جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

جشنواره دانش آموزی ابن سینا

جشنواره دانش آموزی ابن سینا
جشنواره دانش آموزی ابن سینا
فهرست مطالب

جشنواره دانش آموزی ابن سینا با هدف ارتقای سطح علمی برای کلیه رده های سنی دانش آموزان یک بستر مناسب برای رقابت و خلق ایده های نو ایجاد می کند. جشنواره دانش آموزی ابن سینا یکی از مسیرهای شناسایی استعدادها، پرورش و هدایت آن ها به سوی مدارج بالاتر است. در این نوشتار سعی بر این داریم تا در مورد جشنواره دانش آموزی ابن سینا اطلاعاتی جامع ارائه دهیم.

با گزینه دو همراه باشید.

جشنواره دانش آموزی ابن سینا

جشنواره ابن سینا چیست؟

جشنواره های مختلف علمی در هر سال در بخش های مختلف آموزش و پرورش کشور به منظور برانگیختن قوه تخیل، آموزش کار گروهی و حل مسائل به صورت تیمی و رقابت سالم در میان دانش آموزان برگزار می شود. جشنواره ابن سینا یکی از موفق ترین این جشنواره ها است که هر ساله دانش آموزان زیادی در آن شرکت می کنند. در این جشنواره طرح ها و اختراعات برتر گواهی ثبت اختراع و ایده دریافت می کنند که می تواند یک امتیاز مهم برای شرکت کنندگان باشد.

جشنواره بین‌المللی ابن سینا یا IAYSF، با حضور گروه‌های دانش‌آموزی از کشورهای مختلف و در بخش‌های متفاوتی برگزار می‌شود.

اهداف جشنواره دانش آموزی ابن سینا

در این بخش اهداف جشنواره دانش آموزی ابن سینا لیست شده است:

در جشنواره ابن سینا مدال گروهی، گواهینامه رسمی و معتبر بین المللی به تمامی شرکت کنندگان اعطا می شود. برگزیدگان جشنواره ابن سینا به مسابقات بین المللی در کشورهایی مانند کره جنوبی، سنگاپور، جشنواره اختراعات کراواس اعزام می شوند.

محورهای جشنواره دانش آموزی ابن سینا

به طور کلی جشنواره ابن سینا دارای چندین محور و زمینه است. در این بخش محورهای جشنواره دانش آموزی ابن سینا را لیست کرده ایم:

در ادامه به توضیح هر یک از محورهای جشنواره دانش آموزی ابن سینا می پردازیم.

1. سمینارهای علمی

محور سیمنار علمی شامل 10 رشته شیمی، فیزیک، زیست و علوم پزشکی، نانو تکنولوژی، علوم اعصاب، ریاضی و کامپیوتر، علوم انسانی، آفرینش ادبی، معماری و شهرسازی، فیزیک و نجوم و همچنین محیط زیست است. در این محور بعد از ثبت نام، 10 ساعت آموزش تئوری و عملی در راستای روش پژوهش، روش نگارش مقاله، ارائه و فن بیان و … در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. دانش آموزان می توانند به صورت انفرادی یا گروه های چند نفره شرکت کنند. محدودیتی در تعداد تیم وجود ندارد.

این محور ویژه تمامی مقاطع است که برای هر مقطع داوری به صورت مجزا برگزار می شود. برگزیدگان این محور به مسابقات بین المللی علوم و اختراعات کره جنوبی، مسابقات جهانی پژوهش های علمی اسپانیا و کالج علمی روسیه اعزام می شوند.

2. ماراتون برنامه نویسی

گروه های دو نفره متشکل از دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم می توانند در این محور شرکت کنند. زبان برنامه نویسی در این جشنوراه زبان پایتون است. شرکت کنندگان می توانند از 25 ساعت آموزش تئوری و عملی که در دسترس آن ها قرار می گیرد بهره مند شوند. در این 25 ساعت، آموزش های تخصصی لازم در خصوص طراحی الگورتیم، تفکر انتزاعی، کدنویسی و آموزش صفر تا 100 برنامه  نویسی و تمرینات تکمیلی ارائه می شود.

در این محور به برگزیدگان، گواهی بین المللی اعطا می شود و برگزیدگان به مسابقات جهانی رومانی اعزام می شوند.

جشنواره دانش آموزی ابن سینا

3. المپیاد علمی علوم پایه

شرکت کنندگان این محور باید در دروس اصلی و منابع المپیاد علوم پایه مانند دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی و .. وارد رقابت شوند. این محور دو مرحله ای بوده و نفرات برتر مرحله اول به مرحله نهایی راه پیدا می کنند. در مرحله دوم به شکل حضوری سه آزمون تستی، کتبی تشریحی، آزمون آزمایشگاهی و عملی برگزار می شود.  در این محور 25 ساعت فیلم آموزشی دروس پایه و نحوه انجام آزمایش های مختلف ارائه می شود.

برگزیدگان مراحل اول و نهایی به کالج علمی پژوهشی روسیه اعزام می شوند.

