جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

مدارک لازم برای ترمیم معدل

مدارک لازم برای ترمیم معدل
مدارک لازم برای ترمیم معدل
فهرست مطالب

با قطعی شدن تاثیر معدل در کنکور سراسری 1402، آن دسته از داوطلبینی که از سوابق تحصیلی خوبی برخوردار نیستند، می توانند با شرکت در امتحانات بزرگسال در خرداد ماه برای هر درس یکبار ترمیم معدل را انجام دهند. مدارک لازم برای ترمیم معدل سال 1402 مشخص شده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی مراحل ترمیم معدل و مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور 1402 بپردازیم.

با گزینه 2 همراه باشید.

مدارک لازم برای ترمیم معدل

طرح ترمیم معدل برای کمک به داوطلبانی که سوابق تحصیلی و نمرات پایینی دارد، ایجاد شده است. داوطلب واجد شرایط با شرکت در این امتحانات، شانس خود را برای قبولی در کنکور سراسری افزایش می دهد.

لزوم ترمیم معدل برای کنکور 1402

با توجه به اینکه در نمره نهایی داوطلب، نمره سوابق تحصیلی تاثیر گذار است بنابراین داوطلبین به دنبال راهی هستند تا بتوانند شانس قبولی خود را در آزمون سراسری افزایش دهند. براساس اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش در خصوص تاثیر قطعی معدل، فرصتی در اختیار داوطلبان کنکور قرار گرفته است تا با شرکت در امتحانات خرداد ماه نمرات پایین هر درس را افزایش دهند.

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری 1402 دو آزمون کنکور را در دی ماه و تیرماه برگزار می کند. داوطلبین باید یک ماه قبل از امتحانات نهایی دی، خرداد و شهریور برای ترمیم معدل اقدام کنند.

براساس اطلاعیه سازمان سنجش آن دسته از افرادی که فاقد سابقه تحصیلی هستند یا سابقه تحصیلی ناقص دارند باید برای ایجاد سابقه اقدام کنند. در صورتی که داوطلبین برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نکنند، نمره دروس عمومی و اختصاصی سوابق تحصیلی آن ها صفر خواهد بود.

در سال 1402 و با تصویب تاثیر 40 درصدی معدل، داوطلبین فارغ التحصیلی که به دنبال ایجاد یا ترمیم معدل هستند، باید به پورتال آموزش و پرورش به نشانی  my.medu.ir مراجعه کرده و برای امتحانات خرداد ماه ثبت نام کنند.

مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی

مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی در زیر لیست شده اند:

مشمولان ترمیم معدل

آن دسته از افرادی که به دنبال ترمیم نمرات و معدل خود هستند می توانند در طرح ترمیم معدل ثبت نام کنند. اما برای ترمیم معدل برخی از داوطبین واجد شرایط هستند که در زیر مشمولان ترمیم معدل  لیست شده اند:

فارغ التحصیلان متقاضی ایجاد سابقه یا ترمیم نمره علاوه بر منطقه/ناحیه/شهرستان محل اخذ مدرک فارغ التحصیلی خود می توانند در سایر مناطق نیز اقدام به ثبت نام و شرکت در امتحانات دروس مربوطه نمایند.

مدارک لازم برای ترمیم معدل

نحوه ایجاد سابقه سابقه تحصیلی و ترمیم معدل برای فارغ التحصیلان

داوطلبین باید به پورتال ادارات آموزش و پرورش استان و مناطقِ محل اخذ مدرک تحصیلی مراجعه کنند. تا آدرس مدرسه محل ثبت نام، مدارک لازم، دریافت نمون برگ های درخواست ثبت نام، انتخاب واحد و… را تکمیل کنند و از هزینه و نحوه پرداخت آگاهی پیدا کنند. این دسته از داوطلبان باید یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور یا دی ماه ثبت نام خود را برای شرکت در طرح ترمیم معدل انجام دهند.

مراحل ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم برای فارغ التحصیلان

مراحل ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم برای فارغ التحصیلان در زیر ارائه شده است:

ایجاد سابقه تحصیلی برای غیرفارغ التحصیلان

ایجاد سابقه تحصیلی برای غیرفارغ التحصیلان گروه های زیر با فارغ التحصیلان متفاوت است که در زیر مراحل آن را تشریح کرده ایم. منظور از غیرفارغ التحصیلان گروه های زیر هستند:

مراحل ایجاد سابقه تحصیلی برای گروه های بالا:

مدارک لازم برای ترمیم معدل

مدارک لازم برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل

مدارک هویتی و مدارک تحصیلی برای ثبت نام در ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم معدل نیاز است. مدارکی که برای ایجاد یا ترمیم معدل لازم است در قسمت زیر لیست شده است:

الف: دانش آموزان مدارس روزانه و مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد

ب: فارغ التحصیلان (دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه) نظام های آموزشی:

نکات مهم در موراد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و انتخاب درس

نکات مهم در موراد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و انتخاب درس در زیر ارائه شده است:

در هر حال حاضر هر دانش آموز و فرد دیپلمه می تواند یک مرتبه نمراتش را ترمیم کند. داوطلب به انتخاب خود یا یک درس یا مجموعه ای از دروس را برای ترمیم نمره انتخاب می کند.

نحوه ثبت نام در آزمون ترمیم معدل کنکور 1402

داوطلبین می توانند با مراجعه به پورتال آموزش پرورش به نشانی my.medu.ir  مراجعه کرده و در بخش سوابق تحصیلی اقدام به ایجاد یا ترمیم نمره کنند. در صورتی که داوطلب فارغ التحصیل است باید به عنوان والدین وارد شود و اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهد. در صورتی که داوطلب فارغ التحصیل نیست به احتمال زیاد یوزر و پسورد دانش آموزی را برای وورد به سایت my.medu.ir دارد و می توانند وارد پورتال شود و اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی نماید.

مدارک لازم برای ترمیم معدل

چه کسانی می توانند برای ترمیم معدل اقدام کنند؟

استفاده از طرح ترمیم معدل فقط برای افرادی امکان پذیر است که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرده اند. افراد می توانند با کمک این طرح نسبت به اصلاح نمرات پایین خود اقدام نمایند. ثبت نام در این طرح نیازمند مراجعه به سایت آموزش و پرورش و مراجعه حضوری به مدارس تعیین شده است.

مدارک لازم برای ترمیم معدل

پرسش و پاسخ

در صورتی که داوطلبی در آزمون ترمیم معدل نمره پایین تری کسب نماید، نمره قبلی در سوابق تحصیلی کنکور اعمال می شود.

زمان ثبت نام آزمون ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ معمولا یک ماه قبل از امتحانات دی، خرداد و شهریور ماه اعلام می شود. متقاضیان لازم است که در پورتال وزارت آموزش و پرورش اخبار را دنبال کنند.

داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال 1384 دریافت کرده اند می توانند برای ترمیم معدل ثبت نام کنند.

بله روش ثبت نام برای فارغ التحصیلان و دانش آموزان غیر فارغ التحصیل متفاوت است که در این نوشتار به تفضیل به آن پرداخته شد.

نمراتی که در آزمون ترمیم معدل کسب می شود در کارنامه دیپلم و هیچ کارنامه ای لحاظ نمی شود و فقط برای ایجاد سابقه تحصیلی و تاثیر در کنکور است.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x