جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1402

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1402
نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی
فهرست مطالب

نتایج آزمون مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی در چهارشنبه 11 مردادماه اعلام می شود. افراد برای مشاهده نتایج می‌توانند به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و کارنامه خود را مشاهده کنند. در این نوشتار نکات مهم در مورد نحوه اعتراض به جواب آزمون و همچنین نحوه ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی ارائه شده است.

با گزینه دو همراه باشید.

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

سایت اصلی برای مشاهده نتایج آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان 1402

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در سال گذشته در هر استان متفاوت و وابسته به شرایط همان منطقه اعلام می‌شد، اما با توجه به راه‌اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش‌وپرورش در سال جاری، نتایج به صورت هماهنگ و تنها از طریق سایت my.medu.ir اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی یکی از مدارس برتر در سطح کشور هستند که هر ساله دانش‌آموزان زیادی برای کسب نمره قبولی در آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم با همدیگر رقابت می‌کنند. مدارس نمونه دولتی به دلیل شهریه کم و امکانات آموزشی خوب فضای خوبی برای شکوفا کردن استعدادهای دانش‌آموزان فراهم کرده است.

دانش‌آموزان سال نهم که در آزمون ورودی نمونه نهم به دهم شرکت می‌کنند باید واجد شرایط ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی باشند. یکی از این شروط ورود به مدرسه نمونه دولتی، کسب نمره قبولی در آزمون است. از طرف دیگر با توجه به اینکه مدارس پس از اعلام نتایج، فرصت محدودی را در نظر می‌گیرند در نتیجه دانش‌آموزان پذیرفته شده باید با دردست‌داشتن مدارک، روند ثبت نهایی را انجام دهند.

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

نحوه مشاهده نتایج آزمون نمونه دولتی 1402

مراحل مشاهده نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 در زیر ذکر شده است:

  1. 1. ورود به سایت medu.ir
  2. 2. واردکردن کد ملی و شماره‌سریال شناسنامه
  3. 3. انتخاب نقش دانش‌آموز
  4. 4. ورود به پنل شخصی
  5. 5. گزینه آزمون نمونه دولتی

دانش‌آموزانی که در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شرکت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir نتایج آزمون خود را مشاهده کنند.

اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی

پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج دانش آموزان می توانند نتایج را مشاهده کنند. دانش‌آموزانی که در آزمون پذیرفته نشده اند می‌توانند تعداد پاسخ‌های درست و نادرست، تراز، نمره کسب شده در هر درس، تراز آخرین فرد قبول شده را مشاهده کنند. کارنامه عدم قبولی فقط برای مردود شدگان منتشر می شود. دانش آموزانی که در آزمون پذیرفته شده اند، تنها اسم مدارس قبولی را در پنل کاربری در سایت my.medu.irمشاهده می کنند و برای آن ها کارنامه ای صادر نمی شود.

مردود شدگان آزمون نمونه دولتی ممکن است نسبت به نمرات اعتراض داشته باشند. در صورت داشتن اعتراض به نتایج آزمون باید در زمان مقرر به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و درخواست تجدیدنظر به نتیجه آزمون را بدهند. زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی همزمان با اعلام نتایج آزمون آغاز می‌شود.

پس از ثبت اعتراض، اداره آموزش‌وپرورش درخواست تجدیدنظر را بررسی می‌کند و نتیجه بررسی مجدد را ظرف دو الی سه هفته از تاریخ پایان زمان اعتراض اعلام می‌کند. توجه داشته باشید که زمان اعلام نتایج آزمون، تعدادی از شرکت‌کنندگان به صورت ذخیره انتخاب می‌شوند که اگر ظرفیت مدارس پر نشود، می توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند و شروع به تحصیل نمایند.

