جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

شرایط ثبت‌نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم

شرایط ثبت‌نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم
شرایط ثبت‌نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم
فهرست مطالب

داوطلبین آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تنها در صورت داشتن شرایط لازم  و دارا بودن نمرات بالا امکان ثبت‌نام در آزمون مدارس سمپاد را دارند. شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم هر ساله توسط مرکز ملی استعدادهای درخشان منتشر می‌شود. در این نوشتار قصد داریم شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1403-1402 را بیان کنیم.

 

با گزینه دو همراه باشید.

شرایط ثبت‌نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم

جایگاه مدارس تیزهوشان و دلیل تقاضای زیاد برای قبولی در این مدارس

مدارس تیزهوشان که از مراکز آموزشی تراز اول کشور محسوب می‌شود و هر ساله دانش‌آموزان زیادی از این مدارس موفق به کسب رتبه‌های برتر در کنکور می‌شوند، تقاضای زیادی برای پذیرش و تحصیل دارند. داوطلبین برای پذیرش در این مدارس باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند و احراز این شرایط برای کلیه داوطلبین لازم و ضروری است. این ضوابط هر ساله با آغاز زمان ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در قالب دفترچه ثبت‌نام آزمون تیزهوشان هفتم منتشر می‌شود.

دانش‌آموزان متقاضی ثبت‌نام آزمون سنجش هوش سمپاد پایه هفتم 1402 – 1403، برای تکمیل فرم پیش ثبت‌نام اینترنتی خود باید دارای شرایط مختلفی باشند که شامل شروط عمومی و شروط اختصاصی می‌شود:

  • 1. دانش‌آموز باید دارای تابعیت ایرانی باشد.
  • 2. داوطلب آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بایستی در حال تحصیل در مقطع ششم باشد.
  • 3. دانش‌آموز متقاضی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم باید در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و تمامی دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی نمره خیلی خوب کسب کرده باشد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانش‌آموزانی که فقط در یکی از دروس “خوب” را کسب کرده باشند نیز مجاز به ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هستند.

اگر دانش‌آموزی مدارس تیزهوشان شهرهای مختلف یک استان را به‌عنوان اولویت‌های خود انتخاب کند، صرفاً اولویت اول وی مورد توجه قرار می‌گیرد.

دریافت رمز همگام آزمون سنجش تیزهوشان ششم به هفتم

در سال گذشته، ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از طریق سایت همگام انجام می‌شد و داوطلبین برای ثبت‌نام نیاز به دریافت رمز همگام داشتند. در سال جاری با توجه به تغییرات انجام شده در سامانه آموزش‌وپرورش، برای ثبت‌نام آزمون تیزهوشان لازم است که از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش‌وپرورش www.my.medu.ir  اقدام شود. بنابراین برای شرکت در آزمون تیزهوشان نیاز به داشتن رمز همگام نمی‌باشد و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن شماره ملی و سریال شناسنامه خود به صفحه ثبت‌نام آزمون دسترسی داشته باشند.

ثبت‌نام آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد 1403-1402 از میان واجدین شرایط در زمان ثبت آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از طریق سامانه اینترنتی my.medu.ir انجام می‌پذیرد. با توجه به اینکه ثبت‌نام مستلزم هزینه است؛ لذا در هنگام تکمیل فرم ثبت‌نام باید دقت لازم به عمل آید.

مدارک ثبت‌نام تیزهوشان ششم به هفتم

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم  1403-1402  در زیر ارائه شده است:

مدارک ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به دو بخش مدارک حضوری و غیرحضوری تقسیم می‌شود. در ثبت‌نام اولیه که قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان است، داوطلبین باید مدارکی را در سایت مای مدیو بارگذاری کنند و ثبت‌نام اولیه خود را برای آزمون انجام دهند. سپس داوطلبینی که موفق به کسب رتبه قبولی در آزمون تیزهوشان شده‌اند، با مراجعه حضوری به مدارس می‌توانند جهت نام‌نویسی اقدام کنند.

مدارک ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1402

مدارک ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1402 در زیر ارائه شده است.

  1. 1. وارد کردن اطلاعات صحیح هویتی و نمرات در سایت مای مدیو
  2. 2. بارگذاری عکس 4*3 با زمینه سفید با حجم کمتر از 70 کیلوبایت
  3. 3. پرداخت هزینه ثبت‌نام

مدارک ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان در صورت قبولی در آزمون

مدارک ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان در صورت قبولی در آزمون در زیر ارائه شده است.

  1. 1. کارنامه قبولی پایه پنجم و ششم
  2. 2. اصل شناسنامه عکس‌دار داوطلب
  3. 3. حکم کارگزینی اولیا فرهنگی
  4. 4. پرینت قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان
  5. 5.شش قطعه عکس 4*3 زمینه سفید و پشت‌نویسی‌شده
  6. 6. اصل و کپی مدارک ایثارگری

شرایط ثبت‌نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 1402-1403 توسط سازمان استعدادهای درخشان اعلام می‌شود. دانش‌آموزانی که قصد دارند در این آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت کنند باید بااطلاع از شرایط موجود در دفترچه در سایت my.medu.ir مراجعه نموده و پس از ورود به پنل شخصی خود، روند ثبت‌نام را انجام دهند.

