جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402
فهرست مطالب

از مهم‌ترین مراحل برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه است. داوطلبینی که دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می‌شوند باید آمادگی لازم را برای پاسخ‌دهی به سؤالات سیاسی، احکام، اعتقادی و… را کسب کنند. در مصاحبه سلامت جسمی و روانی فرد نیز مورد معاینه قرار می‌گیرد. در این نوشتار ما اطلاعات تکمیلی را در مورد روند مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402 ارائه کرده‌ایم.

با گزینه دو همراه باشید.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402

نکات تکمیلی در مورد مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1402

داوطلبینی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند و رشته‌های مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده‌اند درصورتی‌که شرایط عمومی و اختصاصی لازم را دارند و به مصاحبه دعوت شده‌اند، باید مدارک لازم را آماده کنند.  به دلیل اهمیت مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبین در این مرحله حذف می‌شوند، در نتیجه نکات مهم برای قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1402 را توضیح داده‌ایم.

داوطلبانی که نخبه هستند یا مهارت‌های ویژه‌ای دارند یا از برندگان المپیادها (علمی، فرهنگی، هنری و غیره) هستند و شرایط آموزشی معادل کد رشته انتخابی را داشته باشند، در اولویت پذیرش به‌عنوان معلم قرار می‌گیرند.

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1402

بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری، سازمان سنجش اقدام به بررسی فرم انتخاب رشته دانشجویان می‌کند. دانشگاه فرهنگیان هر ساله چندین برابر ظرفیت هر کد رشته مختلف از بین داوطلبینی که شرایط ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند دعوت به مصاحبه می‌کند.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تنها یک بار انجام می‌شود و هیچ تمدید زمانی برای برگزاری مصاحبه در نظر گرفته نمی‌شود. داوطلبینی که دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1402 شده‌اند، برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید پیگیری اطلاعیه‌های سازمان سنجش باشند.

البته در سال گذشته، مصاحبه دانشگاه فرهنگیان قبل از اعلام نتایج انتخاب رشته انجام شود تا نتایج نهایی مصاحبه فرهنگیان همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری از طریق سایت منتشر شود. در سال گذشته نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در تاریخ 1 شهریورماه اعلام شد.

روز پنجشنبه مورخ 16 شهریورماه 1402 کسانی که موفق به کسب نمره قبولی در دانشگاه فرهنگیان شده‌اند، دعوت به مصاحبه شدند. البته مکان و تاریخ دقیق مصاحبه هر کدام از دانشگاه‌ها در هر استان متفاوت بوده و از طریق آدرس اینترنتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان‌های مختلف در فایل ارائه شده توسط سازمان سنجش در دسترس خواهد بود.

روند ارزیابی و مصاحبه از داوطلبین از روز یکشنبه به تاریخ 19 شهریورماه آغاز و زمان انجام مصاحبه عمومی و اختصاصی به‌وسیله مدیریت پردیس‌های استان بومی دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تعیین و اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در نیمه دوم مهرماه اعلام خواهد شد.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1402

از مهم‌ترین مراحل پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مصاحبه است. تنها معرفی‌شدگان مرحله انتخاب رشته حق شرکت در مصاحبه را دارند.  داوطلبینی که اسامی آن‌ها برای مصاحبه اعلام شده است باید توجه کنند که در گزینش نهایی هر رشته فقط افرادی پذیرفته خواهند شد که برابر زمان تعین شده در مصاحبه شرکت کرده و صلاحیت عمومی و اختصاصی توسط هیئت مرکزی گزینش را به دست آورده باشند.  در ادامه روند مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1402 ارائه شده است:

  • 1. سازمان سنجش بعد از بررسی انتخاب‌های موجود در فرم انتخاب رشته کنکور 1402، فهرستی چندبرابر ظرفیت کد رشته محل‌های دانشگاه فرهنگیان به همراه زمان انجام مصاحبه در سایت خود منتشر می‌کند و در اختیار داوطلبین قرار می‌دهد.
  • 2. معرفی‌شدگان باید بعد از مطالعه دقیق اطلاعیه‌های منتشر شده، با دردست‌داشتن مدرک و آمادگی لازم به دانشگاه مربوطه در زمان مقرر مراجعه کرده و مراحل گزینش را انجام دهند.
  • مصاحبه دانشگاه فرهنگیان توسط هسته‌های گزینش هر استان برگزار می‌شود و متقاضیان می‌بایست طبق اطلاعیه سازمان سنجش، برای مصاحبه حاضر شوند.
  • 3. در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان سلامت جسمی و روانی داوطلب بررسی می‌شود و سؤالات مختلفی در خصوص انتخاب شغل معلمی، احکام، مسائل سیاسی و اعتقادی و…. پرسیده می‌شود.

