بارمبندی امتحانات دهم شاخه فنیحرفهای و کارودانش برای برنامهریزی جهت موفقیت و کسب نمرات خوب بسیار حائز اهمیت است. دانشآموزان رشتههای فنی حرفهای و کاردانش پایه دهم تحصیلی میتوانند در این مقاله میزان نمره اختصاص یافته به هر درس و هر مبحث را برای نوبت اول و دوم سال تحصیلی 1403-1402 مشاهده کنند.
با گزینه دو همراه باشید.
بارمبندی فارسی و نگارش دهم 1402 – شاخه کارودانش و فنی حرفهای
- 1. فارسی 10 نمره شامل هشت درس 1-3-5-7-9-11-13-15
- 2. نگارش 10 نمره شامل هشت درس 2-4-6-8-10-12-14-16
بارمبندی فارسی دهم 1402 – فنی حرفه ای و کارودانش | |
---|---|
موضوع | نمره |
معنی واژه | 1 |
املای واژه | 1 |
دستور | 1.5 |
آرایههای ادبی | 1.5 |
تاریخادبیات | 0.5 |
حفظ شعر | 0.5 |
درک مطلب | 2 |
معنی و مفهوم نثر | 1 |
جمع | 10 |
بارمبندی نگارش دهم 1402 - فنی حرفه ای و کارودانش | ||
---|---|---|
موضوع | سنجههای ارزشیابی | نمره |
بازشناسی | توانایی بازشناسی آموزههای درسی | 1 |
تولید متن | 1-خوش آغازی (جذابیت و گیرایی، نشان دادن نمایی کلی از محتوای نوشته) | 1 |
2-پرورش موضوع با شیوه بیان نوشته (بیان ساده و صمیمی، بیان احساس متناسب با موضوع، سیر منطقی نوشته، فکر و نگاه نو) | 3 | |
3-خوش فرجامی (جمع بندی مطالب، تاثیرگذاری و تفکر برانگیز بودن) | 1 | |
4-املای واژگان (نداشتن غلط املایی) و رعایت نشانههای نگارشی | 1 | |
سازههای نوشتاری | مثل نویسی، حکایت نگاری، شعر گردانی (درک و دریافت هستهمعنایی مثل، حکایت و شعر و پروراندن موضوع) | 2 |
رعایت املا و نشانههای نگارشی | 1 | |
جمع نمره | 10 |
بارمبندی عربی دهم 1402 – (نوبت اول) فنی حرفهای و کارودانش
بارمبندی عربی دهم فنی حرفهای و کارودانش 1402 برای نوبت اول در جدول زیر مشاهده میکنید.
بارمبندی عربی دهم 1402 – (نوبت اول) فنی حرفهای و کارودانش | |||
---|---|---|---|
مهارتهای زبانی | موضوع | نمره | |
الف) مهارت واژهشناسی | نوشتن معنای پنج کلمه از عربی به فارسی در جمله | 1 | 2 |
مترادف و متضاد (همانند تمرینات کتاب) | 0.5 | ||
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه | 0.25 | ||
نوشتن مفرد یا جمع اسم (در حد اسمهای موجود در کتاب دهم) | 0.25 | ||
ب) مهارت ترجمه به فارسی | ترجمه جملههای عربی به فارسی | 6.5 | 8 |
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی (دو جمله) | 0.5 | ||
تکمیل ترجمه ناقص | 1 | ||
ج) مهارت کاربرد قواعد | ترجمه انواع فعل ماضی، مضارع، ماضی منفی، امر، نهی و مستقبل در جمله با توجه به قرائن | 2 | 6 |
تشخیص فعل ماضی، مضارع، امر، نهی مناسب برای جالی خالی در جمله با توجه به قرائن | 1 | ||
تشخیص نوع فعل در جمله با توجه به قرائن | 0.5 | ||
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر نوع میان چند کلمه | 0.5 | ||
کاربرد عددهای اصلی و ترتیبی | 2 | ||
د) مهارت درک و فهم | سؤال جور کردنی از مفهوم واژگان (وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم) (چهار مورد) - یا ارائه پنج کلمه که یکی اضافه است و چهار جمله دارای جای خالی که باید جای خالی با کلمه مناسب کامل شود. - یا پر کردن جاهای خالی با گزینههای مناسب (سؤال دوگزینهای) | 2 | 3 |
درک مطلب (ارائه متن و طراحی چهار سؤال با چهار کلمه پرسشی خوانده شده) یا (ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها براساس مفهوم هر جمله یا براساس متن ارائه شده در برگه امتحانی) | 1 | ||
ه) مهارت مکالمه | پاسخ کوتاه به جملههای پرسشی | 0.5 | 1 |
طرح سؤال از الحوارت (مانند جملهسازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکه از عبارتهای کتاب) - پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده، دوگزینهای و... | 0.5 |
بارمبندی عربی دهم 1402 – (نوبت دوم، شهریور و دی ماه) فنی حرفهای و کارودانش
بارمبندی عربی دهم فنی حرفهای و کارودانش 1402 برای نوبت دوم، شهریور و دیماه در جدول زیر مشاهده میکنید.
