جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

امتحان نهایی حسابان 2 پایه دوازدهم ریاضی فیزیک خرداد 1398 با پاسخ تشریحی

امتحان نهایی حسابان 2 پایه دوازدهم ریاضی فیزیک خرداد 1398 با پاسخ تشریحی
امتحان نهایی حسابان 2 پایه دوازدهم ریاضی فیزیک خرداد 1398 با پاسخ تشریحی
فهرست مطالب

امتحان نهایی حسابان 2 ویژه رشته ریاضی فیزیک صرفا به صورت کتبی و از کل کتاب در قالب 20 نمره می باشد. کتاب حسابان 2 رشته ریاضی در 5 فصل به مباحثی مانند تابع، مثلثات، حد، مشتق و کاربردهای آن می پردازد. این درس برای دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک تدریس می شود. کتاب حسابان 2 پایه دوازدهم مکمل دو کتاب حسابان 1 یازدهم و ریاضی 1 دهم می باشد. همانند پایه های قبلی، ساختار کتاب براساس سه محور اساسی فعالیت، کار در کلاس و تمرین قرار گرفته است. امتحان نهایی حسابان 2 یکی از امتحانات اصلی رشته ریاضی است. در ادامه شما می توانید فایل پی دی اف سوالات امتحان نهایی حسابان 2 ویژه رشته ریاضی فیزیک خرداد 1398 را با پاسخنامه آن مشاهده و دانلود کنید:

سوالات امتحان نهایی حسابان 2 خرداد 1398

1- درست یا نادرست بودن عبارات زیر را تعیین کنید. (0.25 نمره)

اگر k>1 باشد، نمودار y=f(kx) از انبساط افقی نمودار y=f(x) در راستای محور x ها به دست می آید.

پاسخ : نادرست (0.25)

2- جاهای خالی را با عدد یا عبارت مناسب پر کنید. (0.25 نمره)

نقطه ای از دامنه تابع که مشتق در آن وجود ندارد و یا وجود دارد و برابر صفر است، نقطه ………….. نام دارد.

پاسخ : بحرانی (0.25)

 

 

شما می توانید فایل pdf سوالات، را از لینک زیر دانلود کنید…

بخش بندی کتاب حسابان 2

کتاب حسابان 2 رشته ریاضی 5 فصل دارد. فصل 1 “تابع” نام دارد که خود شامل دو درس در همین باره می باشد. فصل 2 “مثلثات” است که به 2 درس تقسیم شده است و به بررسی تناوب و معادلات مثلثاتی می پردازد. در فصل 3 که “حدهای نامتناهی و حدهای بی نهایت” نامیده شده است، دانش آموزان در غالب دو درس با مفاهیم مربوط به آن آشنا می شوند. فصل 4 “مشتق” می باشد و در سه درس دانشجو را با مشتق و مفاهیم آن آشنا می کند. در فصل پنج در قالب سه درس دانشجو برخی از “کاربردهای مشتق” را یاد می گیرد.

بارم بندی امتحان نهایی حسابان

در امتحان نهایی حسابان نوبت خرداد به بخش نخست کتاب که شامل فصل یک، فصل دو و فصل 3 می باشد _ و در آزمون نیم سال اول مورد ارزیابی قرار گرفته است_ 7 نمره اختصاص می یابد. بخش دوم کتاب هم که شامل فصل 4 و فصل 5 می باشد، 13 نمره خواهد داشت. در امتحان خرداد به صورت مجزا از فصل یک 2.5 نمره، از فصل دو 2 نمره، از فصل سه 2.5 نمره، از فصل چهار 7 نمره، از فصل پنج 6 نمره سوال مطرح می شود. در امتحان نهایی نوبت شهریور و دی از فصل یک 3.5 نمره، از فصل دو 3 نمره، از فصل سه 3 نمره سوال، از فصل چهار 6 نمره و از فصل پنج 4.5 نمره مطرح می شود.

برای موفقیت در امتحان نهایی حسابان حتما با سوال های امتحانی سال گذشته خود را مورد سنجش قرار دهید و نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کنید.

نکاتی درباره امتحان نهایی حسابان 2

بسیاری از مفاهیم حسابان با استفاده از نمودار آمورش داده می شود. در امتحان نهایی نیز در طراحی یک یا چند سوال از نمودار استفاده می شود.

کتاب حسابان 2 فاقد حذفیات است و در امتحان نهایی تمامی مباحث کتاب ممکن است مورد پرسش قرار بگیرد.

برای موفقیت در امتحان نهایی حسابان صرفا به حفظ کردن فرمول ها بسنده نکنید، سعی کنید با تمرین زیاد بر مباحث مسلط باشید و درس را به صورت مفهومی در ذهن بسپارید.

زمان امتحان نهایی حسابان حدود 120 دقیقه و تعداد سوالات آن 15 تا 20 عدد می باشد.

سعی کنید قبل از امتحان نهایی استراحت کافی داشته باشید. برای موفقیت در امتحان نهایی حسابان علاوه بر تسلط بر مفاهیم باید تمرکز و دقت بالایی نیز داشته باشید.

سوالات متداول

در امتحان نهایی حسابان نوبت خرداد از فصل یک 2.5 نمره، از فصل دو 2 نمره، از فصل سه 2.5 نمره، از فصل چهار 7 نمره، از فصل پنج 6 نمره سوال مطرح می شود. در امتحان نهایی نوبت شهریور و دی از فصل یک 3.5 نمره، از فصل دو 3 نمره، از فصل سه 3 نمره سوال، از فصل چهار 6 نمره و از فصل پنج 4.5 نمره مطرح می شود.

برای موفقیت در امتحان حسابان بهتر است دانش آموزان نخست کتاب و مباحث درسی را مطالعه کنند و سپس با نمونه سوالات امتحان نهایی خود را مورد سنجش و ارزشیابی قرار داده و نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف نمایند.

مدت زمان امتحان نهایی حسابان 120 دقیقه و تعداد تقریبی سوالات 15 تا 20 می باشد.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x