جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

یافتن معنی کلمات جدید در جمله

یافتن معنی کلمات جدید در جمله
یافتن معنی کلمات جدید زبان انگلیسی
فهرست مطالب

در این فیلم آموزشی، با نکاتی در مورد معانی در درس زبان انگلیسی آشنا می شوید. این نکات به داوطلب در فهم و پیدا کردن معانی لغات کمک می کند.

پخش ویدئو

یافتن معنی لغات در زبان انگلیسی

به کار بردن افعال “to be” بعد از کلمه، نشان دهنده این موضوع است که واژه مورد نظر، با ادامه جمله بعد از فعل کمکی توضیح داده می شود.

A calligrapher is one whose handwriting is nice.

خوشنویس کسی است که خطش زیبا باشد.

همچنین بعد از  “ie” توضیحات واژه مورد نظر آورده می شود و داوطلب با توجه به توضیحات می تواند معنی واژه را حدس بزند. “ie” به معنی “یعنی” می باشد. یکی از موارد دیگر برای فهم لغات، پرانتز می باشد. برخی اوقات توضیح کلمات برای فهم بیشتر، داخل پرانتز نوشته می شوند و داوطلب از این طریق می تواند معنی را حدس بزند.وقتی در متن زبان انگلیسی از خط تیره (-) استفاده می شود، یعنی در متن مورد نظر لغت بعد از خط تیره معنی می شود. در مثالی که در ادامه آورده شده است، بعد از i.e گفته شده “او بسیار صحبت می کند”، بنابراین حتی اگر معنی لغت “talkative” را ندانیم، می توانیم حس بزنیم به مفهوم “حراف، وراج” می باشد.

Ali is talkative, i,e. he talks too much.

علی حراف است، یعنی بسیار صحبت می کند.

در زبان انگلیسی، می توان با استفاده ازعلائم خاصی معنی کلماتی را که نمی دانیم، متوجه بشویم.

شباهت کلمات انگلیسی و فارسی

گاهی واژه های زبان انگلیسی به زبان فارسی نزدیک یا مشابه با آن می باشد و نیازی به مراجعه به فرهنگ لغات نمی باشد. به عنوان نمونه  واژه “immune”  به معنی “ایمن” می باشد که به زبان فارسی بسیار نزدیک می باشد. از این قبیل واژه ها در زبان انگلیسی به تعداد زیادی وجود دارد. به عنوان مثال های دیگری به “idea”  به معنی “ایده”، “museum” به معنی “موزه” می توان اشاره کرد که معانی این لغات نیز به زبان فارسی بسیار نزدیک می باشد. از این تکنیک می توان برای فهم معانی لغات بدون مراجعه به فرهنگ لغات استفاده نمود.

It was Ali’s idea to have the meeting in this museum.

برگزاری جلسه در موزه، ایده علی بود.

بسیاری از واژه ها در زبان انگلیسی به زبان مادری ما نزدیکی زیادی دارند.

به منظور یادگیری نکات و نمونه سوالات بیشتری از مبحث علائم و ضمایر، بیان مجدد در زبان انگلیسی، می توانید ویدئو آموزشی را مشاهده کنید.

سوالات متداول

داوطلب می تواند از تکینک علائم و ضمائر استفاده کند. لغتی که بعد از خط تیره(-) در جمله آمده، توضیح داده شده است.

با استفاده از نکته تخیل در زبان مادری می توان معنی این لغت را پیدا نمود. واژه “idea” به معنی ایده می باشد که به زبان مادری ایرانیان یعنی فارسی بسیار نزدیک می باشد.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x