جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

چگونه زیست کنکور را 100 بزنیم؟

چگونه زیست کنکور را 100 بزنیم؟
چگونه زیست کنکور را 100 بزنیم؟
فهرست مطالب

100 زدن زیست در کنکور سراسری یک دستاورد قابل توجه است که بسیاری از دانش آموزان رشته تجربی  آرزوی رسیدن به آن را دارند. زیست درصدی با ضریب بالا است که کسب درصد بالا در این درس می‌تواند قبولی شما را در رشته‌های پرطرفدار تجربی تضمین کند. آیا می‌خواهید بدانید چگونه زیست کنکور را 100 بزنید؟ برای اطلاع از نکات مهم برای 100 زیست زیست در کنکور مقاله زیر را مطالعه کنید.

با گزینه دو همراه باشید.

تکنیک‌های 100 زدن زیست در کنکور

تکنیک‌های 100 زدن زیست در کنکور

در زیر تکنیک‌هایی برای 100 زدن زیست در کنکور را ارائه کرده‌ایم:

1. یک برنامه مطالعه موثر برای پیگیری زمان

ممکن است شنیده باشید، “اگر برای زمان ارزش قائل نباشید، زمان برای شما ارزشی قائل نخواهد شد. ” این ضرب المثل برای زندگی آکادمیک شما بهترین جاست! باید از زمان خود با حفظ یک جدول زمانی مراقبت کنید و یک مطالعه خوب و باکیفیت را شروع کنید. تمام فصول یا موضوعات مهمی را که باید به آنها بپردازید، همراه با زمان تعیین شده، یادداشت کنید.

این یکی از بهترین نکات برای دانش‌آموزان کنکوری است، زیرا:

  • 1. به شما کمک کرده تا با اهداف خود پایبند باشید.
  • 2. زمان کلی خود را پیگیری کنید.
  • 3. به شما امکان می‌دهد، برنامه درسی را به موقع پوشش دهید.
  • 4. کمتر به تعویق می‌افتید.
  • 5. به موضوعات پیچیده تسلط پیدا می‌کنید.
100 زدن زیست در کنکور

2. روی دروس هر فصل و تست‌های مرتبط با آن فصل تمرکز کنید.

برای مطالعه هوشمندانه برای کنکور تجربی 1403، باید:

  • 1. بهترین تست‌ها را انتخاب کنید تا به شما در افزایش یادگیری کمک کند.
  • 2. برای یک مطالعه دقیق و مبتنی بر مفهوم، به دانش‌آموزان توصیه می‌شود کتاب‌های درسی را با دقت مطالعه کنند. اگرچه می‌توانید به کتاب‌های کمک درسی نیز مراجعه کنید، زیرا کتاب‌های مکمل برای ایجاد درک قوی از مفاهیم توصیه می‌شود.
  • 3. هر زمان که فصل یا موضوع جدیدی را می‌خوانید، تمام مثال‌ها، نمودارها، فلوچارت‌ها و غیره را تمرین کنید.
  • 4. اطلاعات و میزان درک خود را در هر فصل با تست‌های مربتط با آن همان فصل مورد سنجش قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا سطح درک خود را افزایش داده و تمام ابهامات خود را برطرف کنید.
اگر متوجه شدید که در درس زیست پیشرفتی ندارید، مقاله چرا در زیست پیشرفت نمی کنم را مطالعه کنید تا نکات عالی را در این مورد بیاموزید.
تکنیک‌های 100 زدن زیست در کنکور

3. یادداشت‌های مهم را در کتاب درسی یا در دفترچه درج کنید.

اگر به دنبال این هستید که “چگونه زیست را در کنکور 100 بزنیم؟ ” باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • 1. به دنبال ایجاد عادت برای یادداشت‌برداری از اطلاعات و سوالات کلیدی باشید.
  • 2. وقتی نکات مهمی مانند فرمول‌ها، معادلات، تاریخ‌ها، حقایق یا نام افراد را در یک دفترچه یادداشت می‌کنید، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما برای بازبینی مطالب در طول دوره مرور شود.
  • 3. همچنین به شما کمک می‌کند تا مطالعات را برای مدت طولاتری در حافظه حفظ کنید.
  • 4. می‌توانید در حین یادداشت‌برداری به سؤالات و ابهامات خود توجه بیشتری داشته باشید.

یادداشت‌نویسی مغز شما را آموزش می‌دهد تا اطلاعات را به طور مؤثرتری نسبت به حفظ کردن درس‌ها پردازش کند. همچنین می‌توانید از فلش‌کارت‌ها استفاده کنید تا در نهایت یک دفتر مرور جیبی داشته باشید، تا به یادداشت‌های مهم در هر زمان که بخواهید، دسترسی داشته باشید.

4. درک مفاهیم به جای حفظ کردن

دانش‌آموزان ساعت‌ها صرف مطالعه دروس خود می‌کنند یا از ترفندهای مختلف برای حفظ کردن نکات مهم مانند فرمول‌های فیزیک و ریاضی استفاده می‌کنند، اما به زودی فراموش می‌کنند. دلیل این فراموشی، حفظ کردن دروس بدون مرور مفاهیم است. تا زمانی که ندانید یک فصل خاص درباره چیست یا اصل اطلاعات را درک نکرده باشید، نمی‌توانید مطالب را در دراز مدت به یادآورید.