داوطلبینی که تمایل به تحصیل در کد رشته محل انتخابی خود ندارند، می‌توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل در این رشته و دانشگاه اقدام کنند یا در مصاحبه شرکت نکنند.

انواع مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1402

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شامل دو قسمت مصاحبه علمی و معاینات پزشکی است که داوطلبین در صورت قبولی در هر دو مرحله می‌توانند در این دانشگاه پذیرش شوند.

مصاحبه عقیدتی – سیاسی دانشگاه فرهنگیان

مصاحبه علمی دانشگاه فرهنگیان شامل مباحث علمی، عقیدتی و سیاسی است. افرادی که در این مصاحبه پذیرش شوند برای سنجش سلامت جسمانی و روانی نزد پزشک معتمد آموزش‌وپرورش فرستاده می‌شوند.

معاینه پزشکی دانشگاه فرهنگیان

معاینه پزشکی دانشگاه فرهنگیان شامل معاینه قد و وزن، توانایی گفتاری، شنوایی، بینایی، عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و سلامت روانی است.

مراحل بررسی صلاحیت‌های اختصاصی و عمومی (گزینش)
مرحله بررسی صلاحیت‌های اختصاصی مرحله بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش)
تکمیل و بارگذاری اسناد 48 ساعت بعد از اعلام اسامی در درگاه psd.cfu.ac.ir پرینت دو نسخه فرم اطلاعات فردی و تکمیل آن
پذیرش و کنترل مدارک و مستندات الصاق یک قطعه عکس به هر نسخه تحویل یک نسخه در مدت 72 ساعت به نماینده گزینش در نزدیک‌ترین اداره آموزش‌وپرورش محل سکونت و تحویل نسخه دیگر به همراه مدارک شامل تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی در روز مصاحبه عمومی به مصاحبه‌گر گزینش
بررسی ویژگی‌های جسمانی انجام مصاحبه گزینش بر اساس تقویم زمان‌بندی و دعوت هسته گزینش
انجام ارزیابی

برای بررسی صلاحیت‌های عمومی داوطلبان آزمون باید مبلغ 214 هزار تومان به شماره‌حساب نزد خزانه‌داری کل که در زمان بررسی صلاحیت‌های اختصاصی توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان اعلام خواهد شد واریز نمایند و اصل فیش واریزی را جهت درج در پرونده به حوزه ارزیابی تحویل دهند.

شرایط سلامت جسمی و روانی برای انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان

داوطلبینی که متقاضی رشته‌های دانشگاه فرهنگیان هستند باید دارای توانایی و شرایط جسمی، ذهنی و پزشکی باشند. این ملاک‌ها با تأیید پزشک معتمد دانشگاه فرهنگیان مشخص می‌شود.  شرایط سلامت جسمانی و روانی در ادامه ارائه شده است:

1. توانایی و مهارت‌های گفتاری در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

داوطلب انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید بدون لکنت باشد و بتواند کلمات و عبارات را به‌درستی بیان کند.

2. قدرت بینایی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

شرایط بینایی در زیر ذکر شده است:

  • 1. قدرت بینایی معلمین برای ورود به دانشگاه فرهنگیان مهم است. قدرت بینایی هر دو چشم باید حداقل 20/10 باشد و همچنین دچار کوررنگی یا انحراف چشم نباشد. بعد از تصحیح با عینک یا لنز، باید دید 10/10 در هر چشم و حداقل 16/20 در هر دو چشم داشته باشند که این نیاز به تصحیح بینایی برای ورود به حرفه معلمی الزامی است.
  • 2. داوطلب نباید هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم داشته باشد.
  • 3. دوربینی غیرقابل‌درمان و نیستاگموس در هر دو چشم مجاز نیست.
  • 4. ضایعات وسیع و غیرقابل‌درمان در هر دو قرنیه نباید وجود داشته باشد.
  • 5. کوررنگی برای رشته‌های آموزش ابتدایی و رشته‌های گرو هنر و رشته‌هایی که شناخت رنگ و طیف نوری ضروری است، ممنوع است و در بقیه رشته‌ها مجاز است.
  • 6. نابینایی در یک‌چشم نباید وجود داشته باشد.

