جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

آخرین تغییرات کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

آخرین تغییرات کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳
کنکور دانشگاه فرهنگیان
فهرست مطالب

کنکور دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 به صورت مجزا از کنکور سراسری برگزار می‌شود. به دلیل اهمیت بهبود شیوه جذب دانشجو معلم، تغییرات اساسی در نحوه برگزاری کنکور سراسری و شرایط عمومی و اختضاصی پذیرش در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است. جهت برنامه ریزی صحیح برای ورود به دانشگاه فرهنگیان نیاز است که اطلاعات کامل در مورد چگونگی ثبت‌نام و برگزاری این آزمون را بدانید.  در این نوشتار در مورد آخرین تغییرات کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403 به ارائه نکات مهمی پرداخته ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

کنکور دانشگاه فرهنگیان

نحوه برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

به گفته سرپرست معاون آزمون‌های سنجش آموزش کشور، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرش رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از طریق آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود.

آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال 1403 با سال های قبل خود تفاوت خواهد شد و از کنکور سراسری جدا می‌شود.

زمان ثبت‌نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403

متقاضیانی که مایل به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند، هم‌زمان با شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1403 از تاریخ 21/08/1402 لغایت تاریخ 27/08/140 باید از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام نمایند.

با توجه به اینکه فرایند پذیرش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان هم‌زمان با ثبت‌نام و برگزاری آزمون سراسری نوبت اول سال 1403 انجام می‌شود، لذا داوطلبین باید در مهلت مقرر در سایت سنجش ثبت‌نام خود را انجام دهند.

زمان برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

آزمون دانشگاه فرهنگیان برای متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته تحصیلی پردیس دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روزهای پنجشنبه و جمعه در تاریخ 06/02/1403 یا 07/02/1403 برگزار خواهد شد.

احتمال تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1403

همان‌طور که می‌دانید در طی 10 سال گذشته شرط سنی برای دانشگاه فرهنگیان تغییرات زیادی داشته است. طی سال های اخیر محدوده سنی مورد قبول برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از 22 تا 24 سال بوده است.  این امکان وجود دارد که در سال 1403 شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان کمتر یا بیشتر از 24 سال باشد.

کنکور دانشگاه فرهنگیان

دلیل جدا کردن آزمون دانشگاه فرهنگیان از آزمون سراسری

علت جدا شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری اصلاح سیاست‌های تقویت کیفیت دانشگاه فرهنگیان است. به دلیل اهمیت بهبود سطح کیفیت آموزش دانشگاه فرهنگیان و تقویت دانشگاه نیاز است که جذب نیروی معلم با تغییرات گسترده‌ای همراه شود. به همین منظور جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان از سال 1403 باید در آزمون جداگانه‌ای شرکت شود.

شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان براساس پیشنهادات وزارت آموزش‌وپرورش

علت جدا شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری اصلاح سیاست‌های تقویت کیفیت دانشگاه فرهنگیان است. به دلیل اهمیت بهبود سطح کیفیت آموزش دانشگاه فرهنگیان و تقویت دانشگاه نیاز است که جذب نیروی معلم با تغییرات گسترده‌ای همراه شود. به همین منظور جهت ورود به دانشگاه فرهنگیان از سال 1403 باید در آزمون جداگانه‌ای شرکت شود.

پرسش و پاسخ

یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب‌فرهنگی تصویب اعتبار دو‌ساله نتایج کنکور برای انتخاب رشته است. یعنی فردی که سال قبل در کنکور سراسری شرکت کرده باشد، می‌تواند در کنکور سال آینده با همان تراز و نتایجی که کسب کرده است، انتخاب رشته خود را انجام دهد.

داوطلبی که در کنکور 1402 شرکت کرده است، برای استفاده از اعتبار نتایج باید در کنکور 1403 شرکت کند و حضور پیدا کند، سپس در پایان از بین این 4 کنکور، بهترین نمره کل تعیین شده و ملاک انتخاب رشته فرد قرار می‌گیرد.

با توجه به افزایش میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 از 40 درصد به 50 درصد، برای داوطلبین کنکور 1402 تراز و رتبه نهایی جدید با ضرایب جدید ساخته می‌شود.

به دلیل تغییر نحوه ورود به دانشگاه فرهنگیان، احتمال تغییرات در شرایط عمومی و اختصاصی مانند شرط سنی وجود دارد. در کنکور 1402 شرط سنی براساس سقف 24 سال بود.

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت 1403 است. به احتمال زیاد شرکت در کنکور سراسری و کنکور فرهنگیان به صورت هم‌زمان مانعی نداشته باشد.

در حال حاضر دفترچه ثبت نامی و اطلاعیه رسمی مبنی بر تغییرات عمومی و اختصاصی پذیرش دانشگاه فرهنگیان منتشر نشده است.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x