سهمیه‌ها در آزمون تیزهوشان چگونه است؟

در آزمون تیزهوشان تنها یک سهمیه وجود دارد، آن هم سهمیه مربوط به دانش‌آموزان دوقلو هم جنس یا دوقلو غیرهمجنس است. این سهمیه بدین صورت است که در صورت قبولی یکی از این افراد، فرد دوقلو دیگر به‌شرط کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، می‌تواند در مدرسه ثبت‌نام نماید، این دانش‌آموزان مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی‌شده خواهد بود.

منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1402

وزارت آموزش‌وپرورش در دفترچه‌ای که منتشر کرده است، برای آزمون استعداد و هوش تیزهوشان ششم به هفتم، هیچ منبعی را معرفی نکرده است. با توجه به اینکه در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تنها استعداد تحلیلی سنجیده می‌شود در نتیجه منابع درسی معرفی نشده است.

شرایط ثبت‌نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم

سؤالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

تنها راه ورود به مدارس تیزهوشان برای تحصیل در پایه هفتم، شرکت در آزمون تیزهوشان است. سؤالات این آزمون تنها هوش، خلاقیت  و استعداد دانش‌آموزان را می‌سنجد در نتیجه سطح معلومات تحصیلی آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد. دانش‌آموزانی که می‌خواند در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بامهارت بیشتری حضور یابند باید نمونه سؤالات تیزهوشان ششم سال‌های اخیر را مرور کنند.

سؤالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تماماً از مباحث شکل‌های هندسی، استدلال‌های تحلیلی، تصویری و فضایی، عبارت‌های کلامی، روابط ریاضی و درک منطقی است که به صورت کلی دارای 60 سوال با 75 دقیقه زمان پاسخ‌گویی است. به‌ازای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و به‌ازای هر پاسخ غلط 1 نمره‌منفی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم صرفاً دارای سؤالات سنجش هوش بوده و از منابع درسی دانش‌آموزان، هیچ سؤالی مطرح نمی‌گردد.

زمان ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1404-1403

زمان ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1404-1403 در حال حاضر اعلام نشده است. داوطلبین در بازه زمانی مقرر تعیین شده برای ثبت‌نام می‌توانند اقدام کنند. معمولاً زمان ثبت‌نام این آزمون از فروردین آغاز می‌شود.

پرسش و پاسخ

متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان ششم به هفتم باید دارای شرایط مختلفی باشند که یکی از آن‌ها داشتن تابعیت ایرانی است و دیگری کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس است. جزئیات در متن مقاله ارائه شده است.

شرط پذیرش در آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم، کسب نمره قبولی بر اساس نتیجه سنجش هوش این آزمون است.

خیر، صرفاً درصورتی‌که داوطلب، در دو سال تحصیلی پنجم و ششم، حداکثر در یک درس عنوان خوب را کسب کرده باشد، ثبت‌نام وی بلامانع خواهد بود.

داوطلبان باید جهت نام‌نویسی به سایت medu.ir مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم و بارگذاری عکس قدام نمایند.

در آزمون تیزهوشان تنها یک سهمیه وجود دارد که آن هم مربوط به سهمیه دانش‌آموزان دوقلو یا بیشتر هم جنس یا غیرهمجنس است. در صورت قبولی یکی از قل‌ها، قل دیگر می‌تواند به‌شرط کسب حداقل هشتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه  تیزهوشان ثبت‌نام کند.

از سال 97 به بعد سؤالات تحصیلی حذف شده و فقط سؤالات تحلیلی معیار سنجش دانش‌آموزان است، افراد محصل دیگر نیازی به مطالعه کتب درسی نداشته و هنگام برنامه‌ریزی آزمون تیزهوشان، می‌بایست تمام تمرکز خود را بر روی سؤالاتی در زمینه ارزیابی هوش، استعداد و خلاقیت قرار دهند. سؤالات تماماً از مباحث شکل‌های هندسی، استدلال‌های تحلیلی، تصویری و فضایی، عبارت‌های کلامی، روابط ریاضی و درک منطقی است که به صورت کلی دارای 60 سؤال با 75 دقیقه زمان پاسخ‌گویی است.

ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال جاری احتمالاً در خرداد ماه سال جاری انجام می‌شود.

پرداخت هزینه ثبت‌نام صرفاً به صورت الکترونیکی از طریق سامانه ثبت‌نام انجام می‌گیرد و در صورت عدم واریز هزینه، ثبت‌نام شما قطعی نخواهد شد.

همان طور که در این مقاله توضیح داده شده است، منابعی برای این آزمون معرفی نشده و سؤالات برای سنجش هوش داوطلبین است.

دانش‌آموزان باید دارای تابعیت ایرانی باشند. (ثبت‌نام دانش‌آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند با شرایط خاصی انجام می‌گیرد)

 داوطلب آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بایستی در حال تحصیل در مقطع ششم باشد.

حوزه برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای هر فرد، متناسب با منطقه آموزشی او تعیین می‌گردد. دانش‌آموزانی که در خارج از کشور هستند بایستی برای شرکت در این آزمون به کشور بازگردند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x