3. قدرت شنوایی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

قدرت شنوایی برای داوطلبین دانشگاه فرهنگیان مهم است که در زیر به شرح زیر است:

  • 1. توانایی شنیدن صداها و اصوات معمولی
  • 2. نداشتن نقص شنوایی
  • 3. کم‌شنوایی: میزان کم‌شنوایی معلم باید کمتر از 30 دسی‌بل باشد.

این معیارها و شرایط قدرت شنوایی به‌منظور برقراری ارتباط و تدریس مؤثر در محیط آموزشی است. برای سنجش شنوایی، یک هدفون مخصوص روی گوش شما قرار داده می‌شود و برای سنجش شنوایی صداهایی پخش می‌شود که از صدا از سمت راست باشد باید همان دست و اگر از سمت چپ باشد باید همان دست را بالا ببرید.

4. قد و وزن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

قد و وزن متناسب با وظایف معلمی و مطابق با ضوابط استان مربوط به شرح زیر است:

  • 1. قد: مقتضیات شغل معلمی در هر استان ممکن است متفاوت باشد. قد موردنیاز برای معلمین در استان‌های مختلف ممکن است معیارهای متفاوتی داشته باشد. معیار قد براساس ضوابط و مقررات تعیین شده در مرحله مصاحبه تخصصی و انجام معاینات پزشکی بررسی می‌شود.
  • 2. وزن: وزن برای شغل معلمی باید متناسب با ساختار جسمانی و قد افراد باشد. داوطلبینی که در رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی فعالیت می‌کنند نیاز به وزن مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی دارند.

در کل معیارها و مقررات مرتبط با قد و وزن معلمین براساس استان و رشته مورد تدریس متفاوت است و براساس نیازهای آموزشی و شغل معلمین تعیین می‌شود.

قد و وزن شما اندازه‌گیری می‌شود که نباید شاخص  BMI شما بیشتر از 35 ( چاق) یا کمتر از 18 (خیلی لاغر) باشد. یعنی اینکه شما نباید بیش از حد چاق یا لاغر باشید. همچنین ضربان قلب، فشارخون و… را بررسی و یادداشت می‌کنند.

5. عدم تغییر شکل اندام‌ها یا کراهت منظر در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

داوطلب نباید از آسیب‌های جسمی مشخص ناشی از سوختگی یا سانحه‌های دیگر رنج ببرد.

6. عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

باید از بیماری‌هایی مانند دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی، پارکینسون، لوسمی و کم‌خونی شدید مقاوم به درمان پیشگیری شود.

7. معاینات دندان‌پزشکی

کل دندان‌های ترمیم شده و خراب نباید بیشتر از 6 عدد باشد.

8. شرایط احراز سلامت روان در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

شرایط احراز سلامت روان براساس نظر روان‌شناس متخصص و معتمد دانشگاه فرهنگیان تعیین می‌شود. برای داوطلبین انتخاب رشته فرهنگیان سلامت روانی فرد باید محرز شود.

9. ویژگی‌ها و شرایط اخلاقی لازم در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

ویژگی‌ها و شرایط اخلاقی لازم برای پذیرش در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به‌شرط زیر است:

  • استعداد، علاقه و انگیزه معلمی
  • اخلاق و رفتار مناسب باشان و جایگاه معلمی
  • قدرت تعامل با دانش‌آموزان، والدین و همکاران
  • آشنایی با تعالیم دینی
سؤالات متداول مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402

افراد باید هنگام حضور در جلسه مصاحبه، مدارک زیر را همراه داشته باشند:

  1. پرینت و تکمیل فرم اطلاعات فردی داوطلب از سایت سازمان سنجش در دو نسخه
  2. الصاق یک عکس پشت‌نویسی‌شده به فرم اطلاعات فردی
  3. تحویل یک نسخه در مدت 72 ساعت به نماینده گزینش در نزدیک‌ترین اداره آموزش‌وپرورش محل سکونت
  4. تحویل نسخه دیگر به همراه مدارک شامل تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی در روز مصاحبه

 

داوطلبان باید این مدارک را حداکثر تا 72 ساعت بعد از انتشار اسامی افرادی که به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شدند، به‌وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش‌وپرورش استان محل اقامت خود ارسال کنند.

