم سلامت روان و جسم دانشجویان جدیدالورود

دانشجویان توجه داشته باشند که در صورت عدم دریافت فرم سلامت جسم و روان، ثبت‌نام آن‌ها در دانشگاه انجام نمی‌شود. برای پیشگیری از هر گونه وقفه یا اختلالی در ثبت‌نام نیاز است که به‌دقت فرم‌های سلامت روان و جسم دانشجویان در سامانه سجاد تکمیل شود. بعد از تکمیل فرم‌ها و اخذ کد پیگیری باید در زمان مقرر به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه شود و سپس بعد از انجام معاینات به واحد آموزش دانشگاه مراجعه گردد.

سؤالات فرم سلامت روان و سلامت جسم

  • سؤالات فرم سلامت روان و سلامت جسم برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود در زیر ارائه شده است.

  • 1. سؤالات فرم سلامت روان به بررسی میزان اضطراب و استرس افراد در مواجهه با مواقع بحرانی می‌پردازد. از طرف دیگر میزان کنترل فردی را روی مسائل مورد سنجش قرار می‌دهد.
  • 2. سؤالات فرم سلامت جسم به پایش سلامت فردی، عادات غذایی، سوابق پزشکی، سابقه پزشکی خانواده می‌پردازد.

پرسش و پاسخ

دانشجویان می‌توانند کارنامه سلامت جسم را از طریق سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir/ دریافت کنند.

دانشجویان جدیدالورودی می‌توانند کارنامه سلامت روان را از طریق سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir/ دریافت نمایند.

بله دانشجویان ورودی جدید می‌بایست کارنامه سلامت جسم و روان را از سامانه سجاد دریافت کرده و به مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه تحویل دهند.

خیر، مراحل تکمیل اطلاعات پرسش‌نامه سلامت روان و جسم تا زمان دریافت کد پیگیری و معرفی‌نامه به آموزش و نتیجه تست ادامه دارد.

برای بررسی وجود بیماری‌های کم‌خونی، کمبود ویتامین دی، اختلالات غده تیروئید و بیماری‌های قند نیاز به انجام آزمایش قبل از مراجعه به مرکز تعیین شده است. در صورت انجام آزمایش مذکور در سال جاری، نتیجه آن آزمایش نیز کفایت می‌کند.

دانشجویان باید به سؤالات موجود در فرم‌های سلامت روان و جسم به‌دقت پاسخ دهند و سپس کد پیگیری دریافت کنند. بعد از اخذ کد پیگیری در روز تعیین شده از سوی مرکز بهداشت نیاز است که جهت ارزیابی سلامتی جسمی و فیزیکی به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه شود. این مرکز معاینات بالینی را انجام داده و نتیجه تست را مهر کرده و شما را به واحد آموزشی دانشگاه معرفی می‌کند. در نهایت بعد از معرفی به واحد آموزشی به همراه سایر مدارک ثبت‌نام، فرایند ثبت‌نام شما به اتمام می‌رسد.

دانشجویان دقت داشته باشند که در صورت عدم دریافت فرم سلامت جسم و روان ثبت‌نام قطعی در دانشگاه انجام نمی‌شود و عواقب پیش‌آمده بر عهده دانشجو است.

برای اینکه بتوانید به فرم یا کارنامه سلامت جسم و روان دسترسی داشته باشید، نیاز است که در سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir/ ثبت‌نام کنید و سپس بعد از ثبت‌نام برای تکمیل فرم‌های مذکور اقدام کنید. مراحل ثبت‌نام و ورود به سامانه جهت تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان در این مقاله ارائه شده است.

براساس ابلاغ وزارت علوم تمامی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه‌ها موظف به شرکت در طرح پایش سلامت جسم و روان بوده و می‌بایست پرسش‌نامه مربوطه را به صورت اینترنتی در سامانه سجاد تکمیل کنند تا کارنامه سلامت جسم و روان برای آن‌ها صادر شود.

بعد از اخذ کد پیگیری کارنامه سلامت روان و سلامت جسم باید این کدها را در سامانه گلستان دانشگاه قبولی در قسمت مربوطه وارد کنید.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x