جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

آغاز ثبت‌نام دوره دوم در مدارس از تیرماه

آغاز ثبت‌نام دوره دوم در مدارس از تیرماه
آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه
فهرست مطالب

بعد از اتمام امتحانات بسیاری از والدین برای دوره متوسط اول و متوسطه دوم به دنبال بهترین مدرسه برای فرزند خود هستند. والدین دانش آموزان باید مراحل ثبت نام را در بازه زمانی در نظر گرفته شده انجام دهند. در این نوشتار اطلاعاتی در زمینه ثبت نام دانش آموزان پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم در مدارس دولتی و غیر دولتی ارائه داده ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

ثبت نام مدارس برای پایه نهم از دهه دوم تیر ماه در سال 1402 برگزار می شود.

آغاز ثبت نام مدارس 1403-1402

  • آغاز ثبت نام ورودی دوره متوسط اول (پایه ششم به هفتم) از اوایل تیر ماه آغاز می شود.
  • آغاز ثبت نام ورودی دوره متوسط دوم (پایه نهم به دهم) به دلیل آزمون های مرتبط و هدایت تحصیلی از دهه دوم تیرماه آغاز می شود.
  • آغاز ثبت نام برای پایه های اول ابتدایی از اردیبهشت ماه آغاز و تا خرداد 1402 ادامه دارد.
  • آغاز ثبت نام برای سایر پایه ها بعد از امتحانات خرداد ماه آغاز می شود.

ثبت نام مدارس دوره متوسط اول یا دوره راهنمایی 1403-1402

دوره متوسط اول شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد. انواع مدارس مختلفی برای این مقطع تحصیلی وجود دارد که هر کدام بازه زمانی مشخصی برای ثبت نام اعلام می کنند. البته توجه داشته باشید که طبق اطلاعیه آموزش و پرورش زمان ثبت نام پایه ششم به هفتم از اوایل تیر ماه آغاز می شود و پایه نهم به دهم نیز بعد از هدایت تحصیلی و از دهه دوم تیر ماه آغاز می شود.

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول در مدارس هیئت امنایی (نمونه دولتی) 1403-1402

مدارس نمونه دولتی که اکنون به مدارس هیئت امنایی تغییر نام پیدا کره اند، دانش آموزانی که شرایط لازم برای ورود را داشته باشند را پذیرش می کنند. آزمون ورودی برای ورود به مدارس هیئت امنایی برای پایه هفتم حذف شده و دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در این مدارس را دارند باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و مدارک لازم برای ثبت نام را ارائه دهند. زمان ثبت نام این مدارس هنوز اعلام نشده است.

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

توجه داشته باشید که آزمون نمونه دولتی تنها برای پایه دهم صورت می پذیرد. داوطلبان پایه هفتم صرفاً با برسی سوابق تحصیلی در این مدارس پذیرش می شوند.

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول در مدارس تیزهوشان 1403-1402

ثبت نام دانش آموزان در مدارس تیزهوشان یا سمپاد برای ورود از پایه ششم به هفتم براساس آزمون ورودی است. این مدارس هر ساله از طریق آزمون ورودی، دانش آموزان واجد شرایط را پذیرش می کنند.

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

زمان برگزاری آزمون ورودی پایه ششم به هفتم مورخ اول تیرماه 1402 روز پنجشنبه اعلام شده است. در حال حاضر زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1403-1402 برای پایه هفتم مشخص نیست. جهت مشاهده نتایج آزمون مدارس تیزهوشان باید به سایت my.medu.ir مراجعه شود.

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول در مدارس شاهد 1402-1403

مدارس شاهد در ابتدا مختص دانش آموزان خانواده های شهدا و جانبازان تأسیس شد. اما اکنون ثبت نام سایر دانش آموزان نیز در این مدارس امکان پذیر است. روش ثبت نام در مدارس شاهد براساس روش امتیاز بندی است. تا اکنون زمان بندی مشخصی از سوی مدارس شاهد برای ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1403-1402 اعلام نشده است.

نکات بسیار مهم در مورد کنکور سراسری 1402

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول در مدارس غیرانتفاعی 1402-1403

پیش ثبت نام برخی مدارس غیرانتفاعی برای سال تحصیلی 1403-1402 از اسفند ما آغاز شده است. زمان ثبت نام مدارس و مراکز غیرانتفاعی متفاوت است. برخی دیگر از مدارس غیرانتفاعی، ثبت نام را از خرداد ماه آغاز می کنند. والدین برای ثبت نام دانش آموزان دوره متوسط اول در مدارس غیرانتفاعی باید اخبار مرتبط با مدارس را دنبال کرده و در اسرع وقت برای نام نویسی اقدام کنند زیرا ظرفیت پذیرش بسیار محدود است.

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه
آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

ثبت نام مدارس متوسط دوره دوم سال تحصیلی 1402-1403

ثبت نام مدارس متوسط دوره دوم یا پایه دهم بعد از برگزاری هدایت تحصیلی امکان پذیر است. در این مقطع، دانش آموزان باید انتخاب رشته انجام دهند. حساسیت زیادی در این مقطع وجود دارد؛ زیرا آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان در گرو هدایت تحصیلی  است.

در این فرم ضریب دروس مقاطع هفتم و هشتم با ضریب 1 و دروس مقطع نهم با ضریب 3 اعلام می شود. نمرات مقطع نهم بالاترین اثر را روی سوابق تحصیلی و انتخاب رشته فرد دارند. دانش آموزان در فرم شماره 7 با حروفی مانند الف و ب مواجه می شوند. که در ادامه در مورد این حروف توضیحاتی ارائه شده است.

