جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

شرط معدل در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تأثیر معدل در کنکور فرهنگیان 1403

شرط معدل در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تأثیر معدل در کنکور فرهنگیان 1403
حداقل معدل برای دانشگاه قرهنگیان
فهرست مطالب

حداقل شرط معدل دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم کنکور 1403 در حال حاضر اعلام نشده است، اما بر اساس اطلاعیه منتشر شده، یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان حداقل شرط معدل 14 است. برای ورود به دانشگاه فرهنگیان حداقل شرط معدل تعیین شده است، از طرف دیگر تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور نیز روی نتیجه نهایی آزمون سراسری تأثیر می‌گذارد. در این نوشتار به توضیح کامل در مورد این دو موضوع پرداخته ایم.

 

با گزینه دو همراه باشید.

حداقل معدل برای دانشگاه قرهنگیان

تأثیر معدل در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش، تأثیر معدل در نتیجه نهایی کنکور به صورت 50 درصد قطعی است. میزان تأثیر سوابق تحصیلی برای کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برای سال 1403 اعلام نشده است، اما بر اساس آخرین اطلاعیه‌های منتشر شده، به‌احتمال زیاد میزان تأثیر معدل در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان به صورت 50 درصد قطعی است. 

جزئیات آزمون اختصاصی تربیت‌معلم در شورای عالی انقلاب‌فرهنگی هنوز به تصویب نرسیده است، اما وزارت آموزش‌وپرورش پیشنهاد اعمال سهم قطعی و 50 درصدی سابقه تحصیلی را برای این آزمون ارائه داده است.

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان کنکور 1403

شرط معدل برای دانشگاه فرهنگیان از شرایط مهم داوطلبین است. داوطلبینی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند باید دارای حداقل شروط معدل و همچنین شرط سنی باشند. هر ساله داوطلبین با این سؤال مواجه می‌شوند که برای ثبت‌نام و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید چه معدلی داشته باشند و اینکه کدام معدل برای ثبت‌نام در نظر گرفته می‌شود. شرط معدل دانشگاه فرهنگیان کنکور 1403 در هر حال اعلام نشده است، اما در سال 1402 حداقل معلدل کل دیپلم باید 14 باشد. افرادی که دارای معدل پایین هستند، می‌توانند با قانون طرح ترمیم معدل اقدام به افزایش نمرات درسی نمایند تا معدل خود را بهبود بخشند.

اگر دانش‌آموزی معدل کمتر از شرط معدل اعلام شده توسط دانشگاه فرهنگیان را داشته باشد، اجازه ثبت‌نام در این دانشگاه را ندارد.

برای دانشگاه فرهنگیان معدل کل مهم است یا معدل کتبی؟

برای دانشگاه فرهنگیان معدل کل مهم است.  حداقل معدل کل برای داوطلبین در دوره متوسطه دوم؛ یعنی معدل سه پایه اول، دوم و سوم باید 14 باشد. داوطلبین توجه کنید که معدل کتبی ارتباطی به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ندارد.

دانشگاه فرهنگیان شرط معدل کنکور 1402 را حداقل 14 تعیین کرد. حداقل معدل کل داوطلبین در سه پایه اول، دوم و سوم باید 14 باشد.

ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان

طرح ترمیم معدل برای داوطلبینی که دارای نمرات کمی هستند، یک فرصت بسیار عالی برای جبران نمرات پایین آن‌ها است. در طرح ترمیم معدل داوطلب تنها یک بار مجاز است که برای هر درس ثبت‌نام کند. آزمون ترمیم معدل در خردادماه برگزار خواهد شد.

پرسش و پاسخ

معدل کل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان مهم است. بر اساس اعلام سازمان دیوان عدالت اداری، معدل کل برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید 14 باشد. در صورتی که معدل داوطلبین کمتر از 14 است، شانس پذیرش خود را با ترمیم معدل می‌توانند امتحان کنند.

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان 1403 در هر حال اعلام نشده است، اما بر اساس اطلاعیه منتشر شده، شرط معدل کنکور 1402 برای دانشگاه فرهنگیان 14 بود.

درصورتی‌که داوطلب دارای معدل پایین باشد، شانس مجدد برای ترمیم معدل را خواهد داشت. هر داوطلب تنها یک بار مجاز است برای هر درس جهت ترمیم معدل اقدام کند.

در کنکور 1402 برای تمامی گروه‌های آزمایشی حداقل معدل 14 شرط ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگیان بود. حداقل شرط معدل کنکور 1403 در حال حاضر اعلام نشده است، اما به‌احتمال زیاد حداقل شرط معدل کنکور 1403 مانند سال گذشته باشد.

میزان تأثیر معدل در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان مانند کنکور سراسری به میزان 50 درصد قطعی است.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x