جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403

تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403
تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403
فهرست مطالب

تاریخ جدید برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی از سوی مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در تاریخ 9 تیر 1402 برگزار می شود. داوطلبین باید کارت ورود به جلسه آزمون را روزهای قبل از آزمون نمونه دولتی دریافت کنند.

 در این نوشتار با شما همراه هستیم تا نکات مهم در مورد آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را با شما در میان بگذاریم.

با گزینه 2 همراه باشید.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403

آزمون مدارس نمونه دولتی برای پایه نهم به دهم در روز جمعه 9 تیر ماه 1402 ساعت 8 صبح در سراسر کشور برگزار می شود.

علت تغییر تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

آزمون نمونه دولتی ابتدا قرار بود در روز پنجشنبه 8 تیر ماه 1402 برگزار شود، اما به دلیل همزمانی با عید قربان به روز 9 تیر 1402 تغییر یافت.

برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به دلیل امکانات آموزشی متفاوت و سطح علمی بالا جزء اولویت های دانش آموزان و والدین آن ها است. دانش آموزان زیادی هر ساله برای کسب رتبه قبولی در این مدارس در آزمون های ورودی نمونه دولتی و تیزهوشان شرکت می کنند.

آزمون نمونه دولتی 1402-1403 مستقل از آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان برگزار می شود. همچنین زمان آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان هم متفاوت بوده و در تاریخ های متفاوتی برگزار می شود.

مدارس نمونه دولتی در پایه ششم به هفتم و در پایه نهم به دهم دانش آموزان را پذیرش می کنند.  

نحوه پذیرش دانش آموزان برای مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی 1402-1403

در سال های گذشته برای دوره متوسطه اول یعنی از پایه ششم به هفتم آزمون نمونه دولتی برگزار می شد، اما در حاضر آزمون پایه ششم به هفتم حذف شده است، زیرا مدارس نمونه دولتی هیئت امنایی شده و به همین دلیل تصمیم بر این بوده که برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی صرفا برای پایه نهم به دهم باشد.  آزمون نمونه دولتی فقط برای پایه نهم به دهم برگزار می شود که جزئیات آزمون مدارس نمونه دولتی برای پایه نهم به دهم باید از طریق سایت آموزش و پرورش پیگیری شود. به صورت کلی نحوه پذیرش دانش آموزان برای مدارس نمونه دولتی به شرح زیر است:

  • نحوه پذیرش مدارس نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم از طریق سوابق تحصیلی دانش آموزان صورت می پذیرد.
  • نحوه پذیرش مدارس نمونه دولتی برای پایه نهم به دهم نیز براساس برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی صورت می پذیرد.

در این نوشتار ابتدا شرایط ثبت نام و پذیرش و زمان اعلام نتایج در مدارس نمونه دولتی برای پایه نهم به دهم مورد بررسی قرار می گیرد. سپس شرایط ثبت نام پایه ششم به هفتم در مدارس هیئت امنایی و زمان ثبت نام  مورد بررسی قرار می گیرد. 

با گزینه 2 همراه باشید.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای پایه نهم به دهم

متقاضیان باید در مرحله اول برای آزمون مدارس نمونه دولتی سال 1402-1403 برای پایه نهم به دهم ثبت نام کرده باشند. ثبت نام آزمون در بازه زمانی اعلام شده از سوی سایت آموزش و پرورش امکان پذیر است. ثبت نام در تاریخ 15 فررودین تا 25 فرودین انجام و به پایان رسیده است.  ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی برای فارغ التحصیلان پایه نهم کسب معدل کتبی حداقل 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم است.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی در سال 1402-1403 برای پایه نهم به دهم

کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی پایه نهم به طور معمول سه روز تا یک هفته قبل از تاریخ برگزاری امتحان منتشر می شود. با توجه به اینکه آزمون در تاریخ 9/4/1402 برگزار می شود، کارت ورود به جلسه آزمون حدودا از یک تیر ماه 1402 قابل دریافت است.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403 برای پایه نهم به دهم

در زیر نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی 1402-1403 ارائه شده است:

  1. مراجعه به سایت اداره آموزش و پرورش استان محل سکونت
  2. وارد کردن اطلاعات درخواستی و کد ملی در بخش های مربوطه
  3. کلیک روی لینک فعال “کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم سال تحصیلی 1402 – 1403”
  4. مشاهده دقیق کارت و بررسی نام و نام خانوادگی و کد ملی و سایر اطلاعات موجود در کارت
  5. پرینت کارت

در زیر برخی نکات مهم در مورد سؤالات آزمون نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403 ارائه شده است:

  • سؤالات آزمون از کتب درسی فارسی، ریاضی، علوم تجربی، زبان انگلیسی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی)، پیام های آسمانی و قرآن طرح می شود.
  • داوطلبان آزمون نمونه دولتی باید در مدت 120 دقیقه به 100 سؤال پاسخ دهند.
تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403

شرایط پذیرش در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403 پایه نهم به دهم

پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی، براساس عوامل زیر صورت می پذیرد:

  1. میانگین نمره کل آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی
  2. معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم

در نظر داشته باشید که به نسبت مساوی یعنی 50 درصد نمره آزمون و 50 درصد معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم برای پذیرش دانش آموزان در نظر گرفته می شود. شرط محاسبه 50 درصد معدل کتبی برای پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی، حداقل معدل کتبی 17 از ارزشیابی پایانی نوبت دوم است. به عبارتی منظور معدل نمرات خرداد ماه پایه نهم بدون اعمال نمرات تکوینی در سال تحصیلی 1401-1402 است.

