جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

شرایط کنکور مجدد برای داوطلبین مرد

شرایط کنکور مجدد برای داوطلبین مرد
شرایط کنکور مجدد برای داوطلبین مرد
فهرست مطالب

امروزه کنکور سراسری، یکی از مراحل سرنوشت ساز برای تعیین آینده شغلی و حتی مسیر زندگی افراد است. یکی از نگرانی های اصلی داوطلبین مرد علاقه مند به شرکت در کنکور سراسری، وضعیت معافیت تحصیلی شان است. برای داوطلبین مرد باید شرایط نظام وظیفه مطابق با آیین نامه کنکور باشد تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند، در غیر این صورت قبولی آن ها لغو خواهد شد.

 در این نوشتار همراه شما هستیم تا شرایط معافیت تحصیلی برای داوطلبین مرد که قصد شرکت مجدد در کنکور دارند را ارائه دهیم.

با گزینه دو همراه باشید.

شرایط کنکور مجدد برای داوطلبین مرد

شرایط نظام وظیفه برای کنکور مجدد

داوطلبین آقا بعد از رسیدن به سن 18سالگی و اخذ مدرک دیپلم واجد شرایط برای خدمت بوده و باید خدمت سربازی را بگذارنند. داوطلبین مرد برای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها باید از معافیت تصحیلی برخوردار باشند. معافیت تحصیلی یک مجوز برای داوطلبین مرد برای کنکور به شمار می رود. داوطلبان برای دریافت برگه معافیت باید گواه اشتغال به تحصیل خود را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند.

داوطلبین مرد باید پس از رسیدن به سن مشمولیت برای ادامه تحصیل، برگه معافیت تحصیل یا کارت پایان خدمت داشته باشند، در غیر این صورت سازمان نظام وظیفه به آن ها اجازه ادامه تحصیل را نخواهد داد. حتی اگر داوطلب در کنکور پذیرش شود،قبولی وی باطل می شود.

ثبت نام و قبولی مجدد در کنکور سراسری برای دانشجویان آقا

پذيرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسري سال 1401 می توانند در آزمون سراسري سال 1402 ثبت نام و شركت نمايند.  ضمناً داوطلبان مذكور و نيز دانشجويان در حال تحصيل در دوره روزانه و غير روزانه (نوبت دوم “شبانه”، دانشگاه آزاد، مجازي، شهريه پرداز و پرديس خودگردان، پيام نور و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتی ـ غيرانتفاعی) در همه مقاطع تحصيلی اعم از كاردانی (پيوسته و ناپيوسته)، كارشناسی (پيوسته و ناپيوسته)، كارشناسي ارشد (پيوسته و ناپيوسته) و دكتری عمومی يا تخصصی، براي شركت در آزمون سراسري سال  1402 به شرط نداشتن مشكل نظام وظيفه مي توانند هم زمان با تحصيل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصيل برای شركت در آزمون سراسري سال  1402 ثبت نام نمايند و در صورت قبولی، بايد از رشته قبلی خود انصراف داده و فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جديد محل تحصيل خود ارائه دهند.

نکات مهم برای شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان مرد

نکات مهم برای شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان مرد در زیر ارائه شده است:

شرایط ثبت نام مجدد کنکور برای داوطلبین کارشناسی

دانش آموختگان مقطع كارشناسی در صورت شركت مجدد در آزمون سراسری و قبولي با رعايت نداشتن ممنوعيت تحصيل از نظر سازمان نظام وظيفه، می توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

داوطلبین مرد باید پس از رسیدن به سن مشمولیت برای ادامه تحصیل، برگه معافیت تحصیل یا کارت پایان خدمت داشته باشند، در غیر این صورت سازمان نظام وظیفه به آن ها اجازه ادامه تحصیل را نخواهد داد. حتی اگر داوطلب در کنکور پذیرش شود، ثبت نام وی باطل می شود.

شرایط کنکور مجدد برای داوطلبین مرد

شرایط ثبت نام مجدد کنکور برای داوطلبین کارشناسی ارشد ناپیوسته و پیوسته

دانش آموختگان مقاطع كارشناسی ارشد ناپيوسته و پيوسته تمامی رشته های تحصيلی و دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دكتری حرفه ای دامپزشكی متقاضی تحصيل مجدد، مي توانند با رعايت شرايط زير از طريق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دكتری عمومی رشته های پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی تحصيل نمايند و محدوديتی در انتخاب دوره های مختلف (روزانه و شهريه پرداز) ندارند.

شرایط کنکور مجدد برای داوطلبین مرد

مقررات وظيفه عمومی برای شرکت در کنکور سراسری برای داوطلبین مرد

براساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلبین مرد لازم است در زمان پذیرش در دانشگاه چه قبولی قطعی و ثبت نام در آزمون سراسری سال 1402 یکی از شرایط زیر را دارا باشند تا بتوانند در کنکور ثبت نام کنند.

شرایط کنکور مجدد برای داوطلبین مرد

نکات مهم نظام وظیفه برای داوطلبین مرد

نکاتی که باید برای داوطلبین مرد برای ثبت نام در کنکور مورد توجه قرار گیرد در زیر ارائه شده است:

شرایط کنکور مجدد برای داوطلبین مرد

پرسش و پاسخ

داوطلبین آقا در صورتی که فقط یکبار انصراف داده باشند، می توانند در کنکور شرکت کنند که توضیحات بیشتر در این نوشتار ارائه شده است.

 این دسته از مشمولان با مراجعه به مراکز پلیس + 10 می توانند نسبت به دریافت معافیت تحصیلی خود اقدام نمایند.

دانشجويانی که برای ثبت نام مجدد در کنکور از معافيت تحصيلي استفاده می كنند، به منظور ثبت نام و شركت مجدد در آزمون سراسری لازم است به ضوابط مربوط به مقررات وظيفه عمومی توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام نمايند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x