جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲
فهرست مطالب

یکی از ملزوماتی که باید سر جلسه کنکور سراسری به همراه داشته باشید، کارت ورود به جلسه است. این کارت به صورت اینترنتی چند روز قبل از تاریخ آزمون سراسری در سایت sanjesh.org  منتشر می شود. کارت ورود به جلسه کنکور سراسری حاوی اطلاعاتی از جمله اطلاعات فردی، شماره داوطلب، سهمیه، زمان و مکان برگزاری آزمون، دین، زبان خارجی و نوع معلولیت است. در جلسه کنکور سراسری باید کارت ورود به جلسه و مدرک شناسایی مانند کارت ملی یا شناسنامه عکس دار همراه داوطلب باشد.

با گزینه دو همراه باشید.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای تمامی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی که پیش از این برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده اند الزامی است.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری1402

چند روز قبل از برگزاری آزمون سراسری، سایت سازمان سنجش اقدام به ارائه کارت ورود به جلسه می کند. داوطلبین باید با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. اخذ این کارت تنها در بازه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش امکان پذیر است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ ، بسیاری از داوطلبان تمایل دارند هر چه زودتر از زمان و نحوه گرفتن کارت ورود به جلسه آگاه شوند تا در صورت مغایرت اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه، برای ویرایش اطلاعات و رفع نقص آن پیگیری های لازم را انجام دهند.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

پس از اینکه زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1402 از طرف سایت سنجش مشخص شد، داوطلبین باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند. جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

چهار روش دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه ابتدا باید وارد سایت sanjesh.org شوند و سپس روی لینک “دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال 1402” کلیک کنند.  بعد از باز شدن لینک دریافت کارت، داوطلبان باید از یکی از چهار روش زیر اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنند:

البته توجه داشته باشید که این مراحل مربوط به نحوه دریافت کارت ورود به جلسه برای کنکور سال قبل است، ممکن است در نحوه ورود و دریافت کارت کنکور 1402 تغییراتی انجام شود که در این صورت، مقاله به روزرسانی می شود.

در صورتی که داوطلبی در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده است،  پرینت کارت ورود به جلسه کنکور برای هر یک از گروه‌های آزمایشی انتخاب شده به تفکیک الزامی است.

فراموشی شماره داوطلب یا کد رهگیری برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

در صورت عدم دسترسی به اطلاعات قید شده در پاراگراف بالا، داوطلبین می توانند از طریق روش روبه رو اقدام به بازیابی شماره داوطلب و کد رهگیری خود کنند. در نظر داشته باشید که امکان دریافت کارت ورود به جلسه با کد ملی به تنهایی برای داوطلب میسر نیست و باید به شماره پرونده خود دسترسی داشته باشد. امکان بازیابی شماره پرونده کنکور از طریق سایت سنجش وجود دارد. برای دریافت کارت ورود به جلسه نیاز است که ابتدا شماره پرونده را بازیابی کرده و سپس با کد ملی، سریال شناسنامه و شماره پرونده (روش اول) کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. مراحل بازیابی شماره پرونده کنکور در روبه رو ارائه شده است:

نحوه ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

قبل از پرینت باید به صحت اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه دقت کرد. اگر هر گونه مغایرتی در اطلاعات هویتی، زبان خارجی، مکان برگزاری آزمون و …. است، باید برای ویرایش اقدام کرد. با توجه به اینکه هر ساله با انتشار کارت ورود به جلسه تعدادی از داوطلبین شاهد مغایرت هایی روی کارت خود می شوند، به همین دلیل سازمان سنجش، امکان برطرف کردن اشتباهات را فراهم کرده است.

بیشتر اطلاعات اشتباه روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org قابل ویرایش است. اما ممکن است برخی از اشتباهات تنها با مراجعه به باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ممکن می باشد. در ادامه محل مراجعه جهت ویرایش هر یک از اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه کنکور ارائه شده است. در صورت هر گونه تغییر در محل مراجعه، این نوشتار به روزرسانی می شود.

