جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان نهم به دهم

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان نهم به دهم
فهرست مطالب

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه نهم به دهم به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir  صورت می پذیرد. داوطلبین می توانند با مراجعه به این سامانه و در صورت داشتن شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم ثبت نام خود را انجام دهند. در این نوشتار همراه شما هستیم تا شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم را ارائه دهیم.

با گزینه دو همراه باشید.

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان نهم به دهم

مدارس تیزهوشان و شرایط ورود به آن ها

همان طور که می دانید دوره دوم متوسطه برای دانش آموزان بسیار حساس و سرنوشت ساز است. داوطلبین اکثرا برای موفقیت در این دوره تحصیلی به دنبال مدارس خاص و عالی هستند تا بتوانند با بهره گیری از کیفیت آموزشی و شیوه های موفق تدریس خود را برای آزمون سراسری آماده کنند و سوابق تحصیلی خود را بهبود بخشند. دانش آموزانی که در پایه نهم هستند می توانند شانس خود را برای قبولی در مدارس تیزهوشان امتحان کنند.

البته بهتر است بدانید که مدارس استعداد درخشان شرایط عمومی و اختصاصی را برای پذیرش داوطلبین در نظر گرفته است و تنها کسانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند که این شرایط را داشته باشند. علت این شرایط و ضوابط این است که تعداد داوطلبین برای ورود به مدارس تیزهوشان زیاد و پذیرش مدارس کم است؛ به همین دلیل تنها افرادی که شرایط ورود به مدرسه تیزهوشان را دارند می توانند نام نویسی خود را برای شرکت در آزمون انجام دهند.

داوطلبین واجد شرایط می توانند در زمان مقرر با در دست داشتن مدارک ثبت نام، مراحل ثبت نام اینترنتی را در سایت my.medu.ir انجام دهند.

همه چیز در مورد شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم

سازمان استعدادهای درخشان شرایط خاصی را برای شرکت در آزمون پایه نهم به دهم متناسب با ظرفیت مدارس تیزهوشان در نظر گرفته است. این شرایط به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. دانش آموزان باید قبل از ثبت نام این شرایط و ضوابط را چک کرده و در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم ثبت نام کنند.

شرایط عمومی شرکت در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

شرایط عمومی شرکت در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم در زیر ارائه شده است:

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

در زیر شرایط اختصاصی شرکت در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم ارائه شده است:

توجه داشته باشید که هر داوطلب در زمان ثبت نام خود باید اولویت های مدرسه را براساس منطقه و محل سکونت خود انتخاب کند. در صورتی که چندین مدرسه و شهرستان در محل زندگی دانش آموز وجود داشته باشد، فرد می تواند حداکثر سه مدرسه را از میان آن ها انتخاب و اولویت بندی کند.

شرایط ثبت نام و پذیرش دوقلوها در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

با توجه به وابستگی دوقلوها به همدیگر، برای پذیرش و ثبت نام آن ها در آزمون تیزهوشان تدابیر خاصی در نظر گرفته شده است. در زیر شرایط ثبت نام و پذیرش دوقلوها در آزمون تیزهوشان ارائه شده است:

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان نهم به دهم

مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان به عنوان مدارس خاص یا برتر شناخته می شوند. تحصیل در این مدارس سبب رشد خلاقیت و استعداد دانش آموزان شده و رقابت سالم را بین آن ها افزایش می دهد. در مدارس تیزهوشان به دلیل امکانات آموزشی بالا و بهره مندی از اساتید حرفه ای و خبره، سطح تدریس بسیار بالا بوده و دانش آموزان مباحث درسی را به صورت مفهومی و کامل یاد می گیرند. در این مدارس تنها به کتب درسی اکتفا نکرده و منابع کمک آموزشی زیادی برای آموزش دانش آموزان به کار گرفته می شود. به صورت کلی در مدارس تیزهوشان هدف این است که دانش آموزان بالاترین سطح توانمندی خود را به کار گرفته و تمام انرژی خود را برای درس خواندن صرف کنند.