موارد قابل‌قبول برای اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی

معمولاً نتایج آزمون نمونه دولتی مدتی پس از برگزاری آزمون منتشر شده و دانش‌آموزان به‌محض انتشار نتایج درصورتی‌که اشتباهاتی را در کارنامه خود مشاهده کنند، می‌توانند برای ثبت اعتراض اقدام نمایند. این خطاها عبارت‌اند از:

  • 1. تطابق نداشتن سؤالات صحیح، غلط و پاسخ داده نشده با توجه به پاسخ برگ داخل سایت
  • 2. عدم اعمال قانون مربوط به سهمیه پذیرش داوطلبان دوقلو
  • 3. عدم تطابق اولویت‌های ثبت شده در کارنامه با برگه ثبت نامی دانش‌آموز
  • 4. مشاهده هر گونه خطا در محاسبه نمره کل آزمون
  • 5. و موارد دیگر

 لازم به ذکر است که بعد از اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی معمولاً کارنامه جدیدی برای فرد صادر شده و درصورتی‌که اعتراض بجا باشد به آن رسیدگی خواهد شد.

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

نکات مهم در مورد ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی

نکات  مهم در مورد ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی در زیر ارائه شده است:

  1. 1. لازم به ذکر است که 10 درصد پذیرش مدارس نمونه دولتی متعلق به دانش‌آموزانی است که دارای سهمیه ایثارگران و شهدا هستند. دانش‌آموزان دارای سهمیه شاهد به‌شرط کسب 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی می‌توانند از سهمیه خود استفاده کنند.
  2. 2. پذیرفته‌شدگان در آزمون نمونه دولتی باید ظرف مدت 10 روز به مدرسه نمونه دولتی مدنظر مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند.
  3. 3. اگر جزء پذیرفته‌شدگان در آزمون نمونه دولتی هستید، باید در زمان مقرر و در فرصت‌های تعیین شده در مدرسه حضور یابید، در غیر این صورت، عدم حضور دانش‌آموز به منزله انصراف وی در نظر گرفته می‌شود و از تحصیل در مدرسه نمونه دولتی محروم خواهد شد.
  4. 4. دانش‌آموزانی که در یک مدرسه پذیرش آن‌ها انجام شده است، مجاز به ثبت‌نام در مدرسه دیگر نیستند.
  5. 5. هر دانش‌آموز فقط می‌تواند در یک رشته تحصیلی از شاخه نظری شرکت کند. درصورتی‌که دانش‌آموز متقاضی شرکت در آزمون ورودی هنرستان نمونه دولتی است، در برگه تقاضانامه ثبت‌نام فقط می‌تواند یک هنرستان را انتخاب کند.
  6. 6. پس از اعلام نتایج، اسامی برخی از داوطلبین به‌عنوان ذخیره اعلام می‌شود. درصورتی‌که ظرفیت مدارس نمونه دولتی تکمیل نشود، پر کردن ظرفیت‌های خالی با ثبت‌نام دانش‌آموزان ذخیره انجام می‌شود.
  7. 7. چنانچه یکی از دانش‌آموزان دوقلو یا چندقلو در نتایج نمونه دولتی پذیرفته شود، دیگری می‌تواند با کسب 80 درصد نمره قبولی در مدرسه نمونه دولتی موردنظر نام‌نویسی کند.
نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی

پرسش و پاسخ

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در 11 مرداد 1402 منتشر شده است.

داوطلبینی که در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کرده‌اند برای دسترسی به کارنامه خود می‌بایست به سامانه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی به آدرس my.medu.ir مراجعه نمایند.

 دانش‌آموزانی که در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نمره قبولی کسب کرده‌اند باید ظرف مدت ۱۰ روز به مدرسه مراجعه کنند.

بله برای این منظور می‌توانید در زمان مشخص شده برای اعتراض از طریق سایت my.medu.ir درخواست خود را ثبت کنید.

در صورت پر نشدن ظرفیت مدرسه ممکن است افرادی که در امتحان ورودی شرکت کرده و در لیست ذخیره قرار گرفته‌اند، موفق به دریافت پذیرش تحصیلی گردند که انتظار می‌رود اخبار آن از طریق سایت اعلام جواب به نشانی my.medu.ir منتشر گردد.

در صورت پر نشدن ظرفیت مدرسه ممکن است افرادی که در امتحان ورودی شرکت کرده و در لیست ذخیره قرار گرفته‌اند، موفق به دریافت پذیرش تحصیلی گردند که انتظار می‌رود اخبار آن از طریق سایت اعلام جواب به نشانی my.medu.ir منتشر گردد.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x