نحوه تکمیل و ارسال مدارک لازم برای گزینش اختصاصی

داوطلبان دعوت شده به مصاحبه 48 ساعت بعد از اعلام اسامی با ورود به درگاه اطلاع‌رسانی psd.cfu.ac.ir می‌بایست حداکثر تا 2 روز نسبت به تکمیل مدارک زیر اقدام نمایند

  • 1. تکمیل فرم‌های مربوط
  • 2. بارگذاری مدارک و مستندات فردی
  • 3. بارگذاری مدارک تحصیلی
  • 4. افتخارات مدارک امتیازآور

جهت شرکت در ارزیابی به‌همراه‌داشتن اصل و تصویر مدارک (کارت ملی، شناسنامه، دفترچه بیمه، دیپلم یا گواهی تأیید شده معدل کل دیپلم) و مدارک امتیازآور در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه بارگذاری شود. لازم است در تکمیل «فرم اطلاعات فردی» دقت کافی اعمال شود. مسئولیت هر گونه نقص و اشتباه در تکمیل فرم، بر عهده داوطلب است.

داوطلبینی که شرایط انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان را دارند و اسم آن‌ها در لیست دعوت‌شدگان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1402 است نیاز است که از قبل خود را برای مصاحبه آماده کنند. توصیه می‌شود که در هنگام مصاحبه تمامی مقامات کسب شده در طول دوره تحصیل ارائه شود، زیرا مخترعان، نخبگان علمی و مهارتی، برگزیدگان المپیادهای علمی، فرهنگی، هنری در جشنواره‌های خوارزمی و… از اولویت پذیرش برخوردار هستند.

مدارک موردنیاز در مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان 1402

لیست مدارک ضروری روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان که حتماً باید همراه داشته باشید:

  1. 1. یک عدد پوشه روغنی
  2. 2. اصل یا کپی مدرک دیپلم یا گواهی موقت با مهر و امضای مدیر مدرسه
  3. 3. اصل یا کپی مدرک پیش‌دانشگاهی و یا گواهی موقت برای نظام قدیم
  4. 4. اصل و کپی شناسنامه + اصل و کپی کارت ملی
  5. 5. اصل یا کپی برابر اصل کارنامه سالانه سه سال آخر تحصیلی و یا ریز نمراتی که معدل کل داخل آن قید شده باشد.
  6. 6. فیش واریزی که برای هسته گزینش باید پرداخت شود.
  7. 7. حدود ۶ قطعه عکس ۳*۴ که باید پشت‌نویسی‌شده باشد (نام و نام خانوادگی با کد ملی)
  8. 8. مستندات در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی «لوح تقدیر»

9. فرم شماره یک و دو همراهتان داشته باشید.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402

شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان که برای انتخاب رشته کد رشته محل‌های آن ضروری است در ادامه ذکر شده است:

شرایط عمومی دانشگاه فرهنگیان

شرایط عمومی دانشگاه فرهنگیان در زیر ارائه شده است:

  1. 1. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی
  2. 2. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  3. 3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی
  4. 4. داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله
  5. 5. عدم داشتن سابقه محکومیت جزائی یا کیفری موثر
  6. 6. عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل یا هر نوع مواد اعتیادآور
  7. 7. داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی برای متقاضیان نظام آموزشی قدیم و دیپلم متوسطه دوم برای نظام آموزشی جدید

شرایط اختصاصی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در زیر ارائه شده است:

  1. 1. مجزا شدن به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نیازمند کسب تراز 6000 و بالاتر است.
  2. 2. داوطلب نباید هیچ‌گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت به نهادهای دولتی یا غیردولتی از آغاز تا پایان تحصیلی در دانشگاه داشته باشد.
  3. 3. حداقل معدل کل برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دوره متوسطه دوم برای سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم 14 است. این بدین معنا است که برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان میانگین نمرات شما در این سه پایه می‌بایست حداقل 14 باشد.
  4. 4. حداکثر شن مجاز برای داوطلب 24 سال است و افرادی که متولد 1378/7/1 به بعد هستند، می‌توانند برای تحصیل در رشته‌های موردنیاز آموزش‌وپرورش در دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام کنند.
  5. 5. انجام خدمت سربازی یا دارا بودن برگه معافیت تحصیلی
  6. 6. شرایط بومی بودن داوطلب در هنگام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اهمیت بسزایی دراد.
  7. 7. شرایط سلامت جسمانی و روانی (سلامت گفتاری، بینایی، شنوایی، قد و وزن، عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج، شرایط سلامت روان)