آیا مدارس تیزهوشان برای همه دانش آموزان مناسب است؟

نکته ای که بسیار مهم است و باید دانش آموزان و والدین به آن توجه کنند این است که آیا روحیه دانش آموز برای تحصیل در مدارس تیزهوشان سازگار است یا خیر. زیرا مدارس تیزهوشان برای ارتقا سطح یادگیری و افزایش توانمندی دانش آموزان به آن ها حجم بالایی از مطالب درسی را ارائه داده و مباحث سخت و پیچیده ای را تدریس می کنند، در نتیجه دانش آموزان باید پا به پای معلم پیش روند و تمامی توان و استعداد خود را به کار گیرند.

از طرف دیگر در مدارس تیزهوشان رقابت سنگینی بین دانش آموزان برقرار است. اگر داوطلب روحیه رقابتی نداشته و از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد، بهتر است قبل از ثبت نام در این مدارس، بار دیگر به خوبی در مورد روحیات خود فکر کند.

اگر به هر دلیلی برای مثال واجد شرایط نبودن در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم و یا نداشتن روحیه رقابتی و …. نتوانستید در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم شرکت کنید، می توانید شانس خود را برای شرکت در مدارس خوبی مانند نمونه دولتی امتحان کنید.

بخش های مختلف آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه نهم به دهم شامل سوالات استعدادهای تحصیلی و هوش است. به همین منظور برای موفقیت در آزمون باید هم منابع درسی و هم سوالات هوش به خوبی پاسخ داده شوند. در زیر بخش های مختلف آزمون تیزهوشان تشریح شده است:

سوالات استعداد تحصیلی براساس کتاب های درسی سال نهم و هشتم مطرح می شود. برای افزایش شانس موفقیت در این آزمون نباید به منابع درسی هشتم و نهم اکتفا کرد. مطالعه کتاب های کمک آموزشی و همچنین سوالات تیزهوشان سال های قبل و سوالات نمونه دولتی می تواند در نتیجه آزمون تیزهوشان بسیار تاثیر گذار باشد.

سوالات استعداد تحلیلی، سوالات چهارگزینه ای بوده که به منظور سنجش میزان هوش و توانایی دانش آموزان در تحلیل، طبقه بندی، حل مسائل و … ارائه می شود. این سوالات از منابع و مباحث گوناگونی مطرح می شود به همین دلیل نمی توان تنها با مطالعه کتاب درسی از پس این سوالات برآمد. برای موفقیت باید سوالات آزمون های سال قبل تیزهوشان و نمونه دولتی کار شود و همچنین کتاب های کمک درسی و مکمل نیز مطالعه گردد.

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم فقط شامل سوالات استعداد تحلیلی (هوش) بوده و هیچ گونه سوالات استعداد تحصیلی (سوالات درسی) را شامل نمی شود. اما آزمون ورودی پایه نهم به دهم شامل سوالات استعداد تحلیلی (هوش) و سوالات استعداد تحصیلی (دروس ) می باشد.

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان نهم به دهم

شرایط قبولی در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

قبولی در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم نیازمند تلاش و مطالعه زیاد است. در زیر عواملی که سبب موفقیت دانش آموزان می شود را ذکر کرده ایم:

قبول شدن در آزمون تیزهوشان مستلزم برنامه ریزی دقیق و منظم است.

چگونه خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنیم؟

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند باید با برنامه ریزی اصولی، خود را برای قبولی در آزمون تیزهوشان آماده کنند. به کار گیری منابع مختلف و روش صحیح مطالعه می تواند موفقیت دانش آموزان را قطعی کند. در زیر به ارائه نکاتی پرداخته ایم که دانش آموزان می توانند برای افزایش شانس قبولی خود آن ها را به کار گیرند:

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان نهم به دهم

پرسش و پاسخ

ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود.

دانش آموزان برای ثبت‌نام در آزمون تیز هوشان پایه نهم به دهم باید معدل بالای 19 داشته باشند.

در صورتی که اولویت های انتخابی قل های هم جنس مانند هم باشد.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان از طرف سازمان ملی استعداد های درخشان ارائه می شود که داوطلب مستلزم واجد شرایط عمومی و اختصاصی برای شرکت در آزمون تیزهوشان است.

لازمه قبولی در آزمون تیزهوشان، مطالعه منابع مختلف و به کارگیری تکنیک های متعدد می باشد.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x