جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

ترجمه اسم اشاره

روش ترجمه اسم اشاره
فهرست مطالب

در این ویدئوی آموزشی زبان عربی قصد داریم نکات تستی درباره ترجمه صحیح اسم اشاره دور و اسم اشاره نزدیک را در نمونه سوالات کنکور را بررسی نماییم.

پخش ویدئو

اسم اشاره

اسم اشاره در زبان عربی برای اشاره به اشخاص و اشیا استفاده می شود. اسم اشاره دو کاربرد دارد که عبارتند از اشاره به نزدیک و اشاره به دور. همچنین از تفاوت های عمده اسم اشاره در زبان فارسی نسبت به زبان عربی این است مه اسم اشاره در زبان عربی جنسیت دارد.

اسم اشاره نزدیک

برای اشاره به نزدیک در زبان عربی از اسم اشاره هذه و هذا استفاده می کنند که به معنی “این” ترجمه می شود. حالت جمع آن نیز هولاء می باشد.

اسم اشاره دور

برای اشاره به دور در زبان عربی از اسم اشاره ذلک و تلک می‌توان استفاده کرد. تلک و ذلک به معنای “آن” در زبان عربی ترجمه می شود. حالت جمع آن نیز اولئک می باشد.

اسم اشاره نزدیک در زبان عربی هذه و هذا می باشد که به معنی “این” ترجمه می شود. اسم اشاره دور نیز در زبان عربی ذلک و تلک می‌باشد و به معنای “آن” ترجمه می شود.

ترجمه اسم اشاره

هرگاه بعد از اسم های اشاره مانند هذه، هذا، تلک، اولئک و … اسم دارای “ال” بیاید، اسم اشاره هر صیغه ای باشد، به شکل مفرد ترجمه می شود. در صورتی که اسم بدون “ال” بیاید اسم اشاره هر صیغه ای باشد به همان صورت ترجمه خواهد شد.

توجه به شیوه صحیح ترجمه اسم اشاره به شما کمک می کند تا در تست های ترجمه درس عربی عملکرد بهتری داشته باشید. مثال ها و تست های متنوعی از ترجمه اسم اشاره همراه با پاسخ تشریحی در ویدئوی این جلسه وجود دارد که به آموزش بهتر شما کمک می کند.

سوالات متداول

به کلماتی مانند هذا، هذه، ذلک، تلک، هولا، اولئک و … که برای اشاره به اشخاص و اشیا به کار می رود اسم اشاره گفته می شود.

اگر بعد از اسامی اشاره اسم دارای “ال” بیاید، اسم اشاره در هر صیغه ای باشد، به شکل مفرد ترجمه شده و اگر اسم بدون “ال” پس از آن ظاهر شود، اسم اشاره متناسب با صیغه ای که دارد، ترجمه خواهد شد.

دو اسم اشاره هذا و هذه برای اشاره به نزدیک و دو اسم اشاره تلک و ذلک برای اشاره به دور به کار می رود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x