اگر شما به درک مفاهیم نرسیده باشید، ممکن است برای پاسخ دادن یا حل یک سوال خاص در قالبی متفاوت دچار ابهام شوید. بنابراین، تمرکز بر درک مفاهیم حیاتی است و یکی از بهترین نکات برای کسب درصد 100 در کنکور در همه دروس است.  با درک کردن مفاهیم می‌توانید پاسخ‌های مرتبط را بدون در نظر گرفتن سطح دشواری آنها، در سؤال به کار گیرید.

نحوه مطالعه زیست شناسی در سه قسمت ارائه شده است، با مطالعه این مقالات می توانید به درک کاملی از نحوه مطالعه زیست کنکور و امتحان نهایی کسب کنید.

100 زدن زیست در کنکور

5. خودآزمایی از نمونه سوالات کنکورهای گذشته

  • 1. سعی کنید تا حد امکان تست‌های کنکور سال‌های گذشته را حل کنید، زیرا این یکی از بهترین راه‌ها برای ارزیابی میزان یادگیری شما است.
  • 2. با حل کردن تست می‌توانید از نقاط قوت و ضعف خود ایده بگیرید و به دنبال تمرین بیشتری برای غلبه بر نقاط ضعف خود باشید.
  • 3. حل کردن تست‌های کنکور نه تنها سبب یادگیری بهتر می‌شود، بلکه سرعت و دقت را در زمان کنکور به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
  • 4. با تست زنی شما می‌توانید یک کنترل قوی روی مفاهیم داشته باشید که این امر در نهایت اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

مطالعه و حل کردن تست‌های کنکور گذشته یکی از بهترین نکات برای گرفتن درصد 100 در زیست و  در همه دروس است.  حل کردن تست‌های کنکور گذشته مزایای بیشتری دارد زیرا به شما ایده‌ای از الگوی امتحان و نوع و سطح دشواری سؤالات می‌دهد.

 برای کسب درصد 100 در زیست، نمی‌توانید اهمیت تمرین تست‌های آزمایشی و تست‌های کنکور سال‌های گذشته را انکار کنید. با مطالعه این نمونه سوالات شما می‌توانید بر موضوعات بیشتر تسلط داشته باشید تا حداکثر درصد را در کنکور تجربی کسب کنید.

چگونه در کنکور زیست را 100 بزنیم؟

چگونه زیست کنکور را 100 بزنیم؟

گرفتن نمره 100٪ در زیست کنکور شاید سخت و غیرممکن به نظر برسد، اما با رعایت نکات ذکر شده در بالا می‌توانید راحت‌تر به سمت اهداف خود پیش بروید. برای کسب درصد 100 در زیست کنکور:

  • 1. به خود باور داشته باشید.
  • 2. با مطالعات روزانه به جدول زمانی پایبند باشید.
  • 3. برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب مطمئناً می‌تواند راه شما را برای هدفتان که کسب درصد 100 زیست در کنکور است، هموار کند.

آمادگی برای کنکور 1403: اصل ضروری برای موفقیت!

دسترسی به منابع مهم مطالعه و همچنین آزمون‌های آزمایشی برای آماده‌سازی موثر کنکور برای دانش آموزان کنکوری ضروری است. برای ساده کردن روند مطالعه شما برای کسب درصد 100 زیست در کنکور ما یک بانک سوال جامع گردآوری کرده‌ایم. این سوالات به صورت تالیفی بوده و کنکور‌های سال گذشته را نیز شامل می‌شود، در واقع شما با تهیه بانک سوال گزینه دو هر ان چیزی که برای کسب درصد 100 زیست در کنکور لازم دارید را، فراهم کرده‌ایم. روی لینک زیر کلیک کنید تا مسیر درسی شما برای 100 زدن زیست کنکور باز شود و با اطمینان کنکور تجربی 1403خود را پشت سر بگذارید!

بانک سوال گزینه دو 

پرسش و پاسخ

  • یادگیری را به یک برنامه روزمره تبدیل کنید.
  • مطالعه کنید تا بفهمید، نه فقط برای حفظ کردن کلمات.
  • مفاهیم یادگرفته از قبل را با دیگر مفاهیم جدید که می‌آموزید، ادغام کنید.
  • از روش‌های مطالعه فعال استفاده کنید
  • شما باید خود را مرتباً آزمایش کنید تا میزان درک خود شما از مطالب مشخص شود.

برای کمک به به خاطر سپردن و درک مفاهیم پیچیده زیستی، از دستگاه‌های یادگاری، فلش کارت‌ها و نقشه‌های ذهنی استفاده کنید.

  1. شما باید تمام سطرهای کتاب را بخوانید.
  2. معنی، اهمیت و مفهوم موضوعات مطرح شده را در کتاب درک کنید.
  3. برنامه مطالعه اختصاصی و مدیریت زمان موثر
نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x