جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
فهرست مطالب

ثبت نام داوطلبین آزمون ورودی مدرس تیزهوشان پایه ششم به هفتم در سال 1403 – 1402 در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی امکان پذیر است. شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هر ساله توسط مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان مشخص می شود. در این نوشتار سعی بر این داشتیم که شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را بیان کنیم.

با گزینه دو همراه باشید.

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

در بین مدارس مختلف ، مدارسی وجود دارند که شرایط خاصی را برای ورود دانش آموزان فراهم کرده اند تا بتوانند از این طریق داوطلبینی که دارای استعدادهای متفاوتی هستند را شناسایی کنند. از جمله مدارسی که دارای شرایط خاص برای ثبت نام دانش آموزان هستند، مدارس تیزهوشان هستند.

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

دانش آموزان پایه ششم ابتدایی می توانند در مدارس تیزهوشان دوره اول در مهلت مقرر ثبت نام اینترنتی را انجام دهند. دانش آموزان باید شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1403-1402 را دارا باشند تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

مدارس تیزهوشان از مدارس تراز اول آموزشی در سطح کشور محسوب می شود. این مدارس که به عنوان مدارس سمپاد شناخته می شوند هر ساله در پایه ششم به هفتم و نهم به دهم اقدام به برگزاری آزمون می کنند. به دلیل تقاضای بالای پذیرش و تحصیل در این مدارس، متقاضیان باید از شرایط عمومی و اختصاصی ویژه ای جهت ثبت نام برخوردار باشند و احراز این شرایط برای کلیه داوطلبین الزامی است.

ضوابط شرکت در آزمون تیزهوشان، هر ساله با آغاز زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در قالب دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از سوی سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) منتشر می شود.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم سال تحصیلی 1403-1402

در زیر شرایط عمومی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ذکر شده است:

توجه داشته باشید دانش آموزانی که در مجموع دو سال تحصیلی پنجم و ششم خود حداکثر یک درس را با نمره خوب پشت سر گذرانده باشند، نیز امکان ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را خواهند داشت.

با توجه به اینترنتی بودن مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان، مسئولیت کلی اطلاعات درج شده در فرم ثبت نام بر عهده داوطلب است، در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، پذیرش داوطلب لغو می شود.

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

شرایط اختصاصی پذیرش در مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم در سال تحصیلی 1403-1402

براساس دفترچه آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم، شرایط خاصی برای پذیرش داوطلبین وجود دارد که در ادامه بیان شده است:

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه برای شناسایی دانش آموزان با استعداد، هر ساله و بصورت هماهنگ کشوری توسط آموزش و پرورش برگزار می شود.

ویژگی های مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان دراای سطح بالاتری از برنامه های آموزشی نسبت به بقیه مدارس است. تحصیل در این مدارس سبب می شود تا دانش آموز تمامی توانایی ذهنی خودش را به کار گرفته و استعداد خود را کشف کند. به همین دلیل اکثر دانش آموزان و اولیا تمایل دارند که در این مدارس ثبت نام کنند. در مدراس تیزهوشان، مباحث درسی پیچیده و مفهومی به صورت کامل ارائه می شود و تنها به منابع درسی اکتفا نمی شود. سطح آموزشی و کیفیت تحصیل و همچنین اردوهای آموزشی در مدارس تیزهوشان از عوامل موفقیت دانش آموزان سمپادی در کنکور یا المپیاد است.

نام نویسی آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد 1403 – 1402 از میان واجدان شرایط، در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و از طریق سامانه اینترنتی my.medu.ir انجام می پذیرد.

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم

در زیر نحوه ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم ارائه شده است:

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم

متقاضیان شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام، مدارک لازم را برای ثبت نام اینترنتی آماده کنند. مدارک ثبت نام تیزهوشان پایه ششم به هفتم ابتدایی شامل اطلاعات فردی، محل سکوت و استان محل مورد نظر، سوابق تحصیلی و… می باشد. دانش آموزان هنگام ثبت نام اینترنتی باید فرم ثبت نام را به طور کامل پر کنند و مدارک لازم را در بخش های تعیین شده آپلود کنند.