تاریخ تولد داوطلب باید با تاریخ تولد ذکر شده در شناسنامه‌اش مطابقت داشته باشد. هر تغییری در مدارک هویتی، به‌ویژه تاریخ تولد، پس از ثبت‌نام در آزمون ورودی، معتبر نخواهد بود و ممکن است منجر به لغو قبولی شما در آزمون شود.

نکات مهم در مورد تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

در زیر نکات مهم دررابطه‌با ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است:

  1. 1. انتقالی و جابه‌جایی بین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ممنوع است.
  2. 2. تغییر رشته و گرايش، تغيير اولويت، تغيير دوره تحصیلی، انتقال و جابه‌جایی بين دانشگاه‌ها و بالعكس در بدو ورود و يا در طول تحصیل تحت هيچ شرایطی امکان‌پذیر نیست.
  3. 3. تغییر استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین و… ممنوع است.

به صورت خلاصه مراحل شرکت در کنکور و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی چگونه است؟

داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در این دو دانشگاه، می‌بایست در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری کد رشته محل‌های مربوط به این مراکز آموزشی را در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود قرار دهند. چنانچه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری داوطلب رتبه لازم برای پذیرش در دانشگاه را داشته باشد، از او برای انجام مراحل مصاحبه دعوت می‌شود که لازم است در روز مصاحبه  فرم اطلاعات فردی مصاحبه فرهنگیان را نیز ارائه نمایند. درصورتی‌که در این مرحله نیز پذیرفته شود، مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه خواهد بود.

پرسش و پاسخ

طبق شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان داوطلبانی که حداکثر 24 سال سن تمام دارند، مجاز به انتخاب رشته هستند که البته در این مقاله سایر شرایط این دانشگاه نیز ارائه شده است.

رتبه داوطلب در آزمون کتبی و کلیه موارد مربوط به سلامت جسمی و روانی فرد بررسی می‌شود که در این مقاله به صورت کامل شرح داده شده است.

 مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به دو قسمت مصاحبه علمی و معاینات پزشکی تقسیم می‌شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

همونطور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، معاینات پزشکی شامل سنجش قد و وزن، قدرت بینایی و شنوایی و… است.

روز پنجشنبه مورخ 16 شهریورماه 1402 کسانی که موفق به کسب نمره قبولی در دانشگاه فرهنگیان شده‌اند، دعوت به مصاحبه شدند.

روند ارزیابی از روز یکشنبه به تاریخ 19 شهریورماه آغاز و زمان انجام مصاحبه عمومی و اختصاصی به‌وسیله مدیریت پردیس‌های استان بومی دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

درصورتی‌که در پذیرش مهرماه موفق به پذیرش نشده‌اید، می‌توانید در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن شانس خود را مجدداً امتحان نمایید. البته در دو سال اخیر تکمیل ظرفیت انجام نشده که در صورت انتشار اخبار مربوطه، اطلاع‌رسانی می‌شود.

داوطلبانی که تمایل به تحصیل در کد رشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ندارند، می‌توانند در زمان انجام بررسی صلاحیت‌های اختصاصی با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل در دانشگاه‌های مذکور اقدام نموده یا در مراحل بررسی صلاحیت‌های اختصاصی و عمومی شرکت نکنند.

در صورت عدم حضور داوطلب در زمان تعیین شده در محل هسته گزینش، متقاضی از حضور در سایر مراحل نیز حذف می‌گردد.

محل تحصیل پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان پس از ثبت‌نام قطعی، توسط سازمان مرکزی یا پردیس‌های دانشگاه مذکور در واحدهای تابعه دارای مجوز (سطح همان استان) تعیین خواهد شد.

تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت انتخابی، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابه‌جایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس در بدو ورود یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نخواهد بود.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x