نحوه ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402
محل مراجعه اطلاعات قابل ویرایش
آموزش و پرورش در صورت وجود مغایرت در اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی
در صورت وجود مغایرت در سال اخذ و نوع ديپلم، كد دانش آموزی و منطقه اخذ ديپلم، مغایرت در نمرات امتحانات نهایی
مغایرت در سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پيش دانشگاهی، منطقه يا ناحیه اخذ مدرک پيش‌ دانشگاهی، كد دانش آموزی مقطع پيش‌ دانشگاهی
باجه رفع نقص در صورت وجود مغايرت در اطلاعات مربوط به (جنسیت، دين، زبان خارجی امتحانی، معلوليت و بهيار)
درصورت وجود نقص: نبود مهر یا عكس کارت ورود به جلسه، واضح نبودن عكس داوطلب و درج عكسی اشتباه به جز عكس داوطلب
ناخوانا بودن شماره داوطلب مندرج بر روی كارت شركت در آزمون چه به صورت عددی و يا به صورت حروف.
آن‌ دسته‌ از داوطلبانی كه‌ يكی از بندهای (بند معلوليت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاری نموده‌ و پس از استعلام از سازمان بهزيستی، معلوليت ايشان مورد تاييد قرار نگرفته است، لازم‌ است‌ با همراه داشتن گواهی معلوليت و كارت شناسايی معتبر در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان سنجش شخصا به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.
داوطلبانی که از ثبت نام کنکور سراسری 1402 جا مانده اند، می توانند به این مراکز مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
سایت سنجش سری و سریال شناسنامه
محل تولد
محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم
محل اخذ مدرک دیپلم
وضعیت تحصیلی و اشتغال
سهمیه
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

نداشتن کارت ورود به جلسه کنکور 1402

در صورتی که داوطلبان اطلاعات لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1402 را نداشته باشند و از هیچ یک از چهار روش موجود در سایت سنجش قادر به دریافت کارت ورود نباشند. باید در سایت سنجش وارد سامانه پاسخگویی شده و نام آزمون را انتخاب کنند و برای دریافت اطلاعات نظیری شماره پرونده یا کد رهگیری اقدام کنند. داوطلبان با عضویت در سیستم پاسخگویی می‌توانند اطلاعات مفقود شده ثبت نام خود را بازیابی کنند و نباید برای دریافت اطلاعات مفقود شده به باجه رفع نقص مراجعه نمایند.

در صورتی که کارت ورود به جلسه یا مدرک هویتی نظیر کارت ملی یا شناسنامه عکس دار همراه داوطلب نباشد، امکان حضور فرد در جلسه آزمون میسر نیست.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پرسش و پاسخ

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 چند روز قبل از کنکور سراسری منتشر می شود. برای کنکور 1402 هنوز زمان دقیق اعلام نشده است.

سازمان سنجش، امکان ویرایش اطلاعات را برای داوطلبین فراهم کرده است. در این نوشتار به تشریح روش های ویرایش اطلاعات کنکور پرداخته ایم.

برخی از اشتباهاتی که در کارت ورود به جلسه دیده می شود می توان به صورت اینترنتی برطرف کرد. اما برای رفع ایرادات برخی از بندهای کارت ورود به جلسه نیاز است که به صورت حضوری اقدام شود. در این نوشتار به تفضیل به آن پرداخته ایم.

بله برای هر گروه آزمایشی باید یک کارت ورود به جلسه مجزا پرینت گرفته شود.

خیر، داوطلبین باید علاوه بر کد ملی، شماره پرونده خود را داشته باشند.

در صورتی که داوطلبان اطلاعات لازم را برای دریافت کارت ورود به جلسه نداشته باشند، باید از سامانه پاسخگویی سنجش اقدام به دریافت شماره پرونده یا کد رهگیری کنند. زیرا بدون کارت ورود به جلسه اجازه شرکت در آزمون سراسری برایشان مقدور نیست.

خیر. برای بازیابی اطلاعاتی مانند شماره پرونده یا کدرهگیری باید ابتدا در سامانه پاسخگویی سنجش عضو بود. نحوه عضویت در این نوشتار بیان شد.

در روز آزمون کنکور سراسری 1402 باید کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار حتما همراه باشد، در غیر این صورت اجازه شرکت در آزمون را ندارید.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x