جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان
کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان
فهرست مطالب

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است از سال 1403 پذیرش متقاضیان دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون اختصاصی انجام شود. داوطلبین برای ثبت‌نام در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان باید از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام کنند. فرایند پذیرش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان هم‌زمان با ثبت‌نام و برگزاری آزمون سراسری 1403 انجام خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر این نوشتار را مطالعه کنید.

 

با گزینه دو همراه باشید.

کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1403

برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان شروطی وجود دارد که شامل:

  1. 1. شرط معدل
  2. 2. شرط سهمیه مناطق و بومی
  3. 3. شرایط معاینه پزشکی
  4. 4. رتبه و تراز کسب شده در کنکور
  5. 5. شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان
  6. 6. پذیرش در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

یکی از شرایطی که به صورت مداوم در حال تغییر است، شرایط سنی کنکور دانشگاه فرهنگیان است. در سال‌های قبل شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان بین 20 سال تا 24 سال در حال تغییر بود. در حال حاضر شرط سنی برای کنکور فرهنگیان 1403 تغییر خواهد کرد و بر اساس اطلاعیه‌ها امکان افزایش سن دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

از کنکور سال‌های قبل تاکنون مدام شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در حال تغییر بوده است.  برای کنکور 1403 هم به صورت قطعی مشخص نیست که رأی دیوان عدالت مبنی بر پذیرش داوطلبین با حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 40 سال به قوت خود باقی بماند.

زمان برگزاری کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

 بر طبق اطلاعیه‌های منتشر شده، آزمون برای متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.. البته هنوز جزئیات دقیق‌تری در مورد زمان برگزاری کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اعلام نشده است.

مصاحبه کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر هنوز هیچ اطلاع‌رسانی در مورد جزئیات نحوه برگزاری مصاحبه کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و اینکه این مصاحبه قرار است چگونه برگزار شود، منتشر نشده است. طبق اخبار منتشر شده گزینش ورودی‌های سال 1403 دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال قبل با تغییرات زیادی همراه است. این احتمال وجود دارد که مصاحبه متقاضیان دانشگاه فرهنگیان با روند طولانی‌تر و تا حدودی سختگیرانه تر انجام شود.

پرسش و پاسخ

در حال حاضر اخبار قطعی در مورد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان منتشر نشده است، اما بر اساس آخرین اخبار و رأی دیوان عدالت امکان شرط سنی 40 سال وجود دارد. از طرف دیگر برخی از خبرگزاری‌ها از حداکثر سن 22 سال صحبت می‌کنند.

بر طبق بیانات رئیس سازمان سنجش برگزاری کنکور سال 1403 سه مرحله ای است. دو مرحله کنکور سراسری که اردیبهشت و تیرماه برگزار خواهد شد و یک مرحله کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان که اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری 1403 مجزا خواهد شد. آزمون متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x