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس هیئت امنایی 1403-1402

مدارس هیئت امنایی به دلیل ظرفیت پذیرش بالاتر و راحت تر بودن پذیرش بسیار پرطرفدار است. برای ورود به مدارس هیئت امنایی از پایه نهم به دهم باید در آزمون حد نصاب نمره کسب شود.

زمان اعلام نتایج مدارس هیئت امنایی به صورت سراسری و در سایت my.medu.ir اعلام می شود. با توجه به زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی در 8 تیر ماه 1402 احتمالاً نتایج آزمون نمونه دولتی تا هفته اول مرداد ماه منتشر شود.

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس تیزهوشان 1403-1402

مدارس تیزهوشان به دلیل دارا بودن جو رقابتی بین دانش آموزان و امکانات متعدد بستری برای موفقیت را پدید می آورد. جهت ثبت نام در مدارس تیزهوشان باید در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم حد نصاب نمره کسب شود. پس از برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان و اعلام نتایج در صورت قبولی، آدرس دقیق مدرسه محل پذیرش مشخص می شود. در صورت عدم موفقیت در این آزمون باید در موعد مقرر برای نام نویسی در سایر مدارس اقدام شود.

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

 زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم در سال تحصیلی 1403-1402 در تاریخ 2 تیرماه روز جمعه اعلام شده است. نتایج آزمون مدارس تیزهوشان در موعد مقرر از طریق سایت my.medu.ir اعلام می شود.

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس شاهد 1403-1402

مدارس شاهد از دیگر مدارسی است که دانش آموزان پایه نهم به دهم می توانند در آن مدارس ثبت نام کنند. ثبت نام مدارس شاهد برای دوره متوسط دوم براساس امتیازبندی صورت می گیرد. زمان ثبت نام مدارس شاهد به صورت قطعی هنوز اعلام نشده است.

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس غیرانتفاعی 1403-1402

مدارس غیرانتفاعی با دریافت شهریه اقدام به ثبت نام دانش آموزان پایه نهم به دهم می نمایند. این مدارس به دلیل تعداد محدود دانش آموزان و کلاس های فوق برنامه و …طرفداران زیادی پیدا کرده است. زمان ثبت نام دانش آموزان پایه نهم به دهم بعد از پایان امتحانات خرداد ماه آغاز می شود. البته برخی از مدارس غیرانتفاعی، ثبت نام خود را از اسفند ماه آغاز می کنند که برای ورود به این مدارس باید در آزمون ورودی نمره لازم کسب شود.

آغاز ثبت‌نام دبیرستانی‌ها در مدارس از تیرماه

ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول در مدارس انرژی اتمی در سال تحصیلی 1403-1402

دبیرستان های انرژی اتمی وابسته به سازمان انرژی اتمی با هدف کسب مدارج علمی با پتانسیل های بالا تأسیس شده است. این مدارس از جمله مدارس غیرانتفاعی است که هر ساله دانش آموزان زیادی برای پذیرش در این مدارس، در آزمون مرتبط با آن شرکت می کنند. جهت ورود به این مدارس باید در آزمون ورودی دبیرستان های انرژی اتمی نمره لازم کسب شود.

زمان ثبت نام دانش آموزان پایه نهم و زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی

دانش آموزان متقاضی برای تحصیل در مدارس انرژی اتمی باید پس از تکمیل ثبت نام در سایت این مدارس در آزمون دبیرستان انرژی اتمی شرکت کنند. 

زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس انرژی اتمی برای پایه دهم 26 خرداد 1402 است. زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس انرژی اتمی برای پایه یازدهم و دوزادهم در  تاریخ 22 اردیبهشت 1402 است.

پرسش و پاسخ

ثبت نام مدارس برای پایه اول ابتدایی از اردیبهشت ماه آغاز و تا خرداد 1402 ادامه می یابد.

ثبت نام مدارس برای پایه ششم به هفتم از اوایل تیر ماه 1402 آغاز می شود.

ثبت نام مدارس برای پایه نهم به دهم پس از انجام فرایند هدایت تحصیلی و در دهه اول تیرماه آغاز می شود.

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی براساس زمان اعلام شده از سوی مدارس است. باید به اخبار مدرسه مورد نظر توجه کافی داشته و در بازه زمانی مشخص برای ثبت نام اقدام شود.

مدارس شاهد براساس زمان بندی اعلام شده از سوی خود مدارس اقدام به ثبت نام دانش آموزان می نمایند. برای این منظور باید به اخبار مدارس توجه داشته باشید.

سایر پایه ها باید از خردادماه 1402 برای ثبت نام در مدارس دولتی آغاز کنند.

زمان ثبت نام در مدارس غیردولتی بسته به مدرسه متفاوت است. پیش ثبت نام برخی از مدارس غیرانتفاعی از اسفند ماه آغاز شده است.

دبیرستان نیروی انتظامی مانند سایر مدارس دارای رشته های تجربی، ریاضی، انسانی و… است و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است. اسم این مدرسه ارتباطی با دروس نیروی انتظامی ندارد. دلیل نام‌گذاری این مدارس به دلیل نزدیکی به مناطق سازمانی نیروی انتظامی است.

آزمون تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم در تاریخ 1 تیر 1402 و برای پایه نهم به دهم در تاریخ 2 تیر 1402 برگزار می شود.

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی در 8 تیر ماه 1402 اعلام شده است.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x