در سال تحصیلی 1402-1403 بیش از 58000 دانش آموز در سراسر کشور برای ورود به 732 مدرسه نمونه دولتی از طریق برگزاری آزمون پذیرفته می شوند.

زمان اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403 پایه نهم به دهم

براساس بیانات مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسط نظری وزارت آموزش و پرورش، زمان اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی حداکثر تا هفته اول مرداد است. دانش آموزان گرامی می توانند از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (medu.ir) نتایج آزمون خود را مشاهده کنند.

کلیدهای طلایی برای موفقیت در آزمون مدارس نمونه دولتی سال 1402-1403 پایه نهم به دهم

با توجه به اینکه آزمون نمونه دولتی برای ارزشیابی و سنجش میزان دانسته‌های دانش آموزان به کار می رود، به همین دلیل سطح آزمون تقریباً بالا بوده و تنها دانش آموزانی می توانند نمره قبولی را کسب کنند که تلاش کافی برای مطالعه منابع درسی را داشته باشند. به طور کلی دانش آموزانی که داوطلب شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403 هستند، باید دقت کنند که قبولی در این آزمون نیاز به جدیت بالایی دارد. به صورت کلی به نکات زیر برای قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 توجه داشته باشید:

  • جدیت و تلاش مضاعف برای مطالعه دقیق منابع امتحانی بسیار حائز اهمیت است.
  • عدم آمادگی و یا آمادگی ضعیف و بی هدف منجر به عدم قبولی شما در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی می شود.
  • دانش آموزانی که بدون برنامه ریزی در این آزمون شرکت می کنند امکان قبولی خود را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و ممکن است دچار شکست و سرخوردگی شوند! برای پیشگیری از این امر باید تلاش خود را چندین برابر کنید.
  • جهت آمادگی کامل و تسلط عالی بر کتب درسی بهتر است با انواع نمونه سؤالات آزمون نمونه دولتی آشنا شوید. تست زدن و بررسی سؤالات آزمون های سال قبل می تواند تا حد زیادی شما را با سطح سؤالات آزمون مدارس نمونه دولتی 1402-1403 آشنا کند.
  • با مرور و تست زنی های مکرر است که می توانید نقاط ضعف و قوت خود را بسنجید و برای نقاط ضعف خود یک برنامه منظم داشته باشید.

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403 پایه ششم به هفتم

مدارس نمونه دولتی به دلیل هیئت‌امنایی شدن چند سالی است که آزمون ورودی پایه ششم به هفتم را حذف کرده اند. دانش آموزان علاقه مند به ثبت نام در این مدارس باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه کرده و مدارک لازم را جهت ثبت نام ارائه دهند.

به صورت کلی دو نوع مدرسه دولتی در ایران دایر است. مدرسه نمونه دولتی مناطق محروم و مدرسه نمونه دولتی مناطق شهری.

مدارس نمونه دولتی مناطق محروم که قبل از سال 1390 تأسیس شده بودند به نام مدارس دولتی تغییر نام یافتند. به دلیل اینکه سطح علمی این مدارس نسبت به سایر مدارس دولتی و عادی بالاتر است، اولویت هایی برای پذیرش دانش آموزان حکم فرما است. برای مثال این مدارس، دانش آموزان دارای رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری و معدل بالا را در اولویت پذیرش قرار می دهند.

مدارس نمونه دولتی مناطق شهری از سال 1390 تأسیس شدند و سپس به مدارس هیئت امنایی تغییر نام پیدا کردند. پذیرش و زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی بدون آزمون بوده و براساس برخی اولویت ها مانند ثبت نام دانش آموزان با نمرات و معدل بالا صورت می پذیرد.

اولویت ثبت نامی مدارس هیئت امنایی، ثبت نام دانش آموزان با معدل و نمرات بالا است.

مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسط بدون آزمون به صورت مستقیم اقدام به جذب دانش آموزان می کنند. در نتیجه در سال تحصیلی 1402-1403 مانند سال های قبل آزمون ورودی پایه ششم به هفتم برگزار نمی شود. 

ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402-1403 برای دانش آموزان مانند سایر مدارس دولتی است. دانش آموزان و اولیا باید در موعد مقرر با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس هیئت امنایی اقدام کنند.

تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1402-1403

زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی 1402-1403

علاقه مندان به شرکت در مدارس هیئت امنایی 1402-1403 باید از زمان ثبت نام مدارس آگاه باشند. به طور معمول زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی هر سال بعد از امتحانات نوبت دوم خرداد ماه شروع و تا مرداد ماه ادامه دارد.

مدارس هیئت امنایی یک بازه زمانی مشخص را برای ثبت نام دانش آموزان در نظر می گیرند. تاریخ مهلت ثبت نام این مدارس قابل تمدید است و اگر دانش آموزانی در مهلت مقرر قادر به ثبت نام نبودند، می توانند در زمان تمدید اقدام به ثبت نام کنند. والدین و دانش آموزان گرامی برای آگاهی بیشتر در مورد زمان ثبت نام، زمان تمدید و … باید به سایت مدارس مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات کامل‌تری را کسب کنند.

پرسش و پاسخ

آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت کشوری در تاریخ 9 تیر ماه 1402 ساعت 8 صبح برگزار می شود.

پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی از پایه ششم به هفتم فقط براساس سوابق تحصیلی آن ها بوده و دیگر آزمونی برای این پایه برگزار نمی شود. مدارس هئیت امنایی بازه زمانی مشخصی برای ثبت نام در نظر می گیرند.

به طور معمول کارت ورود به جلسه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی یک هفته قبل از آزمون و از طریق سایت اداره آموزش و پرورش منتشر می شود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x