داوطلبین علاوه بر مدارک نامبرده شده باید عکس 4*3 را روی سایت بارگزاری کنند و هزینه ثبت نام را از طریق بانک های عضو شتاب بپردازند. دانش آموزان بعد از پرداخت هزینه ثبت نام باید رسید پرداختی را نزد خود نگه دارند.

نکاتی برای قبولی در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم

با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان و رقابت برای قبولی در آن، دانش آموزان می توانند با زدن تست های هوشی و یا بررسی نمونه سوالات تیزهوشان سال های قبل، با نحوه طرح سوالات آشنا شده و خود را برای پاسخگویی به سوالات آماده سازند. همچنین دانش آموزان می توانند از منابع کتاب های تکمیلی آموزشی برای افزایش شانس قبولی خود در آزمون تیزهوشان استفاده کنند. یکی از راه های افزایش درصد قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تسلط روی همه مباحث می باشد. این امر تنها با مطالعه و تمرین از طریق منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و یا نهم به دهم امکان پذیر است. سوالات استعداد تحلیلی، سوالاتی چهار گزینه ای بوده و به منظور سنجش میزان هوش و توانایی دانش آموز در تحلیل، طبقه بندی و ریشه یابی مسائل می باشد. این سوالات از مطالب و مباحث گوناگونی طرح می شود و به همین دلیل صرفا مبتنی بر محتویات کتاب های درسی نیست.

برای قبولی در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم می توانید در آزمون های آزمایشی گزینه دو شرکت کنید. شما با شرکت در آزمون های آزمایشی تیزهوشان پایه ششم به هفتم گزینه دو آمادگی لازم را کسب خواهید کرد.

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم فقط شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش بوده و هیچ گونه سوالات استعداد تحصیلی یا سوالات درسی را شامل نمی شود.

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هفتم می توانند در صورت داشتن شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰3 – ۱۴۰2 وارد سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان شده و اطلاعات و مشخصات درخواست شده را درج کنند.

پرسش و پاسخ

متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان ششم به هفتم باید دارای شرایط خاصی باشند تا بتوانند در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم قبول شوند. در این نوشتار این شرایط ارائه شده است.

داشتن تابعیت ایرانی، داشتن نمرات خیلی خوب در دروس پایه ششم و به دست آوردن نمره خیلی خوب در همه دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی از شروط عمومی پذیرش در مدراس تیزهوشان پایه ششم به هفتم است.

خیر، در صورت قبولی یکی از قل ها، قل دیگر در صورت داشتن شرایط نوشته شده در این نوشتار به طور مازاد بر ظرفیت پذیرش می شود.

در صورتی که فقط و فقط یک نمره خوب در مجموع دروس نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم باشد می توان در آزمون ثبت نام کرد.

با مراجعه به آخرین نسخه منتشر شده دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم، می توان از شرایط نام نویسی این آزمون آگاه شد.

تکمیل رویه ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم مستلزم پرداخت هزینه است و اطلاعات داوطلب می بایست به دقت در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت شود.

دانش آموزان علاقه مند به تحصیل و شرکت در آزمون سمپاد ششم ابتدایی در مدارس تیزهوشان می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir، اقدامات لازم برای ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم را انجام دهند.

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم فقط شامل سوالات استعداد تحلیلی یا هوش بوده و هیچ گونه سوالات استعداد تحصیلی یا سوالات درسی را شامل نمی شود. مطالعه کتب درسی نمی تواند قبولی در این آزمون را تضمین نماید و دانش آموزان باید با مطالعه منابع دیگری اعم از بهترین منابع سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی ششم ابتدایی سال های گذشته، خود را برای استعداد تحلیلی یا سوالات هوش آماده نمایند.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x