4. ماراتون محتوای دیجیتال

شرکت کنندگان این محور در موضوعاتی مانند کودکان و سرگرمی، سلامت دانش آموزی، خانواده و دانش آموز، معرفی مشاغل، سبک زندگی، کارآفرینی، خلاقیت، علم و فناوری و … به تهیه محتوای دیجیتال، ساخت اپلیکیشن، سناریو نویسی برای بازی های رایانه ای، طراحی وب سایت و … می پردازند. در این محور نیازی به عملی نمودن ایده نیست و صرفا داشتن یک ایده خلاقانه شما را به مراحل بالاتر هدایت می کند. در این محور 30 ساعت فیلم آموزشی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

برگزیدگان این محور به مسابقات بین المللی رومانی اعزام می شوند.

جشنواره دانش آموزی ابن سینا

5. دستاورد ها، دست سازه ها و اختراعات

در این محور دستاوردها و اختراعات دانش آموزان خلاق ارائه می شود. این محور برای تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسط اول و دوم برگزار می شود. دست‌سازه‌ها، دست‌اوردها و اختراعات دانش‌آموزان شرکت‌کننده در ۴ رشته علوم اعصاب، زیست و پزشکی، شیمی، علوم رایانه، ریاضی و انفورماتیک و فنی مهندسی برگزار می‌شود. برای کلیه شرکت کنندگان نزدیک 10 ساعت آموزش تئوری و عملی در راستای نگارش طرح، ارائه و فن بیان، مالکیت فکری و روش های ثبت اختراع و… ارائه می شود.

برگزیدگان نقره ای و طلایی این محور به مسابقات جهانی اختراعات سنگاپور و جشنواره اختراعات کرواسی اعزام خواهند شد.

6. کسب و کارهای دانش آموزی

شرکت کنندگان در این محور باید در مقاطع متوسط اول و دوم در حال تحصیل باشند. تیم باید حداکثر 5 عضو داشته باشد. کلیه آموزش های لازم برای ایجاد استارتاپ در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

7. فیلم کوتاه و انیمیشن

کلیه دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسط اول و دوم قادر به شرکت در این محور هستنند. در این محور، تیم ها باید دارای حداکثر 5 عضو باشند.

جشنواره دانش آموزی ابن سینا

ویژگی ها و امتیازات جشنواره دانش آموزی ابن سینا

از برگزیدگان شرگت کننده در پنجمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا ۱۴۰۲ ، به روش های مختلفی تقدیر به عمل می آید که موارد زیر می تواند برخی از آن ها باشد:

ثبت نام جشنواره ابن سینا

دانش آموزان جهت ثبت نام در جشنواره ابن سینا باید در سایت ebnesinafestival.com ثبت نام کرد و با پرداخت هزینه مربوطه، ثبت نام خود را نهایی کنند. سپس طبق برنامه زمان بندی اعلام شده وارد پروفایل خود در سایت شده و لیست اعضا و نام سرپرست تیم ثبت شود. همچنین با توجه به محوری که مدنظر تیم است، مستندات لازم بارگزاری شود. در ادامه مراحل ثبت نام جشنواره ابن سینا ارائه شده است:

بدین منظور باید مراحل زیر را دنبال کنید:

نکاتی در مورد ثبت نام در جشنواره ابن سینا

در ادامه نکاتی مهم در مورد ثبت نام در جشنواره ابن سینا ارائه شده است.

جشنواره دانش آموزی ابن سینا
جشنواره دانش آموزی ابن سینا

اعلام نتایج جشنواره ابن سینا

پس از برگزاری جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، اعلام نتایج جشنواره ابن سینا در زمان مقرر از طریق سایت این جشنواره به نشانی ebnesinafestival.com و همچنین سایت های خبری اطلاع رسانی خواهد شد.

پرسش و پاسخ

جشنواره ابن سینا با هدف آماده سازی دانش آموزان برای ابداع، اختراع و پژوهش در زمینه های مختلف برگزار می شود.

نتایج جشنواره ابن سینا در زمان تعیین شده از طریق سایت این جشنواره به نشانی ebnesinafestival.com قابل مشاهده خواهد بود.

ثبت طرح ها و اختراعات نفرات برتر و ارائه سند ثبت اختراع، چاپ مقالات دانش آموزان در ژورنال ها و مجلات معتبر، اهدای گواهینامه رسمی و معتبر بین المللی، اعزام نفرات برتر هر یک محورهای مختلف به مسابقات و جشنواره های معتبر بین المللی و اهدای جوایز نقدی به برگزیدگان تمام محورها

سمینارهای علمی، المپیاد علمی علوم پایه، ماراتون برنامه نویسی، دستاورد ها، دست سازه ها و اختراعات، کسب و کارهای دانش آموزی و فیلم کوتاه و انیمیشن.

دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم می‌توانند به صورت فردی یا در گروه‌های ۱ تا ۵ نفره، با پرداخت هزینه در این رویداد شرکت کنند.

برگزیدگان ابن سینا به مسابقات بین المللی اعزام می شوند

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x