بارمبندی عربی دهم 1402 – (نوبت دوم) فنی حرفهای و کارودانش | |||
---|---|---|---|
مهارتهای زبانی | موضوع | نمره | |
الف) مهارت واژهشناسی | نوشتن معنای پنج کلمه از عربی به فارسی در جمله | 1 | 2 |
مترادف و متضاد (همانند تمرینات کتاب) | 0.5 | ||
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه – یک مورد | 0.25 | ||
نوشتن مفرد یا جمع اسم از اسمهای کتاب دهم | 0.25 | ||
ب) مهارت ترجمه به فارسی | ترجمه جملههای عربی به فارسی | 6.5 | 8 |
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی (دو جمله) | 0.5 | ||
تکمیل ترجمه ناقص | 1 | ||
ج) مهارت کاربرد قواعد | ترجمه انواع فعل ماضی، مضارع، ماضی منفی، امر، نهی و مستقبل در جمله با توجه به قرائن | 1 | 6 |
تشخیص فعل ماضی، مضارع، امر، نهی مناسب برای جالی خالی در جمله با توجه به قرائن | 1 | ||
تشخیص نوع فعل در جمله با توجه به قرائن | 0.5 | ||
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر نوع میان چند کلمه | 0.5 | ||
کاربرد عددهای اصلی و ترتیبی | 1 | ||
شناخت فعلهای ماضی و مضارعی که ماضی سومشخص مفرد آنها علاوه بر سه حرف اصلی یا حروف زائدی دارند به همراه مصدرشان | 2 | ||
د) مهارت درک و فهم | سؤال جور کردنی از مفهوم واژگان (وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم) (چهار مورد) - یا ارائه پنج کلمه که یکی اضافه است و چهار جمله دارای جای خالی که باید جای خالی با کلمه مناسب کامل شود. - یا پر کردن جاهای خالی با گزینههای مناسب (سؤال دوگزینهای) | 2 | 3 |
درک مطلب (ارائه متن و طراحی چهار سؤال با چهار کلمه پرسشی خوانده شده) یا (ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها براساس مفهوم هر جمله یا براساس متن ارائه شده در برگه امتحانی) | 1 | ||
ه) مهارت مکالمه | پاسخ کوتاه به جملههای پرسشی | 0.5 | 1 |
طرح سؤال از الحوارت (مانند جملهسازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکه از عبارتهای کتاب) - پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده، دوگزینهای و... | 0.5 |
بارمبندی امتحان شفاهی عربی دهم – رشته فنی حرفهای و کارودانش– میانترم اول و دوم
بارمبندی امتحان شفاهی عربی دهم – رشته فنی حرفهای و کارودانش – میانترم اول و دوم در جدول زیر ارائه شده است.
بارمبندی امتحان شفاهی عربی دهم – رشته فنی حرفهای و کارودانش– میانترم اول و دوم | ||
---|---|---|
موضوع | نمره | |
مهارتهای خواندن، شنیدن و سخنگفتن | روانخوانی (بدون درنگ و خطا و با تلفظ نسبتاً درست مخارج حروف) یا– اجرای نمایشی متن برخی درسها | 4 |
مکالمه ساده در حد کتابدرسی به صورت پاسخ کوتاه به جملههای پرسشی – یا حفظ مشابه مکالمات کتابدرسی و اجرای آن در گروه دو یا چندنفره – یا اجرای گروهی مکالماتی متفاوت با مکالمات کتابدرسی در کلاس | 1 | |
جمع نمرهها | 5 |
بارمبندی دین و زندگی دهم فنی حرفهای و کاردانش (غیر امتحان نهایی)
بارمبندی دین و زندگی دهم فنی حرفهای و کاردانش (غیر امتحان نهایی) در جدول زیر ارائه شده است:
بارمبندی امتحان کتبی دین و زندگی – فنی حرفه ای و کارودانش | ||
---|---|---|
درس | پایانی نوبت اول | پایانی نوبت دوم، شهریور و دیماه |
اول و دوم | 5 | 5 |
6 | ||
پنجم و ششم | 5 | |
هفتم و هشتم | - | 3 |
نهم و دهم | 5 | |
یازدهم و دوازدهم | 3 | |
قرائت | 4 | 4 |
جمع | 20 | 20 |
بارمبندی تعلیمات دینی اقلیتهای دینی دهم (تمامی رشتهها) 1402
الف) کلیمی، زرتشتی و آشوری
ارزشیابی مستمر و پایانی هر کدام 20 نمره به صورت زیر میباشد. (نوبت اول، دوم و شهریور و دیماه:)
- 1. کتاب مشترک تعلیمات ادیان و اخلاق (10 نمره)
- 2. کتاب اختصاصی هر یک از ادیان توحیدی مذکور (10 نمره
- ب) ارمنی
به علت نداشتن کتاب اختصاصی، تمام 20 نمره ارزشیابی مستمر و 20نمره ارزشیابی پایانی به کتاب مشترک تعلیمات ادیان و اخلاق اختصاص دارد.
بارمبندی جغرافیای ایران دهم 1402 – رشتههای نظری، فنی حرفهای و کارودانش
بارمبندی جغرافیای ایران دهم 1402 – رشتههای نظری، فنی حرفهای و کارودانش در جدول زیر ارائه شده است:
بارمبندی جغرافیای ایران و استانشناسی دهم 1402 – رشتههای نظری، فنی حرفهای و کارودانش | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
درس | نوبت اول | نمره | نوبت اول استانشناسی | نمره | پایانی نوبت دوم (خرداد، شهریور و دیماه) | نمره |
1 | 2 | 15 | 50 درصد کتاب استان شناسی | 5 | 0.5 | 7 نمره |
2 | 2 | 0.5 | ||||
3 | 3 | 1 | ||||
4 | 4 | 2.5 | ||||
5 | 4 | 2.5 | ||||
6 | - | - | - | - | 4 | 13 نمره |
7 | - | - | - | - | 2.5 | |
8 | - | - | - | - | 1 | |
9 | - | - | - | 2.5 | ||
10 | - | - | - | -- | 3 |
بارمبندی درس تفکر و سواد رسانهای دهم و یازدهم 1402 – تمامی رشتهها در زیر ارائه شده است.
بارمبندی درس تفکر و سواد رسانهای دهم و یازدهم 1402 – تمامی رشتهها در زیر ارائه شده است.
بارمبندی درس تفکر و سواد رسانهای دهم و یازدهم 1402 – تمامی رشتهها | ||||
---|---|---|---|---|
دروس و بارم | فصل | درس | نوبت اول | نوبت دوم |
محتوای رسانهای را تحلیل و پیامهای آشکار و پنهان تولیدات رسانهای را درک میکند. | 1 تا 5 | 1 تا 18 | 5 | 4 |
بازنمایی و کلیشه را در محتواهای رسانهای تشخیص میدهد. | 2 و 5 | 4-5-16 | 4 | 2 |
فنون اقناع را در محتواهای رسانهای تشخیص میدهد. | 2 | 6-7-8 | 5 | 2 |
کارکرد قالبهای رسانهای را میشناسد. | 3 | 9 | 2 | 2 |
توانایی تحلیل و ارزیابی اهداف تولیدات رسانهای را دارد. | 3 | 10-11 | 4 | |
ویژگیها و نشانگرهای مخاطب/ کاربر فعال و منفعل را میشناسد. | 4 | 13 | - | 1 |
از حقوق خود در برابر رسانه آگاه است. | 4 | 14 | - | 1 |
مؤلفههای سبک زندگی در تولیدات رسانهای را تشخیص داده آنها را با هنجارهای جامعه مقایسه میکند. | 5 | 15-16-17 | - | 3 |
اخبار جعلی را تشخیص میدهد. | 5 | 18 | - | 2 |
مصرف محتوای رسانهای خود را بهینهسازی و مدیریت میکند. | 6 | 20-21 | - | 2 |
بیاخلاقیهای رسانهای را در تولیدات و جریانهای رسانهای تشخیص میدهد. | 6 | 22 | - | 1 |
جمع نمرات | 20 | 20 |
بارمبندی تربیتبدنی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم 1402 – کلیه رشتهها
بارمبندی تربیتبدنی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم 1402 – کلیه رشتهها در جدول زیر ارائه شده است.
بارمبندی تربیتبدنی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم 1402 – کلیه رشتهها | ||||
---|---|---|---|---|
محتوای آموزشی | ملاکهای ارزیابی | روش سنجش و ارزیابی (ارزیاب) | ابزار جمعآوری دادهها | بارمبندی نمره |
رفتارهای فردی و اجتماعی (2 نمره) | رفتارهای فردی و اجتماعی (پوشش ورزشی، حضور بهموقع، اجرای تکالیف و مسئولیتپذیری، کنترل هیجانات و احترام به دیگران، رعایت بهداشت فردی و عمومی و)... | ارزیابی همسالان - خودارزیابی - ارزیابی معلم | چکلیست مشاهده رفتار - دفتر گزارشها سرگروه - چکلیست ارزیابی از خود یا دیگران | 2 |
مهارتهای ورزشی (8 نمره) | سطح مهارتهای ورزشی (مهارتهای مدنظر هر نیمسال) | ارزیابی همسالان - ارزیابی معلم | چکلیست ثبت رکورد - چکلیست مشاهده رفتار | 4 |
امتیازات کسب شده در انجام بازیها و رقابتهای کلاسی | ارزیابی همسالان - ارزیابی معلم | چکلیست ثبت امتیازات | 4 | |
بهکارگیری قوانین و مقررات و استراتژیها دربازیهای ورزشی | ارزیابی همسالان - ارزیابی معلم | چکلیست مشاهده رفتار | 4 | |
مشارکت فعال در تمرینات و بازیهای ورزشی | ارزیابی همسالان - ارزیابی معلم | چکلیست مشاهده رفتار | 2 | |
آمادگی جسمانی (8 نمره) | شناخت مفاهیم و اصول آمادگی جسمانی | ارزیابی معلم | چکلیست ارزیابی پروژه آزمونهای کتبی آنلاین | 2 |
انجام تمرینات و تکالیف حرکتی آمادگی جسمانی در خانه و مدرسه | ارزیابی معلم - ارزیابی والدین - ارزیابی همسالان | کارنمای ثبت تکالیف حرکتی در منزل - پوشه کار - چکلیست مشاهده رفتار | 2 | |
سطح آمادگی جسمانی (فاکتورهای مدنظر در هر نیمسال) | ارزیابی معلم - ارزیابی همسالان - ارزیابی والدین | چکلیست مشاهده رفتار - آزمونهای آمادگی جسمانی | 4 | |
موضوعات دانشی 2 نمره | شناخت موضوعات مربوط به زندگی فعال | ارزیابی معلم | چکلیست ارزیابی پروژه - گزارش تکالیف منزل - آزمونهای کتبی آنلاین | 2 |
پرسش و پاسخ
بارمبندی امتحانات دهم فنی حرفهای و کارودانش از سایت آموزشوپرورش قابلدانلود است. در گزینه دو بارمبندی درسهای مختلف ارائه شده است.
بارمبندی امتحانات دهم از سایت آموزشوپرورش ارائه شده است.